Spring naar bijdragen

Transgenders: Arie Boomsma


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Begrijpelijk en terecht.

Maar dan proberen we het gewoon nog eens:

Beste Maria,

Helaas stopt je quoot vlak voor dit:

Hoe pas je je afwijzing van het probleem van de transgender/hermafrodiet hier in?
Waar haal je het nu vandaan dat ik problemen afwijs?

Ik erken deze problemen, maar wel als iets van het vlees.

Maar we ZIJN vlees, dus de problemen zijn reëel!

Dat heb ik nooit in twijfel getrokken.

Verder staat er onder dat bericht van jou een reaktie van mij, dus er was wél respons, maar blijkbaar niet wat jij wilde.

Maargoed, veel plezier met je andere non-discussies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen waardeoordeel.

Maar blijkbaar overheerst de indruk dat ik vind dat transgenders (waarom heet dat niet meer gewoon transsexuelen eigenlijk?) zich maar niet zo moeten aanstellen.

Maar zo denk ik er niet over.

Transgender is alles wat zich niet thuisvoelt in het hokje man of vrouw. Transseksuelen laten zich ombouwen naar het gewenste geslacht, maar andere transgenders, bijv. crossdressers, doen dat niet.

Dit klopt totaal niet. Iemand die transgender is voelt zich opgesloten in het andere geslacht. Een crossdersser vind het leuk om zich te kleden in het andere geslacht, maar dat betekend niet dat hij zich onprettig voelt in zijn eigen geslacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Wijsheid 14:

26 van paniek onder goede mensen,

van ondankbaarheid voor weldaden,

van besmeuring van de zielen, verwisseling van geslacht, ontwrichting van huwelijken, echtbreuk en losbandigheid.

Mijn Latijn is niet goed genoeg om te snappen wat de Vulgaat hier heeft, de NBV heeft het over sexuele perversie. En de NBG en de SV hebben het boek Wijsheid niet, of in ieder geval niet bij Bilija.net.

Maar het zou zomaar kunnen dat de grondtekst inderdaad spreekt van verwisseling van geslacht.

De Septuaginta heeft bij dat stukje van wijsheid 14:26 γενέσεως á¼Î½Î±Î»Î»Î±Î³Î®. Genéseos, de genitivus van genesis, kan van alles betekenen. Generatie, leeftijd, ras, sociale stand etc., dus het is helemaal niet zeker of deze passage over geslachtsverandering gaat.

Het Latijnse nativitas, dat in de Vulgata gebruikt wordt, heeft al hetzelfde probleem.

Bovendien, de enige "geslachtswisseling" die men in de oudheid kon doen was een euneuch worden, en over euneuchen wordt in de Schrift ook niet altijd negatief over gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Ik heb begrepen dat vaker er mannen zijn die vrouw willen worden dan van een vrouw naar een man?

Lijkt alleszins zo, maar het feit dat je het aan vrouwen die man worden bijna niet ziet (testosteron verandert je lichaam sterk) maakt ook dat er een groot deel van die groep 'onzichtbaar' wordt.

Ken zelf een aantal mensen die transgender zijn en begrijp hun pijn en de nood hun lichaam aan te passen aan hoe ze zich voelen. Onze maatschappij is geobsedeerd met man versus vrouw, zodat mensen die niet aan de stereotypen voldoen vaak het gevoel krijgen dat er met hen wat mis is en ver doorgedreven kan dit leiden tot genderdysforie. (althans zo zie ik het).

Wat er in de bijbel over staat of niet staat, laat ik in het midden. Een ding is zeker: In de tijd dat de bijbel tot stand kwam was er niet de mogelijkheid om medisch van geslacht te veranderen. Dat maakt dat bepaalde hedendaagse discussies toen helemaal niet aan de orde waren en dus niet in de bijbel zijn opgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Transgender mensen voelen zich niet, of niet helemaal, thuis in de geslachtsrol die past bij de uiterlijke geslachtskenmerken van hun geboorte. De officiële benaming voor dit verschijnsel is: genderdysforie, dat is een gevoel van onbehagen met het geslacht.

Wat is de mening van credible users hierover? Bijvoorbeeld, een man die zich een vrouw voelt en zich laat ombouwen, heeft eigenlijk geen respect voor wat God van die persoon gemaakt heeft. En speelt zelf misschien voor God door zijn eigen geslacht te willen bepalen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is de mening van credible users hierover?

Zie:

viewtopic.php?f=13&t=28393&hilit=transgender#p1094756

Is nog een jonge discussie.

Je kunt daar zo een hoop antwoorden lezen op je vraag.

En zelf aansluiten.

En speelt zelf misschien voor God door zijn eigen geslacht te willen bepalen?

Misschien dat je daar ook voor jezelf wat meer info kunt krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er wordt hier wel gezegd: 'zolang je maar gelukkig bent' maar waar ligt dan de grens?

Zijn er meer mensen die hier geloven dat de Duivel voor deze gevoelens zorgt en dat een "transgender" zich moet verzetten en hulp van God moet vragen i.p.v. eraan toegeven?

Misschien heeft de duivel hem of haar het verkeerde lichaam gegeven en verzet hij/zij zich daar tegen en wordt door middel van ons de door God gegeven medische wetenschap de boel weer rechtgezet zodat deze persoon een gelukkig leven kan leiden.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Er wordt hier wel gezegd: 'zolang je maar gelukkig bent' maar waar ligt dan de grens?

Zijn er meer mensen die hier geloven dat de Duivel voor deze gevoelens zorgt en dat een "transgender" zich moet verzetten en hulp van God moet vragen i.p.v. eraan toegeven?

Ik geloof niet dat de duivel de macht heeft om mensen te veranderen. Hij kan je misschien laten twijfelen over dingen, maar als iemand zich honderd procent meisje voelt terwijl hij/zij in een jongenslichaam zit, dan lijkt het me sterk dat de duivel dat gedaan heeft. Ik zie dan ook niet in hoe het een zonde is, om graag een jongen/meisje te willen zijn als meisje/jongen zijnde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wordt het niet ook gestimuleerd door bijv. de media? Heb het idee dat het vroeger veel minder voorkwam dan nu( niet dat ik zo oud ben, maar heb toch het idee dat het iets is van de laatste jaren, een soort hype ). Je vindt nu vele sites over transgenders en dat het allemaal OK is en dat je jezelf moet verbouwen als je dat wilt. Maar je verbouwt dan wel het lichaam wat je van God hebt gekregen. Ik geloof althans dat God jou als meisje of jongen heeft gemaakt en ik denk ook dat je met behulp van God erdoor heen kan komen om je eigen geslacht te accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Misschien is het wel duivels om te proberen zo mensen tegen elkaar te opzetten.

Net als ze vroeger zeiden, dat anders dan anderen geboren worden van de duivel zou zijn.

Wat bedoel je met tegen elkaar opzetten?

Precies zoals ik het schreef in de tweede zin.

Ik zou niet zo gauw de naam van de duivel in mijn mond nemen als het mensen betreft, die zichzelf niet hebben gemaakt.

Daarmee creëer je tweespalt en veroordelingen mee, daar waar begrip hoort te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sekse = gender = een lichaamsding. Niet geestelijk i.i.g.

Als hersenonderzoek / psychiatrie iets de als in de vorige eeuw heeft aangetoond is dat er geen scheiding is tussen lichaam en geest. Onze geest word veroorzaakt door ons lichaam, namelijk door ons brein.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat veel van jullie onderschatten waartoe de duivel instaat is. hij staat niet voor niets bekent als de vader van de leugens. Als jij de leugens gelooft, zal jij ook anders gaan denken over jezelf. In mijn eigen leven zie ik het ook. Er is heel vaak over mij gezegd dat ik wel homo zou moeten zijn. Ik ben het gaan geloven. En nu heb ik enorme strijd met mijn eigen identiteit. Ik ben er van overtuigd dat Jezus mij daar van kan bevrijden, maar dat betekend niet dat ik achterover kan zitten. Ik moet mijn persoonlijke relatie met hem onderhouden.

Ik denk dat je transgender daar ook onder kan zien. Het is een grote leugen. Je bent niet voor niks in dat lichaam geboren. God maakt geen fouten. En jezelf ombouwen is voor god spelen.

Er wordt hier wel gezegd: 'zolang je maar gelukkig bent' maar waar ligt dan de grens?

Zijn er meer mensen die hier geloven dat de Duivel voor deze gevoelens zorgt en dat een "transgender" zich moet verzetten en hulp van God moet vragen i.p.v. eraan toegeven?

Misschien heeft de duivel hem of haar het verkeerde lichaam gegeven en verzet hij/zij zich daar tegen en wordt door middel van ons de door God gegeven medische wetenschap de boel weer rechtgezet zodat deze persoon een gelukkig leven kan leiden.

Dit vind ik weer een beetje te ver gaan. God is de schepper van de mens. Het enige wat de duivel kan is leugens verspreiden. Of wij dat geloven is aan ons. God heeft ons geschapen met een eigen verstand. Het is aan ons om die aan God's wil te enten.

De discussie over lichaam en geest.... Ik vind het een lastige kwestie, want het is het vlezelijke wat verlangd naar wat ons bevredigd(seks, geld, materialisme, enz.). Dat hoeft nog geen verschil te zijn tussen lichaam en geest. Naar mijn inzicht is het gewoon het menselijke. Het menselijke (vlezelijke) verlangd naar geld, seks en materialistische dingen. Het is volgens mij een leugen wat maakt dat je lichaam en geest niet overeen komen.

Vergeet ook niet dat er in de bijbel ook veel valse profeten zijn. Of Arie Boomsma er een is wil ik geen uitspraak over doen. Dat is denk ik niet aan ons om te zeggen, maar we moeten wel waakzaam zijn voor de dingen die uit hun verband zijn gerukt. Ik ben het helemaal mee eens dat we iedereen moeten lief hebben over hoe zij denken wie ze zijn. Dat betekent dat we mensen die geloven dat ze holebi of transgender of transseksueel zijn ook moeten lief hebben. En ik zou ook niet anders kunnen denken, omdat ik er zelf ook mee struggle. (dat ik ermee struggle betekent nog niet dat ik het ook BEN) Maar wat ik niet geloof is dat christenen het moeten aanmoedigen.

Dit alles is geschreven uit christelijk opzicht. Dit is mijn persoonlijke overtuiging. Ik wil nog wel bedanken voor alle verschillende inzichten rond dit onderwerp. Hierdoor heb ik wel veel dingen geleerd.

Ik hoop dat ik alles goed heb beschreven. dat is namelijk niet echt mijn sterkste kant. Maar ik hoop dat ik zo mijn punt duidelijk heb kunnen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat je transgender daar ook onder kan zien. Het is een grote leugen. Je bent niet voor niks in dat lichaam geboren. God maakt geen fouten. En jezelf ombouwen is voor god spelen.

Wat als je blind geboren bent? Of doof? Of met een half been? Of met aan elkaar gegroeide vingers? Of elke andere lichamelijke afwijking die je maar kan bedenken. Is het dan ook 'voor God spelen' als je daar operatief wat aan laat doen? God heeft je zo gemaakt dus volgens jou zou je daar niks aan mogen veranderen, toch? God maakt immers geen fouten. En in hoeverre is het dan juist om je kinderen te laten inenten? Als God wilde dat ze immuun zouden zijn tegen bepaalde ziekten dan zou hij ons zo wel gemaakt hebben, maar we passen zomaar ons lichaam aan. Waarom mag dat dan wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zie ik heel anders.. Dat is een heel ander onderwerp. Wat ik bedoelde is dat je je identiteit veranderd als je een operatie ondergaat om van geslacht te veranderen.

Of ik jouw vraag daarom kan beantwoorden weet ik niet. Aan de ene kant denk ik ja en aan de andere kant nee. niet alles in de wereld is geïnspireerd door God. Maar of je wel of niet iets aan lichamelijke afwijkingen mag doen. Heb ik nog geen antwoord op.

Waarom zou God al onze problemen moeten oplossen? Is mijn vraag aan jouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid