Spring naar bijdragen

Recreatief drugsgebruik


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Pff dit is ook zo'n eindeloze discussie en nu gaan we het ook nog hebben over welke drugs beter is; de niet of wel natuurlijke drugs..

Ik denk dat iedereen wel heel goed voor zichzelf kan bepalen wat hij wel of niet tot zich kan nemen en zo niet, dan hebben we ook nog de wet die wel vrij duidelijk is over welke drugs we wel en niet mogen gebruiken. Ik ben blij dat ik dingen geprobeerd heb en ik ben ook heel blij dat ik niet zo verslavingsgevoelig ben dat ik de drang heb gehad om dit vaker te doen. Alleen helaas m.u.v. cannabis. En dat zegt mij al dat het vaak aan de mensen ligt die bepaalde drugs gebruiken in plaats van de soort drugs die ze gebruiken. Ja, het is duidelijk dat bijvoorbeeld heroine of GHB meer verslavend zijn dan cannabis, maar ik denk persoonlijk dat het er meer aan ligt voor wat voor een drugs het individu gevoelig voor is.

Een adhd-er is bijvoorbeeld veel meer gevoelig voor een verslaving met downers (cannabis, ghb,alcohol) wat veel te maken heeft om de onrust omlaag te halen en iemand die met regelmaat flinke feesten bezoekt en meer energie nodig heeft, is hoogstwaarschijnlijk gevoeliger voor een verslaving met uppers (cocaine, xtc, speed etc)

Maargoed, dit is puur eigen ervaring en wat ik om me heen heb gezien. De discussie welke drugs slechter is e.d. daar kan je wetenschappelijk heel wat tegenaan gooien maar uiteindelijk is het allemaal lichamelijk sowieso niet goed voor je. Ik zeg persoonlijk, onderzoek en behoud het goede. En ik zeg dan dat ook als iemand die behoorlijk wat drugs heeft getest en gebruikt dat drugs gewoon per definitie niet goed is voor de mens, maar dat het wel ontzettend leuk is om het 1 en het ander te proberen. Maar het is dan ook heel verstandig om het daarbij te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Pff dit is ook zo'n eindeloze discussie en nu gaan we het ook nog hebben over welke drugs beter is; de niet of wel natuurlijke drugs...

Nee, daar gaat de discussie niet zozeer over. Mijn opmerking komt alleen voort uit verwondering. Ik begrijp juist niet waarom er onderscheid wordt gemaakt, oftewel: ik begrijp niet dat mensen natuurlijke drugs beter vinden dan synthetische drugs.

Quote:
Ik denk dat iedereen wel heel goed voor zichzelf kan bepalen wat hij wel of niet tot zich kan nemen en zo niet, dan hebben we ook nog de wet die wel vrij duidelijk is over welke drugs we wel en niet mogen gebruiken.

Ik denk ook dat iedereen dat voor zichzelf kan en moet bepalen. Daarom vind ik ook dat de overheid zich er niet teveel mee moet bemoeien. De wetten die handelen over drugs vind ik bovendien erg arbitrair en bovendien zijn ze niet zelden gebaseerd en ontstaan op/vanuit onderbuikgevoelens (bijvoorbeeld het paddoverbod).

Quote:
Ik ben blij dat ik dingen geprobeerd heb en ik ben ook heel blij dat ik niet zo verslavingsgevoelig ben dat ik de drang heb gehad om dit vaker te doen. Alleen helaas m.u.v. cannabis.

Waarom noem je net de wet eigenlijk als 'leidraad' voor wat wel en niet kan terwijl je zelf ook andere dingen dan de legale en gedoogde drugs hebt geprobeerd? smile.gif (Een vraag uit nieuwsgierigheid, niet vanuit veroordeling.)

Quote:
En dat zegt mij al dat het vaak aan de mensen ligt die bepaalde drugs gebruiken in plaats van de soort drugs die ze gebruiken.

Dat sowieso ja.

Quote:
Ja, het is duidelijk dat bijvoorbeeld heroine of GHB meer verslavend zijn dan cannabis, maar ik denk persoonlijk dat het er meer aan ligt voor wat voor een drugs het individu gevoelig voor is.

Voor de meeste drugs geldt dat inderdaad. Ik vraag me wel af of dat bij heroïne ook opgaat. Heroïne, daaraan zijn zelfs de minst verslavingsgevoelige mensen verslaafd aan geraakt binnen enkele shots. Het is een erg verradelijk middel. Ik ben er heel erg nieuwsgierig naar, maar zal het niet gaan gebruiken.

Quote:
Een adhd-er is bijvoorbeeld veel meer gevoelig voor een verslaving met downers (cannabis, ghb,alcohol) wat veel te maken heeft om de onrust omlaag te halen en iemand die met regelmaat flinke feesten bezoekt en meer energie nodig heeft, is hoogstwaarschijnlijk gevoeliger voor een verslaving met uppers (cocaine, xtc, speed etc)

Dat klopt, maar is eigenlijk een discussie apart. Of niet? smile.gif

Quote:
Maargoed, dit is puur eigen ervaring en wat ik om me heen heb gezien. De discussie welke drugs slechter is e.d. daar kan je wetenschappelijk heel wat tegenaan gooien maar uiteindelijk is het allemaal lichamelijk sowieso niet goed voor je.

Dat ligt mijns inziens iets genuanceerder. Sowieso is het lastig om bijvoorbeeld voor of tegen het gebruik van bepaalde middelen te zijn op basis van de wetenschap. Zo stelde het wetenschappelijk rapport dat Klink liet maken n.a.v. plannen voor een paddoverbod juist heel duidelijk dat een verbod niet goed zou zijn en eigenlijk dat de moeite die het zou kosten niet opwoog tegen wat het op zou leveren. Toch drukte Klink het erdoor, maar dat terzijde.

Quote:
Ik zeg persoonlijk, onderzoek en behoud het goede.

Ik vraag me af of je een bijbeltekst kunt gebruiken als rechtvaardiging van drugsgebruik/experimenteerdrang. Me dunkt dat dat nogal een simplistische uitleg van die tekst is. Maar goed, dat moet iedereen alsnog zelf weten. smile.gif

Quote:
En ik zeg dan dat ook als iemand die behoorlijk wat drugs heeft getest en gebruikt dat drugs gewoon per definitie niet goed is voor de mens, maar dat het wel ontzettend leuk is om het 1 en het ander te proberen. Maar het is dan ook heel verstandig om het daarbij te laten.

Dat ligt eraan hoe je het gebruikt. Sommige dingen gebruik ik vaker c.q. zal ik best nog eens vaker gebruiken, andere drugs zijn leuk (of zelfs dat niet eens) voor een keertje. Ik vind bijvoorbeeld bepaalde party drugs best geschikt voor 'regelmatig' gebruik (bijvoorbeeld xtc: dat kun je best een paar keer per jaar gebruiken zonder grote problemen of een hele grote aanslag te plegen op je lichaam).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, daar gaat de discussie niet zozeer over. Mijn opmerking komt alleen voort uit verwondering. Ik begrijp juist niet waarom er onderscheid wordt gemaakt, oftewel: ik begrijp niet dat mensen natuurlijke drugs beter vinden dan synthetische drugs.

Tsja ik kan het qua gevoel wel begrijpen en vooral als je er verder geen verstand van hebt. Misschien maken de mensen snel de vergelijking met eten ofzo, natuurlijk en biologisch voedsel is ook beter dan al die namaakshit knipoog_dicht.gif

Quote:
Ik denk ook dat iedereen dat voor zichzelf kan en moet bepalen. Daarom vind ik ook dat de overheid zich er niet teveel mee moet bemoeien. De wetten die handelen over drugs vind ik bovendien erg arbitrair en bovendien zijn ze niet zelden gebaseerd en ontstaan op/vanuit onderbuikgevoelens (bijvoorbeeld het paddoverbod).

Waarom noem je net de wet eigenlijk als 'leidraad' voor wat wel en niet kan terwijl je zelf ook andere dingen dan de legale en gedoogde drugs hebt geprobeerd?
smile.gif
(Een vraag uit nieuwsgierigheid, niet vanuit veroordeling.)

Ik begrijp je vraag smile.gif Ik zeg niet dat de wet het bij het juiste eind heeft wat betreft drugs. Alleen als mensen geen leidraad kunnen vinden en die dat echt nodig hebben omdat ze geen juiste beslissingen voor zichzelf kunnen maken, dan kunnen naar mijn mening maar beter naar de wet luisteren, ongeacht of ik het er nou mee eens ben of niet. Dat is namelijk wat anders dan jij en ik die genoeg verstand hebben van drugs, het onderzoeken voordat ze uberhaupt iets tot zich nemen etc.

Quote:
Voor de meeste drugs geldt dat inderdaad. Ik vraag me wel af of dat bij heroïne ook opgaat. Heroïne, daaraan zijn zelfs de minst verslavingsgevoelige mensen verslaafd aan geraakt binnen enkele
shots
. Het is een erg verradelijk middel. Ik ben er heel erg nieuwsgierig naar, maar zal het niet gaan gebruiken.

Inderdaad. Ik had het iets verkeerd geschreven, maar wat betreft heroine ben ik het met je eens. Ik geloof echt dat de meest stabiele mensen zwaar in de val lopen als ze ook maar 1 keer heroine of methamfetamine of iets in die richting gebruiken. Ik zal dan ook nooit met dat soort drugs in aanraking willen komen.

Quote:
Dat klopt, maar is eigenlijk een discussie apart. Of niet?
smile.gif

Euh ja weet ik niet. Drugs heeft al (helaas) snel met verslaving te maken en wat voor een soort mens hier sneller aan verslaafd raakt e.d. Ik vind dat altijd wel interessant en daarnaast als iemand mij vraagt of het niet erg is om lsd te nemen en dat je je daardoor als een beter mens voelt.. tsja dan vind ik het wel belangrijk om ook naar de risico's te kijken. Ik vind het overigens wel jammer dat de ts hier maar heel even was en nu totaal niet meer reageert. noparty.gif

Quote:
Dat ligt mijns inziens iets genuanceerder. Sowieso is het lastig om bijvoorbeeld voor of tegen het gebruik van bepaalde middelen te zijn op basis van de wetenschap.

Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Elk persoon is anders en ervaart de drugs ook anders. Maar daarnaast zijn er wel een aantal (negatieve en/of positieve) bijwerkingen van drugs die practisch elk persoon krijgt als hij/zij een bepaalde drugs gebruikt. Maargoed, dat heeft dan ook weer met de frequentie, hoeveelheid, combinatie met andere soorten drugs, e.d. te maken.

Quote:
Ik vraag me af of je een bijbeltekst kunt gebruiken als rechtvaardiging van drugsgebruik/experimenteerdrang. Me dunkt dat dat nogal een simplistische uitleg van die tekst is. Maar goed, dat moet iedereen alsnog zelf weten.
smile.gif

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik die onliner niet echt als bijbeltekst bedoelde. M'n moeder zei dat "vroeger" vaak tegen me toen ze wist dat ik me met dingen bezig hield dat eigenlijk niet zo heel verstandig was. knipoog_dicht.gif

Quote:
Dat ligt eraan hoe je het gebruikt. Sommige dingen gebruik ik vaker c.q. zal ik best nog eens vaker gebruiken, andere drugs zijn leuk (of zelfs dat niet eens) voor een keertje. Ik vind bijvoorbeeld bepaalde
party drugs
best geschikt voor 'regelmatig' gebruik (bijvoorbeeld xtc: dat kun je best een paar keer per jaar gebruiken zonder grote problemen of een hele grote aanslag te plegen op je lichaam).

Ja weet je, ook dat is weer persoonlijk. Ik zie vaak een collega van me rondlopen die regelmatig naar een feestje gaat waar hij xtc of iets dergelijks gebruikt. Hij heeft al een huidziekte, maar als hij maandag op het werk komt, dan is het gewoon 10x erger dan normaal. Hij geeft ook gewoon toe dat het daardoor komt. Maargoed, nogmaals, het is persoonlijk en als jij oprecht merkt en weet van je lichaam dat er niks aan de hand is als je drugs een paar keer per jaar gebruikt, dan moet je dat doen. Ik weet van mijn lichaam dat ze dit niet trekt en aangezien ik sneller gevoeliger ben voor psychoses e.d. moet ik dat mezelf gewoon niet aandoen smile.gif Maar ik blijf staan voor "gebruik met mate of gewoon niet".

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid