Spring naar bijdragen

Zijn andere levensbeschouwingen demonisch?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

en de boeddhisten hebben een jaartelling die meen ik 543 jaar voorop gaat

het jaar 2011 AD is een Christelijke jaartelling die ons is opgedrongen ,, omdat het zo makkelijk was,, evenals de namen van de 12 maanden

1x raden waar de maand Augustus vandaan komt,,

efin,,ik ga van het topic af,, is niet de bedoeling. Zo zijn er wel meer dingen die ons opgedrongen zijn een paar honderd jaar geleden

Ik ben ook geen voorstander van die jaartelling en die maanden enz. . Die jaartelling enz. staat nergens in de Bijbel. Als de Boeddhisten echter de macht hadden in Europa, zouden ze hun jaartelling opdringen aan dit continent. Volgens de Joden leven we nu in 5773.

Link naar bericht
Deel via andere websites

voordat ik ga slapen val ik van de ene in de andere verbazing.. Moslims hebben toch ook 1 God??

zijn zij ook bezeten door demonen?? dan zal ik mijn overbuuren wel eens in de gaten gaan houden.

wat ik eigenlijk probeer te vertellen prober ik duidelijk te maken aan de hand van een voorbeeld

voordat ik besloot om IT'r te worden, had ik eens een pc gekocht waar het OS windows al op voorgeinstaleert stond.

allemaal leuk en aardig,,totdat ik mijn hudige OS,, Linux ,,ontdekte.

Dit was het helemaal.. maanden lang de pc aan laten staan zonder vastlopers,, en vrij van alle vormen van Licenties.

kortom, het OS was vrijuit en gratis te downloaden.

ik was overtuigt,, wilde dat anderen dat ook waren, en besloot het LInux evengelie te verkondigen, daar ik niet meer overtuigt was van Windows.

achter,, het bleek al snel dat mensen dit irritant vonden.. iemand die hun weg wilde praten van Windows.

moraal is dus,, mensen zijn tevreden met wat ze hebben, en hebben geen behoefte aan verandering.

wat is in die zin dan verkeerd aan hetgeen ze hebben??

Ik zeg niet dat die moslims demonen hadden. Maar zoals ik eerder schreef: moslims kunnen inderdaad wel demonen hebben. Ik schrijf 'kunnen'. Niet elke moslim heeft een of meer demonen.

Verder maakt het mij niets uit als anderen een ander geloof aanhangen. Ik ben er niet blij over als anderen naar de hel gaan, maar ik dring aan anderen mijn geloof niet op. Iedereen moet zijn/haar leven inrichten zoals hij/zij zelf wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg niet dat die moslims demonen hadden. Maar zoals ik eerder schreef: moslims kunnen inderdaad wel demonen hebben. Ik schrijf 'kunnen'. Niet elke moslim heeft een of meer demonen.

Verder maakt het mij niets uit als anderen een ander geloof aanhangen. Ik ben er niet blij over als anderen naar de hel gaan, maar ik dring aan anderen mijn geloof niet op. Iedereen moet zijn/haar leven inrichten zoals hij/zij zelf wil.

wanneer heeft een Moslim dan een demoon?

een van mijn collega's vertelt in die zin hetzelfde dat jij zegt,, exclusief de visie over het Zoon-schap van de Heer Jezus Christus.

volgens hem is Jezus een profeet,, en niet meer,,efin,, dat zal je zelf ook wel weten.

Is 100% overtuigt van een plaats die wij definieeren als Hel.

is hij dan achtenswaardig in de ogen van de Heer,, of moet hij zijn visie aanpassen?

het stelt je teleur als mensen naar de hel gaan zeg je.. vraag mij wel af of er criteria is waaraan mensen moeten voldoen om daar te eindigen?

is alleen Jezus afwijzen als verlosser voldoende?

Boeddhisten geloven trouwens ook in een Hel,, echter ,, alleen als je Karma zo belabbert is kom je daar,

alleen met hard werken en mededogen hebben naar de andere aanwezige pechvogels kan je ervan verlost worden

Heb jij mededogen naar anderen toe?

oftwel,, wil jij mensen onvoorwaardelijk helpen in dit leven,, ongeacht wie en wat ze zijn??

en nu ga ik :Z:Z:Z

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet alle leren die Christus niet belijden zijn per definitie van demonische oorsprong, dunkt me.

Bijbels gezien zijn er echter 3 definities van waarheid:

Ik ben de Waarheid (zegt Jezus)

Uw Woord is de Waarheid (Jezus is het vleesgeworden Woord)

Al Uw geboden zijn Waarheid (Jezus vervult de Wet)

"Ach, wat is waarheid", zei Pilatus (SVV Jn 18:38 Pilatus zeide tot Hem: Wat is waarheid? En als hij dat gezegd had, ging hij wederom uit tot de Joden, en zeide tot hen: Ik vind geen schuld in Hem.)

Een halve waarheid is een hele leugen. Ook zijn er leerstellingen die zich welbewust tegen de Waarheid verzetten.

Deze laatsten zijn het die leerstellingen van duivels zijn.

De Bijbel is er duidelijk in:

SVV 1Jn 4:1-3 . Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is [de] [geest] van den antichrist, welken [geest] gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Dit kun je geloven, of niet. Kies je dit niet te geloven, zou ik nou niet meteen zeggen dat je door een demon bezeten bent.

Ik geloof wel dat ALLE duivels en demonen dit weten en geloven, en mensen er graag van weerhouden in Jezus, de Weg, de Waarheid en het Leven te geloven!

SVV Ja 2:19 Gij gelooft, dat God een enig [God] is; gij doet wel; de duivelen geloven het ook, en zij sidderen

En dan dat geschrijf over hel en zo...

De Bijbel kent 3 woorden voor wat wij hel noemen:

Hades = onderwereld, dodenrijk

Gehenna = Dal bij Jeruzalem waar vuil verbrand werd (Ben Hinnom). Hier werden ook dodo misdadigers in geworpen.

Tartarus = Diepste krochten der hel, bestemd voor duivels (die, anders dan wij mensen, onstervelijk zijn) 2 Petr.2:4

Volgens de Bijbel weten de doden niets, volkomen onkundig van wat er onder de zon gebeurt:

SVV Ec 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al;

Overigens leerde ook Luther dit.

Wat "heidense voorbereiding op het Evangelie betreft zou ik zeggen: Lees http://www.archive.org/details/twobabyl ... 00hislgoog (The 2 Babylons - Alexander Hislop Engels)

Vanavond was 'Achilles' op TV. De achillespees...:

15 En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen

en gij zult het de hiel vermorzelen. (Gen 3:15 NBG)

Voorbereiding op het Evangelie is dit echter geenzins!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg niet dat die moslims demonen hadden. Maar zoals ik eerder schreef: moslims kunnen inderdaad wel demonen hebben. Ik schrijf 'kunnen'. Niet elke moslim heeft een of meer demonen.

Verder maakt het mij niets uit als anderen een ander geloof aanhangen. Ik ben er niet blij over als anderen naar de hel gaan, maar ik dring aan anderen mijn geloof niet op. Iedereen moet zijn/haar leven inrichten zoals hij/zij zelf wil.

wanneer heeft een Moslim dan een demoon?

een van mijn collega's vertelt in die zin hetzelfde dat jij zegt,, exclusief de visie over het Zoon-schap van de Heer Jezus Christus.

volgens hem is Jezus een profeet,, en niet meer,,efin,, dat zal je zelf ook wel weten.

Is 100% overtuigt van een plaats die wij definieeren als Hel.

is hij dan achtenswaardig in de ogen van de Heer,, of moet hij zijn visie aanpassen?

het stelt je teleur als mensen naar de hel gaan zeg je.. vraag mij wel af of er criteria is waaraan mensen moeten voldoen om daar te eindigen?

is alleen Jezus afwijzen als verlosser voldoende?

Boeddhisten geloven trouwens ook in een Hel,, echter ,, alleen als je Karma zo belabbert is kom je daar,

alleen met hard werken en mededogen hebben naar de andere aanwezige pechvogels kan je ervan verlost worden

Heb jij mededogen naar anderen toe?

oftwel,, wil jij mensen onvoorwaardelijk helpen in dit leven,, ongeacht wie en wat ze zijn??

en nu ga ik :Z:Z:Z

Ik denk dat een klein percentage van de moslims een demoon heeft, bijvoorbeeld door een zondige leefstijl. Zoals ik eerder aangaf, vermoed ik dat het percentage demonen onder moslims niet veel verschilt van het percentage demonen onder joden en atheïsten.

Ik zou die collega inderdaad wel adviseren de visie aan te passen.

Door Jezus af te wijzen als Redder, komen mensen inderdaad in de hel.

Volgens de Bijbel hoef je niet hard te werken om de hel te ontlopen. Als je Jezus aanneemt als Redder en Heer, ontloop je de hel.

Ik heb inderdaad mededogen naar anderen en wil mensen onvoorwaardelijk helpen in dit leven, ongeacht wie en wat ze zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn andere levensbeschouwingen van de duivel, enkel resultaat van het menselijk zoeken naar God of misschien allebei?

Het lijkt me niet dat als iemand uit gehoorzaamheid en liefde voor zijn god hulp bied aan zijn naaste, dat dit het werk van de duivel is. Of die god dan voor die persoon Krishna heet, of die persoon gelooft dat God zijn profeet Mohamed gezonden had, dat doet er niet toe. Jezus zei dat wat iemand voor zijn naaste doet, Hij zal aanrekenen dat die persoon het voor Hem deed.

Die persoon dient dan dus God daarmee. Als daarentegen een christen God denkt te dienen met zaken die in strijd van met wat God daadwerkelijk wilt, dan dient die persoon hoogstens het kwaad daarmee.

Dus ik zie het niet zo zwart/wit. De duivel kan prima in de kerk te werk gaan en aspecten van andere religies kunnen Gods liefde tonen. Sterker nog, ik zou nog de meest succesvolle actie van de duivel vinden als hij het presteert dat de Kerk zich intern kapot maakt in naam van Jezus de meest gruwelijke dingen doen. Wat dat betreft heeft hij wel wat succes, of kan hij iig minstens fijn in de handen wrijven, aangezien ook zonder de duivel de mens daar prima toe in staat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het er niet mee eens dat een ouder geschrift meer bestaansrecht heeft, los van welk geschrift de waarheid verkondigt.

Dat iets ouder is, betekent niet dat het daarom ook de waarheid is.

De theorie dat de aarde plat is, is ouder dan onze kennis over de ronde aarde. Betekent dat dat de aarde inderdaad plat is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben het er niet mee eens dat een ouder geschrift meer bestaansrecht heeft, los van welk geschrift de waarheid verkondigt.

Dat iets ouder is, betekent niet dat het daarom ook de waarheid is.

De theorie dat de aarde plat is, is ouder dan onze kennis over de ronde aarde. Betekent dat dat de aarde inderdaad plat is?

Ik ben het daar mee eens. Ik vind het een non-argument dat een ouder geschrift meer waarheid zou betreffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De theorie dat de aarde plat is, is ouder dan onze kennis over de ronde aarde. Betekent dat dat de aarde inderdaad plat is? Zo schrijft WonderfullStar (hoe doe je dat 'quote'=en?)

700 jaar voor Christus schreef Jesaja:

SVV Isa 40:22 Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen

Nu is een 'kloot' eenvoudig een ronde bal (oops, pleonasme (H) ), zoals het scheldwoord... Dat is erg oude kennis hoor, waarvan de Bijbel spreekt. In de Koran gaat de zon overigens onder in een modderpoel

Dat "Hij ze uitbreidt als een tent" weet de mens ook sinds 'kort'... Het heelal wordt groter, zegt de wetenschap...

Straks komen ze er vast achter dat de aarde geschapen is. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
SVV Isa 40:22 Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen

Ik heb het ooit eens voor een discussie over dit vers met hulp van iemand die bijbels Hebreeuws kan het na lopen zoeken, omdat andere bijbelvertalingen over bijvoorbeeld 'schijf' of 'circle of the earth' spreken. En in de grondtekst is er sprake van dat laatste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus zei dat wat iemand voor zijn naaste doet, Hij zal aanrekenen dat die persoon het voor Hem deed.

Waar zegt Hij dat?

Mattheüs 25.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:40 En de Koning zal hun antwoorden en zeggen: Voorwaar, Ik zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze mijn minste broeders hebt gedaan, hebt gij het Mij gedaan.

Ik zie daar alleen iets over het doen van daden aan broeders, niet aan naasten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar zegt Hij dat?

Mattheüs 25.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:40 En de Koning zal hun antwoorden en zeggen: Voorwaar, Ik zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze mijn minste broeders hebt gedaan, hebt gij het Mij gedaan.

Ik zie daar alleen iets over het doen van daden aan broeders, niet aan naasten.

In de geest van de tekst lijkt me dat het ook wel van toepassing is op je naaste, die je van God moet liefhebben als jezelf en daarmee aan zijn geboden houdt, wat meer waard is dan alle offers (markus22).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hb er toch nog 1 ding over te zeggen.

In het boedisme en vele andere religies worden werkelijk veelel goede werken voorgeschreven. Ghandi was een vredebrenger die veel van wat Jezus in Zijn bergrede zei in praktijk bracht. Vanzelfsprekend behoren wij, christen of niet, voor zulke mensen respect te hebben. Die Indieers lieten zich slaan, maar sloegen niet terug. Nee, zij keerden de ander wang toe! Respectabel, zonder twijfel.

Christendom draait echter niet om goede werken op zich, Het draait om het geloof dat de Enige God, de Schepper van hemel en aarde, ja, de Enige Ware God Zich in Jezus Christus als mens heeft laten geboren worden en Zichzelf als zoenoffer voor onze zonden gegeven heeft, opdat wij voor God de Vader, door het geloof in het bloed van Jezus, als rechtvaardig gerekend worden:

SVV Ro 3:21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid....

SVV Ro 3:25 Welken God voorgesteld heeft [tot] een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;

26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door wat wet? Der werken? Neen, maar door de wet des geloofs.

SVV Jn 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Hierin ligt het verschil tussen het geloof in Christus en elk ander geloof.

God de Vader heeft ons 1 voorstel gedaan tot rechtvaardigheid, namelijk het geloof in Jezus Christus, de Zoon van God!

In dit 'voorstel' heeft God alles gegeven! Hierin uit God de Vader Zijn Liefde. Een ander voorstel heeft Hij nooit gedaan, en zal Hij niet meer doen.

Daarom moet het Evangelie overal gepredikt worden. Er is slechts 1 Weg: Jezus

Zijn andere religies daarom demonisch? Nee, niet allemaal.

Is er een andere religie waardoor de mens voor God rechtvaardig kan worden? Nee! Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods! (Romeinen3:23)

Link naar bericht
Deel via andere websites
door Eulogía » 01 aug 2011 00:34

Marcus 22? Ik ken alleen Marcus 1 tot 16.

Ik ook... okee, net als Leviticus 19 vers 18. Maar daar is de naaste ook de broeder:

Lv 19:18 Gij zult niet wreken, noch [toorn] behouden tegen de kinderen uws volks; maar gij zult uw naaste liefhebben als uzelven; Ik ben de HEERE!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marcus 22? Ik ken alleen Marcus 1 tot 16.

Foutje, ik bedoelde niet 22 maar 12 (vers 33).

Ow, ok. Ik vind alleen wel dat onderscheid moet worden gemaakt tussen broeders (en zusters, mede-gemeenteleden) en naasten.)

Broeder is niet het volledig het zelfde als naaste (althans, je broeder is je naaste, maar je naaste is niet altijd je broeder). Ik had naaste in mijn hoofd zitten, maar er stond dus broeder. Maar zoals ik zelf de tekst interpreteer vind ik dat je het ook best breder kunt trekken naar je medemens in het algemeen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid