Spring naar bijdragen

Recreatief drugsgebruik


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Je lichaam is één grote chemische fabriek en zelfs zuurstof tast je hersenen aan, alcohol ook trouwens. Wat je waarschijnlijk kunt bereiken is een chemische onbalans in je lichaam wat dan inderdaad het gevoel van high zijn kan geven. Zoals gezegd je kan mensen ook gek krijgen met geluid, lichteffecten en isolatie waarom zou alleen geluid dat niet kunnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dat is wat ik bedoel, je zult er vast opgepept door raken en de adrenaline zal vast gieren door je lichaam, maar het kan volgens mij niet gelijkgesteld worden aan drugs. Drugs zijn chemische middelen die je hersenen aantasten en geluid zou dat nooit kunnen.

Je kan in trance raken, en het schijnt dat je onderbeuwts zijn dan naar boven komt.

En dat zie je oa. in house, trance en drone doom widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

geluiden kunnen vast niet hetzelfde met je doen als chemische stofjes.

Why not? Geluiden kunnen de aanmaak van lichaamseigen chemische stofjes voor mekaar krijgen en daarmee (dus) het effect van die chemische stofjes oproepen. Overigens net zoals bijv. zware krachttraining en duursport dat kunnen. Het is ook niet voor niets dat mensen aan sport verslaafd kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Drugs zijn chemische middelen die je hersenen aantasten en geluid zou dat nooit kunnen.

Zolang lichtflitsen een epileptische aanval kunnen opwekken zou ik dat niet te hard roepen. Ik geloof niet dat die geluidjes zoveel doen hoor, maar ook zonder chemische middelen kun je bewustzijnsverandering oproepen. Sterker nog, een mens is ook onder normale omstandigheden onderhevig aan bewustzijnsveranderingen. Slaap is normaal, maar als je er goed over nadenkt is het een vrij heftig iets. Bewusteloosheid afgewisseld met hallucinaties en dat 8 uur achter elkaar. En helemaal natuurlijk verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toevallig iemand hier die wat interessante links heeft ivm de invloed van drugs op angststoornissen?

Mja, wel eens iets op deze site van tegen gekomen:

link

Staat bijvoorbeeld onder lang termijn risico iets over angstklachten, maar weet niet in hoeverre men angststoornis daar onder laten vallen, of er iets anders mee bedoelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt er ook aan waar je heen gaat. Tegenwoordig zijn ze op legale feesten wel een stuk strenger. Dan nog weten veel mensen drugs mee te smokkelen, maar het is minder dan vroeger. Zo zijn ze op Awakenings echt streng, heb ik gehoord. Op illegale feestjes gebruikt denk ik 90 tot 95% en geef ze eens ongelijk. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Rotsblok trekt conclusies die nergens op gebaseerd zijn. Joost had het over LSD en dat hij het gebruik daarvan vrij stom vind. Kan ik me ook wel voorstellen als de ts zich daardoor een beter mens voelt. Maargoed, dat heeft verder niks te maken met het feit dat JoostG dan wel ineens alcoholmisbruik zou goedkeuren..

Wat kunnen mensen toch fijn lezen.. Kan er geen regel bij de faq toegevoegd worden dat mensen eerst een x aantal keer de post goed moeten lezen voordat ze een post plaatsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geen idee, vast niet.

Maar inderdaad, alcoholmisbruik is net zo stom als LSD-gebruik (en dat valt bijbels te onderbouwen door Spreuken 20:1)
widegrin.gif

De vooraanname in dit bericht is wel heel flauw. Je zegt 'alcoholmisbruik' en 'LSD-gebruik'. Ik heb het idee dat je geen flauw idee hebt waarover je praat, maar als ik me vergis: verlicht me. Ik denk dat alcohol een gevaarlijkere drug is dan LSD als je kijkt naar de effecten op lange termijn (en ja, ik weet dat het met LSD fout kán gaan). Mijn ervaring met LSD, om maar even bij mijn eigen subjectieve ervaring te blijven, is een stuk positiever dan mijn ervaring met alcohol... Eigenlijk op alle gebieden denkbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, ik had eigenlijk helemaal geen achterliggennde bedoeling met mijn bericht.

Maar als je het niet erg vindt onthou ik me verder van deze discussie. Noem me maar bekrompen dat ik nog steeds de gedachte 'drugs are baaaaad' heb en met de massa mee ga dat alcoholgebruik (dus niet; je zat zuipen) algemeen maatschappelijk aanvaard is.

De 'drugsgebruikers vs alcoholgebruikers'-discussie boeit me dermate weinig dat ik niet zo veel zin heb om me bij elke ondoordachte formulering te moeten verdedigen.

Dat ik het persoonlijk vrij stom vind om LSD te gebruiken moet je me maar niet al te kwalijk nemen. Misschien maakte ik ook daar wel onbewust de denkfout dat LSD-gebruik ook automatisch misbruik is.

Maar goed, ik heb niets met drugs, ook al genoeg negatieve ervaringen mee.

Dus nogmaals: ik onthou me verder van commentaar. Proost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met LSD, dat zeg ik er gelijk bij. Ik weet ook niet genoeg over LSD om te weten of dat in kleine hoeveelheden positieve effecten heeft (en mischien zelfs wel als medicijn bij bepaalde ziektebeelden wordt gebruikt). Daarover mogen anderen, die er meer van weten, graag meer zeggen smile.gif

W.b. alcohol: als je geen specifieke aanleg voor en/of ervaring met alcoholisme hebt, is inname van een kleine hoeveelheid alcohol zelfs een gezondheidsvoordeel. Bijvoorbeeld is het goed voor je hart en bloedvaten en er zijn ook theorieën dat het je bij een ongeluk of ander fysiek trauma beschermt tegen botbreuken, peesscheuringen enz omdat je spieren net iets minder aangespannen zijn en je daardoor meer meegeeft met de klap en minder schade oploopt. Dit alles weegt natuurlijk niet op tegen de nadelen van gebruik (of misbruik, zo je wilt) van grote hoeveelheden alcohol (risico op hersenbeschadiging, kanker enz, negatieve gedragsveranderingen). En in bepaalde gevallen, zoals zwangerschap of verkeersdeelname (alhoewel wettelijk toegestaan, is gebruik van 1 glas alcoholische drank aantoonbaar slecht voor je reactievermogen), kun je het beter helemaal laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is niet helemaal waar. Alcohol komt voort uit een natuurlijk proces dus op die manier kun je alsnog uitleggen dat het van God komt.

Dat geld dan dus ook bijvoorbeeld cannabis of paddo's, dat zijn ook natuurlijke producten.

Quote:
Buiten dat staat alcohol beschreven in de Bijbel.

Dat maakt alcohol dan toch niet perse goed??

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid