Spring naar bijdragen

het is volbracht


Aanbevolen berichten

Misschien dat die belofte een ander licht werpt op jouw beeld van dat einde der tijden???

Want ik heb in dit topic niemand het over "een complete vernietiging van de mensheid aan het einde der tijden" horen hebben...!!

Dan moet je zelf de bijdragen nog maar eens even goed doorlezen alvorens mij te betichten van het nalaten daarvan! :Y

Gedaan...

En ik zie (opnieuw...) dat jij de enige bent die suggereert dat dat Laatste Oordeel een "complete vernietiging van de mensheid" in zou houden...

Anderen hebben het wel over een "ondergang der goddeloze mensen" of iets van die strekking, maar niet over het einde van de gehele mensheid...

viewtopic.php?p=1075581#p1075581

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dus geen oordeel zoals in de dagen van Noach, want God beloofde dat zoiets niet weer zou gebeuren. Indien je dan toch nog een oordeel verwacht zoals tijdens de zondvloed, dan zeg je ook dat God heeft gelogen.

Hoe verwacht jij dat het oordeel zal verlopen dan?

Wat ik verwacht is dat de belofte stand houdt, zie Jozua 23,14 en Romeinen 9,28.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus geen oordeel zoals in de dagen van Noach, want God beloofde dat zoiets niet weer zou gebeuren. Indien je dan toch nog een oordeel verwacht zoals tijdens de zondvloed, dan zeg je ook dat God heeft gelogen.

Hoe verwacht jij dat het oordeel zal verlopen dan?

Wat ik verwacht is dat de belofte stand houdt, zie Jozua 23,14 en Romeinen 9,28.

Die redding van "een deel van Israël" kan toch ook "door het vuur heen" plaatsvinden??

1 Kor 3:12 Of er op dat fundament nu verder wordt gebouwd met goud, zilver en edelstenen of met hout, hooi en stro, 13 van ieders werk zal duidelijk worden wat het waard is. Op de dag van het oordeel zal dat blijken, want dan zal het door vuur aan het licht worden gebracht. Het vuur zal laten zien wat ieders werk waard is. 14 Wanneer iemands bouwwerk blijft staan, zal hij worden beloond. 15 Wanneer het verbrandt, zal hij daarvoor de prijs betalen; hijzelf zal echter worden gered, maar door het vuur heen.

Deze tekst spreekt over "redding door het vuur heen"...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus de belofte aan Noach hield volgens jou in dat God de mensheid nooit weer zou oordelen middels water maar een volgende keer sommige mensen door het vuur? Tja, laat ik het zachtjes zeggen, daar kan ik niet zo heel veel mee en mij bekruipt het gevoel een beetje dat God dan maar beter geen mensen had kunnen maken, dat had heel wat verbrand vlees gescheeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan moet je zelf de bijdragen nog maar eens even goed doorlezen alvorens mij te betichten van het nalaten daarvan! :Y

Gedaan...

En ik zie (opnieuw...) dat jij de enige bent die suggereert dat dat Laatste Oordeel een "complete vernietiging van de mensheid" in zou houden...

Anderen hebben het wel over een "ondergang der goddeloze mensen" of iets van die strekking, maar niet over het einde van de gehele mensheid...

viewtopic.php?p=1075581#p1075581

Die bijdrage van mij klopt ook niet, want niet de gehele mensheid wordt verdelgd. Er komen wel oorlogen en rampen, maar er zullen ook mensen blijven leven en het duizendjarig vrederijk ingaan (jesaja 65:17). Deze keer niet alles verdelgen door een vloed, maar herscheppen van de hemel en de aarde.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook altijd raar vond, die belofte aan Noach en dan dat alles door vuur vergaat. Dan slaat de belofte nergens op. Maar het is een vernieuwen, wedergeboorte v.d. aarde.

http://www.bijbelengeloof.com/index.php ... &Itemid=90

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, laat ik het zachtjes zeggen, daar kan ik niet zo heel veel mee en mij bekruipt het gevoel een beetje dat God dan maar beter geen mensen had kunnen maken, dat had heel wat verbrand vlees gescheeld.

Lees die tekst van Paulus nu nog eens een keer door en vertel me dan nog eens wat er nu in dat "vuur" waar hij over spreekt verbrandt, Ken...

Heeft hij het hier wel over verbrand vlees??? Of ben jij nu bezig om mijn bijdragen met drogredenen in het belachelijke te trekken??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ow, als bijvoorbeeld schoffelen een zonde was zou de hark en de emmer verbranden maar de tuinier zelf niet, bedoel je dat?

Al zal het schoffelen niet zo snel als zonde worden gezien, denk ik, want dat valt onder het "Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag"...

Maar schoffelt men ongelimiteerd door, dan komt het volgende in gedrang: "Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel": men schoffelt de dieren "het brood uit de mond"...

En dan denk ik inderdaad dat God op een zeker moment "schoolmeesterachtig" zal zeggen: jij flauwe schoffelaar, geef die schoffel maar eens even aan Mij en zal denken: die schoffel, daar kan de fik wel in...

Maar serieus: "goed rentmeesterschap" valt wel onder het "bouwen met goud" waar Paulus over sprak, denk ik... En in die zin schoffelt een mens niet lichtzinnig het Midden-Delftland om voor een A4... Dan moet je op zijn minst hele goede argumenten hebben... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Redding van een deel van Israel is al begonnen, niet door natuurlijk vuur heen, maar vuur van de Heilige Geest. Als Israel tot behoud komt, komt er opwekking.

Maleachi 3:3

En Hij zal zitten, louterende, en het zilver reinigende, en Hij zal de kinderen van Levi reinigen, en Hij zal ze doorlouteren als goud, en als zilver; dan zullen zij den HEERE spijsoffer toebrengen in gerechtigheid. Natuurlijk goud wordt met natuurlijk vuur gelouterd, geestelijk goud met Geestelijk vuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ow, als bijvoorbeeld schoffelen een zonde was zou de hark en de emmer verbranden maar de tuinier zelf niet, bedoel je dat?

Al zal het schoffelen niet zo snel als zonde worden gezien, denk ik, want dat valt onder het "Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag"...

Maar schoffelt men ongelimiteerd door, dan komt het volgende in gedrang: "Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel": men schoffelt de dieren "het brood uit de mond"...

En dan denk ik inderdaad dat God op een zeker moment "schoolmeesterachtig" zal zeggen: jij flauwe schoffelaar, geef die schoffel maar eens even aan Mij en zal denken: die schoffel, daar kan de fik wel in...

Maar serieus: "goed rentmeesterschap" valt wel onder het "bouwen met goud" waar Paulus over sprak, denk ik... En in die zin schoffelt een mens niet lichtzinnig het Midden-Delftland om voor een A4... Dan moet je op zijn minst hele goede argumenten hebben... ;)

Deze reactie van jou, alhoewel vermakelijk, demonstreert op onnavolgbare wijze hoe jij consequent om de hete brij heen draait. Laat je ja ja zijn en je nee nee Hendrik en alles wat daar van afwijkt is uit den boze, zie Mat 5,37.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deze reactie van jou, alhoewel vermakelijk, demonstreert op onnavolgbare wijze hoe jij consequent om de hete brij heen draait. Laat je ja ja zijn en je nee nee Hendrik en alles wat daar van afwijkt is uit den boze, zie Mat 5,37.

Ken, lees voor mijn "... Al zal het schoffelen..." gerust een "ja", als jij je dan "inwendig rustiger voelt worden"... Want (inderdaad) allen dan volgt logischerwijze dat inperkende "al"...

Maar ik had een goede reden voor dat weglaten van het woordje "ja"... Waar ik om heen draai is niet een duidelijk "ja of nee" in deze kwestie, maar om het al te letterlijk ééndimensionaal opvatten van die bijbeltekst van Paulus. Alsof dat "vuur" een letterlijk vuur is, zoals jij en ik dat van de kachel en/of BBQ kennen...

Dan kunnen we wel gaan filosoferen wat er met hark en emmer gaat gebeuren als de tuinier er met de pet naar gooit... Maar DAN draaien we om de kwestie heen... De kwestie dat ook de Schrift zelf over de vloed spreekt als over een ἀντίτυπος (antitupos), een "voorafbeelding van iets anders"... Letterlijk water des doods wordt zo een geestelijk teken van water ten leven...

En letterlijk harkverterend vuur wordt zo wellicht een geestelijk vuur tot behoud... De struik waar Mozes God ontmoette brandde ook niet als een fakkel af...

Op welke tekst ik hierboven doelde?

1 Petr 3:19 Hij (Christus) is naar de geesten gegaan die gevangenzaten, om dit alles te verkondigen 20 aan hen die ten tijde van Noach weigerden te gehoorzamen, toen God geduldig wachtte en de ark gebouwd werd. In de ark werden slechts enkele mensen, acht in totaal, van de watervloed gered, 21 en dat water is een voorafbeelding (ἀντίτυπος) van het water van de doop, waardoor u nu wordt gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan je doen laten verdwijnen natuurlijk, maar dat is strafbaar vrees ik.

Kom het maar proberen! Pm me maar voor een afspraak! :#

Onderwerp: het is volbracht

Praatjes vullen geen gaatjes, watje!

Rustig jongen, je vindt wel de ware. Je bent mijn type niet, dat ligt natuurlijk aan mij, niet aan jou. Maar geef de hoop niet op!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan je doen laten verdwijnen natuurlijk, maar dat is strafbaar vrees ik.

Kom het maar proberen! Pm me maar voor een afspraak! :#

Onderwerp: het is volbracht

Praatjes vullen geen gaatjes, watje!

Rustig jongen, je vindt wel de ware. Je bent mijn type niet, dat ligt natuurlijk aan mij, niet aan jou. Maar geef de hoop niet op!

Jammer, ik zou wel een levende boksbal kunnen gebruiken om mijn kapap op te oefenen! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Redding van een deel van Israel is al begonnen, niet door natuurlijk vuur heen, maar vuur van de Heilige Geest. Als Israel tot behoud komt, komt er opwekking.

Maleachi 3:3

En Hij zal zitten, louterende, en het zilver reinigende, en Hij zal de kinderen van Levi reinigen, en Hij zal ze doorlouteren als goud, en als zilver; dan zullen zij den HEERE spijsoffer toebrengen in gerechtigheid. Natuurlijk goud wordt met natuurlijk vuur gelouterd, geestelijk goud met Geestelijk vuur.

Paulus schreef dat Jezus nu hogepriester is en in die tijd is ook het Levitische priesterambt komen te vervallen, hetgeen in geen mensenhart was opgekomen. Het priesterambt wat Jezus bekleedt noemt Paulus een BETERE bediening en diens verbond bestaande uit BETERE beloften. Dus hoe kan jij in hemelsnaam verlangen dat we teruggaan naar een aardse situatie bestaande uit MINDERE beloften met priesters die niet in staat waren het volk te verlossen van de zonde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Paulus schreef dat Jezus nu hogepriester is en in die tijd is ook het Levitische priesterambt komen te vervallen, hetgeen in geen mensenhart was opgekomen. Het priesterambt wat Jezus bekleedt noemt Paulus een BETERE bediening en diens verbond bestaande uit BETERE beloften. Dus hoe kan jij in hemelsnaam verlangen dat we teruggaan naar een aardse situatie bestaande uit MINDERE beloften met priesters die niet in staat waren het volk te verlossen van de zonde?

Het kan ook niet letterlijk hervat worden, het is niet meer na te gaan wie uit de stam Levi komt

Link naar bericht
Deel via andere websites
Paulus schreef dat Jezus nu hogepriester is en in die tijd is ook het Levitische priesterambt komen te vervallen, hetgeen in geen mensenhart was opgekomen. Het priesterambt wat Jezus bekleedt noemt Paulus een BETERE bediening en diens verbond bestaande uit BETERE beloften. Dus hoe kan jij in hemelsnaam verlangen dat we teruggaan naar een aardse situatie bestaande uit MINDERE beloften met priesters die niet in staat waren het volk te verlossen van de zonde?

Het kan ook niet letterlijk hervat worden, het is niet meer na te gaan wie uit de stam Levi komt

Naar verluid biedt DNA perspectief en Paulus schreef dat er op aarde priesters zijn naar de orde van Levi, maar leven wij nog op aarde dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Redding van een deel van Israel is al begonnen, niet door natuurlijk vuur heen, maar vuur van de Heilige Geest. Als Israel tot behoud komt, komt er opwekking.

Maleachi 3:3

En Hij zal zitten, louterende, en het zilver reinigende, en Hij zal de kinderen van Levi reinigen, en Hij zal ze doorlouteren als goud, en als zilver; dan zullen zij den HEERE spijsoffer toebrengen in gerechtigheid. Natuurlijk goud wordt met natuurlijk vuur gelouterd, geestelijk goud met Geestelijk vuur.

Paulus schreef dat Jezus nu hogepriester is en in die tijd is ook het Levitische priesterambt komen te vervallen, hetgeen in geen mensenhart was opgekomen. Het priesterambt wat Jezus bekleedt noemt Paulus een BETERE bediening en diens verbond bestaande uit BETERE beloften. Dus hoe kan jij in hemelsnaam verlangen dat we teruggaan naar een aardse situatie bestaande uit MINDERE beloften met priesters die niet in staat waren het volk te verlossen van de zonde?

Sorry, ik zie nou pas dat je op iets van mij had gereageerd. Ik ben gewend al die teksten geestelijk op te vatten. Is ook niet goed, maar misschien in dit geval wel. De offeranden Gods zijn een verbroken geest. Hem in gerechtigheid offer brengen zie ik dat je Hem aanbidt en je leven geeft, omdat je gerechtvaardigd bent door Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid