Spring naar bijdragen

Transgenders: Arie Boomsma


Aanbevolen berichten

Ik denk dat veel van jullie onderschatten waartoe de duivel instaat is. hij staat niet voor niets bekent als de vader van de leugens. Als jij de leugens gelooft, zal jij ook anders gaan denken over jezelf. In mijn eigen leven zie ik het ook. Er is heel vaak over mij gezegd dat ik wel homo zou moeten zijn. Ik ben het gaan geloven. En nu heb ik enorme strijd met mijn eigen identiteit. Ik ben er van overtuigd dat Jezus mij daar van kan bevrijden, maar dat betekend niet dat ik achterover kan zitten. Ik moet mijn persoonlijke relatie met hem onderhouden.
Je voert geen strijd met jezelf, je bent wie je bent of je nou homo of biseksueel bent, niets dat je daar aan kunt doen. Net als met rood haar, als je het niet mooi vind kun je net doen of je het niet hebt door het te verven, maar onder die andere kleur blijf je toch echt rood haar hebben.

Je grootste probleem is je omgeving, denk je echt dat hun veroordeling, grappen en grollen van God komen? Om in jou woorden verder te gaan, ik denk dat jij onderschat waar de duivel toe in staat is, door de veroordeling van een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht, door er grappen over te maken, door de bijbel te gebruiken als slagwapen om mensen mee te slaan en zelf tientallen regels te negeren. Maar wel jou of andere homo's uit de kerk te verdrijven is het waarschijnlijk de duivel die niet in jou aan het werk is maar bij die mensen die menen precies te weten wat God over homoseksualiteit denkt.

Ik denk dat je transgender daar ook onder kan zien. Het is een grote leugen. Je bent niet voor niks in dat lichaam geboren. God maakt geen fouten. En jezelf ombouwen is voor god spelen.
Dus als mensen met een hazenlip geboren worden moeten ze daar maar mee leven, tenslotte maakt God geen fouten en mogen ze zich volgens jou niet ombouwen tot een aanvaardbaar uiterlijk. Zo zijn er nog tientallen lichamelijke gebreken die door operaties op te lossen zijn.
Er wordt hier wel gezegd: 'zolang je maar gelukkig bent' maar waar ligt dan de grens?
De grens ligt bij het in hun waarde laten en het niet schaden van anderen om gelukkig te zijn. En van een transgender die veel gelukkiger is in een ander lichaam heeft niemand last en ondervind niemand schade. Bijkomend voordeel is dat zo iemand ook nog veel zelfverzekerder zal zijn en daardoor veel meer met zijn leven zal bereiken.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik denk dat God ons als man of vrouw geschapen heeft, en niet als man in een vrouw of andersom. Niemand word geboren als homo of transeksueel. Je word zo gevormd, door je omgeving en je gedachtegoed. Zo als ik al zij de duivel is de verspreider van alle leugens.

Waarom heeft God dan niet twee mannen geschapen in genesis of twee vrouwen of twee transgenders. Hij heeft een man en een vrouw geschapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat God ons als man of vrouw geschapen heeft, en niet als man in een vrouw of andersom. Niemand word geboren als homo of transeksueel. Je word zo gevormd, door je omgeving en je gedachtegoed. Zo als ik al zij de duivel is de verspreider van alle leugens.
Nee hoor ik ben al vanaf mijn geboorte homo en niemand die dat voordat ik daar 20 jaar later voor uit kwam ooit over mij gezegd had.
Waarom heeft God dan niet twee mannen geschapen in genesis of twee vrouwen of twee transgenders. Hij heeft een man en een vrouw geschapen.
Genesis is voor een heel groot deel symbolisch en niet letterlijk te lezen.

Maar goed het is jou leven, je bepaald zelf of je gelukkig bent, niemand die het voor jou gaat doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je identiteit blijft hetzelfde. Je past je lichaam slechts aan zodat het eindelijk past bij je identiteit. En zo passen wij allemaal ons lichaam op de één of andere manier aan om prettiger door het leven te gaan (Inentingen bijvoorbeeld; jij bent ook ingeënt, wat vind God daarvan?). Ik begrijp dat sommige christenen het hier niet mee eens zijn (sommigen roepen al moord en brand als je een tattoo neemt dus laat staan wat ze wel niet zullen zeggen als je je geslacht laat aanpassen), maar om het af te doen als 'een grote leugen' vind ik erg bekrompen. Een beetje begrip voor deze mensen zou geen kwaad kunnen. Is dit een ergere zonde dan bijvoorbeeld vraatzucht? Als je een dik persoon ziet denk je niet meteen "oh wat is hij zondig bezig...". Maar je denkt dat wel meteen als je een transgender persoon ziet, terwijl beiden dus even zondig bezig zijn. Volgens mij staat er ook iets in de Bijbel over het oordelen over je medemens, en ben je dus even zondig bezig als die dikke persoon en die transseksueel. Focus nou maar gewoon op je eigen leven, want door zo op anderen te focussen kijk je je eigen zonden ongemerkt over het hoofd waardoor je na dit leven voor een nare verrassing kan komen te staan. Wat voor persoon zou God liever hebben: iemand die z'n lichaam aanpast om gelukkiger te zijn of iemand die z'n hele leven lang naar anderen wijst en constant zegt "dat is zondig!, jij bent zondig! laat mij je genezen of anders slepen die zonden je naar de hel!".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij hoor je niet zeggen dat het ene erger is dan het andere. Als je dat zo hebt opgevat was dat niet de bedoeling. En ben ook van mening dat God van iedereen evenveel houd. Maar Hij gruwelt ook van alle zonde. Je kunt me niet vertellen dat het scheppingsverhaal symbolisch is, waarom zou dat symbolisch zijn?

Maar ik denk dat we nooit uit gediscussieerd zijn over dit onderwerp, omdat het niet heel duidelijk beschreven staat. alleen in dit passage:

Deut 22: 5

Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den Heere, uw God, een gruwel.

En ik wil absoluut niet gemeen of discriminerend overkomen. Als ik dat wel ben geweest, sorry. dat was echt niet mijn bedoeling. ik denk dat ik het dan maar hier bij laat. Want ik wil verder niet mensen pijn doen. dat is niet mijn bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt me niet vertellen dat het scheppingsverhaal symbolisch is, waarom zou dat symbolisch zijn?

Het grootste deel van de christelijke gemeenschap ziet Genesis niet als een letterlijke gebeurtenis.

Maar ik denk dat we nooit uit gediscussieerd zijn over dit onderwerp, omdat het niet heel duidelijk beschreven staat. alleen in dit passage:

Deut 22: 5

Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den Heere, uw God, een gruwel.

Nogal vreemd om zomaar een vers uit het boek te pikken om je daarnaar te gedragen in de huidige tijd en in een compleet andere samenleving. In Deut 22: 11 staat dat je geen kleding mag dragen waar meer dan 1 materiaal in zit verwerkt. Volg je die regel ook op? Verwacht je van mensen in het jaar 2013 dat ze die regel opvolgen? Of Deut 22: 20, dat een vrouw die na het huwelijk geen maagd meer bleek te zijn gestenigd moet worden; verwacht je ook dat mensen die regel opvolgen? Deut 22:22, als een man met een getrouwde vrouw slaapt moeten beiden gedood worden. Deut 22:23, als een meisje al is uitgehuwelijkt en slaapt met iemand anders moeten beiden gestenigd worden. Deut 22:28, als een man een maagd verkracht moet hij haar vader 50 sjekel zilver betalen en met haar trouwen, en nooit mogen ze scheiden. Verwacht je van onze huidige samenleving dat we leven naar die regels? Ik neem aan van niet, het is nogal barbaars... Waarom moet men Deut 22:5 dan wel ten harte nemen? Je plukt er gewoon een versje uit en zegt 'kijk eens', terwijl het behoorlijk duidelijk is dat Deut 22 niet op onze maatschappij is gericht maar op een samenleving van een paar duizend jaar terug in het midden-oosten. Je kan er niet zomaar 1 regeltje uit halen die toevallig past bij jouw mening om vervolgens de rest van de regels toevallig te negeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mij hoor je niet zeggen dat het ene erger is dan het andere. Als je dat zo hebt opgevat was dat niet de bedoeling. En ben ook van mening dat God van iedereen evenveel houd. Maar Hij gruwelt ook van alle zonde. Je kunt me niet vertellen dat het scheppingsverhaal symbolisch is, waarom zou dat symbolisch zijn?

Maar ik denk dat we nooit uit gediscussieerd zijn over dit onderwerp, omdat het niet heel duidelijk beschreven staat. alleen in dit passage:

Deut 22: 5

Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den Heere, uw God, een gruwel.

En ik wil absoluut niet gemeen of discriminerend overkomen. Als ik dat wel ben geweest, sorry. dat was echt niet mijn bedoeling. ik denk dat ik het dan maar hier bij laat. Want ik wil verder niet mensen pijn doen. dat is niet mijn bedoeling.

Ook zou ik me niet teveel aantrekken van berichtjes van mensen die een discussie niet openlijk willen voeren op dit forum en je daarom willen afzonderen door je persoonlijke berichtjes te sturen. Je kunt 1 van de moderatoren een bericht sturen als je er last van hebt.

En weer BOT (back on topic)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rick20, wat MasterJapie zegt idd. Draag jij kleren die van meer dan 1 materiaal gemaakt zijn? (Hint: t antwoord is ja). Als je wilt kan ik nog wel tientallen regels voor de Joodsw nomaden hier citeren waarvan jij zeker weten niet durft te zeggen dat je er niet aan houden een zonde is.

En 'God maakt geen fouten'. Zeg je dat ook tegen dat zwaar gehandicpte jongetje dat ik laatst zag en die mijn hart brak met zijn aangezicht, die voor de zoveelste keer naar t ziekenhuis moest, die de hele dag overal raar wordt aangekeken en geen normaal leven kan leiden? Zeg je t ook tegen de kinderen die met zowel een penis als een vagina geboren worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat God ons als man of vrouw geschapen heeft, en niet als man in een vrouw of andersom.

Het is jouw recht om zo te denken en samen met jou vele anderen.

Niemand word geboren als homo

Dit is een ander verhaal.

Mensen worden wel degelijk zo worden geboren.

Ook als biseksueel in meer of mindere mate.

Alleen of dit ook duidelijk naar buiten komt, is vaak een keuze van de betreffende.

of transeksueel.

Ik denk dat je je hier in de term vergist.

Er zijn wel degelijk mensen, die tweeslachtig worden geboren in meer of mindere mate, soms onzichtbaar maar wel onderzoekbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Trans genderisme.

Arie helpt jongeren om te praten met hun ouders en vrienden over iets wat hen en ons allemaal bezighoudt nl identiteit sexualiteit emotie gevoel levensstijl keuzes etc. Dit is heel knap van Arie. hij als gelovige oordeelt niet over de jongen of het meisje. Hij stelt vragen. Hij probeert hen te helpen bij het in gesprek gaan met de ander. Mooi gedaan. Mooi programma. Niet oordelend. Open staan voor een ander. Respect tonen voor anderen. Eerlijk op tafel leggen wat er aan de hand is. Waar zit de jongere mee, dat in kaart brengen is goed. Open en eerlijk zijn tegen je ouders en familie is ook heel goed. jezelf durven zijn. Arie probeert met hen te laten praten en te realiseren dat er openheid mogelijk is. Afwijzing is geen goede methode om een gesprek te hebben, respect wel.

Trans genderisme is : het gevoel hebben dat je van de andere sexe bent, dus je bent geboren als jongen maar je voelt je een meisje en gedraagt je als meisje dus het gedrag is als van de tegengestelde sexe. Of je bent geboren als meisje maar je voelt je een jongen, denkt en doet als een jongen, kleedt je als een jongen. Transgender is niet geopereerd, slikt soms wel hormonen pillen.

Trans seksueel / trans seksualiteit : iemand voelt zich als tegengestelde sexe en iemand heeft zijn geslacht wel operatief laten veranderen in de tegengestelde sekse. (Ook dan kun je hetero zijn of homo of bi. ).

Travestie / travestiet : iemand kleedt zich soms even als een andere sekse, b.v. een man kleedt zich meestal als man maar soms ook eens als vrouw. hij voelt zich meestal gewoon man maar vindt het ook prettig om soms vrouwen kleding te dragen en Soms ook als vrouw verkleedt uit te gaan, meestal met echt veel make up , een dames pruik, panty's, rok, jurk, nepborsten, nep nagels, nagellak, pumps met zeer hoge hakken, veel sieraden, etc. Bv : Door de week werkt hij gewoon in de bouw maar weekends gaat hij als vrouw gekleed en zodanig vermomd dat geen enkele collega of familielid hem herkent. Meestal gebeurt de metamorfose stiekem. de meeste travestieten zijn heteroseksueel. Sommigen treden op in het uitgaansleven zij worden dan drag queens ( een man verkleedt als vrouw ) en drag kings. ( een vrouw verkleed als man) genoemd. Bekende dragqueen is dame Edna. EEn bekende acteur die een travestiet speelt is Robin williams in de film Mrs. Doubtfire waar hij zich verkleedt als vrouw, om als oppas van zijn eigen kinderen te worden aangenomen door zijn ex vrouw. Een zeer goede film overigens!!! ook de film tootsie is bekend geworden door het fenomeen travestie.

Mijns inziens is het van zeer groot belang dat iedereen op aarde gelukkig wordt en is en leeft. en of dat nou in mannen of vrouwen kleding is : iedereen het zijne. Leven en laten leven. Ik stoor me niet aan iemands uiterlijk. Van mij mag iedereen in zijn vrije tijd aan of uittrekken wat hij of zij wil. Maakt me niets uit. Vrijheid blijheid ja toch. Een meisje mag best een broek (of desnoods een tuinbroek of driedeligpak of rubberlaarzen met overall ) aanhebben, en kort haar, dat mocht vroeger niet, en in sommige kerken mag dat nog steeds niet!! en een man mag best mooie laarsjes of laarzen aan met of zonder een hogere hak of plateau zolen en n strakke broek ( was mode in de jaren 70 !) en lang haar etc.

Niet zo bekrompen denken

aub, we leven nu in 2013, en GOD kijkt niet naar je uiterlijk. God kijkt naar je hart! En God is liefde ! Heb je naaste lief als jezelf en God boven alles. Heb ook de trans genders de transseksueel de travestiet lief in Jezus Naam! En als je dat moeilijk vindt : bidt dat God jou ( en jouw houding ) verandert ipv de ander!! Hij en Zij zijn ook de schepping van God, geschapen door God, net als jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Trans genderisme.

Arie helpt jongeren om te praten met hun ouders en vrienden over iets wat hen en ons allemaal bezighoudt nl identiteit sexualiteit emotie gevoel levensstijl keuzes etc. Dit is heel knap van Arie. hij als gelovige oordeelt niet over de jongen of het meisje. Hij stelt vragen. Hij probeert hen te helpen bij het in gesprek gaan met de ander. Mooi gedaan. Mooi programma. Niet oordelend. Open staan voor een ander. Respect tonen voor anderen. Eerlijk op tafel leggen wat er aan de hand is. Waar zit de jongere mee, dat in kaart brengen is goed. Open en eerlijk zijn tegen je ouders en familie is ook heel goed. jezelf durven zijn. Arie probeert met hen te laten praten en te realiseren dat er openheid mogelijk is. Afwijzing is geen goede methode om een gesprek te hebben, respect wel.

Trans genderisme is : het gevoel hebben dat je van de andere sexe bent, dus je bent geboren als jongen maar je voelt je een meisje en gedraagt je als meisje dus het gedrag is als van de tegengestelde sexe. Of je bent geboren als meisje maar je voelt je een jongen, denkt en doet als een jongen, kleedt je als een jongen. Transgender is niet geopereerd, slikt soms wel hormonen pillen.

Trans seksueel / trans seksualiteit : iemand voelt zich als tegengestelde sexe en iemand heeft zijn geslacht wel operatief laten veranderen in de tegengestelde sekse. (Ook dan kun je hetero zijn of homo of bi. ).

Travestie / travestiet : iemand kleedt zich soms even als een andere sekse, b.v. een man kleedt zich meestal als man maar soms ook eens als vrouw. hij voelt zich meestal gewoon man maar vindt het ook prettig om soms vrouwen kleding te dragen en Soms ook als vrouw verkleedt uit te gaan, meestal met echt veel make up , een dames pruik, panty's, rok, jurk, nepborsten, nep nagels, nagellak, pumps met zeer hoge hakken, veel sieraden, etc. Bv : Door de week werkt hij gewoon in de bouw maar weekends gaat hij als vrouw gekleed en zodanig vermomd dat geen enkele collega of familielid hem herkent. Meestal gebeurt de metamorfose stiekem. de meeste travestieten zijn heteroseksueel. Sommigen treden op in het uitgaansleven zij worden dan drag queens ( een man verkleedt als vrouw ) en drag kings. ( een vrouw verkleed als man) genoemd. Bekende dragqueen is dame Edna. EEn bekende acteur die een travestiet speelt is Robin williams in de film Mrs. Doubtfire waar hij zich verkleedt als vrouw, om als oppas van zijn eigen kinderen te worden aangenomen door zijn ex vrouw. Een zeer goede film overigens!!! ook de film tootsie is bekend geworden door het fenomeen travestie.

Mijns inziens is het van zeer groot belang dat iedereen op aarde gelukkig wordt en is en leeft. en of dat nou in mannen of vrouwen kleding is : iedereen het zijne. Leven en laten leven. Ik stoor me niet aan iemands uiterlijk. Van mij mag iedereen in zijn vrije tijd aan of uittrekken wat hij of zij wil. Maakt me niets uit. Vrijheid blijheid ja toch. Een meisje mag best een broek (of desnoods een tuinbroek of driedeligpak of rubberlaarzen met overall ) aanhebben, en kort haar, dat mocht vroeger niet, en in sommige kerken mag dat nog steeds niet!! en een man mag best mooie laarsjes of laarzen aan met of zonder een hogere hak of plateau zolen en n strakke broek ( was mode in de jaren 70 !) en lang haar etc.

Niet zo bekrompen denken

aub, we leven nu in 2013, en GOD kijkt niet naar je uiterlijk. God kijkt naar je hart! En God is liefde ! Heb je naaste lief als jezelf en God boven alles. Heb ook de trans genders de transseksueel de travestiet lief in Jezus Naam! En als je dat moeilijk vindt : bidt dat God jou ( en jouw houding ) verandert ipv de ander!! Hij en Zij zijn ook de schepping van God, geschapen door God, net als jij.

Mooie post, kan me er geheel in vinden.

Ik zie het ook vaak in het feit dat je zelf moet proberen de ander niet te oordelen daarop.

Bidden in Jezus naam dat je diegene respecteert en niet verafschuwd

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

poe schrik van sommige reacties hier!! Toen de Heer Adam en Eva schiep waren die VOLMAAKT!! God schiep namelijk ook geen mensen met het syndroom van down! Of mensen die 2 slachtig geboren worden (hermafrodieten) en toch worden die geboren!!!!

Het is inmiddels 100 procent bewezen dat iemand als homoseksueel word geboren en transseksueel!! vaak citeren christenen heel indrukwekkende stukken tekst uit bijvoorbeeld het boek Leviticus waaruit blijkt hoe gruwelijk fout homo's en lesbo's zijn. Zij zeggen de Bijbel te nemen en te geloven 'van kaft tot kaft'. Makkelijk kun je je daardoor van de wijs laten brengen totdat je beseft dat mensen die zo hard uit dit boek preken zelf niet eens aan alle eisen van dit bijbelboek voldoen.....

Volgens datzelfde Bijbelboek mag je bijvoorbeeld geen kleren dragen die gemaakt zijn van een mengsel van katoen en bijvoorbeeld polyester (Leviticus 19:19, daar gaat je H&M collectie...). Mosselen eten of een garnalencocktail bestellen is volgens Leviticus voor God weerzinwekkend (want ze hebben niet de voorgeschreven vinnen of schubben) en het eten van een broodje frikadel (gemaakt van varkensvlees) is volgens deze teksten God een gruwel (Leviticus 11).

Degene die zo dankbaar gebruik maakt van het boek Leviticus om homo's te bestoken zal zelf waarschijnlijk aan heel veel andere wetten in ditzelfde boek niet voldoen. Waarom zou die ene regel die over homoseksualiteit lijkt te gaan (Leviticus 18:22) dan wel voor alle tijden gelden en de rest niet? Waarom mag volgens een dominee een homorelatie niet gezegend worden terwijl diezelfde dominee wel rustig een zegen vraagt over zijn (foute) broodje frikadel? Is dat niet met twee maten meten? Waarom de ene tekst wel letterlijk interpreteren en de andere niet? Is dat omdat het altijd makkelijker is met een vinger naar een ander te wijzen dan naar jezelf (Lucas 6:41)?

Een vraagje aan christenen die het leuk vinden om homoseksuelen om de oren te slaan met bepaalde teksten, hoeveel Bijbelgetrouwe christenen ken je eigenlijk met maar één hand, voet of oog? Waarschijnlijk maar heel weinig! Zondigen zij nooit? Jezus zegt toch heel duidelijk dat je je hand, voet of oog moet afhakken of uitrukken als deze je tot zonde verleidt (Matteus 5:29-30 en Matteus 18:8-9). En dat gaat al heel snel! Hoeveel hetero mannen kunnen bijvoorbeeld eerlijk beweren dat zij nog nooit een vrouw "hebben aangezien om haar te begeren"? Waarom gehoorzamen ze Jezus dan niet en rukken zij hun ogen uit als Jezus dat zelfs twee keer vraagt in Matteus? "Ja maar die tekst moet je niet letterlijk nemen". O nee, waarom die tekst dan niet en andere teksten wel? Omdat jij toevallig geen homo of lesbo bent en die interpretatie je beter uitkomt of omdat je zelf liever met twee handen en twee ogen door het leven gaat? Wat zou Jezus daar zelf van vinden? Wie is hier nu blind of bijziend? dit stukje heb ik van http://home.online.nl/inspiritus/christ ... 20homo.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wist je dat:

De Bijbel 31.103 verzen heeft

Daarvan 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben: dat is 0,02%

Veel Bijbeldeskundigen van mening zijn dat deze 7 verzen over heel andere dingen gaan dan wat wij nu homoseksualiteit zijn gaan noemen

Dat het woord en begrip 'homoseksualiteit' pas voor het eerst in onze taal werd gebruikt na 1868 en dus niet voorkomt in de oorspronkelijke talen waarin de Bijbel is geschreven

Heteroseksuele gelovigen vaak drukker zijn met deze 0,02% dan dat ze aandacht schenken aan de andere 99,98% van de verzen die gaan over belangrijker zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed, hebzucht en het delen met de armen, zaken die henzelf aangaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het programma is al een tijdje op de buis zie: http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... is-een-zij

Ik vindt het een goed programma omdat het inzicht geeft waar Transgenders mee worstelen en tegen aan lopen in hun leven.

Als christen heb ik ook geen problemen met mensen die transgender zijn. Ik geloof echt dat zij, zoals ze het zelf ook aangeven, geboren zijn in het verkeerde lichaam. En dankzij de huidige medische wereld kunnen we er wat aan doen.

Dat mannen zich niet als vrouwen moeten kleden en andersom slaat volgens mij meer op het feit dat je bewust moet zijn van het verschil tussen man en vrouw. Dan denk ik eerder aan die unisex stellen met zelfde broek, jas en kapsel. Die kleden zich niet echt naar hun geslacht denk ik dan. Maar is dat erg? dat weet ik niet.

Ik geloof alleen wel dat transgenders niet per definitie slecht zijn. IK vraag me trouwens wel af wat je dan van Travistie denkt IkbenBen? Want dat zijn mensen die zich enkel verkleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid