Spring naar bijdragen

Het grote vogeltjestopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wij hadden vroeger ook een tamme "wilde" eend. Hij (want een woerd) heette Zanzibar.


Samengevoegd:

Ik voer ook vaak eendjes (en meeuwen, takkemeeuwen!), maar is niet zozeer omdat ik ze leuk vind. Ik heb gewoon niks beters te doen.

Meerkoeten vind ik wel leuk. Vooral die brutale meerkoeten die gewoon onder de broodzak komen zitten. Dat zijn vaak ook de dikste exemplaren valt mij op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Zonet in de bus zag ik een eendje vliegen en toen dacht ik; "Hé, wat bijzonder is dat eigenlijk!"

Nadat ik uitstapte zag ik een eendenstelletje op het grasveld, het vrouwtje was met haar snaveltje in de grond aan het wroeten terwijl het mannetje belangstellend toekeek. Lieff! Jammer dat ik geen brood bij me had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb best weinig met vogels, maar ik heb nu al 2 jaar koolmeesjes in een vogelhuisje van mij gehad en deze week kwamen ze weer een keer een kijkje nemen. Misschien dat ze er dit jaar weer hun intrek nemen en hun jongen laten opgroeien. Dat vind ik dan wel weer leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuk topic dit! Ik vind het heerlijk om tijdens het studeren bij wijze van studie-ontwijkend gedrag de vogeltjes te bestuderen in de tuin. We hebben op het moment een duivennestje in de boom :) Verder zie ik veel mussen, koolmeesjes, spreeuwen, kauwen, zeemeeuwen, en (wat minder frequent) vlaamse gaaien, staartmeesjes of roodborstjes.

Vooral de laatste twee vind ik erg leuk.

De staartmees

Staartmees_Aegithalos-caudatus.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

ah, jammer dat dit al een beetje oud topic is, want vogels hebben mijn hart. Iedere dag loop ik een stukje (anders val ik uit elkaar) en in mijn directe omgeving heb ik al zo'n 80 soorten gespot. Zelfs een roerdomp in een buitenwijk, deze koude winter!

En verder staartmezen, een ooievaar bij de kinderspeelplaats, een sperwer op de schutting, een groene specht op het gazon.... genieten!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder heeft mij met vogelliefde aangestoken. Wel jammer dat ik niemand in mijn omgeving ken die ook van vogels houdt, zal misschien ook wel aan de leeftijd liggen :P (ik ben 18)

In de tuin hebben we twee nestkastjes, de koolmezen hebben daar het meeste interesse in getoont, dus ik denk dat we weer twee mezennestjes krijgen. Ik hoop dat ik ze een keer zie uitvliegen. Dat heb ik één keer gezien en dat is echt gaaf.

Verder zit er sinds dit jaar een grote bonte specht in de bomen in de buurt aan het timmeren. Ik denk dat die hier ergens een nestje heeft. Toen ik van middag een ommetje maakte heb ik hem gespot :)

Uiteraard hebben we hier ook merels, eksters, kraaien, meeuwen, houtduiven, en af en toe een pimpelmees, turkse tortel en halsbandparkiet. De winterkoninkjes en roodborsten zijn helaas alweer weg. Ik ben erg gek op roodborsten. Ik heb ook wel eens een staartmees gezien en af en toe een boomkruiper of -klever. Ik vind het altijd moeilijk te zien welke het is.

Tevens hebben wij ook wilde eenden, meerkoeten en waterhoenders dankzij de sloot achter ons huis. Af en toe zwemt er ook een zwaan of kuifeend voorbij. Blauwe reigers zie ik ook regelmatig.

Dat is een beetje wat wij in de tuin hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid