Spring naar bijdragen

Evangelische Partij Nederland


Aanbevolen berichten

Quote:

Als ik op een Christelijke partij stem, is het de CU, maar puur omdat ik in mijn vorig jaar gekochte huis wil kunnen blijven wonen, kies ik voor de partij die mij wat dat betreft de meeste zekerheid biedt: de VVD, de PVV of het CDA.

Waarom bieden die partijen je meer zekerheid over je huis dan de CU? (Als het niet van de forumbazen mag in dit topic, stuur je maar een pb'tje smile.gif)


Samengevoegd:

Quote:

Voor meer informatie waarom zij de partij verlaten heeft. Het is toch Bijbels 70 maal 70 vergeef ik de ander zijn schuld...

Waarom is het Bijbels dat Yvette Laclé de ChristenUnie heeft verlaten? En wat heeft die tekst over vergeving hiermee te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dat geldt ook voor mij. Daarnaast is het meer versplinteren, ik vind het toch goed om wat christelijke stemmen in de kamer te hebben (hoewel seculiere partijen net zo goed christelijke standpunten kunnen hebben) en met allemaal kleine partijen wordt dat nog lastig. Denk ik.

Inderdaad. Versplintering vind ik een beetje jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

EPN neem ik niet eens in overweging. Ik heb het niet zo op versplinteren van partijen en scheurmakers. En op een partij met een dergelijke emogelische inslag voel ik me niet in vertegenwoordigd, waarbij ik haar de politiek teveel als een kerk vind benaderen.

Maar goed, ze heeft uiteraard het recht een partij op te richten natuurlijk, als het haar dat waard is, zelfs als het mogelijk stemmen van bijv. de CU zou kosten die dan ergens bij een andere partij terecht komt (restzetel). En als mensen op haar willen stemmen is daar niks mis mee, zo werkt ons stelsel nu eenmaal.

Alleen ik ben niet van plan op haar te stemmen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@d Eulogia je bedoeld net zoals staat vermeld in de kandidatenlijsten voor de verkiezing van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op woensdag 9 juni 2010 kieskring staat vermeld: gecombineerd met 2 (dat staat bij GroenLinks. Trouwens bij lijst 6 staat Groenlinks zo vermeld GROENLINKS vind het wat schreeuwerig overkomen.

Waarin onderscheid de EPN zich met CU?


Samengevoegd:

@d Eulogia je bedoeld net zoals staat vermeld in de kandidatenlijsten voor de verkiezing van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op woensdag 9 juni 2010 kieskring staat vermeld: gecombineerd met 2 (dat staat bij GroenLinks. Trouwens bij lijst 6 staat Groenlinks zo vermeld GROENLINKS vind het wat schreeuwerig overkomen.

Waarin onderscheid de EPN zich met CU?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de CU door regeringsdeelname en jarenlange politieke ervaring (in de regering/kamer, provincies, gemeenten) laat zien een betrouwbare en degelijke partij te zijn.

Als ik zo het verkiezingsprogramma van de EPN lees, komt dat op mij nog een beetje weinig doordacht/degelijk over.

Quote:

Ze heette toch Lont?

Volgens mij zijn ze uit elkaar, ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Was er daarom geen plaats meer in de CU voor haar? Ze lag er, geloof ik, toch al niet zo lekker....

Nee, ze is er zelf uit eigen beweging uitgestapt. Ze was het er niet mee eens dat de CU niet expliciet uitsloot dat praktiserende homo's politicus kunnen worden. Terwijl het beleid van de CU zo is dat praktiserende homo's in de praktijk niet politiek actief zullen worden. Maar de CU wilde niet een lijst maken waarmee mensen uitgesloten worden, maar het laten beoordelen per persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@d Eulogia je bedoeld net zoals staat vermeld in de kandidatenlijsten voor de verkiezing van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op woensdag 9 juni 2010 kieskring staat vermeld: gecombineerd met 2 (dat staat bij GroenLinks. Trouwens bij lijst 6 staat Groenlinks zo vermeld GROENLINKS vind het wat schreeuwerig overkomen.

Waarin onderscheid de EPN zich met CU?

Zou je eens kunnen ingaan op wat ik eerder aan je vroeg?

Wat de verschillen tussen EPN en CU betreft: wat mij duidelijk is, is dat de EPN vindt dat de ChristenUnie niet genoeg heeft gedaan tegen abortus, euthanasie en prostitutie. Wat de ChristenUnie volgens haar had moeten doen, snap ik niet. De CU heeft namelijk wel degelijk verschil gemaakt, alleen is het gewoonweg onmogelijk om in deze samenleving prostitutie, abortus of euthanasie te verbieden. Dus ik snap er geen drol van wat Laclé nou wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe kan ze scheiden en hertrouwen en toch een geloofwaardige leidster van een partij zijn die zegt bijbels te zijn?

Dat vroeg ik me nu net af...

En waarin verschillen haar standpunten van de CU (behalve dat ze de CU nadoet en alle dingen waar ze het niet mee eens is weglaat ofzo?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaan we nu hetzelfde in de politiek doen als we in de kerkgemeenschappen al deden: splitsen in allerlei kleine christelijke partijtjes? Het christendom in Nederland zou toch veel beter gediend zijn met één algemene, orthodoxe christelijke partij, die vanuit enkele morele grondbeginselen het christelijke volk zou willen vertegenwoordigen. Waar zowel katholieken als protestanten terecht zouden kunnen. Maar goed, dat zit er blijkbaar weer niet in, zodat we alsnog weinig voeten in de aarde krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat ze het druk hebben smile.gif

Quote:

Gaan we nu hetzelfde in de politiek doen als we in de kerkgemeenschappen al deden: splitsen in allerlei kleine christelijke partijtjes? Het christendom in Nederland zou toch veel beter gediend zijn met één algemene, orthodoxe christelijke partij, die vanuit enkele morele grondbeginselen het christelijke volk zou willen vertegenwoordigen. Waar zowel katholieken als protestanten terecht zouden kunnen. Maar goed, dat zit er blijkbaar weer niet in, zodat we alsnog weinig voeten in de aarde krijgen.

Inderdaad zit dat er helaas niet in. Er is een grote 'christelijke' partij, het CDA, maar die is helaas gruwelijk waterig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil nog een keer refereren aan de Spits artikel daarin zag je zo duidelijk verschil tussen CDA en CU en ook wat Bijbelse visie. Ik hoop van harte dat CDA stemmers inzien en CU gaan stemmen. Ik weet niet of dat artikel nog online is. Zou mooi zijn dat ik dat hier kan neerzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik wil nog een keer refereren aan de Spits artikel daarin zag je zo duidelijk verschil tussen CDA en CU en ook wat Bijbelse visie. Ik hoop van harte dat CDA stemmers inzien en CU gaan stemmen. Ik weet niet of dat artikel nog online is. Zou mooi zijn dat ik dat hier kan neerzetten.

Maar de CU is links!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe kan ze scheiden en hertrouwen en toch een geloofwaardige leidster van een partij zijn die zegt bijbels te zijn?

precies het antwoord dat ik hoopte te krijgen...

antwoord op die vraag: net zo geloofwaardig als een wethouder gezondheidszorg en jeugdbeleid (bovendien huisarts) die een hoerenloper blijkt te zijn (en alsof het niet nog erger kan ook nog eens verslaafde prostituees)

of

als zou blijken dat Wilders een geheime relatie heeft met een 16-jarige importbruid uit Somalië en warme contacten onderhoudt met dubieuze sultans uit Oman.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid