Spring naar bijdragen

geaardheid, hoe veranderen


Aanbevolen berichten

Je zou het ook gewoon kunnen accepteren van jezelf. God houdt dan echt niet minder van je..

Ik begreep dat je interesse hebt in het katholicisme. Deze meneer is ook katholiek, en homo.

bedankt ik lees dat hij inmiddels dat hij niet meer als homo door het leven gaat

Vlak voor de priesterwijding van Bodar werd publiekelijk bekend dat hij homoseksueel was met een actieve praktijk dienaangaande, waar hij later afstand van heeft gedaan.[3] In september 2005 sprak hij zich in een interview in het Nederlands Dagblad voor het eerst over dit onderwerp uit.[4] Daarop volgde in 2006 het interviewboek Ongeordende liefde, waarin hij zijn visie op homoseksualiteit, geloof en kerk neerlegt. Waar Bodar zich over homoseksualiteit uitspreekt, is zijn uitgangspunt om de leer van de katholieke kerk te verwoorden, waarin homoseksuele praxis en relaties worden afgewezen

Hij nam afstand van het zijn van een praktiserend homoseksueel, dat is iets anders dan afstand doen van homoseksualiteit. Dat kan namelijk niet.

Maar goed, als aankomend priester moest hij toch afstand doen van welke seksualiteit dan ook; homoseksueel of heteroseksueel..

Dit neemt niet weg dat God houdt van iedereen, of ze nu homo zijn of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 316
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Lekker aan het generaliseren eulogia, je doet net of homo's een apart soort mensen zijn. Het enige dat homo's met elkaar gemeen hebben is hun seksuele voorkeur. Ik zeg toch ook niet dat alle christenen met een bord God hate fags langs de weg staan, om vervolgens te zeggen dat mijn ervaring zo is dat veel christen zo zijn etc.. Gedraag je gewoon eens, in plaats van je oordelen hier te spuien alsof ze van God zelf afkomstig zijn. Je wilt graag tweespalt zaaien door alle homo's als hetzelfde af te schilderen. Je gaat volledig tegen de bijbel in met dit soort gedrag.

Ik zie homo's niet als een apart soort mensen. Ik snap niet waarom je het tegendeel denkt. Er zijn 7 miljard mensen op aarde en de 5 tot 10% homo's op aarde zijn in mijn ogen volwaardig mens, net als de 90 tot 95% hetero's. Sommige mensen zijn vrouw, anderen man, sommigen hetero, anderen homo, sommigen geel, anderen getint, weer anderen donker, nog anderen rood en weer anderen blank. Ik wil geen tweespalt zaaien. Ik snap niet dat je dat denkt. Ik ben van mening dat er veel verschillende soorten homo's zijn. Een lesbische tante van mij, haar ex en mijn homofiele oom doen bijvoorbeeld normaal/vriendelijk tegen mij sinds ik niet op de trouwerij ben geweest. De vriend van mijn homofiele oom doet sinds die tijd wel heel koel tegen mij en ik heb de indruk dat hij het mij wel kwalijk neemt dat ik niet bij die trouwerij was. Zo kan de ene homo zakelijk/vriendelijk/gepast blijven en de andere homo kan boos/verbitterd/teleurgesteld enz. worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het soms moeilijk om te begrijpen waarom God iemand homo maakt en er niets mee mag doen.

God maakt mensen niet als homo. Hij maakt mensen wel als homo sapiens, maar niet als homo.

Als je mijn vorige post gelezen hebt dan weet je dat ik dus twijfel of God mensen homo maakt, maar als je ervan uitgaat dat het wel zo is dan is het net of God die mensen een extra last meegeeft. Ik denk dat je als homo tussen twee vuren zit: Het ene vuur van de wereld dat zegt doe wat jij wilt maar ook het vuur dat zegt je moet je je hele leven onthouden van een liefdevolle relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
nou als je homo sapiens letterlijk vertaald krijg je wijze mens, dus ik vraag me wel eens af of God werkelijk iedereen als homo sapiens maakt

en nu back on topic, waar baseer je op dat God iemand homo maakt?

(Ik weet niet of je een man of vrouw bent, internetregelementen stellen dat iedereen een man is voordat het tegendeel is gezegd, dus ik ga er nu even vanuit dat je een man bent :Y )

Heb jij in je leven, als hetero, ooit wel eens gedacht: "hmm...ik denk dat ik vanaf nu vrouwen aantrekkelijk ga vinden"? Ik neem aan van niet. Je krijgt kriebels in je buik bij het zien van een mooie vrouw, of je krijgt het niet. Een homo kan er niks aan doen dat het aanblik van mooie vrouwen niks bij hem oproept, maar dat die kriebels wel ineens naar boven komen bij het zien van aantrekkelijke mannen. Een homo heeft daar evenmin voor gekozen als jij ervoor gekozen hebt om op vrouwen te vallen. Je wordt er dus mee geboren, oftewel: God heeft je zo gemaakt. En voordat dit weer wordt vergeleken met pedofilie: homoseksuele aantrekkingskracht doet niemand kwaad, en er is dus geen enkele reden om in deze moderne maatschappij die gevoelens te onderdrukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
nou als je homo sapiens letterlijk vertaald krijg je wijze mens, dus ik vraag me wel eens af of God werkelijk iedereen als homo sapiens maakt

en nu back on topic, waar baseer je op dat God iemand homo maakt?

(Ik weet niet of je een man of vrouw bent, internetregelementen stellen dat iedereen een man is voordat het tegendeel is gezegd, dus ik ga er nu even vanuit dat je een man bent :Y )

Heb jij in je leven, als hetero, ooit wel eens gedacht: "hmm...ik denk dat ik vanaf nu vrouwen aantrekkelijk ga vinden"? Ik neem aan van niet. Je krijgt kriebels in je buik bij het zien van een mooie vrouw, of je krijgt het niet. Een homo kan er niks aan doen dat het aanblik van mooie vrouwen niks bij hem oproept, maar dat die kriebels wel ineens naar boven komen bij het zien van aantrekkelijke mannen. Een homo heeft daar evenmin voor gekozen als jij ervoor gekozen hebt om op vrouwen te vallen. Je wordt er dus mee geboren, oftewel: God heeft je zo gemaakt. En voordat dit weer wordt vergeleken met pedofilie: homoseksuele aantrekkingskracht doet niemand kwaad, en er is dus geen enkele reden om in deze moderne maatschappij die gevoelens te onderdrukken.

Jappie; ik ben akkoord met je dat je ermee wordt gebore; evenwel werd je van God niet zo geschapen. De geaardheidsverandering vindt plaats in de moederschoot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vragen waar we een antwoord op moeten vinden is:

Hoe heeft God het huwelijk bedacht en bedoelt? Hoe ziet dat eruit? En minstens net zo belangrijk is de vraag: waarom heeft God het huwelijk geschapen?

God heeft het huwelijk niet geschapen het bestond al voor christus.

Bron: wiki

God bestond al voordat Jezus op aarde is gekomen; ten andere Hij heeft de wereld geschapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jappie; ik ben akkoord met je dat je ermee wordt gebore; evenwel werd je van God niet zo geschapen. De geaardheidsverandering vindt plaats in de moederschoot.

Wat is voor jou het verschil tussen: niet zo door God geschapen en je geaardheid wordt gevormd in de moederschoot?

Dan heeft God daar toch ook een hand in als je dat tenminste gelooft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vragen waar we een antwoord op moeten vinden is:

Hoe heeft God het huwelijk bedacht en bedoelt? Hoe ziet dat eruit? En minstens net zo belangrijk is de vraag: waarom heeft God het huwelijk geschapen?

God heeft het huwelijk niet geschapen het bestond al voor christus. Zoals je hieronder kunt lezen is het huwelijk niet alleen gebaseerd op een christelijke overtuiging, hoe graag sommige christenen dat ook willen. Het is geen christelijke exclusiviteit, ook de term homohuwelijk is in de meeste gevallen niets meer of minder dan een bevestiging voor familie en overheid dat je als 2 personen met elkaar door het leven wil. Daarnaast heb je nog de christenen die voor God willen bevestigen dat ze bij elkaar horen, het kerkelijk huwelijk.

Redenen om te trouwen

Trouwen is geen verplichting, maar er kunnen verschillende redenen voor zijn:

Geloof; sommige partners geloven dat hun relatie alleen zal slagen als ze God's zegen ontvangen (kerkelijk huwelijk)

Seks; sommige partners, ouders en geloven zijn tegen seks tussen mensen die niet met elkaar getrouwd zijn (bij partners van hetzelfde geslacht is dit overigens niet altijd een remedie, sommigen zijn in zulke gevallen ook tegen een huwelijk).

Huisvesting, het verkrijgen van woonruimte en bijvoorbeeld een hypotheek kan eenvoudiger zijn als er sprake is van een huwelijk. In sommige landen bestaat er ook 'wettelijk samenwonen', wat dan dezelfde voordelen geeft.

De partners willen hun hele verdere leven bij elkaar blijven en voor elkaar zorgen.

Beroep; in sommige beroepen is het verdacht als je niet getrouwd bent. In moslimlanden is het handiger om getrouwd te zijn dan om ongetrouwd samen te wonen, dus als je daar voor je beroep moet zijn is een huwelijk een overweging. Soms hebben getrouwden ook voordelen binnen hun beroep.

Soms zijn er kinderen op komst en wil men dit goed regelen. Er is dan sprake van een moetje.

Belasting; een overheid stimuleert een huwelijk of werkt deze tegen via belastingen

Bron: wiki

Quest, zoals eerder aangegeven heb ik niet zo veel zin in een discussie. Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dit. Er komt hier een christen met een vraag, volgens mij geeft ze daarmee aan dat ze dat als gelovige op wil lossen. (ze zegt immers God te willen dienen) Waarom kom jij dan met wikipedia aanzetten? Het is een leuke informatiebron en vaak super handig, maar volgens mij kunnen we beter de Bijbel erop na slaan... (en nu neem ik als nog deel aan de discussie) Maar op dit punt is de Bijbel het wel echt oneens met wikipedia of wikipedia mist in ieder geval een deel van het plaatje dat de Bijbel van het huwelijk schetst...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jappie; ik ben akkoord met je dat je ermee wordt gebore; evenwel werd je van God niet zo geschapen. De geaardheidsverandering vindt plaats in de moederschoot.

Wat is voor jou het verschil tussen: niet zo door God geschapen en je geaardheid wordt gevormd in de moederschoot?

Dan heeft God daar toch ook een hand in als je dat tenminste gelooft?

God heeft er geen hand in of een moeder reeds een abortus heeft ondergaan of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jappie; ik ben akkoord met je dat je ermee wordt gebore; evenwel werd je van God niet zo geschapen. De geaardheidsverandering vindt plaats in de moederschoot.

Wat is voor jou het verschil tussen: niet zo door God geschapen en je geaardheid wordt gevormd in de moederschoot?

Dan heeft God daar toch ook een hand in als je dat tenminste gelooft?

Zoals reeds eerder geschreven is een ongeboren vrucht heel perceptief ten aanzien van alles wat in een moeder omgaat maar ook ten aanzien van wat reeds in de moederschoot is gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jappie; ik ben akkoord met je dat je ermee wordt gebore; evenwel werd je van God niet zo geschapen. De geaardheidsverandering vindt plaats in de moederschoot.

Wat is voor jou het verschil tussen: niet zo door God geschapen en je geaardheid wordt gevormd in de moederschoot?

Dan heeft God daar toch ook een hand in als je dat tenminste gelooft?

Nu ben ik niet zo'n enorme voorstander van het OT om 'bewijs' op te baseren, maar afgaande op deze passage lijkt het me moeilijk om het niet te geloven. Persoonlijk denk ik dat je homo geschapen bent en dat het niet mogelijk is om daar iets aan te veranderen. Wat je er mee (mag/moet) doen, is natuurlijk een heel andere discussie.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:13 U was het die mijn nieren vormde,

die mij weefde in de buik van mijn moeder.

14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,

wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.

Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jappie; ik ben akkoord met je dat je ermee wordt gebore; evenwel werd je van God niet zo geschapen. De geaardheidsverandering vindt plaats in de moederschoot.

Wat is voor jou het verschil tussen: niet zo door God geschapen en je geaardheid wordt gevormd in de moederschoot?

Dan heeft God daar toch ook een hand in als je dat tenminste gelooft?

God heeft er geen hand in of een moeder reeds een abortus heeft ondergaan of niet.

Twee dingen: 1) Er gebeurt niets buiten God om 2) Alle theorieen over geaardheidsverandering in de moederschoot zijn puur speculatief en niet wetenschappelijk te onderbouwen.

Het is dus een soort schuld afschuiven op de moeder omdat die de reden zou zijn dat haar kind homofiele gevoelens heeft. Daarmee doe je enorm veel moeders onrecht. Ik zou het zeer op prijs stellen als je dit soort speculaties voor je houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt je geaardheid niet veranderen

Waar staat dat in de Bijbel?

Waar staat dat het wel kan? Ken jij een christelijke homo die in een hetero is veranderd en hoe weet je of die geen toneel speelt?

Ik ken geen christen die in een hetero is veranderd. Ik kan me daarnaast niet voorstellen dat een homo zou spelen een hetero te zijn. Dat slaat in mijn ogen nergens op. Wees een homo als je een homo bent en wees een hetero als je een hetero bent. Wie gaat nu een toneelstuk opvoeren in dit leven?

In de Bijbel staat dat voor God alles mogelijk is en dat Jezus is gekomen om vrijheid en zegen te geven. Dat houdt in dat iemand die zichzelf als homo ziet en graag hetero zou willen zijn, hetero kan worden. Als een homo homo wil blijven, kan dat, maar als iemand zichzelf ongelukkig ziet als homo, kan God voor een verbetering zorgen voor die persoon. God wil altijd het beste voor mensen. Ik hoef geen 'bewijs' te zien in mijn omgeving, maar de Bijbel is mijn autoriteit. Als de Bijbel zegt dat voor God alles mogelijk is, weet ik genoeg. Als anderen daar anders over denken, moeten ze dat zelf weten, maar ik geef alleen mijn rotsvaste geloof weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken persoonlijk wel een christen die in een hetero is veranderd. Ook zijn moeder heeft zijn oudere zus toen geaborteerd.

Wel is het zo dat bij een abortus slechts bij een aatal kinderen die nadien worden geboren deze geslachtsidentiteitsverandering is opgetreden. Ik denk dat doordat er te weinig wordt gesproken over de catastrofale gevolgen van abortus, voor der vrouw, haar man, haar kinderen en zelf haar kleinkinderen, er ook onder christenen nog steeds te lichtzinnig over abortus wordt gepraat en dat de gevolgen dus totaal worden onderschat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het soms moeilijk om te begrijpen waarom God iemand homo maakt en er niets mee mag doen.

God maakt mensen niet als homo. Hij maakt mensen wel als homo sapiens, maar niet als homo.

Als je mijn vorige post gelezen hebt dan weet je dat ik dus twijfel of God mensen homo maakt, maar als je ervan uitgaat dat het wel zo is dan is het net of God die mensen een extra last meegeeft. Ik denk dat je als homo tussen twee vuren zit: Het ene vuur van de wereld dat zegt doe wat jij wilt maar ook het vuur dat zegt je moet je je hele leven onthouden van een liefdevolle relatie.

Ik geloof dat God nooit iemand als homo maakt, omdat het veel gemakkelijker is om als hetero te leven. God gunt mensen een gezegend leven en daar hoort niet bij dat je tot een minderheid van 5 tot 10% gaat behoren en dat je twijfels krijgt over jezelf en dat er mensen zijn die je verachten vanwege je geaardheid. Mensen doen soms alsof verachting (voornamelijk) van (bv. reformatorische) christenen komt, maar ik heb al decennialang gemerkt dat het (ook) vaak niet-christenen zijn die onterecht het leven van homo's zuur maken door grappen te maken, grove opmerkingen te plaatsen en gewelddadig te zijn naar homo's.

Link naar bericht
Deel via andere websites
nou als je homo sapiens letterlijk vertaald krijg je wijze mens, dus ik vraag me wel eens af of God werkelijk iedereen als homo sapiens maakt

en nu back on topic, waar baseer je op dat God iemand homo maakt?

(Ik weet niet of je een man of vrouw bent, internetregelementen stellen dat iedereen een man is voordat het tegendeel is gezegd, dus ik ga er nu even vanuit dat je een man bent :Y )

Heb jij in je leven, als hetero, ooit wel eens gedacht: "hmm...ik denk dat ik vanaf nu vrouwen aantrekkelijk ga vinden"? Ik neem aan van niet. Je krijgt kriebels in je buik bij het zien van een mooie vrouw, of je krijgt het niet. Een homo kan er niks aan doen dat het aanblik van mooie vrouwen niks bij hem oproept, maar dat die kriebels wel ineens naar boven komen bij het zien van aantrekkelijke mannen. Een homo heeft daar evenmin voor gekozen als jij ervoor gekozen hebt om op vrouwen te vallen. Je wordt er dus mee geboren, oftewel: God heeft je zo gemaakt. En voordat dit weer wordt vergeleken met pedofilie: homoseksuele aantrekkingskracht doet niemand kwaad, en er is dus geen enkele reden om in deze moderne maatschappij die gevoelens te onderdrukken.

Als je wordt geboren met homoseksuele gevoelens, betekent dat niet dat God je zo heeft gemaakt. God maakt mensen, maar de mensheid bestaat al duizenden jaren op een manier die God niet zo bedoeld heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ken persoonlijk wel een christen die in een hetero is veranderd. Ook zijn moeder heeft zijn oudere zus toen geaborteerd.

Wel is het zo dat bij een abortus slechts bij een aatal kinderen die nadien worden geboren deze geslachtsidentiteitsverandering is opgetreden. Ik denk dat doordat er te weinig wordt gesproken over de catastrofale gevolgen van abortus, voor der vrouw, haar man, haar kinderen en zelf haar kleinkinderen, er ook onder christenen nog steeds te lichtzinnig over abortus wordt gepraat en dat de gevolgen dus totaal worden onderschat.

JIj hebt het steeds over abortus, wat heeft dat met homoseksueel zijn te maken?

Het lijkt wel of dit je stokpaardje is geworden. :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
nou als je homo sapiens letterlijk vertaald krijg je wijze mens, dus ik vraag me wel eens af of God werkelijk iedereen als homo sapiens maakt

en nu back on topic, waar baseer je op dat God iemand homo maakt?

(Ik weet niet of je een man of vrouw bent, internetregelementen stellen dat iedereen een man is voordat het tegendeel is gezegd, dus ik ga er nu even vanuit dat je een man bent :Y )

Heb jij in je leven, als hetero, ooit wel eens gedacht: "hmm...ik denk dat ik vanaf nu vrouwen aantrekkelijk ga vinden"? Ik neem aan van niet. Je krijgt kriebels in je buik bij het zien van een mooie vrouw, of je krijgt het niet. Een homo kan er niks aan doen dat het aanblik van mooie vrouwen niks bij hem oproept, maar dat die kriebels wel ineens naar boven komen bij het zien van aantrekkelijke mannen. Een homo heeft daar evenmin voor gekozen als jij ervoor gekozen hebt om op vrouwen te vallen. Je wordt er dus mee geboren, oftewel: God heeft je zo gemaakt. En voordat dit weer wordt vergeleken met pedofilie: homoseksuele aantrekkingskracht doet niemand kwaad, en er is dus geen enkele reden om in deze moderne maatschappij die gevoelens te onderdrukken.

Als je wordt geboren met homoseksuele gevoelens, betekent dat niet dat God je zo heeft gemaakt. God maakt mensen, maar de mensheid bestaat al duizenden jaren op een manier die God niet zo bedoeld heeft.

Dus als iemand bepaalde zonden heeft, dan is dat God's schuld want die heeft ons zo gemaakt. Dit lijkt mij te simpel om waar te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

(Ik weet niet of je een man of vrouw bent, internetregelementen stellen dat iedereen een man is voordat het tegendeel is gezegd, dus ik ga er nu even vanuit dat je een man bent :Y )

Heb jij in je leven, als hetero, ooit wel eens gedacht: "hmm...ik denk dat ik vanaf nu vrouwen aantrekkelijk ga vinden"? Ik neem aan van niet. Je krijgt kriebels in je buik bij het zien van een mooie vrouw, of je krijgt het niet. Een homo kan er niks aan doen dat het aanblik van mooie vrouwen niks bij hem oproept, maar dat die kriebels wel ineens naar boven komen bij het zien van aantrekkelijke mannen. Een homo heeft daar evenmin voor gekozen als jij ervoor gekozen hebt om op vrouwen te vallen. Je wordt er dus mee geboren, oftewel: God heeft je zo gemaakt. En voordat dit weer wordt vergeleken met pedofilie: homoseksuele aantrekkingskracht doet niemand kwaad, en er is dus geen enkele reden om in deze moderne maatschappij die gevoelens te onderdrukken.

Als je wordt geboren met homoseksuele gevoelens, betekent dat niet dat God je zo heeft gemaakt. God maakt mensen, maar de mensheid bestaat al duizenden jaren op een manier die God niet zo bedoeld heeft.

Dus als iemand bepaalde zonden heeft, dan is dat God's schuld want die heeft ons zo gemaakt. Dit lijkt mij te simpel om waar te zijn.

Ik verklaar juist het tegendeel *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid