Spring naar bijdragen

Doden bij Israëlische bestorming


Aanbevolen berichten

Hoi Bittersweet (en de rest) ik geloof dat je mijn bericht een beetje verkeerd heb begrepen (zal aan mijn manier van schrijven liggen). Mocht je het willen weten is dit wat ik bedoelde:

link

Ik vind helemaal niet dat het goed is wat israel doet. Zij geloven niet dat Jezus voor hun zonden is gestorven maar zitten nog steeds te wachten op de op hun verlosser. Nouja lees het maar als je wil dan snap je mischien wat ik bedoel.

Ik ben iig benieuwd hoe jij over dit onderwerp denk maar dit is zoals ik het heb begrepen.

grt Paul

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Hoi Bittersweet (en de rest) ik geloof dat je mijn bericht een beetje verkeerd heb begrepen (zal aan mijn manier van schrijven liggen). Mocht je het willen weten is dit wat ik bedoelde:

Ik vind helemaal niet dat het goed is wat israel doet. Zij geloven niet dat Jezus voor hun zonden is gestorven maar zitten nog steeds te wachten op de op hun verlosser. Nouja lees het maar als je wil dan snap je mischien wat ik bedoel.

Ik ben iig benieuwd hoe jij over dit onderwerp denk maar dit is zoals ik het heb begrepen.

grt Paul

Oké Paul a.k.a. Kettingzaag. flower.gif


Samengevoegd:

Overigens, voor wie het interesseert, raad ik aan 'To shoot an elephant' te kijken. De film speelt zich af tijdens de inval van Israël in de Gaza strook in december 2008 – januari 2009. Hier wordt een filmcrew gevolgd die de International Solidarity Movement volgde, één van de weinige hulpverleningsorganisaties in Gaza op dat moment. De documentaire toont de omstandigheden waarin de hulpdiensten moesten werken en de gevolgen van de inval op de Palestijnse bevolking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

inclusief de spannend klinkende propagandaverhaaltjes over "de raketten van Hamas die dagelijks op onschuldige Israëlische burgers worden afgevuurd" (maar in de praktijk hooguit zo irritant zijn als een zwerm wespen tijdens de picknick).

Om dit weer in een ander perspectief te zetten (zonder daar een waarde-oordeel aan te hangen)..

Toen Saddam Hoessein raketten afvuurde op Israëlische steden, werd dat door de wereld gezien als verschrikkelijke terreur van de bevolking en nam de publieke opinie ten opzichte van Israël sterk toe in positieve zin.

Als raketten worden afgevuurd door palestijnen wordt dat niet echt op waarde geschat. Het lijkt erop dat -naarmate de grootte van de vijand van Israël toeneemt en naarmate de lijdzaamheid van Israël toeneemt - de publieke opinie ten opzichte van Israël toeneemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar het is ook niet zo dat het aantal of percentage doden het gelijk van een partij aangeeft.

---

Israël, Palestijnen en Egypte tegen opheffen van blokkade Gaza

Het is niet alleen Israël, dat vasthoudt aan blokkade van de door Hamas geregeerde Gazastrook, zelfs Palestijnen zeggen dat de zeeblokkade niet moet worden opgeheven.

Dat klopt. Het is niet alleen Israël, dat zich verzet tegen het opheffen van de gedeeltelijke blokkade van de door Hamas geregeerde Gazastrook ondanks de toenemende internationale druk. Ook de Palestijnse Autoriteit en Egypte erkennen dat een dergelijke stap desastreus zou zijn voor de regio.

De Europese Unie heeft maandag vergaderd en gebruik maken van de recente dodelijke Israëlische overval op een zogenaamd "humanitaire hulpvloot" naar de Gazastrook, om meer druk op Israël uit te oefenen om het embargo volledig op te heffen.

De Europese leiders hebben benadrukt dat de-blokkade van Gaza "onhoudbaar" is en een oneerlijke collectieve bestraffing vormt. (Daarbij negeren ze dat de inwoners van Gaza via verkiezingen daadwerkelijk Hamas aan de macht hebben gebracht).

Voorafgaand aan die vergadering publiceerde het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken een document, waarin wordt benadrukt dat het embargo, en in het bijzonder de zeeblokkade, werkt, en dat Hamas moeite heeft om aan de macht blijven.

Israël ontving op dit punt onverwachte steun van Mahmoud Abbas, leider van de Palestijnse Autoriteit. Deze zei vorige week tegen de Amerikaanse president Barack Obama, dat de Israëlische zeeblokkade van de Gazastrook niet mag worden opgeheven. Abbas zei dat, hoewel hij een kleine versoepeling van het embargo ondersteunt, het volledig opheffen ervan, met name van de zeeblokkade, zou worden gezien als een overwinning voor Hamas en de terreurgroep aanzienlijk zou versterken.

Dat volgens de Europese diplomaten, die met de Israëlische krant Ha'aretz spraken.

De Europeanen zeiden ook dat Egypte duidelijk had gemaakt dat het tegen de opheffing van de Israëlische zeeblokkade van Gaza is, want dat zou het onmogelijk maken om na te gaan wat in het door Hamas regeerde grondgebied wordt ingevoerd.

Uiteraard grepen zowel Egypte als de Palestijnse Autoriteit de vlootoverval aan om Israël te veroordelen als onderdrukker.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Hoe bedoel je dat?

Je zei dat het percentage slachtoffers niet het gelijk van een partij aangeeft. Dat doet het echter wel in zoverre een partij hierover uitspraken doet of suggesties wekt.

Als, bijvoorbeeld, Israël zich als slachtoffer presenteert en de nadruk legt op de enorme aantallen burgerslachtoffers, dan bewijzen de cijfers dat Israël een grotesk veelvoud aan burgerslachtoffers maakt in antwoord op relatief weinig burgerslachtoffers aan Israelische kant. De feiten zijn op dit punt gewoon glashelder.

Je hebt wel gelijk dat het morele gelijk van geen van de partijen wordt onderbouwd enkel door het aantal gevallen slachtoffers. Hoewel ook op dat punt het menselijk oordelen hier wel degelijk rekening mee houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerlijke journalistiek over Israël

Waarom zien we in Londen, Parijs en Barcelona geen demonstraties tegen islamitische dictaturen? Of tegen de dictatuur in Birma? Waarom zijn er geen demonstraties tegen de slavernij van miljoenen vrouwen die leven zonder enige wettige bescherming? Waarom zijn er geen protesten tegen het gebruik van kinderen als menselijke bommen? Waarom maakt ‘links’ zich in Europa zo druk over de twee stabielste democratieën ter wereld, de Verenigde Staten en Israël, en niet over de vreselijkste dictaturen op deze planeet?

Deze confronterende vragen komen niet uit de mond van een Jood of christenzionist. Nee, aan het woord is Pilar Rahola (foto). Zij is een Spaanse journaliste van linkse en progressieve signatuur. Toch keert ze zich niet, zoals het merendeel van haar progressieve collega-journalisten, tegen Israël. Waarom? "Omdat ik als niet-Jood de historische verantwoordelijkheid heb om tegen Jodenhaat te vechten. Vechten tegen antisemitisme is niet de verantwoordelijkheid van Joden, het is de verantwoordelijkheid van niet-Joden. Als journalist is het mijn plicht om te zoeken naar waarheid, voorbij vooroordelen, leugens en manipulaties."

Selectieve verontwaardiging

De journaliste hekelt de hypocrisie van westerse journalisten, politici en actievoerders die zich keren tegen Israël. "Je hoort ze vaak zeggen: 'We willen vrijheid voor de mensen!' Maar dat is een leugen. Deze mensen maken zich immers nooit druk over de vrijheid van mensen in Syrië, Jemen, Iran en Soedan. Ze zijn nooit verontwaardigd over het feit dat Hamas de vrijheid van de Palestijnen vernietigt."

In haar thuisland Spanje proeft Rahola een sterk anti-Amerikaans en anti-Israëlisch sentiment. "Een linkse partij heeft net één van haar leden buiten de partij gezet vanwege het maken van een pro-Israël website. Ik citeer uit de verklaring van deze partij: 'Onze vrienden zijn de mensen uit Iran, Libië en Venezuela, onderdrukt door imperialisme, en niet een nazistaat als Israël.'"

[...]

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

niet te vergeten in het lijstje van onderdrukkers:

China, die onderdrukt al tientallen jaren Tibet, wiens geestelijk en politiek leider al jaren in India woont, omdat hij is verjaagd uit zijn eigen land... daar hoor je ook haast nooit iemand over, want tja, China is een belangrijk handelspartner, moet je niet boos maken natuurlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

niet te vergeten in het lijstje van onderdrukkers:

China, die onderdrukt al tientallen jaren Tibet, wiens geestelijk en politiek leider al jaren in India woont, omdat hij is verjaagd uit zijn eigen land... daar hoor je ook haast nooit iemand over, want tja, China is een belangrijk handelspartner, moet je niet boos maken natuurlijk...

Je hoort er redelijk veel over. Daarbij is de situatie van Tibet en China anders aangezien Tibet slechts zeer kort als onafhankelijke staat heeft bestaan. Het is daarvoor eeuwenlang een Chinese provincie gewees.

Link naar bericht
Deel via andere websites

als je het zo gaat bekijken, dan kun je tot de conclusie komen dat Israël van de Joden was, lang voor dat er ooit de naam Palestina bestond...

hoe lang Tibet onafhankelijk is geweest, doet denk ik niet zo ter zake, het feit is DAT het onafhankelijk was en met geweld is ingenomen door China, de cultuur is voor een groot deel verloren gegaan, er is onrust onder de Tibetanen en van een vredelievend land, waar men respect had voor alles wat leefde, is het veranderd in een stukje van een communistisch en kapitalistisch land, waarom? omdat China dacht dat er iets waardevols in de grond zat...

leg je Tibet en Israël naast elkaar ter vergelijking, dan lijkt het verrekt veel op elkaar, dan is wanneer Israël fout bezig is, China dit zeer zeker ook, maar vind je dat China op dat gebied niet fout, of minder fout bezig is dan Israël dan is dat nogal een oneerlijke redenering, dan meet je met 2 maten...

en zeg nou zelf.. wat is tijd?

overigens, hoe kom je aan de info over de periode van onafhankelijkheid van Tibet? dat wil ik dan zelf graag ook even bekijken uit pure interesse, ik wist namelijk niet dat het maar een korte tijd betrof...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Las trouwens vandaag in het Nederlands Dagblad dat er ook schepen met hulpgoederen en (vredes)activisten onderweg zijn uit Iran en Libanon naar Israël. Hoop dat het deze keer inderdaad wat vreedzamer mag gaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En voor die tijd van de Kanaänieten en later de Filistijnen, lang voor de naam 'Israël' bestond.

Zover ik weet zaten de Filistijnen alleen in het zuidwesten.

Daarnaast was Kanaän toen door de Schepper van de aarde toegewezen aan Jakob (Israël) en zijn nakomelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid