Spring naar bijdragen

vloeken in tv progamma`s


Aanbevolen berichten

Hmmm, lastige vraag. Wat een christen hoort te doen, daar heb ik geen idee van.

Als er echter in een programma veel gevloekt wordt, of op een andere manier grof gedaan wordt, dan kijk ik niet verder. Meestal vind ik dat sowieso geen interessante programma´s, dat scheelt natuurlijk ook...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of het een moeten is, maar het is iets waar ik laatste tijd ook wel is tegen aan liep. Voor mezelf heb ik besloten dat een vloek betekent dat de tv/film uitgaat. Soms nog wel lastig om het in praktijk te brengen. Hetzelfde heb ik eigenlijk ook met bloot- en/of seksscènes. De redenen dat ik de grens vrij strak trek is eigenlijk heel simpel. Het eert God niet, dus ik heb er niets te zoeken. Daarnaast helpt het mij absoluut helemaal nergens mee. Er is niks mis met tv en films, maar het is gewoon leeg vermaak. Mag prima op zijn tijd, maar als het me verder niet opbouwt, maar wel gevloek en sensualiteit in mijn leven brengt dan verliest het bestaansrecht in mijn leven. En dat is beetje mijn punt, alles wat je binnenkrijgt beïnvloed je in meer of mindere mate. En dergelijke invloeden zijn voor mij als gelovige niet positief, dus ik probeer het te weren. Als ik me verveel kan ik ook wel iets anders gaan doen; iets zinnigs lezen, kijken, bidden, sporten, studeren of een nieuwe hobby verzinnen.

Ik wilde bijna op bevestigen drukken, toen bedacht ik me nog wat. Als je dingen gewoon oprecht en dankbaar samen met God geeft dat zo ontzettend veel meer vreugde! God heeft ontzettend veel goede dingen gemaakt om van te genieten. Maar als die dingen hun doel gaan missen en wij in ons geweten al flink moeten draaien en keren om er nog deel aan te hebben is de vreugde snel vervlogen en ik wil in vreugde met Hem leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
hoi allemaal,

ik kijk graag naar tv progamma`s maar de laatste tijd merk ik erg vaak dat er veel wordt gevloekt, wat doen jullie kijken jullie (ongestoord) verder of stoppen jullie? en wat hoort een Christen in zo`n situatie te doen?

groetjes!

Geen idee wat een christen hoort te doen in zo'n siuatie, maar ik kijk gewoon verder.

(Trouwens vind ik doorgaans het vloeken bij Engelstalige programma's best meevallen. Nederland is wat dat betreft harder.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
hoi allemaal,

ik kijk graag naar tv progamma`s maar de laatste tijd merk ik erg vaak dat er veel wordt gevloekt, wat doen jullie kijken jullie (ongestoord) verder of stoppen jullie? en wat hoort een Christen in zo`n situatie te doen?

groetjes!

Geen idee wat een christen hoort te doen in zo'n siuatie, maar ik kijk gewoon verder.

(Trouwens vind ik doorgaans het vloeken bij Engelstalige programma's best meevallen. Nederland is wat dat betreft harder.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat (deed ik nu meestal ook wel) de progamma`s films/uitzet maar soms is het een beetje lastig sommige progamma`s vloeken ze een of twee keer per uitzending zet je hem dan uit? andere waar ze om de twee seconden in vloeken zap ik wel weg daar heb ik echt geen zin in! en hoe zien jullie dat als jullie in de bios zijn, je denkt naar een leuke film te gaan maar daar wordt achter elkaar in gevloekt wat doe je dan? het jammer is wel dat in veel nederlandstalige progamma`s wordt gevloekt in amerika wordt dit er altijd uit gehaald vandaar dat je bij engelstalig minder tegen komt! maar ik in het dagelijks leven kom ik nog veel meer gevloek tegen, op school, wat moet ik dat niet naar school gaan? en ik zit nog wel op een Christelijke school ook!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij is het met de bios het zelfde als voor de tv: ik zet het niet uit.

het jammer is wel dat in veel nederlandstalige progamma`s wordt gevloekt in amerika wordt dit er altijd uit gehaald vandaar dat je bij engelstalig minder tegen komt!

Wat betreft het engels, ze censureren wat vaker, maar het type woorden die ze gebruiken is ook anders. Ik heb de indruk dat men in Nederland vaker van die 'krachttermen' met God en Jezus er in gebruiken, dan de Amerikanen doen. In de VS is het vaker "fuck". En soms wel 'damn'.

Maar goed, het hangt er ook weer vanaf wat je verstaat onder vloeken enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach..ze proberen het gewoon zo echt mogelijk te laten lijken. Als ik Boardwalk Empire aan het kijken ben zou het erg raar overkomen als iedereen altijd netjes en beleefd zou blijven :P

Is er niet meer voor nodig om iets echt te maken dan veel onnodig gevloek? Vind jij een mooi meisje nog steeds aantrekkelijk als ze iedere keer vloekt als een sigaretten recessie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hmm, ik kijk sowieso al weinig tv dus dat scheelt..dus ik heb er niet echt 'last' van ofzo.

ja dan is het niet zo erg ik keek/kijk altijd graag misdaad serie`s en verdere volg ik ook nog een serie meer tv kijk ik ook niet, maar ik misdaad serie`s wordt zo vaak veel gevloekt, ik vindt dat zo jammer.

Is ook jammer hoor :) Is ook eigenlijk helemaal nergens voor nodig dat gevloek :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach..ze proberen het gewoon zo echt mogelijk te laten lijken. Als ik Boardwalk Empire aan het kijken ben zou het erg raar overkomen als iedereen altijd netjes en beleefd zou blijven :P

Is er niet meer voor nodig om iets echt te maken dan veel onnodig gevloek? Vind jij een mooi meisje nog steeds aantrekkelijk als ze iedere keer vloekt als een sigaretten recessie?

Als er geen aanleiding voor is vind ik het niet bepaald aantrekkelijk. Ik snap ook niet echt wat de relevantie is...waarom zou een mooi meisje pas 'echt' zijn als ze vloekt? Als ze in haar been wordt geschoten daarentegen zou ik raar opkijken als alles wat er uitkomt is: "potjandriedubbeltjes nog aan toe! Hemeltjelief! Nu zijn de rapen gaar!" _O-

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja daar doen ze het ook om om het "echter"te laten lijken. maar nee bijvoorbeeld Gtst daar wordt ook best vaak in gevloekt, toch kijk ik het elke dag wat vind God hiervan, moet ik het niet kijken? want bijv. op school wordt net zoveel of nog meer gevloekt. ik vindt het heel leuk om te kijken alleen jammer dat er in gevloekt wordt, alleen toen ze geesten gingen oproepen en zo heb ik de tv wel uit gezet, maar is het gewoon zo dat bij bijna alles gevloekt wordt en je er in deze tijd gewoon (bijna)niet meer omheen kunt? en je dus maar gewoon moet kijken? of hoe zien jullie dat?

en owja voor mij zouden die tv progamma`s even echt zijn als ze het vloeken door iets anders zouden vervangen hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Het is niet netjes. Aan de andere kant, zullen er misschien mensen aan het kindje in de kribbe denken als iemand in GTST "Jezus!" zegt. Dat is dan weer een positief effect.

Overigens vind ik tv kijken echt zonde van je tijd, maar dat geheel terzijde.

Als het woord Jezus als frustratieuiting wordt gebruikt lijkt me dat geen positieve reclame voor Jezus ;p

En ligt eraan welk programma je kijkt he (over je laatste zin).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid