Spring naar bijdragen

Onderwijs op basis van de Bijbel?


Aanbevolen berichten

Of u dus eet of drinkt of iets anders doet, doe alles tot eer van God. (1 Korinthe 10:31)

Alles = ook onderwijs dunkt me?

En fietsen, poepen en de ramen zemen.

Ik weet niet of het een vraag, opmerking of statement is. Maar ik geloof dat je kan fietsen tot Gods eer, ramen kan zemen tot Gods eer en sure ook vast wel kan poepen tot Gods eer. Dat baseer ik op deze tekst en op de simpele logica dat als dat niet zou kunnen er bepaalde acties dus per definitie zonde zouden zijn.

Raido, ik weet niet of ik een gevoelige snaar heb geraakt, maar je komt nogal fel over... Ik heb alleen wat punten aan willen dragen waarover ik zelf vragen heb en waarover mensen die met dit onderwerp bezig zijn over na kunnen denken. Dat je dan vervolgens alles begint af te schieten of dingen in mijn woorden legt vind ik prima, vooral lekker doen als je daar blij van word...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Of u dus eet of drinkt of iets anders doet, doe alles tot eer van God. (1 Korinthe 10:31)

Alles = ook onderwijs dunkt me?

En fietsen, poepen en de ramen zemen.

Ik weet niet of het een vraag, opmerking of statement is. Maar ik geloof dat je kan fietsen tot Gods eer, ramen kan zemen tot Gods eer en sure ook vast wel kan poepen tot Gods eer. Dat baseer ik op deze tekst en op de simpele logica dat als dat niet zou kunnen er bepaalde acties dus per definitie zonde zouden zijn.

Raido, ik weet niet of ik een gevoelige snaar heb geraakt, maar je komt nogal fel over... Ik heb alleen wat punten aan willen dragen waarover ik zelf vragen heb en waarover mensen die met dit onderwerp bezig zijn over na kunnen denken. Dat je dan vervolgens alles begint af te schieten of dingen in mijn woorden legt vind ik prima, vooral lekker doen als je daar blij van word...

Ik ben het weer met je eens. Alles wat een mens doet, kan tot eer zijn van God. Het heeft te maken met 'in ere houden'. Met alles wat je doet, kan je Hem in eer houden en met gewone dagelijkse dingen doen, doe je geen dingen die tot oneer van God zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben het weer met je eens. Alles wat een mens doet, kan tot eer zijn van God. Het heeft te maken met 'in ere houden'. Met alles wat je doet, kan je Hem in eer houden en met gewone dagelijkse dingen doen, doe je geen dingen die tot oneer van God zijn.

Alweer?! Het moet niet gekker worden hoor ;) haha

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tijd die ik de laatste paar dagen op Credible door heeft gebracht is leerzaam voor me geweest. Het heeft me eraan herinnerd waarom ik op geen enkele manier met christenen geassocieerd wil worden. Want hoewel ze praten over God, liefde, niet veroordelen, etc. zijn ze in staat elkaar af te maken wanneer iemand niet slaafs in het gareel meeloopt. Dit is dan ook mijn laatste post op dit forum, want ik heb mijn portie christelijke hypocrietie voor de komende tijd wel gehad.

Succes met elkaar het leven zuur te maken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

He, je was toch gebanned? :?

Je moet dit forum denk ik niet zien als een plek waar iedereen elkaar het leven zuur maakt, maar als een plek waar iedereen het recht heeft om zijn mening te geven. Ook daar kun je van leren. Ook in het echte leven gaat dat zo. En bovendien zijn het niet alleen maar christenen hier...

Edit: ik zie dat je al weg bent, dus dit lees je dan niet meer zeker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De tijd die ik de laatste paar dagen op Credible door heeft gebracht is leerzaam voor me geweest. Het heeft me eraan herinnerd waarom ik op geen enkele manier met christenen geassocieerd wil worden. Want hoewel ze praten over God, liefde, niet veroordelen, etc. zijn ze in staat elkaar af te maken wanneer iemand niet slaafs in het gareel meeloopt. Dit is dan ook mijn laatste post op dit forum, want ik heb mijn portie christelijke hypocrietie voor de komende tijd wel gehad.

Succes met elkaar het leven zuur te maken!

Laat je niet zo snel gek maken. Die paar gasten die zich zuur gedragen hebben alleen zichzelf ermee. Gewoon negeren, doe ik ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De tijd die ik de laatste paar dagen op Credible door heeft gebracht is leerzaam voor me geweest. Het heeft me eraan herinnerd waarom ik op geen enkele manier met christenen geassocieerd wil worden. Want hoewel ze praten over God, liefde, niet veroordelen, etc. zijn ze in staat elkaar af te maken wanneer iemand niet slaafs in het gareel meeloopt. Dit is dan ook mijn laatste post op dit forum, want ik heb mijn portie christelijke hypocrietie voor de komende tijd wel gehad.

Succes met elkaar het leven zuur te maken!

Dude, serieus. Check je houding eventjes.... Er zijn hier gewoon mensen die hier weken, maanden, jaren met elkaar spreken. Sure we zijn het niet altijd eens met elkaar, we hakken er op los in een discussie, maar we doen het toch gewoon met zijn allen. Ik vraag me dan ook echt af wat getuigd van meer liefde, mensen die hier blijven hangen en blijven praten of mensen die na 3 dagen weer mopperend weglopen... Want prima als je het niet met anderen eens bent, maar eerlijk is eerlijk deze plek helpt wel veel mensen in liefde, dus ga dat niet gelijk lopen afschepen als hypocriet en dan wegrennen, dat is gewoon zwak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De tijd die ik de laatste paar dagen op Credible door heeft gebracht is leerzaam voor me geweest. Het heeft me eraan herinnerd waarom ik op geen enkele manier met christenen geassocieerd wil worden.

Jammer dat je een hele groep over één kam scheert op grond van ervaringen met individuen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
He, je was toch gebanned? :?

Ja, hij was gebanned omdat een moderator dacht dat hij (onze zoon) dezelfde was als ik. Zelfde IPnr. En 2 accounts onder hetzelfde IP leidt zonder nader onderzoek tot een ban.

Verder sluit ik mij bij de woorden van onze zoon aan. Wij hebben beiden een account vanaf ca. 2007, hoewel onze zoon zijn login was vergeten en recent even een nieuwe account had aangemaakt. We hebben er niet lang over gedaan om te ontdekken dat credible een christelijk forum is wat gedomineerd wordt door een aantal fanatieke katholieken, die discussie maar al te graag domineren en sturen. Het verziekt de sfeer wat ons betreft. Vandaar dat we een aantal jaren niet meer actief waren. Toen onze zoon wat onderzoek wilde doen i.v.m. thuisonderwijs, heeft hij een vraag gepost, ofwel een topic gestart. Hoewel dit leerzaam was, werd weer eens zichtbaar hoe weinig christenen van de Bijbel uitgaan, maar in plaats daarvan van andere referentiekaders. Het heeft er o.a. voor gezorgd dat de vraag hoe onderwijs in het OT/NT geregeld werd (thuisonderwijs?) niet relevant geacht werd voor het topic thuisonderwijs en onder een suggestief kopje een eigen leven ging leiden. Gezien wat er in dit nieuwe topic boven water kwam, heeft discussie weinig zin. Wanneer de uitgangspunten menselijk denken zijn, leidt de discussie slechts tot volgende varianten van menselijk denken.

Zo, mijn zoon heeft al gemeld dat hij zijn laatste post heeft gedaan op dit forum. Recent heb ik een laatste bijdrage geleverd in het topic over thuisonderwijs, en nu is het tijd om mijn laatste post op dit forum af te ronden.

De moderators is per email gemeld dat mijn account afgesloten kan worden. De redenen daarvoor zijn hiermee wat duidelijker. Verdere discussie zou niet gebaseerd moeten zijn op de vraag "Onderwijs baseren op methode 2000 jaar geleden?" maar op de vraag "Wat zegt de Bijbel over onderwijs?". In de Bijbel is - voor wie zoekt - genoeg informatie te vinden over onderwijs. Maar niet over scholing, dat is weer wat anders. De verschillen mogen jullie zelf uitvogelen. Veel plezier en maak elkaar niet af!

Link naar bericht
Deel via andere websites
He, je was toch gebanned? :?

Ja, hij was gebanned omdat een moderator dacht dat hij (onze zoon) dezelfde was als ik. Zelfde IPnr. En 2 accounts onder hetzelfde IP leidt zonder nader onderzoek tot een ban.

Zo te zien is dat behoorlijk snel weer rechtgetrokken door de crew.

Verder sluit ik mij bij de woorden van onze zoon aan. Wij hebben beiden een account vanaf ca. 2007, hoewel onze zoon zijn login was vergeten en recent even een nieuwe account had aangemaakt. We hebben er niet lang over gedaan om te ontdekken dat credible een christelijk forum is wat gedomineerd wordt door een aantal fanatieke katholieken, die discussie maar al te graag domineren en sturen.

Graag onderbouwen met feiten. De paar katholieken die hier nog actief zijn domineren in mijn ogen niet en zijn met een te gering aantal om te kunnen sturen. In het door jouw zoon aangemaakte topic zien we van enige vermeende dominantie van katholieken of sturen van de discussie dan ook geen spoor. Graag onderbouwing dus voor deze beschuldiging.

Het verziekt de sfeer wat ons betreft. Vandaar dat we een aantal jaren niet meer actief waren.

Het staat mij bij dat zowel jij als je zoon ook toen al niet in staat waren om zulke beschuldigingen te onderbouwen.

Maar het staat je natuurlijk vrij om te vertrekken. Tot over een paar jaartjes maar weer dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar het staat je natuurlijk vrij om te vertrekken. Tot over een paar jaartjes maar weer dan.

Met deze laatste zin bevestig je uiteraard wel zijn punt, onnodig en nogal sarcastisch.

Sarcastisch? Nee hoor. Een nadruk op de vrije wil en een hoop uitspreken op een nieuwe ontmoeting over een paar jaar. Wellicht komen we dan verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid