Spring naar bijdragen

Zijn andere levensbeschouwingen demonisch?


Aanbevolen berichten

Het hoeft niet duidelijk zichtbaar te zijn dat ze anderen kwaad aan zouden doen (hoewel Sri Lanka en Birma niet de meest vriendelijke boeddhistische bevolkingen kennen), maar bezetenheid kan zich uiten in schuimbekken, schreeuwen, stuiptrekken enz. . Zulke manifestaties kunnen bij boeddhisten voorkomen als ze te maken krijgen met (geestvervulde) christenen of wanneer boeddhisten bepaalde van hun rituelen en gebeden doen.

hebben Joden / Islamieten / Jehova's Getuigen / Niet gelovigen dat ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

jullie geven bijna allemaal antwoord vanuit wat de Bijbel zegt en hoe je er, vanuit je Christelijke oogpunt,, over denkt,,

zo kan ik ook wel antwoord geven. Wij van wc eend adviseren,,,,,, wc eend.

sorry,, zo denk ik erover.

Hoi Enola Gay,

dat is in principe ook de essentie van dit topic. Tenminste, hij is gestart in Geloof Algemeen. Dat betekent dat RobertF zich afvraagt hoe christenen tegen andere religies en levensbeschouwingen aankijken. Het gaat dus om een debat binnen de kerk. Nu zijn daarbinnen nog wel weer verschillende benaderingen mogelijk.

@ RobertF: correct me if I'm wrong.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Demonisch? Nee! Afgedwaald? Ten opzichte van onze zienswijze wel...

Hier ben ik het wel mee eens. Desalniettemin denk ik dat er een hoop misleiding bij komt kijken. De satan probeert zoveel mogelijk mensen bij God weg te houden, christenen en niet-christenen. Vandaag nog een preek gehad over de beproeving van Jezus in de woestijn (Lucas 4). Dan zie je dat de satan aan komt zetten met best plausibele halve waarheden, en hele leugens. Ik denk dat er talloze manieren zijn waarop de satan probeert mensen van God af te leiden. Materialisme, individualisme... en ook religies die tegenover het Christendom staan. Ik denk wel dat ieder mens God kan vinden. Men hoeft dan niet meteen 'westers christen' te worden, maar wie oprecht zoekt vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Eulogia

ik heb sterk de indruk dat jij aan het opstoken en uitdagen ben in dit topic.

kan me voorstellen dat jij daar anders over denkt,, kan jij daarom bewijsmateriaal aanrijken wat getuigt van hetgeen jij beweert??

dan bedoel ik dus hetgeen jij zegt in:

Het hoeft niet duidelijk zichtbaar te zijn dat ze anderen kwaad aan zouden doen (hoewel Sri Lanka en Birma niet de meest vriendelijke boeddhistische bevolkingen kennen), maar bezetenheid kan zich uiten in schuimbekken, schreeuwen, stuiptrekken enz. . Zulke manifestaties kunnen bij boeddhisten voorkomen als ze te maken krijgen met (geestvervulde) christenen of wanneer boeddhisten bepaalde van hun rituelen en gebeden doen.

Het is niet mijn bedoeling te stoken/uitdagen.

Hier een artikel waarin wordt gesproken over christenvervolging in Birma en Sri Lanka. Ik heb al wel een aantal keren eerder artikelen op Credible gezet over christenvervolging in Birma en Sri Lanka. In het andere topic heb ik ook een link gezet naar een artikel over een andere kant van het boeddhisme.

Tot slot weet ik van een zendeling uit mijn kerk die in een boeddhistisch land werkte dat mensen door demonen gingen manifesteren, omdat hun boeddhistische familieleden boeddhistische rituelen en gebeden voor hen uitvoerden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Eulogia

ik heb sterk de indruk dat jij aan het opstoken en uitdagen ben in dit topic.

kan me voorstellen dat jij daar anders over denkt,, kan jij daarom bewijsmateriaal aanrijken wat getuigt van hetgeen jij beweert??

dan bedoel ik dus hetgeen jij zegt in:

Het hoeft niet duidelijk zichtbaar te zijn dat ze anderen kwaad aan zouden doen (hoewel Sri Lanka en Birma niet de meest vriendelijke boeddhistische bevolkingen kennen), maar bezetenheid kan zich uiten in schuimbekken, schreeuwen, stuiptrekken enz. . Zulke manifestaties kunnen bij boeddhisten voorkomen als ze te maken krijgen met (geestvervulde) christenen of wanneer boeddhisten bepaalde van hun rituelen en gebeden doen.

Het is niet mijn bedoeling te stoken/uitdagen.

Hier een artikel waarin wordt gesproken over christenvervolging in Birma en Sri Lanka. Ik heb al wel een aantal keren eerder artikelen op Credible gezet over christenvervolging in Birma en Sri Lanka. In het andere topic heb ik ook een link gezet naar een artikel over een andere kant van het boeddhisme.

Tot slot weet ik van een zendeling uit mijn kerk die in een boeddhistisch land werkte dat mensen door demonen gingen manifesteren, omdat hun boeddhistische familieleden boeddhistische rituelen en gebeden voor hen uitvoerden.

je haalt nu denk ik twee dingen door elkaar,, namelijk hetgeen we in dit topic bespreken [ zie onderwerp] en het verhaaltje christenvervolging.

ik keur geen enkele vervolging toe,, ongeacht iemand geloofsovertuiging,, echter,, ben van mening dat dit niet thuishoort in dit topic.

je tweede argument slaat wat mij betreft de plank [ enigszins ] mis,, daar het dus van horen zeggen is. Heb jij bewijs van hetgeen de zendeling je vertelt heeft?

Nogmaals,, AUB duidelijk aantoonbaar bewijs op www.... van wat hetgeen je beweert / gehoort hebt

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik schreef over de zendeling, is een getuigenis. Een getuigenis is iets anders dan een claim/argument. Wetenschappers kunnen waarschijnlijk niet eens demonen waarnemen, dus een wetenschappelijk bewijs zal er waarschijnlijk niet zijn.

dus jij neemt klakkeloos aan wat diegen je vertelde?? :?

oftwel je bent goedgelovig of anderzijds.

zendelingen komen wel meer thuis met bepaalde verhaaltjes over hetgeen ze in den vreemde hebben gezien.

de zendeling waar jij het over had kan dus demonen waarnemen?

om welke rituelen hebben we het eigenlijk?,, het Boeddhisme kent tal van rituelen

had hij / zij dat ook vertelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik schreef over de zendeling, is een getuigenis. Een getuigenis is iets anders dan een claim/argument. Wetenschappers kunnen waarschijnlijk niet eens demonen waarnemen, dus een wetenschappelijk bewijs zal er waarschijnlijk niet zijn.

dus jij neemt klakkeloos aan wat diegen je vertelde?? :?

oftwel je bent goedgelovig of anderzijds.

zendelingen komen wel meer thuis met bepaalde verhaaltjes over hetgeen ze in den vreemde hebben gezien.

de zendeling waar jij het over had kan dus demonen waarnemen?

om welke rituelen hebben we het eigenlijk?,, het Boeddhisme kent tal van rituelen

had hij / zij dat ook vertelt?

Ik ken die zendeling. Ik vertrouw die zendeling, dus neem het aan. Jij neemt ook dingen aan van mensen die je kent en vertrouwt. Ik ben inderdaad goedgelovig. Jezus Christus vraagt van Zijn volgelingen dat ze goedgelovig zijn.

Die zendeling kan inderdaad demonen waarnemen. Ik kan ook demonen waarnemen. Door de Heilige Geest kunnen christenen demonen waarnemen. (En als demonen bovendien gaan manifesteren, kan iedereen hun uitingen waarnemen.)

Over welk ritueel/gebed het ging, weet ik niet.

In een ander topic schreef je nog dat Boeddha en Jezus Christus waarschijnlijk vrienden hadden kunnen zijn, maar had Boeddha nog steeds vrienden met Jezus willen zijn als Hij de waarheid over bezetenheid zou vertellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik schreef over de zendeling, is een getuigenis. Een getuigenis is iets anders dan een claim/argument. Wetenschappers kunnen waarschijnlijk niet eens demonen waarnemen, dus een wetenschappelijk bewijs zal er waarschijnlijk niet zijn.

dus jij neemt klakkeloos aan wat diegen je vertelde?? :?

oftwel je bent goedgelovig of anderzijds.

zendelingen komen wel meer thuis met bepaalde verhaaltjes over hetgeen ze in den vreemde hebben gezien.

de zendeling waar jij het over had kan dus demonen waarnemen?

om welke rituelen hebben we het eigenlijk?,, het Boeddhisme kent tal van rituelen

had hij / zij dat ook vertelt?

Ik ken die zendeling. Ik vertrouw die zendeling, dus neem het aan. Jij neemt ook dingen aan van mensen die je kent en vertrouwt. Ik ben inderdaad goedgelovig. Jezus Christus vraagt van Zijn volgelingen dat ze goedgelovig zijn.

Die zendeling kan inderdaad demonen waarnemen. Ik kan ook demonen waarnemen. Door de Heilige Geest kunnen christenen demonen waarnemen. (En als demonen bovendien gaan manifesteren, kan iedereen hun uitingen waarnemen.)

Over welk ritueel/gebed het ging, weet ik niet.

dus je hebt nooit zijn verhaal onderzocht ?

het verhaaltje wat die zendeling vertelde past mijns inziens prefect in hetgeen wat jij gelooft, dus is het voor jouw niet meer nodig dat te onderzoeken.

waar zie jij nog meer demonen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In een ander topic schreef je nog dat Boeddha en Jezus Christus waarschijnlijk vrienden hadden kunnen zijn, maar had Boeddha nog steeds vrienden met Jezus willen zijn als Hij de waarheid over bezetenheid zou vertellen?

nou,, dan hadden ze eenzelfde discussie gevoert als wij hebben..

Had jezus nog steeds een maat van de Boeddha willen zijn als Boeddha vertelde dat Jezus zijn visie rechtlijnig is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus jij neemt klakkeloos aan wat diegen je vertelde?? :?

oftwel je bent goedgelovig of anderzijds.

zendelingen komen wel meer thuis met bepaalde verhaaltjes over hetgeen ze in den vreemde hebben gezien.

de zendeling waar jij het over had kan dus demonen waarnemen?

om welke rituelen hebben we het eigenlijk?,, het Boeddhisme kent tal van rituelen

had hij / zij dat ook vertelt?

Ik ken die zendeling. Ik vertrouw die zendeling, dus neem het aan. Jij neemt ook dingen aan van mensen die je kent en vertrouwt. Ik ben inderdaad goedgelovig. Jezus Christus vraagt van Zijn volgelingen dat ze goedgelovig zijn.

Die zendeling kan inderdaad demonen waarnemen. Ik kan ook demonen waarnemen. Door de Heilige Geest kunnen christenen demonen waarnemen. (En als demonen bovendien gaan manifesteren, kan iedereen hun uitingen waarnemen.)

Over welk ritueel/gebed het ging, weet ik niet.

dus je hebt nooit zijn verhaal onderzocht ?

het verhaaltje wat die zendeling vertelde past mijns inziens prefect in hetgeen wat jij gelooft, dus is het voor jouw niet meer nodig dat te onderzoeken.

waar zie jij nog meer demonen?

Het is geen verhaaltje van de zendeling, maar een getuigenis. Het getuigenis sluit aan op andere informatie over Boeddhisme.

Ik zie geen demonen, maar ervaar/voel hun aanwezigheid. (Geestvervulde) christenen kunnen zowel de Heilige Geest als boze geesten voelen/ervaren, zoals mensen ook radioactieve straling kunnen voelen als de radioactiviteit sterk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In een ander topic schreef je nog dat Boeddha en Jezus Christus waarschijnlijk vrienden hadden kunnen zijn, maar had Boeddha nog steeds vrienden met Jezus willen zijn als Hij de waarheid over bezetenheid zou vertellen?

nou,, dan hadden ze eenzelfde discussie gevoert als wij hebben..

Had jezus nog steeds een maat van de Boeddha willen zijn als Boeddha vertelde dat Jezus zijn visie rechtlijnig is?

Ik denk inderdaad dat ze ongeveer een zelfde discussie zouden hebben gevoerd als wij :)

Zoals ik al eerder schreef, wil Jezus van iedereen een Vriend zijn.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:5a Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.
Link naar bericht
Deel via andere websites

waar is dat getuigenis op gebasseerd?

Ik kwam,, zag en overwon,, of iets anders?

ervaar jij ook demonen bij andere religies,, we zitten nu wel de avond over het boeddhisme te praten, maar het idee van TS vereist geen specifieke religie / levensopvatting.

persoonlijk denk ik dat jij je vasthoudt aan een groot aantal dogma's ( abslute waarheden ), daar die voor jou vertrouwt zijn.

Afwijken lukt niet,, want dan doe je aan satan aanbidding.

gewetensvraag: durf jij samen te bidden met bv een Boeddhistische geestelijke als die jouw uitnodigt in de tempel?

dus de Boeddhistische geestelijke neemt het initiatief en geeft jouw aanwijzingen over hoe je je moet gedragen tijden het gebed in de Tempel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Demonisch? Nee! Afgedwaald? Ten opzichte van onze zienswijze wel...

Hier ben ik het wel mee eens. Desalniettemin denk ik dat er een hoop misleiding bij komt kijken. De satan probeert zoveel mogelijk mensen bij God weg te houden, christenen en niet-christenen. Vandaag nog een preek gehad over de beproeving van Jezus in de woestijn (Lucas 4). Dan zie je dat de satan aan komt zetten met best plausibele halve waarheden, en hele leugens. Ik denk dat er talloze manieren zijn waarop de satan probeert mensen van God af te leiden. Materialisme, individualisme... en ook religies die tegenover het Christendom staan. Ik denk wel dat ieder mens God kan vinden. Men hoeft dan niet meteen 'westers christen' te worden, maar wie oprecht zoekt vindt.

Misleiding is er zeker. Maar wie wordt er misleid? Dat is maar net vanuit welke zienswijze je kijkt. Misschien zitten wij er als christen wel naast ;) ... al voel ik me er prima bij ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat ze ongeveer een zelfde discussie zouden hebben gevoerd als wij :)

Zoals ik al eerder schreef, wil Jezus van iedereen een Vriend zijn.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:5a Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.

wat dat betreft zijn we het eens

verder bedankt voor je aangehaalde teksten,, Ik lees oa. de Pali Canon,, is minimaal 250 voordat Christus kwam geschreven

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat ze ongeveer een zelfde discussie zouden hebben gevoerd als wij :)

Zoals ik al eerder schreef, wil Jezus van iedereen een Vriend zijn.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:5a Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend.

wat dat betreft zijn we het eens

verder bedankt voor je aangehaalde teksten,, Ik lees oa. de Pali Canon,, is minimaal 250 voordat Christus kwam geschreven

Het kan niet minimaal 250 voordat Christus kwam, zijn geschreven, want Christus was er altijd al *:}

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:58 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, ben Ik.
Link naar bericht
Deel via andere websites
waar is dat getuigenis op gebasseerd?

Ik kwam,, zag en overwon,, of iets anders?

ervaar jij ook demonen bij andere religies,, we zitten nu wel de avond over het boeddhisme te praten, maar het idee van TS vereist geen specifieke religie / levensopvatting.

persoonlijk denk ik dat jij je vasthoudt aan een groot aantal dogma's ( abslute waarheden ), daar die voor jou vertrouwt zijn.

Afwijken lukt niet,, want dan doe je aan satan aanbidding.

gewetensvraag: durf jij samen te bidden met bv een Boeddhistische geestelijke als die jouw uitnodigt in de tempel?

dus de Boeddhistische geestelijke neemt het initiatief en geeft jouw aanwijzingen over hoe je je moet gedragen tijden het gebed in de Tempel.

Het getuigenis is gebaseerd op zintuiglijke en geestelijke waarneming.

Zoals ik eerder schreef, komen demonische invloeden ook bij andere religies voor.

Ik zal inderdaad niet afwijken van de Bijbelse waarheid, aangezien God dat van mij vraagt en dat de weg ten leven is. Elke andere weg leidt tot de (eeuwige) dood.

Ik zou wel durven bidden op een manier die jij beschrijft. Alleen meen ik dat God dat niet van mij wil. Als Hij bij mij aangeeft dat ik dat kan doen, zal ik dat doen.

Getuigenissen van een ander in mijn kerk: de christen stelde aan een moslim voor om tegelijkertijd te bidden naar de eigen God en de handen op het hoofd van de ander te leggen en te vragen aan God om Zich met kracht aan de ander te openbaren. De ene keer durfde een moslim dat niet en wees het voorstel af. Een andere keer accepteerde de moslim dat, maar zakte huilend in elkaar na het gebed, vanwege de grootte van de kracht van God en Zijn liefde.

(Deze christen wist van God dat hij dat kon en mocht doen, dus deed hij dat. Het is niet gezegd dat elke christen zoiets moet gaan doen. Een christen behoort dat alleen te doen als hij zeker is van Gods instemming voor zo'n situatie. Zo zal ik ook alleen dergelijke dingen doen bij zekerheid van Gods instemming.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat dat betreft zijn we het eens

verder bedankt voor je aangehaalde teksten,, Ik lees oa. de Pali Canon,, is minimaal 250 voordat Christus kwam geschreven

Het kan niet minimaal 250 voordat Christus kwam, zijn geschreven, want Christus was er altijd al *:}

Waarom leven we dan nog in 2011 na Christus?

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat dat betreft zijn we het eens

verder bedankt voor je aangehaalde teksten,, Ik lees oa. de Pali Canon,, is minimaal 250 voordat Christus kwam geschreven

Het kan niet minimaal 250 voordat Christus kwam, zijn geschreven, want Christus was er altijd al *:}

Waarom leven we dan nog in 2011 na Christus?

Het is maar net welke naam je er aan geeft en hoe het ingesteld is door mensen. Volgens de Latijnse term leven we "Anno Domini 2011" (2011 AD), oftewel het jaar 2011 'in het jaar des Heeren'. Jezus Christus zit op dit moment aan de rechterhand van God en de mensheid leeft in het jaar dat (ongeveer ;) ) 2011 jaren is, nadat Hij als Mens op aarde kwam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die laatste zin lijkt me dus ook gelijk het antwoord op 'minimaal 250 jaar voordat Christus kwam'

Er zijn ook gelovigen die menen dat Jezus als Melchisedek al duizenden jaren geleden op aarde kwam. Aangezien daarover de meningen verschillen, zal ik dat even verder buiten beschouwing laten.

Enola Gay suggereert met zijn opmerking echter dat de aangehaalde geschriften meer bestaansrecht zouden hebben dan de uitspraken van Jezus, maar dat is onterecht aangezien Christus eeuwig is en een Goddelijke eenheid vormt met God de Vader en de Heilige Geest en er altijd al was, al lang voordat Boeddha er was. Ook de Thora en het oude verbond tussen God en de mens waren er eerder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enola Gay suggereert met zijn opmerking echter dat de aangehaalde geschriften meer bestaansrecht zouden hebben dan de uitspraken van Jezus, .

klopt

Volgens de Latijnse term leven we "Anno Domini 2011" (2011 AD), oftewel het jaar 2011 'in het jaar des Heeren'. Jezus Christus zit op dit moment aan de rechterhand van God en de mensheid leeft in het jaar dat (ongeveer ;) ) 2011 jaren is, nadat Hij als Mens op aarde kwam.

en de boeddhisten hebben een jaartelling die meen ik 543 jaar voorop gaat

het jaar 2011 AD is een Christelijke jaartelling die ons is opgedrongen ,, omdat het zo makkelijk was,, evenals de namen van de 12 maanden

1x raden waar de maand Augustus vandaan komt,,

efin,,ik ga van het topic af,, is niet de bedoeling. Zo zijn er wel meer dingen die ons opgedrongen zijn een paar honderd jaar geleden

Getuigenissen van een ander in mijn kerk: de christen stelde aan een moslim voor om tegelijkertijd te bidden naar de eigen God en de handen op het hoofd van de ander te leggen en te vragen aan God om Zich met kracht aan de ander te openbaren. De ene keer durfde een moslim dat niet en wees het voorstel af. Een andere keer accepteerde de moslim dat, maar zakte huilend in elkaar na het gebed, vanwege de grootte van de kracht van God en Zijn liefde.

(Deze christen wist van God dat hij dat kon en mocht doen, dus deed hij dat. Het is niet gezegd dat elke christen zoiets moet gaan doen. Een christen behoort dat alleen te doen als hij zeker is van Gods instemming voor zo'n situatie. Zo zal ik ook alleen dergelijke dingen doen bij zekerheid van Gods instemming.)

voordat ik ga slapen val ik van de ene in de andere verbazing.. Moslims hebben toch ook 1 God??

zijn zij ook bezeten door demonen?? dan zal ik mijn overbuuren wel eens in de gaten gaan houden.

wat ik eigenlijk probeer te vertellen prober ik duidelijk te maken aan de hand van een voorbeeld

voordat ik besloot om IT'r te worden, had ik eens een pc gekocht waar het OS windows al op voorgeinstaleert stond.

allemaal leuk en aardig,,totdat ik mijn hudige OS,, Linux ,,ontdekte.

Dit was het helemaal.. maanden lang de pc aan laten staan zonder vastlopers,, en vrij van alle vormen van Licenties.

kortom, het OS was vrijuit en gratis te downloaden.

ik was overtuigt,, wilde dat anderen dat ook waren, en besloot het LInux evengelie te verkondigen, daar ik niet meer overtuigt was van Windows.

achter,, het bleek al snel dat mensen dit irritant vonden.. iemand die hun weg wilde praten van Windows.

moraal is dus,, mensen zijn tevreden met wat ze hebben, en hebben geen behoefte aan verandering.

wat is in die zin dan verkeerd aan hetgeen ze hebben??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan niet minimaal 250 voordat Christus kwam, zijn geschreven, want Christus was er altijd al *:}

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:58 Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, ben Ik.

je bent slim zat om te begrijpen wat ik bedoel :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid