Spring naar bijdragen

geaardheid, hoe veranderen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 316
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hetgene wat ik getyped heb is niet geheel out of the blue maar komt omdat ik zelf 2 jongens ken die in hun jeugd misbruikt zijn en nu homo's zijn. Zij hebben nooit gezegd dat zij door hun jeugd homo's zijn maar ik zie wel een soort verband en niet alleen bij deze 2 jongens ook lees ik vaak verhalen op forums over andere homo's die nooit bevestigen dat ze door hun jeugd homo zijn maar wel misbruikt zijn.

Het zijn trouwens wel jongens die mij goed vertrouwen en daardoor mij dit durfde te vertelde maar het kan ook zijn dat vele homo's dit zullen verbergen of gewoon nog nooit misbruikt zijn.

(een aantal voorbeelden)

http://www.seksueelmisbruik.info/smm/ge ... identiteit

http://forum.fok.nl/topic/1753608/1/25

http://www.chris.be/index.php?pagina_id=8339

http://www.gay.nl/article/21490//De_ext ... _het_debat

http://www.switchboard.nl/vraag/gepubli ... 706:1.html

En zo zijn er nog vele duizenden meer.

Hiermee wil ik niet zeggen dat iedere lesbi of homo misbruikt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Link gaat niet specifiek over relatie tussen seksueel misbruik en homoseksualiteit, meer gewoon over de gevolgen van seksueel misbruik.

verhaaltje van iemand.

Gaat over seksueel misbruik en de gevolgen daarvan en niet specifiek over de relatie tussen homoseksualiteit en seksueel misbruik. Daarnaast is stichting chris een organisatie die niet zo zeer er voor jongeren is maar vooral voor zichzelf. Je kunt er terecht voor al je problemen, maar homoseksualiteit word afgekeurd en verzwegen.

Gaat over een homo die in zijn jeugd is misbruikt, maar niet homo 'geworden' is door misbruik.
Gaat ook vooral over de gevolgen van misbruik en de verwarring en schade die daarbij aangericht word. Niet over misbruik en dat je daardoor homo zou worden.
En zo zijn er nog vele duizenden meer.

Hiermee wil ik niet zeggen dat iedere lesbi of homo misbruikt is.

Je seksuele identiteit ligt al vast bij je geboorte, daar heeft misbruik verder niet zoveel mee te maken. Het afkeuren/verzwijgen kunnen wel voor excessen zorgen en in die zin zou ik me kunnen voorstellen dat het percentage homoseksuele dat misbruikt is wat hoger kan liggen. Dat heeft weinig te maken met homoseksualiteit zelf maar meer met de acceptatie en aanvaarding van homoseksualiteit als een normale geaardheid.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Hetgene wat ik getyped heb is niet geheel out of the blue maar komt omdat ik zelf 2 jongens ken die in hun jeugd misbruikt zijn en nu homo's zijn.
Het probleem van anekdotisch bewijs is dat het geen bewijs is. Ik ken twee vrouwen die homosexueel zijn, en die lang haar hebben. Toch denk ik niet dat lang haar homosexualiteit veroorzaakt.
Zij hebben nooit gezegd dat zij door hun jeugd homo's zijn maar ik zie wel een soort verband en niet alleen bij deze 2 jongens ook lees ik vaak verhalen op forums over andere homo's die nooit bevestigen dat ze door hun jeugd homo zijn maar wel misbruikt zijn.

Dat zou verklaard kunnen worden door het soort verhalen dat je leest, de fora waar je komt, etc. Zo zitten er op diverse christelijke en ex-christelijken-fora relatief veel homo's die veel te vertellen hebben over hun jeugd. En toch denk ik niet dat een opvoeding met den Bijbel homosexualiteit veroorzaakt.

Het zijn trouwens wel jongens die mij goed vertrouwen en daardoor mij dit durfde te vertelde maar het kan ook zijn dat vele homo's dit zullen verbergen of gewoon nog nooit misbruikt zijn.
"nog nooit"?

Hoe dan ook, je ontkracht je eigen verhaal dus al meteen vrij volledig.

Dat is het lastige van de menselijke geest, we zijn er op gebouwd snel verbanden te zien, ook al zijn die verbanden er helemaal niet. Je ziet een paar keer iets gebeuren, en je hersens maken daar vrijwel automatisch een oorzakelijk verband van. Dat lijkt dan heel echt en overtuigend, maar het wil nog allerminst zeggen dat het de wetenschappelijke toets kan doorstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hadden een getrouwde man in de kerk die misbruikt was als kind en daardoor op mannen en vrouwen viel.
Hoezo 'daardoor', misschien dat hij het gelooft en dat jij het gelooft maar dat wil nog niet zeggen dat er een verband is.

Het lastige met homo's die later uit de kast komen is dat ze ergens de schuld willen neerleggen van bijvoorbeeld een mislukt huwelijk en hun eigen homo/bi seksualiteit. Het is anders zo sneu voor de vrouw waar ze mee getrouwd zijn als ze moeten zeggen, 'sorry schat ik val altijd al op mannen eigenlijk, ik heb je bedrogen door met je te trouwen terwijl ik eigenlijk wel wist dat ik niet bij je paste, sorry dat ik je leven misbruikt heb uit angst voor mijn omgeving, nou de groetjes en succes met je verder leven' Dat bekt niet zo lekker als je wat te vertellen hebt en daarom word er door dat soort mannen vaak naar excuses en schuldigen gezocht.

Dat het gevolgen heeft geloof ik zeker wel. De verhalen van mensen die zeggen dat God ze genezen heeft, zijn bijna allemaal van mensen die misbruikt zijn als kind.
seksueel misbruik heeft inderdaad grote gevolgen voor de personen in kwestie, maar het heeft niets te maken met homo zijn.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hadden een getrouwde man in de kerk die misbruikt was als kind en daardoor op mannen en vrouwen viel.
Hoezo 'daardoor', misschien dat hij het gelooft en dat jij het gelooft maar dat wil nog niet zeggen dat er een verband is.

Het lastige met homo's die later uit de kast komen is dat ze ergens de schuld willen neerleggen van bijvoorbeeld een mislukt huwelijk en hun eigen homo/bi seksualiteit. Het is anders zo sneu voor de vrouw waar ze mee getrouwd zijn als ze moeten zeggen, 'sorry schat ik val altijd al op mannen eigenlijk, ik heb je bedrogen door met je te trouwen terwijl ik eigenlijk wel wist dat ik niet bij je paste, sorry dat ik je leven misbruikt heb uit angst voor mijn omgeving, nou de groetjes en succes met je verder leven' Dat bekt niet zo lekker als je wat te vertellen hebt en daarom word er door dat soort mannen vaak naar excuses en schuldigen gezocht.

Dat het gevolgen heeft geloof ik zeker wel. De verhalen van mensen die zeggen dat God ze genezen heeft, zijn bijna allemaal van mensen die misbruikt zijn als kind.
seksueel misbruik heeft inderdaad grote gevolgen voor de personen in kwestie, maar het heeft niets te maken met homo zijn.

Denk je niet dat iemand dan kan denken dat hij homo is? Ik heb zelf die gevoelens vroeger gehad, omdat ik aangerand was, wou er ook altijd als een kerel uitzien, maar dat was niet omdat ik lesbisch was. Maar dat was ook met 1 gebedje weg. Misschien kunnen mensen die misbruikt zijn het denken dat ze het zijn. Die man is nu hertrouwd, homo is hij niet meer, hij kreeg alleen nooit wat van z'n vrouw en ik dacht dat hij wel zo hoogheilig was om er mee om te kunnen gaan, sja stom. Hij dacht dat het daardoor kwam, weet ook niet hoor. Hij schijnt nu gelukkig getrouwd te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoezo 'daardoor', misschien dat hij het gelooft en dat jij het gelooft maar dat wil nog niet zeggen dat er een verband is.

Het lastige met homo's die later uit de kast komen is dat ze ergens de schuld willen neerleggen van bijvoorbeeld een mislukt huwelijk en hun eigen homo/bi seksualiteit. Het is anders zo sneu voor de vrouw waar ze mee getrouwd zijn als ze moeten zeggen, 'sorry schat ik val altijd al op mannen eigenlijk, ik heb je bedrogen door met je te trouwen terwijl ik eigenlijk wel wist dat ik niet bij je paste, sorry dat ik je leven misbruikt heb uit angst voor mijn omgeving, nou de groetjes en succes met je verder leven' Dat bekt niet zo lekker als je wat te vertellen hebt en daarom word er door dat soort mannen vaak naar excuses en schuldigen gezocht.

seksueel misbruik heeft inderdaad grote gevolgen voor de personen in kwestie, maar het heeft niets te maken met homo zijn.

Drie alinea's. De eerste is een enigzins terechte kritische noot bij Coby, maar voor de rest kom je zelf met veel verder gezochte aannamen zonder enige argumentatie en staving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hadden een getrouwde man in de kerk die misbruikt was als kind en daardoor op mannen en vrouwen viel. Dat het gevolgen heeft geloof ik zeker wel. De verhalen van mensen die zeggen dat God ze genezen heeft, zijn bijna allemaal van mensen die misbruikt zijn als kind.

Verhalen ja, die kan je niet controleren. Homo's kan je niet genezen. Waarom niet? Omdat de gebieden in het brein die anders zijn bij homo's en hetero's, al voor de geboorte gevormd zijn. Verhalen dat mensen genezen zijn of op latere leeftijd homo zijn geworden zijn onzin. Mensen die denken dat het door ervaring in het leven komt, negeren tientallen wetenschappelijke publicaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hadden een getrouwde man in de kerk die misbruikt was als kind en daardoor op mannen en vrouwen viel. Dat het gevolgen heeft geloof ik zeker wel. De verhalen van mensen die zeggen dat God ze genezen heeft, zijn bijna allemaal van mensen die misbruikt zijn als kind.

Verhalen ja, die kan je niet controleren. Homo's kan je niet genezen. Waarom niet? Omdat de gebieden in het brein die anders zijn bij homo's en hetero's, al voor de geboorte gevormd zijn. Verhalen dat mensen genezen zijn of op latere leeftijd homo zijn geworden zijn onzin. Mensen die denken dat het door ervaring in het leven komt, negeren tientallen wetenschappelijke publicaties.

Een behoorlijke oversimplificatie van feiten. Er zijn homosexuelen voor het leven, er zijn mensen met perioden van homosexuele relaties. Er zijn mensen met een bi-sexuele orientatie (al dan niet tijdelijk). En nog meer varianten. Er is voor zover ik weet helemaal geen wetenschappelijke consensus over de correlatie tussen misbruik als kind en latere sexuele orientatie. Er zijn echter wel degelijk respectabele onderzoeken die (vooral bij mannelijke) homosexuelen een verhoogde incidentie van kindermisbruik aantonen tov heteresexuelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hadden een getrouwde man in de kerk die misbruikt was als kind en daardoor op mannen en vrouwen viel. Dat het gevolgen heeft geloof ik zeker wel. De verhalen van mensen die zeggen dat God ze genezen heeft, zijn bijna allemaal van mensen die misbruikt zijn als kind.

Verhalen ja, die kan je niet controleren. Homo's kan je niet genezen. Waarom niet? Omdat de gebieden in het brein die anders zijn bij homo's en hetero's, al voor de geboorte gevormd zijn. Verhalen dat mensen genezen zijn of op latere leeftijd homo zijn geworden zijn onzin. Mensen die denken dat het door ervaring in het leven komt, negeren tientallen wetenschappelijke publicaties.

Heb je wat bronnen beschikbaar? Liefst directe links naar die publicaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoezo 'daardoor', misschien dat hij het gelooft en dat jij het gelooft maar dat wil nog niet zeggen dat er een verband is.

Het lastige met homo's die later uit de kast komen is dat ze ergens de schuld willen neerleggen van bijvoorbeeld een mislukt huwelijk en hun eigen homo/bi seksualiteit. Het is anders zo sneu voor de vrouw waar ze mee getrouwd zijn als ze moeten zeggen, 'sorry schat ik val altijd al op mannen eigenlijk, ik heb je bedrogen door met je te trouwen terwijl ik eigenlijk wel wist dat ik niet bij je paste, sorry dat ik je leven misbruikt heb uit angst voor mijn omgeving, nou de groetjes en succes met je verder leven' Dat bekt niet zo lekker als je wat te vertellen hebt en daarom word er door dat soort mannen vaak naar excuses en schuldigen gezocht.

seksueel misbruik heeft inderdaad grote gevolgen voor de personen in kwestie, maar het heeft niets te maken met homo zijn.

Drie alinea's. De eerste is een enigzins terechte kritische noot bij Coby, maar voor de rest kom je zelf met veel verder gezochte aannamen zonder enige argumentatie en staving.

typ even op google in 'gevolgen seksueel misbruik' en je zult zien dat er duizenden onderzoeken zijn waarin je kunt lezen dat seksueel misbruik vaak grote gevolgen heeft voor de persoon in kwestie in het latere leven. Voor de rest kon ik zelf geen onderzoek vinden waarin naar voren komt dat 'de meeste' homo's zijn misbruikt en daardoor homo zijn. Blijkbaar heb jij er een aantal bij de hand om dit verhaal wel te staven.

Bij de tweede alinea heb je gelijk, daar kan ik alleen vanuit persoonlijk ervaring en visie praten, zonder de bedoeling dat te staven of met een diepgaand jaren durende onderzoek over 3 jaar verder op dit onderwerp te reageren. Is dat verboden? Maar anders dan dat je vond dat volgens jou ongestaafde teksten niet toegestaan zijn, kan ik van jou ook niet echt een bijdragen vinden, geen gestaafde bijdrage en zelfs geen aanname. Dus wat was eigenlijk je bedoeling met je reactie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geaardheid is niet te veranderen.

Gerrit Glas zei dit tijdens een lezing op een congres over homoseksualiteit van de Vrijgemaakte kerk in Kampen:

Belangrijk (...) is vooral dat homoseksualiteit lichamelijk verankerd is. Het zit 'in het systeem'. Homoseksualiteit is een complex psychobiologisch gegeven: het is onderhevig aan allerlei neurohormonale invloeden, invloeden net andere woorden die onder andere door zenuwen die naar de hersenen toelopen, worden uitgeoefend op de uitscheiding van hormonen in de hersenen, bijvoorbeeld in de hypothalamus. Deze laatste heeft invloed op andere hersenprocessen en op het functioneren van allerlei organen in het lichaam en ook op de regulatie van stress.

Van belang is dat, ondanks de vaak gehoorde bewering van het tegendeel, omgevingsinvloeden eigenlijk nauwelijks van invloed zijn op de ontwikkeling van de seksuele voorkeur, hetgeen wat anders is dan de expressie van homoseksualiteit. De expressie is veel variabeler en onderhevig aan allerlei omgevingsinvloeden. Voorkeur, evenwel, heeft betrekking op het primaire gegeven van het zich aangetrokken voelen tot leeftijdgenoten van hetzelfde geslacht; en daarnaast, ook breder, op het hele repertoire aan gevoelens, neigingen en gedragingen die daaraan voorafgaan en die tot uiting komen in de objectvoorkeuren voorkeur voor allerlei min of meer sekse specifieke activiteiten. Het gaat hier over wat er bij heel jonge kinderen al bezig is zich te ontwikkelen, om allerlei biologisch verankerde gedragspatronen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij de tweede alinea heb je gelijk, daar kan ik alleen vanuit persoonlijk ervaring en visie praten, zonder de bedoeling dat te staven of met een diepgaand jaren durende onderzoek over 3 jaar verder op dit onderwerp te reageren. Is dat verboden? Maar anders dan dat je vond dat volgens jou ongestaafde teksten niet toegestaan zijn, kan ik van jou ook niet echt een bijdragen vinden, geen gestaafde bijdrage en zelfs geen aanname. Dus wat was eigenlijk je bedoeling met je reactie?

Dat jij in een adem (pos) dingen verwijt en vervolgens min of meer hetzelfde doet. Niets meer en niets minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de rest kon ik zelf geen onderzoek vinden waarin naar voren komt dat 'de meeste' homo's zijn misbruikt en daardoor homo zijn. Blijkbaar heb jij er een aantal bij de hand om dit verhaal wel te staven.

Als jij me er op kunt wijzen waar ik zeg dat de meeste homo's misbruikt zijn en daardoor homo zijn, kan ik jou een onderzoek doen toekomen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Homsexualiteit komt niet rechtstreeks door misbruik.

Er zijn wel studies die beweren dat misbruik seksuele ontremming kan veroorzaken. Seksuele ontremming kan makkelijker leiden tot homoseksuele ervaringen zonder dat iemand homoseksueel is. Wellicht dat daar de theorie vandaan komt.

Klinkt plausibel, heb jij toevallig een bron hier van?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een behoorlijke oversimplificatie van feiten. Er zijn homosexuelen voor het leven, er zijn mensen met perioden van homosexuele relaties.

Ik zou graag bronnen willen zien voor het feit dat er homoseksuelen zijn die het tijdelijk zijn.

Er zijn mensen met een bi-sexuele orientatie (al dan niet tijdelijk).

Ook voor biseksualiteit geld, graag bronnen voor dat het tijdelijk zou zijn. De gebieden in ons brein waar onze seksuele geaardheid zit, die zijn al aangelegd voor je geboren word. En waarom zijn er biseksuelen? Kijk, de observaties wijzen er nu op dat mensen homo worden door, genetica, geboorte order en hormonen. Stel je voor, je hebt de genetica om homo te worden, maar de omstandigheden in de baarmoeder zetten daar niet toe aan. Dan kan je dus biseksueel worden. Of, je hebt niet de genetische aanleg om homo te worden, maar de omstandigheden in de baarmoeder zorgen hier wel toe (bijvoorbeeld als de moeder tijdens de zwangerschap rookt), dan word je biseksueel. Dus het is geen wet van, als je genetische aanleg hebt om homo te worden, dan word je het ook. Er zijn meerdere factoren die daar invloed op hebben.

En nog meer varianten. Er is voor zover ik weet helemaal geen wetenschappelijke consensus over de correlatie tussen misbruik als kind en latere sexuele orientatie. Er zijn echter wel degelijk respectabele onderzoeken die (vooral bij mannelijke) homosexuelen een verhoogde incidentie van kindermisbruik aantonen tov heteresexuelen.

Mag ik die zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid