Spring naar bijdragen

Kerkloze christenen?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hoi B1007,

Ik vraag me af of je je bij het aanmelden op dit forum verdiept hebt in onze FAQ. Daar staat onder andere in wat voor dit forum als christelijk wordt beschouwd, dus ook de katholieke kerk en ja, ook zevende dags adventisten. Het is dus niet gewenst om deze stromingen als 'misleiding' of zelfs 'antichristelijk' te bestempelen. Je mag hier een discussie over beginnen, maar dan wel in het subforum Levensbeschouwing, in alle andere subfora wordt dit niet gewaardeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar ik zal wel verdedigen wat de bijbel daadwerkelijk leert

Ghehe, succes. ;) Ik denk dat je met de gedachte dat jij wel weet hoe de bijbel in elkaar zit en mensen met een andere mening er blijkbaar nog niet zo veel van begrepen hebben, snel bent uitgekeken op een discussieforum. Maar veel plezier, ik hoop dat je kunt accepteren dat mensen anders denken en anders geloven. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar ik zal wel verdedigen wat de bijbel daadwerkelijk leert

Ghehe, succes. ;) Ik denk dat je met de gedachte dat jij wel weet hoe de bijbel in elkaar zit en mensen met een andere mening er blijkbaar nog niet zo veel van begrepen hebben, snel bent uitgekeken op een discussieforum. Maar veel plezier, ik hoop dat je kunt accepteren dat mensen anders denken en anders geloven. :)

:* Ik ben hier niet om de wijsneus uit te hangen hoor, eigenlijk weet ik ook niet of ik hier nog veel kan leren. Maar ik vind het wel interessant om bepaalde ideeen uit te wisselen en mensen te helpen de bijbel te begrijpen. Voor veel mensen is de bijbel nog steeds een beetje abracadabra.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
maar ik zal wel verdedigen wat de bijbel daadwerkelijk leert

Ghehe, succes. ;) Ik denk dat je met de gedachte dat jij wel weet hoe de bijbel in elkaar zit en mensen met een andere mening er blijkbaar nog niet zo veel van begrepen hebben, snel bent uitgekeken op een discussieforum. Maar veel plezier, ik hoop dat je kunt accepteren dat mensen anders denken en anders geloven. :)

:* Ik ben hier niet om de wijsneus uit te hangen hoor, eigenlijk weet ik ook niet of ik hier nog veel kan leren. Maar ik vind het wel interessant om bepaalde ideeen uit te wisselen en mensen te helpen de bijbel te begrijpen. Voor veel mensen is de bijbel nog steeds een beetje abracadabra.

Maar jij weet en begrijpt alles?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even practisch, waarom zoek je geen aansluiting bij een gemeente? Een gemeenschap van broeders en zusters is altijd goed om met elkaar te delen en terecht te wijzen indien nodig. Misschien dat een gereformeerde kerk je aanspreekt? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ghehe, succes. ;) Ik denk dat je met de gedachte dat jij wel weet hoe de bijbel in elkaar zit en mensen met een andere mening er blijkbaar nog niet zo veel van begrepen hebben, snel bent uitgekeken op een discussieforum. Maar veel plezier, ik hoop dat je kunt accepteren dat mensen anders denken en anders geloven. :)

:* Ik ben hier niet om de wijsneus uit te hangen hoor, eigenlijk weet ik ook niet of ik hier nog veel kan leren. Maar ik vind het wel interessant om bepaalde ideeen uit te wisselen en mensen te helpen de bijbel te begrijpen. Voor veel mensen is de bijbel nog steeds een beetje abracadabra.

Maar jij weet en begrijpt alles?

Hoe meer je weet, hoe meer je beseft dat je nog niks weet. Er zijn nog ontzettend veel dingen die ik moet leren ;) .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Wat in ieder geval opvalt is dat er een correlatie is tussen kerkloosheid en een vrij absurde Schrift-exegese met de typerende denkwijze van de autodidact (gebrek aan zelfkritiek) die gepresenteerd wordt met een aplomb als ware men Christus zelve. Tenminste, op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[...]

Een tijd snapte ik niks van de bijbel totdat ik online presentaties tegenkwam van professor Walter Veith. Hij legt heel goed uit waarom de evolutietheorie niet klopt, [...]

Ik ben wel benieuwd welke presentaties je bedoelt (linkjes alstublieft). *hoopt op laag crocoduck-gehalte*

Link naar bericht
Deel via andere websites

[...]

Een tijd snapte ik niks van de bijbel totdat ik online presentaties tegenkwam van professor Walter Veith. Hij legt heel goed uit waarom de evolutietheorie niet klopt, [...]

Ik ben wel benieuwd welke presentaties je bedoelt (linkjes alstublieft). *hoopt op laag crocoduck-gehalte*

Haha, crocoduck gehalte? Ik snap niet precies wat je bedoelt maar vroeger waren er idd crocoducks!!! gave beesten lijken me dat ;) . Hoe dan ook hier is een linkje, knock yourself out, maar waarschuwing erbij: laat je niet inpakken door de andere videos waarbij het evangelie verdraaid wordt. Hou vast aan dat wat goed is.

http://amazingdiscoveries.tv/c/10/The_G ... -_English/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, crocoduck gehalte? Ik snap niet precies wat je bedoelt maar vroeger waren er idd crocoducks!!! gave beesten lijken me dat ;) . Hoe dan ook hier is een linkje, knock yourself out, maar waarschuwing erbij: laat je niet inpakken door de andere videos waarbij het evangelie verdraaid wordt. Hou vast aan dat wat goed is.

http://amazingdiscoveries.tv/c/10/The_G ... -_English/

Ah bedankt. Zoek maar op youtube: 'Kirk Cameron crocoduck' ;p

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, "waarbij het evangelie verdraaid wordt" is een nogal arbitrair statement i.m.o.

Ja, hij is heel erg 7e dags adventist, dat wel.

Trouwens, ondanks dat het off topic is, valt het me wel vaker op dat zg. klokkenluiders (zij die de leugens willen ontmaskeren) er weleens wat bijzondere ideeën op na houden m.b.t. hun persoonlike geloofsovertuigingen.

Een Keith Thompson bijvoorbeeld, die zich verwikkelt in ijdele theologie, ondanks zijn bommen als "Zeitgeist refuted" en "the New Age deception" (geloof ik dat ie heet).

Ja, sorry, beetje off topic, maar mijn huis-forum ligt plat en ik loop over van wijsheid.. (uche...)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou, "waarbij het evangelie verdraaid wordt" is een nogal arbitrair statement i.m.o.

Ja, hij is heel erg 7e dags adventist, dat wel.

Trouwens, ondanks dat het off topic is, valt het me wel vaker op dat zg. klokkenluiders (zij die de leugens willen ontmaskeren) er weleens wat bijzondere ideeën op na houden m.b.t. hun persoonlike geloofsovertuigingen.

Een Keith Thompson bijvoorbeeld, die zich verwikkelt in ijdele theologie, ondanks zijn bommen als "Zeitgeist refuted" en "the New Age deception" (geloof ik dat ie heet).

Ja, sorry, beetje off topic, maar mijn huis-forum ligt plat en ik loop over van wijsheid.. (uche...)

Hey, ja daar heb je wel een beetje gelijk hoor. Walter Veith claims bijvoorbeeld dat Saddam Hussein al voor de Irak-oorlog dood was en dat zijn dubbelganger was opgehangen, dat de WTC door de Amerikaanse regering was opgeblazen, dat de creatie van Israel een samenzwering was van de duivel om de aandacht te doen afleiden van het feit dat veel protestanten het pausdom als antichristus beschouwen, dat alle politici duivelaanbidders zijn etc. etc. Walter Veith zijn expertise is dan ook natuurwetenschappen en niet politiek/theologie etc. Toch vind ik zijn presentaties wel interessant. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind je cynisme wat misplaatst.

Er zijn helaas erg veel onmiskenbare feiten te vinden over de wereld waarin we leven, die een heel ander plaatje opleveren dan waar de gemiddelde nieuwszender ons mee in het riet stuurt.

Ik weet i.i.g. wel waar ik mijn vertrouwen wel of niet aan geef.

Nee, niet aan de wereld dus.

De wereld is blijkbaar sinds de zondeval in het beheer van de serpent, zoals uit de beproeving van Jezus ook weer onmiskenbaar duidelijk wordt.

Of vind je het hier wel hemels? Ik niet i.i.g.

Ik weet niet of natuurwetenschappen zijn expertise zijn.

Hij brengt voornamelijk in kaart wat er zoal aan zinnigs / interessants is onderzocht en gevonden m.b.t. de wereld en God en de mens enz..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind je cynisme wat misplaatst.

Er zijn helaas erg veel onmiskenbare feiten te vinden over de wereld waarin we leven, die een heel ander plaatje opleveren dan waar de gemiddelde nieuwszender ons mee in het riet stuurt.

Ik weet i.i.g. wel waar ik mijn vertrouwen wel of niet aan geef.

Nee, niet aan de wereld dus.

De wereld is blijkbaar sinds de zondeval in het beheer van de serpent, zoals uit de beproeving van Jezus ook weer onmiskenbaar duidelijk wordt.

Of vind je het hier wel hemels? Ik niet i.i.g.

Ik weet niet of natuurwetenschappen zijn expertise zijn.

Hij brengt voornamelijk in kaart wat er zoal aan zinnigs / interessants is onderzocht en gevonden m.b.t. de wereld en God en de mens enz..

Tja, begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind samenzweringen ook interessant en out-of-the-box thinking is een leuke hobby. Echter zou ik niet alles geloven wat Walter zegt want veel van zijn samenzweringen sporen gewoon niet met de realiteit. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Jaja, bandeloos schorriemorrie is het. :P

Jij zegt het, ik niet. Ik stel wel vast dat er een correlatie is tussen kerkloosheid en een vrij absurde Schrift-exegese met de typerende denkwijze van de autodidact (gebrek aan zelfkritiek) die gepresenteerd wordt met een aplomb als ware men Christus zelve. Tenminste, op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Walter Veith zijn expertise is dan ook natuurwetenschappen

Hij is zoöloog, en hoever zijn expertise gaat valt ernstig te betwisten. Dat hij reuze populair is in bepaalde kringen is ongetwijfeld waar. Het feit dat iemand zich baseert op Veith is wel een duidelijke alarmbel voor de vraag "moeten wij deze persoon serieus nemen?"

Puur ter achtergrond, en niet om verder iets te beargumenteren, verwijs ik bijvoorbeeld naar deze site van enkele theologen: http://www.staatgeschreven.nl/2012/03/2 ... e-vliegen/

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid