Spring naar bijdragen

Welke dieren heb je?


Aanbevolen berichten

Vertel, welke dieren hebben jullie allemaal?

En nog leuker om te weten: als je genoeg ruimte en tijd en geld had, welke dieren zou je er dan nog bij willen?

Of, wat natuurlijk onvoorstelbaar is ;), houd je alleen van dieren als ze op je bord liggen?

TS begint:

Ik heb twee kipjes en twee konijntjes, eerst had ik twee andere kippen, Jut en Jul. Jut ging na twee weken dood, in dat weekend dat het zo verschrikkelijk heet was van de zomer. Toen had ik alleen Jul, kippen horen niet alleen dus snel Lizzy en Babetje erbij gekocht (zo van, Lizzy Juultje en Babetje, nichtjes van Katrien Duck).

Maar toen ging Jul dood... Wat bleek na sectie: ze had maar een halve nier! Haar zusje Jut is daarom waarschijnlijk ook overleden, dikke vette pech dus.

Nu zijn Lizzy en Babetje over, het zijn twee schatjes en echt een tweeling: wat de een doet, doet de ander ook. Altijd naast elkaar, altijd samen. Leuk om te zien! Van het voorjaar twee kuikens kopen en ofwel zelf opvoeden ofwel onder een kip proppen zodat die de mama wordt. :)

Ik heb dus ook nog twee konijntjes: Floor en Pieter (nee, die naam heb ik zelf niet verzonnen).

Floor heb ik al bijna 5 jaar, maar sinds kort weet ik dat konijnen het liefst in een koppel leven. Net als sommige andere soorten 'trouwen' konijnen, als ze een partner vinden, houden ze die ook. Dus vandaar Pieter: haar maatje van dezelfde leeftijd.

Foto's volgen nog, heb hele lieve knuffelfoto's van de konijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb zelf geen dieren (mag ook niet van de huisbaas), maar mijn ouders hebben wel een Golden retriever (een mannetje) waar ik gek op ben.

Zelf zou ik ook wel een hond willen, maar al zou ik de ruimte en geld hebben, dan nog blijft het probleem dat je veel tijd aan zo'n diertje moet besteden voor meer dan tien jaar. Dat is lastig met een baan te combineren dus ik zie het niet snel gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een konijn ; Bibble, gedraagd zich als een hond:D gromt ook^^

Ik heb nog 1 gerbil TomTom, had er 3 de andere 2 (Bumper en Carglow) zijn al dood. TomTom lijkt over het eeuwige leven te beschikken...

En we hebben een hond, kruizing mechelse herder/ husky (Mika) en een kat (Sammy)

Zelf zou ik nog wel een paar husky's willen of border collies. En ooit zou ik ook nog wel een eigen paard willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb zelf geen dieren (mag ook niet van de huisbaas), maar mijn ouders hebben wel een Golden retriever (een mannetje) waar ik gek op ben.

Zelf zou ik ook wel een hond willen, maar al zou ik de ruimte en geld hebben, dan nog blijft het probleem dat je veel tijd aan zo'n diertje moet besteden voor meer dan tien jaar. Dat is lastig met een baan te combineren dus ik zie het niet snel gebeuren.

Mja dat zijn inderdaad die praktische overwegingen, maar wat als dat wegviel?

Ik zou het wel weten, mijn droom is om later als ik groot ben een huis te hebben met een groot stuk land, een paar honden (waaronder een poedel :$ ) op zijn Cesar Millans, en een paard. En nog meer boerderijdieren, maar daar ben ik nog niet genoeg in thuis.

En het liefst zou ik ook een soort dierenopvang beginnen, voor alles wat maar binnenkomt, zoals dumpkonijntjes, gewonde dieren, etc.

Oh, de dromen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Henriëtte schreef:

Vertel, welke dieren hebben jullie allemaal?

En nog leuker om te weten: als je genoeg ruimte en tijd en geld had, welke dieren zou je er dan nog bij willen?

Of, wat natuurlijk onvoorstelbaar is ;), houd je alleen van dieren als ze op je bord liggen?

geen dieren op mijn bord... :@

momenteel heb ik 3 katten en 6 goudvissen.[in een bak van 220 liter, dus lekker de ruimte]

in het verleden hadden we honden, een kip en een haan [die 2 laatsten zijn vreselijk aan hun einde gekomen - waarschijnlijk opgegeten door een boommarter ;( , want ze liepen los..

en een paard hebben we ook nog gehad.

en daarvoor ook nog een haan met 6 kippen en de nodige poezenbeestjes natuurlijk.

altijd diertjes... |P

oh ja, en heel veel spinnen.....hier

Link naar bericht
Deel via andere websites
Henriëtte schreef:
Vertel, welke dieren hebben jullie allemaal?

En nog leuker om te weten: als je genoeg ruimte en tijd en geld had, welke dieren zou je er dan nog bij willen?

Of, wat natuurlijk onvoorstelbaar is ;), houd je alleen van dieren als ze op je bord liggen?

geen dieren op mijn bord... :@

momenteel heb ik 3 katten en 6 goudvissen.[in een bak van 220 liter, dus lekker de ruimte]

in het verleden hadden we honden, een kip en een haan [die 2 laatsten zijn vreselijk aan hun einde gekomen - waarschijnlijk opgegeten door een boommarter ;( , want ze liepen los..

en een paard hebben we ook nog gehad.

en daarvoor ook nog een haan met 6 kippen en de nodige poezenbeestjes natuurlijk.

altijd diertjes... |P

oh ja, en heel veel spinnen.....hier

Oh ik hoop dat ik dat nooit hoef mee te maken, dat je kippen (of konijnen) worden gepakt door een roofdier... Ze lopen hier overdag los in de tuin maar zodra het donker wordt, gaan ze weer mooi hun hok in.

Poezen, daar zeg je me wat! Heb ze altijd irritant gevonden, als ze geen zin in je hadden was het krabben en wegrennen. Maar Bart, de kat van mijn vriend, heeft me helemaal overgehaald. Wát een schatje, altijd spinnen en laat zich altijd oppakken. Het is zelfs zo erg dat ik 'm op mijn schoot zet en naar beneden druk, dan gaat hij liggen en begint hij met zijn oogjes dicht al te spinnen, hihi. Niks geen nagels in je been, eigenwijze kattenstreken o.i.d. Gewoon lekker een rustig beestje, fijn.

Edit: Bart heeft echt een ontzettende plasticfetisj. Ziet hij een plastic tas, dan stopt hij niet met eraan likken totdat hij alles gehad heeft. Hebben meer katten dit? :?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, dat was verschrikkelijk.

de haan kwam hier aanlopen [iemand had hem waarschijnlijk gedumpt] en hij voelde zich wat eenzaam, dus hebben we er maar een kipje bij gehaald.

het was zo'n leuk en hecht stel, maar ja, we hadden geen hok, dus 's nachts gingen ze in de boom of op een stang onder het afdak van de schuur.

eerst vonden we alleen de veren van de kip - en de haan was helemaal overstuur.

's morgens stonden ze n.l. aan de deur en dan liepen ze ook rond in huis.

hij liet eerst het kipje eten en dan at hij pas.

nou, en een week later vonden we de veren van de haan in een spoor naar het land.

we waren er echt kapot van.

tja, dieren zijn leuk, maar als ze dood gaan heb je verdriet.....

het worden een beetje je kinderen hè?

dus nu alleen nog katten, die we opeens vonden in de tuin als jonkies.

moeder [zwerfkat] vond dat wel een goeie plek :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het worden inderdaad een beetje je kinderen... Dieren vind ik fantastisch, alleen moeten ze er nu nog een uitvinden die niet doodgaat.

Ik bedenk me net, ik ben helemaal mijn hamster Jerry vergeten! Da's ook een held zeg, lekker avontuurlijk (springt overal op en af) en een knuffelbeer. Als hij mij ziet begint hij als een gek te klimmen in zijn hok, volgens mij probeert hij dan aandacht te vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee konijnen. Hiervoor ook konijnen en hamsters gehad.

Later, als ik geld in overvloed heb en een mooie grote tuin aan mijn riante woning, dan wil ik graag een stuk van de tuin inrichten voor een konijnengezinnetje met uitbreidingen. :) Daarnaast wil ik graag dwerggeitjes, een stelletje. En een golden retriever, die ik al sinds mijn jeugd wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Edit: Bart heeft echt een ontzettende plasticfetisj. Ziet hij een plastic tas, dan stopt hij niet met eraan likken totdat hij alles gehad heeft. Hebben meer katten dit? :?

Ja . Een van onze 2 poezen (de halflangharige) heeft dat ook. Ze likt en zelfs kauwt erop. Uiteraard is dat niet gezond dus we houden al t plastic altijd buiten haar bereik.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb twee konijnen. Hiervoor ook konijnen en hamsters gehad.

Later, als ik geld in overvloed heb en een mooie grote tuin aan mijn riante woning, dan wil ik graag een stuk van de tuin inrichten voor een konijnengezinnetje met uitbreidingen. :) Daarnaast wil ik graag dwerggeitjes, een stelletje. En een golden retriever, die ik al sinds mijn jeugd wil.

Ik wil ook nog een stuk of drie apenkopjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben thuis een poezenbeest:D Helaas op kot geen beestenboel, maar zodra ik op eigen benen sta loopt er bij mij in huis ook een poezenbeest rond. Kwestie van gezelschap en overcuteness in huis te halen:) Bovendien is een kat africhten, ehm ik bedoel verzoeken om niet iedere plaats als haar troon te beschouwen, een battle of characters:)

[offtopic] 6 uur in de morgen is te vroeg om deftig te typen [/offtopic]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Katten moet je dan ook niet africhten. Daar zijn nu juist honden voor bedoeld. Honden hebben een baasje, katten hebben personeel. Als een hond goed verzorgt wordt, dan denkt hij dat het baasje God is, als een kat goed verzorgt wordt, dan denkt hij dat hijzelf God is. En wie weet is hij dan wel zo minzaam om jou op zijn stoel te laten zitten. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja, het zijn soms net mensen. :D

Nee hoor, gelukkig niet! Als dieren op mensen leken waren ze niet zo leuk. :P Maar ik snap wat je bedoelt, je kunt van ze houden als van mensen, je kunt waarde aan ze hechten als aan mensen.

en ze verstaan je ook hè?

als ik aan mijn katten vraag: willen jullie naar buiten?

lopen ze meteen naar de deur...als ze dan echt naar buiten willen hè? :D

ik moet dat wel vragen, want ze weten niet wat een kattenbak is.... :(

Haha ja, mijn kippen reageren ook als ik ze roep. En Bart de kat luistert naar 'waar is de muis?!', dan wordt ie wel gek!

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja, het zijn soms net mensen. :D

Nee hoor, gelukkig niet! Als dieren op mensen leken waren ze niet zo leuk. :P Maar ik snap wat je bedoelt, je kunt van ze houden als van mensen, je kunt waarde aan ze hechten als aan mensen.

en ze verstaan je ook hè?

als ik aan mijn katten vraag: willen jullie naar buiten?

lopen ze meteen naar de deur...als ze dan echt naar buiten willen hè? :D

ik moet dat wel vragen, want ze weten niet wat een kattenbak is.... :(

Haha ja, mijn kippen reageren ook als ik ze roep. En Bart de kat luistert naar 'waar is de muis?!', dan wordt ie wel gek!

helemaal mee eens [bold]

maar veel mensen stellen zichzelf boven de dieren, met vreselijke gevolgen... ;(

ja grappig, ze verstaan echt wat je zegt..

mijn haan heette Herman en als ik hem riep kwam hij als een haas aangerend....

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid