Spring naar bijdragen

Recreatief drugsgebruik


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mwah... Je zou het ook om kunnen draaien. Het zijn doorgaans altijd de tegenstanders die het eenzijdig benaderen en alleen negatieve kanten belichten die bovendien nog twijfelachtig zijn ook, waardoor een eerlijke discussie al niet meer mogelijk is. Onze eigen tophypocriet Ab Klink deed er ook aan mee op achterlijke wijze door alle rapporten te negeren terwijl hij vooraf aangaf zijn oordeel en besluit daarop te baseren.


Samengevoegd:

Bovenstaande is een reactie op Iria.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het zijn doorgaans altijd de tegenstanders die het eenzijdig benaderen en alleen negatieve kanten belichten die bovendien nog twijfelachtig zijn ook, waardoor een eerlijke discussie al niet meer mogelijk is.

Dat is waar, de meeste serieuze drugsgebruikers die ik ken weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Iets als een LSD-trip word doorgaans zorgvuldig geplant etc. , juist om het risico zo klein mogelijk te houden. Vanuit de anti-kant komt vooral dom gelul wat nergens op gebaseerd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mwah... Je zou het ook om kunnen draaien. Het zijn doorgaans altijd de tegenstanders die het eenzijdig benaderen en alleen negatieve kanten belichten die bovendien nog twijfelachtig zijn ook, waardoor een eerlijke discussie al niet meer mogelijk is. Onze eigen tophypocriet Ab Klink deed er ook aan mee op achterlijke wijze door alle rapporten te negeren terwijl hij vooraf aangaf zijn oordeel en besluit daarop te baseren.

Als het om het rookverbod gaat, denk ik dat dat in eerste instantie te maken heeft met het gelijktrekken van Europees beleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Slecht niet, maar ik zie niet zo goed de relatie tussen LSD en een beter mens zijn. Als je LSD nodig heb om een beter mens te zijn dan heb je een probleempje...

Ach, veel mensen zijn betere mensen vanwege koffie, of lithium, of diazepam. gewoon een beetje buiten het hokje denken en het komt goed.

Van paddo's is bekent dat het bepaalde soorten migraine voorkomt. Ben je een beter mens zonder migraine? Ik denk van wel. Van LSD is bekend dat het een veelvoud aan positieve effecten heeft. Het is niet ongewoon dat mensen na een trip hun leven beteren, zeg maar. Die 5 keer paddo's hebben mij een zekere hoeveelheid gemoedsrust bezorgt. Het is voor een groot deel aan die trips te danken dat ik depressies een heel stuk beter aankan. Het is niet goed uit te leggen hoe dat werkt, maar het werkt prima voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Als het om het rookverbod gaat, denk ik dat dat in eerste instantie te maken heeft met het gelijktrekken van Europees beleid.

Het ging natuurlijk om het paddoverbod. Een stukje relevanter hier dan het rookverbod.

Verder gaat het niet om ongenuanceerd zijn, Iria. Ik daag mensen in dit geval uit om negatieve punten te noemen die er werkelijk toe doen en verder gaan dan het onderbuikgevoel.

En JMB: natuurlijk word je van LSD an sich geen beter mens en heb ik geen LSD nodig om een beter mens te worden. Wél heb ik heel erg veel geleerd van mijn LSD-trip en daardoor ben ik heel anders in het leven komen te staan (met name door het proces ná de trip overigens). Ik denk dat ik nu ook beter in het leven sta dan ervoor. Dus in zoverre heeft LSD me 'een beter mens gemaakt'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een heleboel mensen ook hier op het forum, roken tabak en / of drinken alcohol.

Dat is allemaal compleet geaccepteerd door de maatschappij, christelijk of niet. (waarmee ik niet wil beweren dat er geen christenen zijn die van mening zijn dat ze hun lichaam niet met deze zaken moeten ontheiligen, maar die zijn een minderheid en niet uniek, er zijn ook veel mensen die hetzelfde vinden zonder religieuze motieven)

Jouw gebruik van LSD is precies hetzelfde, alleen een variant die wat minder culturele traditie heeft en daardoor wat minder geaccepteerd is.

Heb je ze dat bij de diverse instellingen voor verslavingszorg gemeld? Die zullen erg geïnteresseerd zijn in de feitelijke onderbouwing voor je beweringen. Tabak is verslavend en werkt risicoverhogend voor oa. longkanker. Het veroorzaakt géén waanvoorstellingen en beïnvloed je beoordelingsvermogen evenmin.

Drank is gevaarlijker, maar daar zul je fors moeten doordrinken voor korsakoff.

LSD kan ook in kleine hoeveelheden al levensgevaarlijk zijn voor mensen met een depressie of psychose en is niet bepaald zonder reden illegaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Van paddo's is bekent dat het bepaalde soorten migraine voorkomt. Ben je een beter mens zonder migraine? Ik denk van wel.

Maar zijn paddo's daarom zo goed? Er zijn andere/betere manieren om van migraine af te komen, waardoor paddo's niet nodig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Verder gaat het niet om ongenuanceerd zijn, Iria. Ik daag mensen in dit geval uit om negatieve punten te noemen die er werkelijk toe doen en verder gaan dan het onderbuikgevoel.

Drugs zijn voor hippies en hippies stinken. widegrin.gif

Ja, ik weet het ook niet, ik ga op mijn intuïtie af dat drugs puur op zichzelf voor een fysiek mens alleen niet slecht zijn, maar dat je drugsgebruik in een context moet plaatsen. Het hoe en wat van deze context kan ik niet bij, ik zal het laten weten wanneer ik het wel kan. En dan maar hopen dat je er iets mee kan. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alcohol kan ook gevaarlijk zijn voor mensen, zeg je zelf al. Waarom is dat geen verboden middel? Waarom is tabak - nicotine, een drug die je lichaam letterlijk sloopt - niet verboden? Waarom wel LSD terwijl de negatieve gevallen daar ver in de minderheid zijn? Waarom wel paddo's terwijl het slechts om énkele incidenten ging (in tegenstelling tot alcoholgerelateerde problemen en incidenten)? Waarom is 2c-b slechter dan koffie? En waarom is xtc verboden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Drank is gevaarlijker, maar daar zul je fors moeten doordrinken voor korsakoff.

Korsakoff is niet het enige probleem natuurlijk. Alcohol heeft ook een fikse link met: (huiselijk) geweld, depressie, suïcide, algemeen stompzinnig gedrag, ziekten aan bijna alle organen, etc. etc.

Mensen die er verstand van hebben scharen het onder de gevaarlijkste substanties. En niet zonder reden. En als je denkt dat drank geen waanvoorstellingen veroorzaakt, dan moet je de cursus ethanol 101 nog maar eens overdoen. Over het algemeen zijn alcoholische wanen gevaarlijker dan LSD-wanen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf wel eens benieuwd geweest naar een LSD-trip, maar na overleg met iemand die er wel wat vanaf wist denk ik er niet meer aan. Het spul schijnt de controle in je bewustzijn over te nemen, en dat kan ik vanuit mijzelf niet. Hetzelfde als met alcohol, als ik teveel heb gedronken raak ik gefrustreerd omdat er dingen gebeuren die ik meemaak waarvan ik het niet wil hebben(onschuldige dingen, dat wel). Maar met heftiger spul wordt het knokken om de controle in mijn hoofd en dat schijnt een garantie te zijn voor een slechte trip. Ik was zo benieuwd naar het ervaren van muziek onder invloed, dat schijnt voor sommige mensen de moeite waard te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach nee Andreas, patchouli ruikt nog zo lekker. widegrin.gif

Qua negatieve kanten: het risico op een bad trip (daarvan kan je ook zeggen dat je er dingen van leert, misschien is dat zo, maar het lijkt me toch bepaald onaangenaam), de mogelijkheid van flashbacks, het versterken/opwekken van psychoses vind ik een aantal dingen om serieus rekening mee te houden. Misschien zijn er nog andere risico's, zo'n kenner ben ik bepaald niet. Het is aan ieder voor zich om te beslissen in hoeverre die risico's doorwegen in de beslissing om wel of niet te gebruiken, maar er serieus rekening mee houden lijkt me wel belangrijk. Net zoals dat natuurlijk ook het geval is bij meer algemeen aanvaarde drugs zoals tabak, alcohol en weed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alcohol kan ook gevaarlijk zijn voor mensen, zeg je zelf al. Waarom is dat geen verboden middel? Waarom is tabak - nicotine, een drug die je lichaam letterlijk sloopt - niet verboden? Waarom wel LSD terwijl de negatieve gevallen daar ver in de minderheid zijn? Waarom wel paddo's terwijl het slechts om énkele incidenten ging (in tegenstelling tot alcoholgerelateerde problemen en incidenten)? Waarom is 2c-b slechter dan koffie? En waarom is xtc verboden?

Omdat je als je tien peuken per dag rookt je statistisch gezien niet te onderscheiden valt van niet-rokers qua gezondheid en levensduur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, zeker 8-10 uur niet echt in staat zijn tot slapen, leren, denken, coherente gedachten vormen en uitspreken met de mogelijkheid van dagenlang aanhouden van de na-effecten en in bijzondere gevallen blijvend, waardoor je ook blijved kalmeringsmiddelen moet slikken?

LSD mag niet erg verslavend zijn, verstandig is het niet. OOk dat je altijd een nuchter persoon bij je moet hebben geeft al aan dat het niet echt onschuldig is.

Drugs gebruik is niet slecht, maar gewoon niet zo slim. Zelf ben ik begonnen met roken, ook niet z o slim...... maar het tast min lichaam aan, niet zozeer mijn denkvermogen.

Alcohol is idd een onderschatte drug. Overigens krijg ik maar 1x per jaar een fles goede whisky puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ach, veel mensen zijn betere mensen vanwege koffie, of lithium, of diazepam. gewoon een beetje buiten het hokje denken en het komt goed.

Van paddo's is bekent dat het bepaalde soorten migraine voorkomt. Ben je een beter mens zonder migraine? Ik denk van wel. Van LSD is bekend dat het een veelvoud aan positieve effecten heeft. Het is niet ongewoon dat mensen na een trip hun leven beteren, zeg maar. Die 5 keer paddo's hebben mij een zekere hoeveelheid gemoedsrust bezorgt. Het is voor een groot deel aan die trips te danken dat ik depressies een heel stuk beter aankan. Het is niet goed uit te leggen hoe dat werkt, maar het werkt prima voor mij.

Snap wat je bedoeld, van koffie word ik een beter mens en dat weed/hash als geneesmiddel gebruikt word is me bekend.

Als je die middellen gebruikt om een Kwaal te onderdrukken dan is het geoorloofd..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Andere Jas, mensen o.i.v. alcohol hebben vaak niet eens meer door dat ze de controle kwijt zijn. Bij tripmiddelen is er meestal een bewuste keuze om "met de flow" te gaan.

Dát is wellicht het grootste verschil met alcohol. De meeste drugs worden vrijwel altijd gebruikt om een bepaalde gemoedstoestand op te roepen, dat is bij alcohol niet het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dát is wellicht het grootste verschil met alcohol. De meeste drugs worden vrijwel altijd gebruikt om een bepaalde gemoedstoestand op te roepen, dat is bij alcohol niet het geval.

rofl.gif

OK, alcohol wordt vaak gebruikt om bepaalde gevoelens uit te schakelen, en dat tegen een belachelijk hoge prijs. Middelen met een dergelijk effect als valium en GHB doen hetzelfde zonder het verwoestende effect.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid