Spring naar bijdragen

geaardheid, hoe veranderen


Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee. Veel mensen hier hebben wel een mening, terwijl er gewoon eigenlijk nog veel te weinig bekend is over evt oorzaken van homosexulateit. Het zou bijv zo kunnen zijn dat er genetische aanleg is die geholpen kan worden een scala aan andere factoren tijdens de jeugd. Blijkbaar heeft sexueel misbruik invloed, maar volgens mij zegt niemand hier (althans ik zeker niet) dat if sexual abuse then homosexual. En ook niet dat het feit dat de meeste homo;s niet misbruikt zijn iets zegt over deze evt invloed. Ik vind het ook niet interessant genoeg om mijn tijd aan te besteden.

Wat me wel heel erg bezig houdt is wat God er van vindt. Ik heb ellelange discussies gehad hier met bijv Oceanos. Ik persoonlijk geloof niet dat God een probleem heeft met homo's. Maar goed, ander topic, andere can of worms ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 316
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als ik eea zo terug lees concludeer ik dat Quest en Ursa (nog) geen academisch ondeewijs hebben genoten.

Dan zit je er naast. Alleen heb ik slechts een enkele keer gebruik gemaakt van Google Scholar. Meestal is dat niet nodig.

@Ursa: je plaatsts dus normaliter geen links. Ten eerste omdat je dus access moet hebben en ten tweede omdat het sowieso vaak niet op slechts 1 link te benaderen is.

Dat laatste kan ik me voorstellen. Maar als je op een forum met een bron op de proppen komt is het wel zo netjes die even te linken voor zover mogelijk, om je discussiepartners tegemoet te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb geen idee. Veel mensen hier hebben wel een mening, terwijl er gewoon eigenlijk nog veel te weinig bekend is over evt oorzaken van homosexulateit. Het zou bijv zo kunnen zijn dat er genetische aanleg is die geholpen kan worden een scala aan andere factoren tijdens de jeugd. Blijkbaar heeft sexueel misbruik invloed, maar volgens mij zegt niemand hier (althans ik zeker niet) dat if sexual abuse then homosexual. En ook niet dat het feit dat de meeste homo;s niet misbruikt zijn iets zegt over deze evt invloed. Ik vind het ook niet interessant genoeg om mijn tijd aan te besteden.

Nou, naar de oorzaken van homoseksualiteit is wel een aantal onderzoeken gedaan. Daar kwam dus uit dat het processen betreft in ons brein zeer vroeg in de ontwikkeling.

Er is ergens in Scandinavië een onderzoek geweest. Ik zal dat eens opzoeken als ik meer tijd heb.

Wat me wel heel erg bezig houdt is wat God er van vindt. Ik heb ellelange discussies gehad hier met bijv Oceanos. Ik persoonlijk geloof niet dat God een probleem heeft met homo's. Maar goed, ander topic, andere can of worms

Ik denk ook niet dat God problemen heeft met homo's. En ook niet met verliefde homo's. ;)

Het zijn vaak de mensen met een onwrikbaar beeld (van de wil) van God die een probleem met homo's hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik eea zo terug lees concludeer ik dat Quest en Ursa (nog) geen academisch ondeewijs hebben genoten.

Dan zit je er naast. Alleen heb ik slechts een enkele keer gebruik gemaakt van Google Scholar. Meestal is dat niet nodig.

Het hoeft ook niet per se, maar 'meestal's is nogal overdreven. Het wordt heel veel gebruikt. Maar goed.
Als ik eea zo terug lees concludeer ik dat Quest en Ursa (nog) geen academisch ondeewijs hebben genoten.
Dat laatste kan ik me voorstellen. Maar als je op een forum met een bron op de proppen komt is het wel zo netjes die even te linken voor zover mogelijk, om je discussiepartners tegemoet te komen.
Ik kom de publieke link niet 123 vinden. Maar goed dan maar aannemen dat ik lieg, dingen niet goed lees en met slechte onderzoekjes aankom is te gek voor woorden. Anyway. Ik weet overigens nog steeds niet of de link die Altiornavilium geplaatst heeft voor iedereen te openen is? Zo ja bedankt Altiornavilium :)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik weet overigens nog steeds niet of de link die Altiornavilium geplaatst heeft voor iedereen te openen is? Zo ja bedankt Altiornavilium :)

Zelfs ik kan deze openen. En veel ongeschoolder dan ik kom je hier nauwelijks tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb geen idee. Veel mensen hier hebben wel een mening, terwijl er gewoon eigenlijk nog veel te weinig bekend is over evt oorzaken van homosexulateit. Het zou bijv zo kunnen zijn dat er genetische aanleg is die geholpen kan worden een scala aan andere factoren tijdens de jeugd. Blijkbaar heeft sexueel misbruik invloed, maar volgens mij zegt niemand hier (althans ik zeker niet) dat if sexual abuse then homosexual. En ook niet dat het feit dat de meeste homo;s niet misbruikt zijn iets zegt over deze evt invloed. Ik vind het ook niet interessant genoeg om mijn tijd aan te besteden.

Wat me wel heel erg bezig houdt is wat God er van vindt. Ik heb ellelange discussies gehad hier met bijv Oceanos. Ik persoonlijk geloof niet dat God een probleem heeft met homo's. Maar goed, ander topic, andere can of worms ;)

Men heeft zeker al wel aanwijzingen gevonden voor de oorzaak van homoseksualiteit. Genetica blijkt een rol te spelen, of de moeder rookt en/of drinkt tijdens de zwangerschap en bij mannelijke homo's speelt de hoeveelheid oudere broers een rol op de kans om homo te zijn. Ook is uit onderzoek gebleken dat vrouwen die een homoseksuele zoon hebben gehad gemiddeld meer kinderen hebben en langer vruchtbaar blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spons, bronnen?

http://www.knaw.nl/Content/Internet_KNA ... df/124.pdf

http://www.nu.nl/algemeen/589256/roken- ... -kind.html

http://www.ntvg.nl/publicatie/blijvende ... e/volledig

(des is een hormoon)

Bij DES-kinderen is er, behalve voortplantingsstoornissen en een verhoogde kans op bi- en homoseksualiteit, ook een verhoogde kans op depressie gevonden.2425 Deze verbanden dienen de komende tijd zeker nog beter gedocumenteerd te worden, maar een interessante nieuwe lijn begint zich dus af te tekenen.

In dit filmpje legt Sick Swaab dit ook uit. Plaatjes zijn natuurlijk altijd leuk :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...
  • 3 months later...
Als je puur kijkt naar de wet staat er nergens dat twee vrouwen geen seks met elkaar mogen hebben, de passages in Leviticus waarin homoseksualiteit veroordeeld wordt gaan expliciet over mannen. Toch kun je wel nagaan dat wat geldt voor gemeenschap tussen twee mannen evenzeer op vrouwen van toepassing is.

Kortom, volgens de wet mag het niet, doch zijn wij niet onder de wet (Rom 6,14) maar onder de genade. Jezus heeft gezegd dat zijn last niet zwaar is en zijn juk zacht (Mat 11,30) dus maak je niet te druk. Dat je verliefd wordt op vrouwen is ook niet erg, sommigen zeggen dat David en Jonathan ook verliefd op elkaar waren.

Je schrijft dat in de Bijbel niet expliciet vermeld doet staan over seksuele contacten tussen vrouwen onderling. Graag wil ik hierop reageren omdat in mijn optiek hier toch wel wat over vermeld doet staan in het tweede testament.

De tekst in Romeinen 1 namelijk:

25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

In het eerste testament staat inderdaad niets over vrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Ik ben van mening dat je zo word geboren en dat je dus je seksualiteit/geaardheid niet kunt veranderen ;) In de Bijbel staan wel wel meer dingen die niet mogen. En Christenen die daar graag mee slaan halen idd vaak zo'n bijbel tekst aan. Vaak citeren deze mensen heel indrukwekkende stukken tekst uit bijvoorbeeld het boek Leviticus waaruit blijkt hoe gruwelijk fout homo's en lesbo's zijn. Zij zeggen de Bijbel te nemen en te geloven 'van kaft tot kaft'. Makkelijk kun je je daardoor van de wijs laten brengen totdat je beseft dat mensen die zo hard uit dit boek preken zelf niet eens aan alle eisen van dit bijbelboek voldoen.....

Volgens datzelfde Bijbelboek mag je bijvoorbeeld geen kleren dragen die gemaakt zijn van een mengsel van katoen en bijvoorbeeld polyester (Leviticus 19:19, daar gaat je H&M collectie...). Mosselen eten of een garnalencocktail bestellen is volgens Leviticus voor God weerzinwekkend (want ze hebben niet de voorgeschreven vinnen of schubben) en het eten van een broodje frikadel (gemaakt van varkensvlees) is volgens deze teksten God een gruwel (Leviticus 11).

Degene die zo dankbaar gebruik maakt van het boek Leviticus om homo's te bestoken zal zelf waarschijnlijk aan heel veel andere wetten in ditzelfde boek niet voldoen. Waarom zou die ene regel die over homoseksualiteit lijkt te gaan (Leviticus 18:22) dan wel voor alle tijden gelden en de rest niet? Waarom mag volgens een dominee een homorelatie niet gezegend worden terwijl diezelfde dominee wel rustig een zegen vraagt over zijn (foute) broodje frikadel? Is dat niet met twee maten meten? Waarom de ene tekst wel letterlijk interpreteren en de andere niet? Is dat omdat het altijd makkelijker is met een vinger naar een ander te wijzen dan naar jezelf (Lucas 6:41)?

Een vraagje aan de christenen die onze homoseksuele broeder of zuster veroordeelt: hoeveel Bijbelgetrouwe christenen ken je eigenlijk met maar één hand, voet of oog? Waarschijnlijk maar heel weinig! Zondigen zij nooit? Jezus zegt toch heel duidelijk dat je je hand, voet of oog moet afhakken of uitrukken als deze je tot zonde verleidt (Matteus 5:29-30 en Matteus 18:8-9). En dat gaat al heel snel! Hoeveel hetero mannen kunnen bijvoorbeeld eerlijk beweren dat zij nog nooit een vrouw "hebben aangezien om haar te begeren"? Waarom gehoorzamen ze Jezus dan niet en rukken zij hun ogen uit als Jezus dat zelfs twee keer vraagt in Matteus? "Ja maar die tekst moet je niet letterlijk nemen". O nee, waarom die tekst dan niet en andere teksten wel? Omdat jij toevallig geen homo of lesbo bent en die interpretatie je beter uitkomt of omdat je zelf liever met twee handen en twee ogen door het leven gaat? Wat zou Jezus daar zelf van vinden? Wie is hier nu blind of bijziend?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid