Spring naar bijdragen

Recreatief drugsgebruik


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

Jullie hebben gelijk. Maar de mens heeft uiteindelijk blijkbaar uitgevonden dat alcohol te gebruiken was.

Trouwens, dan nog blijft staan: paddo's zijn ook natuurproducten. Wiet en hasj ook.

Voor alle helderheid: ik nam en neem geen standpunt in in deze kwestie. Ik constateer slechts dat alcohol, inderdaad net zoals veel andere drugs, een natuurproduct is, en zelfs zonder enige menselijke bewerking in de vrije natuur gevonden wordt. Mensen zijn niet de enige dieren die dronken worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb weed altijd vinden stinken, maar er zijn mensen die het lekker vinden ruiken idd.

[...]

Coke schijnt iig enorm verslavend te zijn. Aan de andere kant heb ik de indruk dat er ook een persoonlijk facet aan zit. Niet voor iedereen werkt het 't zelfde.

Ja, dat klopt. heel algemeen genomen zou je kunnen zeggen dat je twee soorten gebruikers hebt. Degenen die van downers, en gebruikers die van uppers houden, dat is heel persoonlijk.

De één is vatbaarder voor verslaving dan de ander. Ergens ooit gehoord dat verslaving deels genetisch zou zijn.

Wat dat drank ik contrast: Alcohol is veel mee een geaccepteerde drugs en veel meer mensen uit verschillende groepen drinken het. In feite gaat het verhaal hier op wat ik vertelde over dat onderzoek in Amerika.

Ik denk dat het vooral bewijst dat verslavingsgevoeligheid genetisch verklaard kan worden.

Quote:
Weed is relatief minder verslavend.

Verslavingsklinieken voor jongeren zitten vol met mensen die verslaafd zijn aan wiet. Wiet&hasj hebben imo ten onrechte de benaming soft drug. Vroeger was dit zo, maar wanneer je het over de huidige opgefokte soorten hebt en hasj als ice o lator zijn deze toch allerminst soft te noemen. Ik ben het met je eens dat alcohol een zwaarder middel is en de verslaving heviger, maar er wordt te licht gedacht over cannabis.

Quote:
En laatst vertelde een vriend van me van collega's van een bijbaantje van hem met iets in de bouw achtigs, die juist niet functioneerden zonder een lading drank.
knipoog_dicht.gif

Alcohol is toch wel goedkoper dan heroïne heb ik het idee.

Als je de lichamelijke verslaving zich geïnstalleerd heeft is het inderdaad moeilijk functioneren zonder. Ik bedoelde vooral dat alcohol contraproductief werkt, zeker in de bouw wat jij als voorbeeld noemt. Coke en speed verscherpen zintuigen juist. Coke was niet voor niks een yuppendrug toen het geïntroduceerd werd.

Quote:
Dat daar hele groepen naar de knoppen gingen en gaan op een schaal zoals we het at the moment niet hier in Nederland hebben. In andere omstandigheden kan alcohol ook een gruwelijk verschijnsel zijn. Terwijl in bepaalde landen drugs als opium weer sociaal gebruik kennen.

Probleemsituaties voeden probleemgebruik, maar het had voor hetzelfde geld een andere drug kunnen zijn, het zegt niet echt iets over het verslavende effect.

Quote:
Alcohol is in feite drugs en bepaalde drugs hebben amper verslavende effecten itt alcohol. Het vroege stadium 'gewenning' schijnt best snel te gaan, veel mensen weten niet eens dat ze verslaafd zijn.

Voordeel tegenwoordig is dat lichamelijke verslaving onder narcose valt af te kicken. Scheelt een hoop. Terugval komt vervolgens dan weer omdat de geestelijke verslaving er nog zit.

Alcoholverslaving vestigt zich langzamer dan bijvoorbeeld heroïne of cocaïne, dat kan echt zo gebeurd zijn. Het blijft een feit dat veel mensen op bepaalde dagen in excessen drinken en de rest van de tijd niet, dit gedrag is slecht vol te houden wanneer je de eerder genoemde drugs gebruikt. Paddo's en dergelijke hallucinogene middelen zijn inderdaad minder verslavend en lenen zich ook niet echt voor dagelijks gebruik.

Quote:
(Trouwens dat ik zo negatief doe over drank heeft vooral te maken met dat ik doorgaans drank onderschat vind qua gevaren, niet omdat ik anti-alcohol ben, want mij kun je erg blij maken met een heerlijk biertje en bepaalde andere dranken.
knipoog_dicht.gif
)

Ik wil de gevaren van alcohol niet bagatelliseren, het is een van de meest destructieve drugs die er bestaan.

PS: sorry voor de late reactieknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn ook zat aapjes en andere dieren die dronken worden van overrijpe bessen. Gewoon de natuur afkijken of zelf een keer zo'n vrucht eten en je hebt al alcohol "uitgevonden." Dus het is niet geheel onnatuurlijk.

Voor alcohol zal nog wel minder nodig geweest zijn dan dat. Koop een pak druivensap en schenk dat in een schaal, zet het een paar dagen met dit weer op het aanrecht en 9 van de 10 keer heb je wijn. Alcohol was een van de meest onvermijdelijke drugs ooit, denk ik.

Cannabis was een goede tweede vermoed ik. Een groot deel van de mensheid vind het gewoon lekker ruiken en sommige mensen hebben de neiging lekker ruikende kruiden e.d. in de brand te steken.

LSD is trouwens helemaal niet zo vreselijk chemisch, de basisstof komt voor in moederkoren, een nogal gevaarlijke schimmel op granen. Mensen tripten (meestal ongewild) al millennia op moederkoren, en er zijn zelfs hypothesen dat e.e.a. gedeeltelijk de oorzaak is van heksenprocessen e.d. Ze zagen ze letterlijk vliegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi allemaal,

Ik ben naast een Christen ook een levensgenieter.

Een paar keer per maand gebruik ik genots- en geestverruimende middelen.

Het is geweldig. Vooral LSD heeft me een beter mens gemaakt.

Ben ik nu slecht?

Ik maak hier ook niet uit op dat het alleen over LSD gaat:S

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor alcohol zal nog wel minder nodig geweest zijn dan dat. Koop een pak druivensap en schenk dat in een schaal, zet het een paar dagen met dit weer op het aanrecht en 9 van de 10 keer heb je wijn. Alcohol was een van de meest onvermijdelijke drugs ooit, denk ik.

Cannabis was een goede tweede vermoed ik. Een groot deel van de mensheid vind het gewoon lekker ruiken en sommige mensen hebben de neiging lekker ruikende kruiden e.d. in de brand te steken.

En niet te vergeten; op te roken widegrin.gifclown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

x2, we hebben het hele tijd over andere soorten drugs en nu moet het ineens alleen over lsd gaan?
verbaasd.gif

Ik haalde alleen de OP aan waar specifiek LSD aan werd gehaald. Dat linkt ik met de ietwat onzinnige opmerkingen van michaelw dat 'iets van God komt'.

Het is me dus een raadsel waar je vandaan haalt dat het over LSD 'moet' gaan. Ik vroeg alleen aan michaelw hoe hij er bij komt dat drugs goed zijn omdat ze van God komen. Die stelling is dus per definitie onwaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ik haalde alleen de OP aan waar specifiek LSD aan werd gehaald. Dat linkt ik met de ietwat onzinnige opmerkingen van michaelw dat 'iets van God komt'.

Het is me dus een raadsel waar je vandaan haalt dat het over LSD 'moet' gaan. Ik vroeg alleen aan michaelw hoe hij er bij komt dat drugs goed zijn omdat ze van God komen. Die stelling is dus per definitie onwaar.

Niet om te muggenziften, maar:

Quote:
Zo zullen zij erkennen,

van de opgang van de zon tot aan haar ondergang,

dat er niemand anders is dan Ik alleen:

Ik ben de HEER, en niemand anders.

7 Ik, die het licht vorm en de duisternis schep,

die vrede maak en onheil schep,

Ik, de HEER, ben het die dit alles maak.’

(Jes 45)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet om te muggenziften, maar:

[...](Jes 45)

LSD is een chemisch (door mensen gemaakt) product.

Nu kan je muggenziften over het feit dat de ingredienten door God geschapen zijn.

Dan zou het volgens jou betekenen dat nucleare bommen ook door God gemaakt zijn?

;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik zeg alleen dat de bewering "het is per definitie onwaar wat michaelw zegt" te bestrijden valt met Jesaja 45. Ik zeg niet dat het één of het ander volgens mij waar is.

Als je redeneert zoals michaelw, en je beroept op Jesaja 45, dan moet inderdaad je conclusie zijn dat nucleaire wapens door God gemaakt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet mee eens.

Dan haal je Jesaja 45 helemaal uit zijn context.

Het er staat namelijk: 'Ik, de HEER, ben het die DIT! alles maakt.

Hier gaat het dus om de rest van de tekst die om dit vers heen staan.

Niet om de totale schepping/ingredienten van LSD of wapens of wat dan ook.

Als ik muziek maak, maak ik het zelf, niet degene die mijn piano of gitaar in elkaar heeft gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zeg alleen dat de bewering "het is per definitie onwaar wat michaelw zegt" te bestrijden valt met Jesaja 45. Ik zeg niet dat het één of het ander volgens mij waar is.

Wel jammer dat je daarbij ook mijn opmerking uit z'n verband haalt. Ik zei namelijk dat het onwaar is dat drugs goed zijn omdat ze dan allemaal door God zijn gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En niet te vergeten; op te roken
widegrin.gifclown.gif

Dat was het logische gevolg van het in brand steken knipoog_dicht.gif

Ik heb wel eens gehoord dat bepaalde primitieve stammen in een hut gingen zitten, een kampvuur maakten en dan een paar wietplanten op het vuur gooiden. widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

LSD is een chemisch (door mensen gemaakt) product.

Wat veel mensen niet begrijpen is dat veel drugs uit een bepaalde drugsfamilie komen. Zo zijn er tientallen soorten drugs die als LSD werken, en een aantal van deze komt in de vrije natuur voor. Dit geld trouwens voor de meeste drugs.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik haalde alleen de OP aan waar specifiek LSD aan werd gehaald. Dat linkt ik met de ietwat onzinnige opmerkingen van michaelw dat 'iets van God komt'.

Het is me dus een raadsel waar je vandaan haalt dat het over LSD 'moet' gaan. Ik vroeg alleen aan michaelw hoe hij er bij komt dat drugs goed zijn omdat ze van God komen. Die stelling is dus per definitie onwaar.

Nou excuses hoor, had de context niet goed gelezen dan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat veel mensen niet begrijpen is dat veel drugs uit een bepaalde drugsfamilie komen. Zo zijn er tientallen soorten drugs die als LSD werken, en een aantal van deze komt in de vrije natuur voor. Dit geld trouwens voor de meeste drugs.

Maar als iemand het over LSD heeft, mag je er gewoon 100% van uitgaan dat het om het postzegeltje gaat...

En dat weet je best boef ;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid