Spring naar bijdragen

geaardheid, hoe veranderen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 316
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Klinkt plausibel, heb jij toevallig een bron hier van?

oa seksuologie.nl (zij spreken ook over problemen met de seksuele identiteit).

Let wel dat ik spreek over homo-seksuele ervaringen, niet over een homoseksuele geslachtsidentiteit die gevormd wordt door misbruik.

Bedankt! Dat laatste is ook niet heel erg waarschijnlijk maar misschien dat Mystic nog met iets komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb hier nooit echt een studie van gemaakt, maar ik weet wel dat ik er her en der een aantal ben tegengekomen. Zie bijv. H. Wilson and C. Widom (2009) Does Physical Abuse, Sexual Abuse, or Neglect in Childhood Increase the Likelihood of Same-sex Sexual Relationships and Cohabitation?

Verder, in de categorie anekdotisch 'bewijs', de enige man met homosexuele gevoelens die ik echt heel goed kon was ernstig misbruikt in zijn jeugd (door een man). De enige vrouw die ik kon die in haar jeugd ernstig was misbruikt (door een man) had geen homosexuele gevoelens. for what it's worth.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb hier nooit echt een studie van gemaakt, maar ik weet wel dat ik er her en der een aantal ben tegengekomen. Zie bijv. H. Wilson and C. Widom (2009) Does Physical Abuse, Sexual Abuse, or Neglect in Childhood Increase the Likelihood of Same-sex Sexual Relationships and Cohabitation?

Verder, in de categorie anekdotisch 'bewijs', de enige man met homosexuele gevoelens die ik echt heel goed kon was ernstig misbruikt in zijn jeugd (door een man). De enige vrouw die ik kon die in haar jeugd ernstig was misbruikt (door een man) had geen homosexuele gevoelens. for what it's worth.

Twee alinea's. De eerste is slechts een opsomming van via google opgezochte onderzoekjes, in de tweede alinea kom je opeens met zelf verzonnen voorbeelden. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mis wel het punt van de discussie?

Zijn er nu mensen die beweren dat seksueel misbruik homoseksualiteit veroorzaakt?

Dat is bij mijn weten nooit bewezen, maar wel, zoals ik eerder zei, verwarring omtrent de seksuele geaardheid.

Als mensen met een seksueel trauma in therapie gaan zou die verwarring kunnen verdwijnen of hanteerbaar kunnen worden. Ik denk niet dat we dan kunnen spreken van "homo-genezing", en ik denk al helemaal dat deze mensen meer gebaat zijn bij echte therapie dan bij gebedsgenezingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee alinea's. De eerste is slechts een opsomming van via google opgezochte onderzoekjes, in de tweede alinea kom je opeens met zelf verzonnen voorbeelden. :#

Vergezochte poging de bal terug te kaatsen |O

Ik gebruik Google Scholar, dat is een van de meest gebruikte tools voor academici. Je denigrerende 'onderzoekjes' zegt vooral dat je geen echte argumenten hebt. Het is nl een gewoon, bekend, controversioneel edoch academisch gerespecteerd onderzoek.

De voorbeelden zijn helaas niet zelf verzonnen, het feit dat je dat zegt geeft een beetje aan hoe wanhopig je poging is een punt te maken.

Als je het niet kunt hebben dat ik je (terecht) ergens op wees, 'pak me dan' (blijkbaar vind je dat nodig) gewoon als ik echt een keer iets stoms post.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn er nu mensen die beweren dat seksueel misbruik homoseksualiteit veroorzaakt?

Dat is bij mijn weten nooit bewezen, maar wel, zoals ik eerder zei, verwarring omtrent de seksuele geaardheid.

Is er een duidelijke consensus over een evt set parameters aan de hand waarvan je 2 duidelijke categorien ('homosexueel' vs 'verwarring omtrent de sexuele geaardheid zich onder andere uitende in homosexuele relaties') kunt stellen dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is er een duidelijke consensus over een evt set parameters aan de hand waarvan je 2 duidelijke categorien ('homosexueel' vs 'verwarring omtrent de sexuele geaardheid zich onder andere uitende in homosexuele relaties') kunt stellen dan?

Ik had het over ervaringen, niet over relaties. Dat is wel degelijk een verschil. Bijna alle mannen, misbruikt of niet, hebben homoseksuele ervaringen, ook dat is gedocumenteerd. Maar slechts een klein percentage omschrijft zichzelf als homoseksueel / biseksueel. En ook volgens de geldende omschrijving van homoseksueel zijn ze dat niet.

Veel vrouwen voelen ook een aantrekking naar andere vrouwen toe, alhoewel niet iedereen daar iets mee doet.

Maar ben je nou echt heel hard aan het proberen te bewijzen dat misbruik homoseksualiteit veroorzaakt, of begrijp ik dit verkeerd? En als je dat bewezen hebt, wat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had het over ervaringen, niet over relaties. Dat is wel degelijk een verschil. Bijna alle mannen, misbruikt of niet, hebben homoseksuele ervaringen, ook dat is gedocumenteerd. Maar slechts een klein percentage omschrijft zichzelf als homoseksueel / biseksueel. En ook volgens de geldende omschrijving van homoseksueel zijn ze dat niet.

Ah oke. Het onderzoek wat ik hiervoor poste hanteerde uit mijn hoofd ook relaties als norm.
Maar ben je nou echt heel hard aan het proberen te bewijzen dat misbruik homoseksualiteit veroorzaakt
Ehm nee? Waarom denk je dat?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee alinea's. De eerste is slechts een opsomming van via google opgezochte onderzoekjes, in de tweede alinea kom je opeens met zelf verzonnen voorbeelden. :#

Vergezochte poging de bal terug te kaatsen |O

Ik gebruik Google Scholar, dat is een van de meest gebruikte tools voor academici. Je denigrerende 'onderzoekjes' zegt vooral dat je geen echte argumenten hebt. Het is nl een gewoon, bekend, controversioneel edoch academisch gerespecteerd onderzoek.

Dus je hebt het opgezocht met een google scholar, dat maakt het vervolgens een beter onderzoek, of draagt het verder iets bij? Ik neem aan dat je het onderzoek verder niet uitvoerig gelezen hebt, en slechts geplakt en geknipt om je punt te maken. Dus wat wil je er eigenlijk mee.
De voorbeelden zijn helaas niet zelf verzonnen, het feit dat je dat zegt geeft een beetje aan hoe wanhopig je poging is een punt te maken.
Waarom zou ik wanhopig zijn, ik heb een tijdje terug alleen maar aangegeven dat ik het opmerkelijk vond dat cobybryant aangaf dat de meeste homoseksuelen misbruikt zijn. Ik geef aan dat ik dat in mijn omgeving niet zo ervaar, dit onderwerp is enigszins persoonlijk wat betreft het homoseksueel gedeelte, dus ik heb geen enkele zin om kinderachtige spelletjes te spelen. Ik vind het slechts sneu dat je zaken afdoet als aannames en ze ook nog eens verkeerd leest en interpreteert.
Als je het niet kunt hebben dat ik je (terecht) ergens op wees, 'pak me dan' (blijkbaar vind je dat nodig) gewoon als ik echt een keer iets stoms post.
grow up.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou ik wanhopig zijn, ik heb een tijdje terug alleen maar aangegeven dat ik het opmerkelijk vond dat cobybryant aangaf dat de meeste homoseksuelen misbruikt zijn. Ik geef aan dat ik dat in mijn omgeving niet zo ervaar, dit onderwerp is enigszins persoonlijk wat betreft het homoseksueel gedeelte, dus ik heb geen enkele zin om kinderachtige spelletjes te spelen. Ik vind het slechts sneu dat je zaken afdoet als aannames en ze ook nog eens verkeerd leest en interpreteert.

Dat heb ik niet gezegd hoor, alleen dat de meeste die zeggen dat ze door God ervan genezen zijn, misbruikt waren en dat bij gewone homo's die homohealing doorgaans niet werkt. Ik denk niet dat het merendeel van de homo's misbruikt is, dat lijkt me stug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus je hebt het opgezocht met een google scholar, dat maakt het vervolgens een beter onderzoek, of draagt het verder iets bij? Ik neem aan dat je het onderzoek verder niet uitvoerig gelezen hebt, en slechts geplakt en geknipt om je punt te maken. Dus wat wil je er eigenlijk mee.
Man wat ben jij een draaikont zeg. Eerst gebruik je "op google opgezocht" als frase in je zin vol kritiek. Vervolgens geef ik aan dat het via Google Scholar is en kom je met de complete irrelevante opmerking alsof er een link zou zijn tussen Google scholar en de kwaliteit van het artikel. Nu merk je dat je daar eigenlijk geen argument had en ga je opeens allerlei aannames posten over het onderzoek en of ik het gelezen heb? Wat een trieste manier om een discussie aan te gaan. En waar heb ik geplakt en geknipt? Je ziet dingen die er niet zijn. Ik heb alleen de naam van het onderzoek gegeven, that's it. Ik heb de uitgebreide summary gelezen. Ik ga er van uit dat van 2 academici gelieerd aan een respectabele universiteit die op een international netwerk van academische publiceren de abstract en de summary een correcte weerspiegeling zijn van de verdere inhoud. Heb je nou eigenlijk een ECHT argument?
Waarom zou ik wanhopig zijn
Anderen dingen in de mond leggen en allerlei vergezochte aannames komen nogal wanhopig over. Waarom zou ik in vredesnaam dingen verzinnen over 2 mensen die me heel dichtbij stonden? Je zou eigenlijk je excuses moeten aanbieden, dat je zonder enige reden behalve je frustratie, mij beticht van liegen over 2 mensen die me heel dierbaar waren en met een heel naar verleden zaten/zitten.
ik heb een tijdje terug alleen maar aangegeven dat ik het opmerkelijk vond dat cobybryant aangaf dat de meeste homoseksuelen misbruikt zijn.
En ik gaf ook aan dat dat terecht was van jouw kant, dus waarom je dit nogmaals aandraagt weet ik niet Het heeft ook verder niets te maken met het feit dat je mij opeens verwijt te liegen.
Ik geef aan dat ik dat in mijn omgeving niet zo ervaar, dit onderwerp is enigszins persoonlijk wat betreft het homoseksueel gedeelte, dus ik heb geen enkele zin om kinderachtige spelletjes te spelen. Ik vind het slechts sneu dat je zaken afdoet als aannames en ze ook nog eens verkeerd leest en interpreteert.
Jij hebt helemaal geen reden om te praten over sneu en kinderachtige spelletjes. Lees nou gewoon nog eens die drie alineas en kom tot de conclusie dat je Coby betichte van aannames en vervolgens precies hetzelfde doet. Als je het daar niet mee eens bent, kom dan gewoon met argumenten ipv nog meer aannames over de kwaliteit van het onderzoek, in hoeverre ik het gelezen heb, over de waarheid van 2 mensen die ik goed ken en begin niet te ijveren over Google wat je zelf aandraagt.
]grow up.
Als je wat kinderachtigs wilt horen: wat je zegt ben je zelf.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Als de één nu gewoon zijn bron linkt en de ander leest die en geeft zijn oordeel. Waarom dit gedoe?

Ik heb mijn bron toch gegeven?

Waarom geen link? Nu moet degene die wil checken zelf op zoek.

Laat maar anders, deze discussie is weinig vruchtbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik eea zo terug lees concludeer ik dat Quest en Ursa (nog) geen academisch ondeewijs hebben genoten.

@Quest: ik citeer 1 onderzoek in (een variatie op) de standaard manier zoals dat in alle academic papers gebeurt. Auteurs (normalite achternaam gevolgd door initialen, gescheiden door komma's), jaartal tusse haken, titel en nog ebvt in italics de naam van het eerst pubkicerende magazine mits van toepassing. En ja de titel mag vaak bestaan uit meerdere zinnen. En nee, de meeste academische papers kun je niet benaderen, dan moet je relevante logins hebben bij publicatie-instituten. Google Scholar is een manier om die instituten vaak allemaal tegelijkertijd te doorzoeken (mits je access hebt dus). Daar de meeste peer reviewed zijn zegt het (ondanks dat ik daar niet op doelde voor jij begon met je 'op googlr opgezochte onderzoekjes') dus wel degelijk iets over een bepaalde drempelkwaliteit van de publicatie. Dus het was 1 titel van artikel ipv geplak, ja de summary en abstract zijn voldoende om te lezen om de conclusie en methoden in grote lijnen te volgen. En ja het was een lichtelijk controversioneel edoch gerespecteerd en degelijk onderzoek.

@Ursa: je plaatsts dus normaliter geen links. Ten eerste omdat je dus access moet hebben en ten tweede omdat het sowieso vaak niet op slechts 1 link te benaderen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb even een google-sessie gedaan. ;)

Dit onderzoek bewijst alleen dat mannen en vrouwen die in hun kindertijd misbruikt zijn op latere leeftijd vaker seksuele contacten hebben met mensen van het eigen geslacht.

Het zegt verder niets over homoseksualiteit op zich.

Wat ook logisch is. Er zijn inmiddels genoeg onderzoeken waarbij is aangetoond dat homoseksualiteit 'in het systeem zit'. Of, zoals Gerrit Glas zegt: het is een complex psychobiologisch gegeven, onderhevig aan allerlei neurohormonale invloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit Springer:

Results

Overall Prevalence of Same-Sex Sexual Orientation

Table 2 shows the percentage of the entire sample reporting

same-sex cohabitation or sexual relationships. A total of 8%

of the sample reported any same-sex relationship (cohabitation or sexual partners); 2.5% reported having lived with a

same-sex romantic partner; and 7% reported having had

same-sex sexual partners. Most of those reporting same-sex

sexual partners also reported opposite-sex partners, and very

few participants (5 men and 1 woman) reported exclusively

same-sex sexual partners. The percentage reporting samesex partners did not vary signiï¬cantly by sex, race/ethnicity,

number of years of education, occupational status, or age of

the respondent, and thus further analyses did not control for

these demographic characteristics.

Does Childhood Abuse and/or Neglect Increase the

Likelihood of Same-Sex Relationships?

Childhood physical abuse and neglect were not signiï¬cantly

associated with increased likelihood of same-sex cohabitation or sexual partnerships (see Table 3). Individuals with

documented histories of childhood sexual abuse were more

likely than controls to report ever having had same-sex sexual

partners (OR = 2.81, 95% CI = 1.16–6.80, p B .05). Conversion of this odds ratio to an effect size equivalent to a

standardized mean difference (Chinn, 2000) yielded an effect

size of .57, a moderate effect (Cohen, 1988). However,

victims of sexual abuse were not more likely than controls to

report cohabitation with a same-sex partner (OR = 1.73,

95% CI = .35–8.52, p[.10) or to report same-sex sexual

partners in the past year (OR = 1.18, 95% CI = .14–10.28,

p[.10).

As shown in Table 3, separate regression analyses for

women and men in the sample revealed that the relationship

between childhood sexual abuse and same-sex sexual orientation was signiï¬cant only for men. Men with documented

histories of childhood sexual abuse were more likely than

control men to report ever having had same-sex sexual

partners (OR = 6.75, 95% CI = 1.53–29.86, p B .01). It

should be noted that the sample size of the sexually abused

men was small and that the conï¬dence interval associated

with this large odds ratio (6.75) should make us cautious in

interpreting this result. However, this odds ratio was equivalent to an effect size of 1.05, indicating a very large effect

(Cohen, 1988), and even with the small sample size, this

ï¬nding was statistically signiï¬cant.

To help clarify this relationship, we conducted post-hoc

analyses to determine if total number of sexual partners or

involvement in prostitution explained the increased likelihood of reporting male sexual partners by men with histories

of sexual abuse. First, the relationship between childhood

sexual abuse and same-sex sexual partners among men remained signiï¬cant when participants’ total lifetime number

of sexual partners was controlled (OR = 6.72, 95% CI =

1.38–32.76, p B .05). Second, controlling for prostitution

did not reduce the relationship between child sexual abuse

and same-sex sexual partnerships among men (OR = 7.07,

95% CI = 1.51–33.08, p B .01).

As shown in Table 3, the results of regression analyses

with the scaled outcomes for same-sex sexual partners were

consistent with results of logistic regression. The only signiï¬cant relationship was between childhood sexual abuse

and lifetime same-sex sexual partners among men (b = .19,

95% CI = .09–.63, p B .01)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wilson:

We did not ï¬nd evidence for this relationship in women or for non-sexual forms of childhood maltreatment—physical abuse and neglect. While this prospective evidence linking childhood sexual abuse to same-sex sexual partnerships in men suggests an increased likelihood, these ï¬ndings do not suggest that same-sex sexual orientation is caused by child abuse.

LINK

Ik heb inderdaad niet helemaal goed gelezen. Ik had het moeten hebben over mannen die misbruikt zijn.

Ik denk dat misbruik een hoop ellende teweeg kan brengen. Ik denk alleen niet dat misbruik homoseksualiteit veroorzaakt. Ik ken te veel mensen die als homo geboren zijn, waaronder mijn persoontje. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid