Spring naar bijdragen

Conclaaf van start


Aanbevolen berichten

Alleen als ze zich verkleedt als man en niemand het door heeft (vgl. Pausin Johanna). Helaas is er een methode ontwikkelt omdat soort 'foutjes' te voorkomen.

Helaas, de volgende man wordt weer een paus. En de kans dat hij onder de 60 is, acht ik erg klein. Jammer hoor, vroeger waren de pausen veel jonger.

Je weet dat het hele 'Pausin Johanna' gebeuren een mythe is? :+

Zeggen de mannen ja. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb
Kan je iets meer vertellen over het verloop? Dat moet toch een enorm evenement zijn, al die mensen daar en dan nog een gesprek met structuur hebben. Is dat te vergelijken met een vergadering van het Europees Parlement of zo? Ik kan het me zo moeilijk voorstellen, het heeft voor mij altijd iets mysterieus.

Welnee, de grope is vrij klein. 115 mensen die vier keer per dag een stem uitbrengen, dan tellen ze de stemmen en doen hun trucje met de kachel. En dan begint het weer, tot ze een kandidaat hebben met 2/3 van de stemmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Alleen als ze zich verkleedt als man en niemand het door heeft (vgl. Pausin Johanna). Helaas is er een methode ontwikkelt omdat soort 'foutjes' te voorkomen.

Helaas, de volgende man wordt weer een paus. En de kans dat hij onder de 60 is, acht ik erg klein. Jammer hoor, vroeger waren de pausen veel jonger.

Broodje aap, inclusief bijbehorende hardnekkigheid van het verhaal. Ook die "methode" is onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
En hoe praten ze met elkaar? Spreken ze allemaal al die talen even vlot? Of zijn er tolken of zo?

Het zijn veelal theologisch geschoolden, ze zullen dus allemaal wel duits en frans spreken. Het is geen wereld waarin het veel moeite kost een gezamelijke taal te vinden

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een soort van stemwijzer om erachter te komen wie jij als paus kan kiezen:

http://www.guardian.co.uk/world/interac ... tifficator

Ik snap alleen de verschillende categorieën niet zo goed. Wordt er nu bedoeld dat de kandidaat aangesproken wordt op het gebeuren rond kindermisbruik, of dat hij het ter sprake wil brengen?

Over misbruik gesproken, hebben jullie al gelezen over het tweede rapport Deetman?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een soort van stemwijzer om erachter te komen wie jij als paus kan kiezen:

http://www.guardian.co.uk/world/interac ... tifficator

Ik snap alleen de verschillende categorieën niet zo goed. Wordt er nu bedoeld dat de kandidaat aangesproken wordt op het gebeuren rond kindermisbruik, of dat hij het ter sprake wil brengen?

Hij wil erover spreken en in de openheid brengen en er daadwerkelijk flink mee aan de slag gaan. Zo kan je het interpreteren denk ik.

Over misbruik gesproken, hebben jullie al gelezen over het tweede rapport Deetman?

Ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een soort van stemwijzer om erachter te komen wie jij als paus kan kiezen:

http://www.guardian.co.uk/world/interac ... tifficator

Ik snap alleen de verschillende categorieën niet zo goed. Wordt er nu bedoeld dat de kandidaat aangesproken wordt op het gebeuren rond kindermisbruik, of dat hij het ter sprake wil brengen?

Hij wil erover spreken en in de openheid brengen en er daadwerkelijk flink mee aan de slag gaan. Zo kan je het interpreteren denk ik.

Hm ik denk het niet. Als ik het lees, staat er of ze onder kritiek staan of niet. Dat is wat anders dan openheid... Danneels staat bijvoorbeeld onder kritiek om zijn rol in het schandaal rond Vangeluwe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik ben er uit:

Leonardo Sandri

Age69 CountryArgentina OutlookConservative CareerCurial

Papabile means "considered a likely contender for pope"

Like many Argentinians, the grand chancellor of the Pontifical Oriental Institute is of Italian descent (his parents emigrated to South America from Trentino) - a fact that is unlikely to harm his chances of succeeding Benedict. Sandri, who speaks five languages and has represented the Vatican in the US, Venezuela and Mexico, served as the voice of John Paul II when Parkinsons disease left the pontiff unable to do so. He also announced John Pauls death in 2005. But despite being head of the congregation of Oriental churches - which makes him responsible for Catholics in Bethlehem and elsewhere in the Holy Land - some have noted that Sandris star has been waning in recent years and his current role is less influential than the positions he occupied under John Paul. He was created a cardinal by Benedict XVI on 24 November 2007.

believes in contraception to prevent the spread of disease

is defensive about relations with other faiths

is not facing questions over any abuse scandals

is not facing questions over the handling of the Vatileaks scandal

would make reforming the curia a priority

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem,

De vorige paus was toch van onbesproken gedrag? Hij moest als ik goed geinformeerd ben alle weggestopte schandalen opruimen die anderen hebben laten liggen.

Veel protestantse vrienden raden me de boeken aan van Ratzinger over Jezus, en dat is mijn favoriete onderwerp dus staan op mijn leeslijstje. R-KK credibles hebben jullie ze gelezen?

@Olorin, ja,ja paus :) ach wie weet zou je het zo gek nog niet doen;...een frisse wind door Vaticaanstad. R-KK credibles vinden jullie dit een spannende tijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb die boeken gelezen en ik vind ze erg goed. Ze geven ook mooie inzichten over het leven van Jezus en de betekenis daarvan voor de gelovige. De paus emiritus wilde zo een verbinding leggen tussen de "historische Jezus" en de "christelijke Jezus," vanuit de overtuiging dat die twee niet los van elkaar te koppelen zijn.

En ja, ik ben wel benieuwd wie de volgende paus wordt en wat hij zal gaan betekenen voor de Kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alleen als ze zich verkleedt als man en niemand het door heeft (vgl. Pausin Johanna). Helaas is er een methode ontwikkelt omdat soort 'foutjes' te voorkomen.

Helaas, de volgende man wordt weer een paus. En de kans dat hij onder de 60 is, acht ik erg klein. Jammer hoor, vroeger waren de pausen veel jonger.

Broodje aap, inclusief bijbehorende hardnekkigheid van het verhaal. Ook die "methode" is onzin.

Jups. Historisch gezien onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
vermakelijke onzin. Dat dan weer wel.

Precies. Mag toch wel? :$

Ik vind het wel een mooi verhaal, ook de bijbehorende roman die erover geschreven is. Ik hecht er ook niet zoveel waarde aan ofzo, hoewel ik het idee van een vrouwelijke pausin wel interessant vindt. Ik vraag me af of het wezenlijk verschil zou uitmaken. De theologie is dezelfde, misschien dat er er een verschil in benadering zou zijn...[/mijmeren]

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
vermakelijke onzin. Dat dan weer wel.

Precies. Mag toch wel? :$

Natuurlijk! De Kerk is een theater, daar moet ook gelachen worden.

Ik vind het wel een mooi verhaal, ook de bijbehorende roman die erover geschreven is. Ik hecht er ook niet zoveel waarde aan ofzo, hoewel ik het idee van een vrouwelijke pausin wel interessant vindt. Ik vraag me af of het wezenlijk verschil zou uitmaken. De theologie is dezelfde, misschien dat er er een verschil in benadering zou zijn...[/mijmeren]

Vrouwen aan de macht zijn veelal hetzelfde als mannen aan de macht, is mijn indruk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid