Spring naar bijdragen

Zendingreizen naar Afrika


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het draait niet om uiterlijk vertoon. Het geeft alleen maar een beeld van de miljoenen in Afrika die worden bereikt. De miljoenen die het evangelie horen zullen vast niet allemaal tot geloof komen, maar zeker een deel neemt het evangelie aan en wordt (evangelisch) christen. Daarbij gaat het in totaal wel om miljoenen mensen.

Zal best maar waar ik mijn verhaal mee begon is met mijn eigen ervaringen. Nogmaals doe er mee wat je wil, misschien kun je het gebruiken als God je roept. Misschien zitten we allemaal wel met een hoger doel op dit forum.

Mij gaat het ook helemaal niet om wie de beste groepering is.

Waarom dan weer zo'n massaal youtube filmpje, wat verwacht je dat ik nu een ander youtube filmpje post, dan jij weer, dan ik weer etc..
Over mijzelf: ik verspreid het evangelie in Nederland omdat ik geloof dat God mij daarvoor geroepen heeft. Ik geloof ook dat God mij ervoor geroepen heeft om in de toekomst het evangelie in het buitenland te brengen en mogelijk ook in andere werelddelen. Ik wil dat ook graag doen. Zodra God mij de opdracht daarvoor geeft, zal ik uit Nederland vertrekken.
Dan lijkt mij tot die tijd bescheidenheid op zijn plaats in een discussie over het evangeliseren in andere continenten.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Met HW eens.

Waarom?

Wat ik wel eens denk te zien is dat er wel eens zendingsmissies zijn die met een hoop enthousiasme mensen willen bekeren, maar vervolgens de nazorg een beetje vergeten of het op een manier doen waardoor hun boodschap eigenlijk niet overkomt, ook al lijkt het succes misschien zo groot op bepaalde dagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nogmaals doe er mee wat je wil, misschien kun je het gebruiken als God je roept. Misschien zitten we allemaal wel met een hoger doel op dit forum.

Ik ben niet de persoon die ondoordacht zendeling wordt. Anders was ik al lang gegaan en had ik niet gewacht totdat God mij stuurt. Ik ben ook iemand die graag goed voorbereid zou gaan, dus met kennis van taal en cultuur.

Waarom dan weer zo'n massaal youtube filmpje, wat verwacht je dat ik nu een ander youtube filmpje post, dan jij weer, dan ik weer etc..

Nogmaals, het gaat mij er niet om wie de beste is, dus je hoeft ook geen filmpje/plaatje te plaatsen.

Dan lijkt mij tot die tijd bescheidenheid op zijn plaats in een discussie over het evangeliseren in andere continenten.

Dat doe ik ook. Ik ben uiterst bescheiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met HW eens.

Waarom?

Wat ik wel eens denk te zien is dat er wel eens zendingsmissies zijn die met een hoop enthousiasme mensen willen bekeren, maar vervolgens de nazorg een beetje vergeten of het op een manier doen waardoor hun boodschap eigenlijk niet overkomt, ook al lijkt het succes misschien zo groot op bepaalde dagen.

Oh, dat ken ik zo eigenlijk niet. Bedoel je dat dergelijke missies weinig voorkomen of dat dat vaak gebeurt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh, dat ken ik zo eigenlijk niet. Bedoel je dat dergelijke missies weinig voorkomen of dat dat vaak gebeurt?

Geen idee hoe vaak ze voorkomen. Maar er zijn missies die me dat idee hebben gegeven. Bij bijvoorbeeld TRIN kreeg ik dat gevoel een beetje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe verklaar je dan de groei van het evangelisch christendom als ze geen praktische hulp zouden geven en als de wonderen niet waar zouden zijn?

Nogmaals: post hoc ergo propter hoc.

Ik vind het trouwens een goed idee als duidelijk is over welke zendingsreizen we het eigenlijk hebben hier, want dat was me inderdaad volslagen onduidelijk. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh, dat ken ik zo eigenlijk niet. Bedoel je dat dergelijke missies weinig voorkomen of dat dat vaak gebeurt?

Geen idee hoe vaak ze voorkomen. Maar er zijn missies die me dat idee hebben gegeven. Bij bijvoorbeeld TRIN kreeg ik dat gevoel een beetje.

Tsja, een gevoel zegt niet alles he. In mijn kerk heb ik geleerd dat het niet goed is als christenen zich door gevoel laten leiden ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iets kan misschien als drogreden bedoeld zijn, maar zo heb ik het niet bedoeld. Het is een belangstellende vraag, waar misschien iemand een antwoord op kan geven.

Het probleem is dat je een causaal verband ziet, wat een ander (ik bijv.) niet ziet. Dat jij dat ziet, daar kan ik niet zo veel mee. Het idee van een causaal verband is dat je het als protagonist moet aantonen, en dan pas kan ik zeggen waarom en hoe ik het eventueel weer ga ontkrachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Iets kan misschien als drogreden bedoeld zijn, maar zo heb ik het niet bedoeld. Het is een belangstellende vraag, waar misschien iemand een antwoord op kan geven.

Het probleem is dat je een causaal verband ziet, wat een ander (ik bijv.) niet ziet. Dat jij dat ziet, daar kan ik niet zo veel mee. Het idee van een causaal verband is dat je het als protagonist moet aantonen, en dan pas kan ik zeggen waarom en hoe ik het eventueel weer ga ontkrachten.

Ik kan de vraag ook als volgt stellen: Hoe verklaar je de (snelle) groei van het evangelisch christendom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh, dat ken ik zo eigenlijk niet. Bedoel je dat dergelijke missies weinig voorkomen of dat dat vaak gebeurt?

Geen idee hoe vaak ze voorkomen. Maar er zijn missies die me dat idee hebben gegeven. Bij bijvoorbeeld TRIN kreeg ik dat gevoel een beetje.

Tsja, een gevoel zegt niet alles he. In mijn kerk heb ik geleerd dat het niet goed is als christenen zich door gevoel laten leiden ;)

Ik heb ook argumenten hoor, het is niet slechts alleen een gevoel, maar ik had aanvankelijk geen eens zin om hier (TRIN dus) een discussie over te starten en ik zal dat nu ook niet doen, er is al genoeg hier over gesproken. Het was dat jij er om vroeg, anders had ik ze niet eens genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook argumenten hoor, het is niet slechts alleen een gevoel, maar ik had aanvankelijk geen eens zin om hier (TRIN dus) een discussie over te starten en ik zal dat nu ook niet doen, er is al genoeg hier over gesproken. Het was dat jij er om vroeg, anders had ik ze niet eens genoemd.

O.k., maar TRIN is (wereldwijd) maar een kleine organisatie. Los van hoe je over TRIN denkt, hoeft de werkwijze van TRIN niet veel te zeggen over de manier van evangelisatie door evangelischen in het algemeen c.q. in Afrika.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Thorgrem en Machiavelli,

Waarom zou je ervoor dan willen riskeren dat je door je familie wordt verstoten, wordt vervolgd, ervoor in oorlog komt enz.?

Omdat het bevrediging kan schenken?

Maar mijn familie en vrienden vinden het niet zo heel erg hoor als ik naar de Mc Donalds zou gaan zo nu en dan. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook argumenten hoor, het is niet slechts alleen een gevoel, maar ik had aanvankelijk geen eens zin om hier (TRIN dus) een discussie over te starten en ik zal dat nu ook niet doen, er is al genoeg hier over gesproken. Het was dat jij er om vroeg, anders had ik ze niet eens genoemd.

O.k., maar TRIN is (wereldwijd) maar een kleine organisatie. Los van hoe je over TRIN denkt, hoeft de werkwijze van TRIN niet veel te zeggen over de manier van evangelisatie door evangelischen in het algemeen c.q. in Afrika.

Ik zeg ook niks over de werkwijze van evangelischen in het algemeen. Ik 'ken' ook evangelische zendelingen die sinds hun verhuizing nog steeds in hun zendingsgebied wonen en nog steeds er wonen al -tig jaar lang. En ze gaven mij de indruk wel feeling te hebben met de cultuur. Ze hebben lokaal op best het een en ander opgezet wat het goed lijkt te doen.

En mijn kritiek wat ik eerder beschreef is ook niet specifiek gericht op evangelischen, in meer of mindere mate denk ik dat het ook in andere stromingen wel voor komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Volgens mij heeft werkelijk niemand het hier over evangelischen in het algemeen, behalve Machiavelli. Het is te bewijzen dat er heel wat evangelische christenen aan lange-termijn zending doen. Waar het om gaat is dat er OOK evangelischen zijn die eventjes snel naar een land gaan om wonderen te verrichten en dan weer teruggaan. En dáár is kritiek op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij heeft werkelijk niemand het hier over evangelischen in het algemeen, behalve Machiavelli. Het is te bewijzen dat er heel wat evangelische christenen aan lange-termijn zending doen. Waar het om gaat is dat er OOK evangelischen zijn die eventjes snel naar een land gaan om wonderen te verrichten en dan weer teruggaan. En dáár is kritiek op.

Wat versta je onder 'eventjes snel naar een land gaan om wonderen te verrichten en dan weer teruggaan'?

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:1 En eerst toen wij in veiligheid waren, vernamen wij, dat het eiland Malta heette. 2 En de inlanders bewezen ons buitengewone menslievendheid, want zij staken een groot vuur aan en haalden er ons allen bij om de dreigende regen en om de koude. 3 En toen Paulus een bos dor hout bijeengehaald had en op het vuur legde, kwam er door de hitte een adder uit en beet zich vast aan zijn hand. 4 En toen de inlanders het dier aan zijn hand zagen hangen, zeiden zij tot elkaar: Deze man is zeker een moordenaar, die de wraakgodin niet wil laten leven, nu hij aan de zee ontkomen is. 5 Maar hij schudde het dier af in het vuur, zonder enig letsel te ondervinden; 6 zij echter verwachtten, dat hij zou opzwellen of plotseling dood neervallen. Doch toen zij na lang wachten zagen, dat zich niets ongewoons bij hem voordeed, sloeg hun mening om en zeiden zij, dat hij een god was.

7 En in de omgeving van die plaats lag een landgoed van de bestuurder van het eiland, Publius genaamd, die ons opnam en ons drie dagen vriendelijk gastvrijheid verleende. 8 Nu geschiedde het, dat de vader van Publius met ingewandskoortsen te bed lag; en Paulus ging tot hem en deed een gebed, en hij legde hem de handen op en genas hem. 9 En toen dit geschied was, kwamen ook de anderen op het eiland, die ziekten hadden, en werden genezen; 10 en zij vereerden ons ook met vele eerbewijzen en toen wij weer uitzeilden, voorzagen zij nog in hetgeen wij nodig hadden. 11 Na drie maanden nu zeilden wij uit met een schip uit Alexandrië, dat op het eiland overwinterd had, en de Dioskuren als kenteken voerde.

Paulus kwam van het vaste land, bleef maar enkele maanden op Malta, deed daar de meest rare dingen en wonderen en ging weer verder richting Rome.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid