Spring naar bijdragen

Eten volgens de Bijbel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Doet me denken aan:

En waarom ook niet. Ik ga toch geen schnitzel, varkenshaas, ribkarbonade, worst, ham en nog meer van al dat overheerlijke vlees laten staan omdat het beestje wat dingen eet die niet zo lekker zijn.

Weet je dat ik dankzij dit filmpje geen kipnuggets meer eet :$ Ik eet het uberhaupt niet als er op de ingrediënten varkensseperatoren staat. Bij de gedachten alleen al draait m'n maag om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Efficiënt gebruik van het dier. Zo wordt het dier niet geslacht voor een paar delen en wordt de rest niet weggegooid. ;)

Juist ja, en nu ik weer lees dat iemand daar niet aan meedoet voel ik mij extra verantwoordelijk om niets verloren te laten gaan en zal voortaan 2 porties nemen.

Haha :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Efficiënt gebruik van het dier. Zo wordt het dier niet geslacht voor een paar delen en wordt de rest niet weggegooid. ;)

Juist ja, en nu ik weer lees dat iemand daar niet aan meedoet voel ik mij extra verantwoordelijk om niets verloren te laten gaan en zal voortaan 2 porties nemen.

En dan wel je bordje leeg eten hè? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat het filmpje mij eigenlijk helemaal niet zo shockeerde. Natuurlijk zag het er wat ranzig uit, maar ik vind rauw vlees er sowieso altijd wel ranzig uitzien. Zo'n rauwe kipfilet trekt mij ook bepaald niet meteen, laat staan rauw gehakt. Ik heb wel ranzigere dingen gezien dan dat roze prutje dat werd bereid. Die kinderen hadden mijns inziens dus volkomen gelijk toen ze alsnog die kipnuggets wilden eten. Er is niets mis met kipnuggets en het is goed dat zo ál het vlees van de kip gebruikt kan worden. Ga er maar vanuit dat als dat restvlees echt zeer ongezond zou zijn, de Voedsel en Warenautoriteit allang alarm had geslagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
k denk dat het erg gezond is om het Genesis dieet na te leven. Varkensvlees is onrein omdat varkens van alles eten. Ik ben naar een lezing van Ben Hobrink en die liet ons een foto van ratten zien die verkocht werden op de markt. Iedereen in de zaal gruwelde ervan. Ben Hobrink was maar verbaasd, omdat ratten vergelijkbaar zijn met varkens. Beide eten ze afval. Waarom geen ratten eten als je ook varkens eet? Beide geven meer kans op ziekten dan de reine dieren.

Aangezien ik op het moment bezig ben om een gezonder leven op te bouwen (en het ongezonde vet rond mijn middel weg te werken), heb ik me verdiept in hoe ik een levensstijl aan kan nemen die ik langer vol kan houden. Het genesis dieet komt erg in de buurt van 'wat naar mijn idee gezond is'. En het staat allemaal in de Bijbel.. Waarom zou het in de bijbel staan als het niet goed voor ons is om zo'n dieet aan te houden? God heeft toch het beste met ons voor? Ik ga in ieder geval terug naar de basis en probeer zoveel mogelijk plantaardig te eten (en dan ook echt zoveel mogelijk wat direct uit de natuur komt, of in ieder geval niet zodanig bewerkt is dat er allemaal gevaarlijke en ongezonde E-nummers o.i.d. zitten), met af en toe een stukje vlees, maar het liefst niet meer van het varken!!

Slimme vrouw: die Josee

Die regeltjes zijn er niet om te plagen.

Zo geeft de Vader zijn kennis door aan zijn kinderen, die willen luisteren, en open staan voor een goed advies

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid