HelenaV 0 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Nuclear beef. Zat een documentaire over Noord-Korea te kijken, en er rijden allemaal vrachtauto's langs vol soldaten en munitie. Dus ze vragen hun gids wat erin zit, en hij zegt "beef". Dus zij zeggen dat "beef" ook ruzie kan betekenen. Zo van, Noord-Korea heeft beef met Amerika. En dan zegt ie dat het nucleaire beef is. Vond het wel leuk. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Slempen. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Raar maar waar: goddelijk. Zoiets kan alleen in de NL taal, het woord goddelijk laten klinken als het geluid wat een kalkoen maakt als hij uitglijdt. Vergelijk: divine. Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 Raar maar waar: goddelijk. Zoiets kan alleen in de NL taal, het woord goddelijk laten klinken als het geluid wat een kalkoen maakt als hij uitglijdt. Vergelijk: divine. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 29 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 29 maart 2011 "Frikanlul", hoe mijn vader frikandellen noemt. En vandaag hadden mijn ouders blijkbaar geen zin om te koken want we kregen frituurvoedsel. Zoals God het oorspronkelijk bedoeld heeft. Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Het woord van de dag is epibreren. Ik kende het niet maar een vriend tweette dat hij ermee bezig was en ik geloof dat ik er helemaal blij van word Ik zou trouwens niet blij worden van een vader die het tijdens het eten over een 'frikanlul' ging hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 30 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Woord van de dag: veelgevendheid Toelichting: 'Het instrumentarium dat de leraar hiervoor idealiter gebruikt, is voor een groot gedeelte gelijk aan dat van een goed leider in het algemeen. Enthousiasme, inzicht in sociale structuren, zelfinzicht, veeleisendheid waardoor prestaties worden gestimuleerd, maar ook zeker veelgévendheid. Daarnaast is een goed ontwikkeld analytisch vermogen van groot belang, en bovenal overzicht; ook in moeilijke of chaotische tijden. Evenals de leraar, zal ook de leider niet menen alle antwoorden paraat te moeten hebben, en hij of zij moet absoluut niet in de waan verkeren de wijsheid in pacht te hebben. Dat leidt uiteindelijk niet tot vooruitgang, maar tot stilstand, en in het ergste geval tot degeneratie.' Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Sanibroyeur de fecaliënvermaler. Link naar bericht Deel via andere websites
AFromFlevo 0 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Sanibroyeur de fecaliënvermaler. Dat is letterlijk het vieze woord van de dag. Minder hard poepen helpt ook uiteraard. Link naar bericht Deel via andere websites
AFromFlevo 0 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 AikidoVolgens sommigen dé oplossing voor elk probleem. Volgens sommigen kun je beter C4 gebruiken Link naar bericht Deel via andere websites
Fee 0 Geplaatst 30 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 30 maart 2011 Het woord van de dag is epibreren.Ik kende het niet maar een vriend tweette dat hij ermee bezig was en ik geloof dat ik er helemaal blij van word Ik zou trouwens niet blij worden van een vader die het tijdens het eten over een 'frikanlul' ging hebben. Wat een geweldig woord, en wat een geweldig verhaal daarbij! Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 31 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2011 De herkomst van 'epibreren' is trouwens nogal omstreden. Ik las er laatst een column over, maar ik ben vergeten waar. Woord van de dag: pascalisatie. Toelichting: 'Bij pascalisatie worden verpakte voedingsmiddelen zoals vlees, vis, groente en fruit onder zeer hoge druk gezet, zodat bacteriën en schimmels geen kans krijgen. Het voedingsmiddel blijft geheel in tact, omdat de druk op het voedingsmiddel overal even hoog is. Deze manier van conserveren is volstrekt natuurlijk en behouden voedingsmiddelen hun oorspronkelijke voedingswaarde en vitamines.' Bron: http://www.pascalisatie.nl Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 3 april 2011 Rapport Share Geplaatst 3 april 2011 Barmhartig, Omdat de schriftlezing van vandaag over de barmhartige Samaritaan ging, en het een erg mooie dienst was. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 3 april 2011 Rapport Share Geplaatst 3 april 2011 Respect Omdat steeds meer mensen blijkbaar vergeten wat het precies betekent Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 4 april 2011 Rapport Share Geplaatst 4 april 2011 Slof Knapperige dingen (chips, koekjes) die slappig worden. Dan zijn ze dus 'slof'. Link naar bericht Deel via andere websites
Fee 0 Geplaatst 4 april 2011 Rapport Share Geplaatst 4 april 2011 Verlatenheid. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 4 april 2011 Rapport Share Geplaatst 4 april 2011 Neger. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 4 april 2011 Rapport Share Geplaatst 4 april 2011 Hikikomori. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Smoksen o.a. Het heen en weer gaan van een achterwerk waarneer het zadel te hoog staat. Link naar bericht Deel via andere websites
Fee 0 Geplaatst 5 april 2011 Rapport Share Geplaatst 5 april 2011 Smokseno.a. Het heen en weer gaan van een achterwerk waarneer het zadel te hoog staat. . Mijn woord: Toetsen. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Vilein Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 'waarneer' een creatieve verhaspeling van 'wanneer' Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 'waarneer'een creatieve verhaspeling van 'wanneer' Mijn zusje had het vroeger vaak over 'Hoeneer' en een 'Ontplosie' Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 'Traditioneel kerkelijk woordenboek' OK, dat zijn er drie maar ik vond het wel een mooie combinatie. Link naar bericht Deel via andere websites
Fee 0 Geplaatst 6 april 2011 Rapport Share Geplaatst 6 april 2011 Rooster. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten