Spring naar bijdragen

Doden bij Israëlische bestorming


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik ga in ieder geval stoppen met deze discussie, het is een groot welles nietes spelletje... daar pas ik voor...


Samengevoegd:

kleine aanvulling nog, een artikel op Elsevier, waarin staat dat hamas zelf hulp weigert en nog veel meer interessante zaken...

link

als de link niet is toegestaan(ik weet niet of dat hier mag) ga ik ervan uit dat de mods deze wel verwijderen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ik zo'n artikel overneem, zegt niet direct iets over hoe ik over CvI denk.

Ik zie joden als mensen die leven naar het vlees, de dode traditie en die niet leven naar de Geest. Er zijn procentueel meer christenen onder de palestijnen, dus dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat ik voor de palestijnen zou zijn. Ik kies echter geen partij. Mensen die hun hoop vestigen op een moskee met een gouden koepel of een muur van een oude tempel, zitten er beide naast. Ik geloof alleen dat Jezus Christus vrede brengt en dat degenen die op Hem hun hoop vestigen, gezegend zullen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een dodelijke propagandastunt

Premier Erdogan van Turkije, mede verantwoordelijk voor de onverantwoorde actie van pro-Palestijnse activisten, is teruggekeerd uit Zuid Amerika om de crisis te bespreken. Israëlische ambassadeurs in Europese landen en Turkije worden opgeroepen om verantwoording af te leggen. Woedende Arabische demonstranten belagen Israëlische doelen.

Er zijn helaas doden te betreuren. En dat voor een actie die alleen bedoeld is om Israël uit te dagen en zo in een kwaad daglicht te stellen. Het is een slag in de oorlog die als doel heeft Israël zwart te maken, internationaal te isoleren en te delegaliseren (buiten de wet te plaatsen). De humaitaire lading was alleen een vermomming voor de boze bedoelingen van die promotors van het Palestijnse terrorisme. Zoals de Hamas terroristen zich achter kinderen en bejaarden verscholen, hadden deze anti-Israël lieden bejaarden en een 85 jarige Holocaust overlevende aan boord. Terroristen en terroristensympathisanten, lieden zonder enige moraal.

Voordat u boos wordt lees even wat hun eigen vertegenwoordiger, Greta Berlin hierover een paar dagen geleden zei.

"We hebben een 85 jarige Holocaust overlevende aan boord. Veel activisten zijn boven de 60. Je moet je wel diep bedenken voordat je probeert een schip met journalisten en politici te stoppen".

Ook de Palesijnse Autoriteit, de ‘vredespartner’ van Israël, was duidelijk over het doel van de actie. De president van de PA, Ismael Haniyeh, zei: "Als de schepen Gaza bereiken is het een overwinning voor Hamas. Als ze (met geweld) worden tegengehouden door de zionisten, is het ook een overwinning voor Hamas".

De nadruk op het humanitaire karakter van de actie berust ook nergens op. Immers Israël laat elke week zo’n 15.000 tot humanitaire goederen door. Israël behandelt zieken uit Gaza in hun ziekenhuizen. In Gaza is geen honger en de elite van de Hamas leeft zelfs in weelde. Op de markten in Gaza is van alles te koop. Israël heeft aangeboden om de 10.000 ton hulp in Ashdod te lossen en via de VN naar Gaza te transporteren. Dit aanbod werd geweigerd. Het ging dus helemaal niet om humanitaire hulp.

Ook diplomatiek heeft Israël alles gedaan om die actie tegen te houden. Nee, men moet zo nodig Israël provoceren door de territoriale wateren van Israël binnen te dringen. Elke staat zal op zo’n vijandige actie als op een oorlogsdaad reageren. Israël, dat zich goed bewust is van de manier waarop de wereld naar alles wat Israël doet kijkt en loert om iets te vinden om Israël te veroordelen, zal zeker het leger opdracht hebben gegeven voorzichtig op te treden. Nu laait het ouderwetse antisemitisme in de vorm van antizionisme weer op. En dat antisemitisme is in feite het grootste gevaar voor de wereldvrede. Dat was ook een van de oorzaken van WO II.

Volgens de nieuwssite van de ICEJ (International Christian Embassy in Jeruzalem) zijn er helaas tien doden gevallen. Een Israëlische soldaat is zwaar gewond. Alle gewonden zijn naar het rambam ziekenhuis in Haifa vervoerd. Enkele Arabische media melden dat de Israëlische troepen het vuur openden toen ze aan boord van de Mavi Marmara gingen. Het Israëlische leger benadrukt dat hun troepen het eerst werden aangevallen door een bende, gewapend met messen, knuppels en metalen pijpen. Ook werden er schoten op het leger afgevuurd. De woordvoerder van het Israëlische leger zei dat de activisten hun wapens goed voorbereid hadden klaarliggen voor dit speciale doel. Het was een goed-geplande valstrik.

De profeet Yeshayahu (Jesaja) zegt: "Zie, allen die tegen u in woede ontstoken zijn, staan beschaamd en worden te schande; de mannen die u bestrijden worden als niets en komen om; gij zult hen zoeken, maar niet vinden, de mannen die u bestoken; zij worden als niets, ja vernietigd de mannen die tegen u oorlog voeren".

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

‘Hulpschip naar Gaza had Al-Qaida huurlingen’

Israëlische inlichtingendienst constateert 40 passagiers van ‘hulpschip’ zonder identificatie, maar uitgerust met gevechtsuitrusting. Dat meldt Israel Today.

De Israëlische inlichtingendienst heeft woensdag tijdens een bijeenkomst van het veiligheidskabinet bekend gemaakt, dat de meeste personen, die maandag de Israëli’s aanvielen bij hun overval op het hulpschip Miva Marmara, Al-Qaeda huurlingen waren.

Israëlische functionarissen zeiden dat een groep van 40 van de gewelddadigste passagiers geen identificatie papieren bleken te hebben toen zij werden gearresteerd bij aankomst in Israël. Bijna alle leden van die groep waren uitgerust met kogelvrije vesten, nachtkijkers en diverse lichte wapens. Elk lid had ook exact dezelfde hoeveelheid geld als de anderen in zijn zakken.

Inlichtingen-ambtenaren waren in staat om vast te stellen, door middel van eerder onderzoek of door middel van verhoor, dat de 40 man sterke groep óf was aangesloten bij, óf een actief deel was van het wereldwijde terroristische netwerk van Osama bin Laden.

Dit was geen verrassing voor het Israëlische kabinet, omdat al ontdekt was dat een van de organisaties achter de zogenaamde "hulpvloot" de Turkse IHH is, een beweging die al jarenlang anti-westerse en anti-Israëlische terroristische organisaties ondersteund. In het verleden heeft de IHH op bepaalde punten Al-Qaida gesteund.

link


Samengevoegd:

„Hamas weigert hulpgoederen konvooiâ€

JERUZALEM (ANP/AFP) – De radicale Palestijnse beweging Hamas weigert Israëlische vrachtwagens met hulpgoederen van een konvooi Gaza binnen te laten rijden. Israël had de goederen in beslag genomen van de Vrijheidsvloot, die met zes schepen op weg was naar Gaza.

Twintig vrachtwagens zijn gevuld met vracht van de in beslag genomen schepen, die echter de toegang tot de door Hamas bestuurde Gazastrook wordt ontzegd, aldus een Israëlische legerwoordvoerster woensdag. De vracht bestaat vooral uit medicijnen, kleding, dekens en speelgoed. Hamas zou geen humanitaire hulp meer binnenlaten.

Een Hamaswoordvoerder weigerde commentaar op de beschulding, maar bevestigde dat de Palestijnse autoriteiten in Gaza geen hulpgoederen hebben ontvangen. Volgens hem ligt de prioriteit van de beweging bij de vrijlating van de circa zeshonderd activisten. Ook vindt Hamas dat de hulpcoördinatie moet plaatsvinden in samenwerking met Turkije, dat meer dan 10.000 ton aan hulpgoederen schonk.

Onderwijl liet Hamasminister Ahmad al-Kurd (Sociale Zaken) weten, dat als de partij hulpgoederen wordt binnengelaten, dit alleen gebeurt als alle spullen van de activisten worden geleverd. Israël zegt dat de twintig vrachtwagens eerst hun spullen moeten afleveren voordat ze de rest kunnen ophalen.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een dodelijke propagandastunt

Premier Erdogan van Turkije, mede verantwoordelijk voor de onverantwoorde actie van pro-Palestijnse activisten, is teruggekeerd uit Zuid Amerika om de crisis te bespreken. Israëlische ambassadeurs in Europese landen en Turkije worden opgeroepen om verantwoording af te leggen. Woedende Arabische demonstranten belagen Israëlische doelen.

Er zijn helaas doden te betreuren. En dat voor een actie die alleen bedoeld is om Israël uit te dagen en zo in een kwaad daglicht te stellen. Het is een slag in de oorlog die als doel heeft Israël zwart te maken, internationaal te isoleren en te delegaliseren (buiten de wet te plaatsen). De humaitaire lading was alleen een vermomming voor de boze bedoelingen van die promotors van het Palestijnse terrorisme. Zoals de Hamas terroristen zich achter kinderen en bejaarden verscholen, hadden deze anti-Israël lieden bejaarden en een 85 jarige Holocaust overlevende aan boord. Terroristen en terroristensympathisanten, lieden zonder enige moraal.

Voordat u boos wordt lees even wat hun eigen vertegenwoordiger, Greta Berlin hierover een paar dagen geleden zei.

"We hebben een 85 jarige Holocaust overlevende aan boord. Veel activisten zijn boven de 60. Je moet je wel diep bedenken voordat je probeert een schip met journalisten en politici te stoppen".

Ook de Palesijnse Autoriteit, de ‘vredespartner’ van Israël, was duidelijk over het doel van de actie. De president van de PA, Ismael Haniyeh, zei: "Als de schepen Gaza bereiken is het een overwinning voor Hamas. Als ze (met geweld) worden tegengehouden door de zionisten, is het ook een overwinning voor Hamas".

De nadruk op het humanitaire karakter van de actie berust ook nergens op. Immers Israël laat elke week zo’n 15.000 tot humanitaire goederen door. Israël behandelt zieken uit Gaza in hun ziekenhuizen. In Gaza is geen honger en de elite van de Hamas leeft zelfs in weelde. Op de markten in Gaza is van alles te koop. Israël heeft aangeboden om de 10.000 ton hulp in Ashdod te lossen en via de VN naar Gaza te transporteren. Dit aanbod werd geweigerd. Het ging dus helemaal niet om humanitaire hulp.

Ook diplomatiek heeft Israël alles gedaan om die actie tegen te houden. Nee, men moet zo nodig Israël provoceren door de territoriale wateren van Israël binnen te dringen. Elke staat zal op zo’n vijandige actie als op een oorlogsdaad reageren. Israël, dat zich goed bewust is van de manier waarop de wereld naar alles wat Israël doet kijkt en loert om iets te vinden om Israël te veroordelen, zal zeker het leger opdracht hebben gegeven voorzichtig op te treden. Nu laait het ouderwetse antisemitisme in de vorm van antizionisme weer op. En dat antisemitisme is in feite het grootste gevaar voor de wereldvrede. Dat was ook een van de oorzaken van WO II.

Volgens de nieuwssite van de ICEJ (International Christian Embassy in Jeruzalem) zijn er helaas tien doden gevallen. Een Israëlische soldaat is zwaar gewond. Alle gewonden zijn naar het rambam ziekenhuis in Haifa vervoerd. Enkele Arabische media melden dat de Israëlische troepen het vuur openden toen ze aan boord van de Mavi Marmara gingen. Het Israëlische leger benadrukt dat hun troepen het eerst werden aangevallen door een bende, gewapend met messen, knuppels en metalen pijpen. Ook werden er schoten op het leger afgevuurd. De woordvoerder van het Israëlische leger zei dat de activisten hun wapens goed voorbereid hadden klaarliggen voor dit speciale doel. Het was een goed-geplande valstrik.

De profeet Yeshayahu (Jesaja) zegt: "Zie, allen die tegen u in woede ontstoken zijn, staan beschaamd en worden te schande; de mannen die u bestrijden worden als niets en komen om; gij zult hen zoeken, maar niet vinden, de mannen die u bestoken; zij worden als niets, ja vernietigd de mannen die tegen u oorlog voeren".

Voor iemand die zich niet Pro-Israel noemt plaats je wel erg veel berichten die Israel in een goed daglicht en de tegenpartij in een kwaad daglicht stellen. Neutraal? Onpartijdig.. Dacht het niet.

En dat absurde berichtje van een hele rechtse site wordt hier al onderuit gehaald:

1. Die 15.000 ton lijkt veel, maar is slechts 25% van wat de Gaza-bewoners nodig hebben. Artikelen als chocolade of macaroni zijn trouwens ook verboden. Ik heb nog nergens gevonden dat je met chocolade en macaroni terreuraanslagen kan plegen, dus waarom zijn dergelijke artikelen verboden?

2. Die boten werden aangevallen in open zee en dus in internationale wateren en dus beslist niet in Israelische territoriale wateren. Trouwens, Israel had de Gazastrook toch opgegeven? Ook al waren de boten veel dichterbij gekomen, dan kunnen het dus per definitie geen Israelische wateren zijn. Dat betekent niet automatisch dat de Israelische actie dus onwettig is, maar het zou fijn zijn als Jan van Barneveld zich aan de waarheid zou houden, want dit kan hij prima weten.

3. Alle actievoerders als terroristen(vriendjes) afboeken is natuurlijk erg gemakkelijk, maar ook dat heeft met de waarheid weinig van doen. Opkomen voor de bevolking van Gaza is niet hetzelfde als Hamas-terreur verdedigen. Het is al net zo absurd als alle Israeliers als criminelen afboeken vanwege hun actie tegen die boten.

4. Een Bijbeltekst uit Jesaja 41 uit zijn verband citeren slaat mede om bovenvermelde redenen helemaal nergens op. Lees trouwens Jesaja 41 maar eens door tot aan het eind, met name tot verzen 27-29. Er staan zelfs al in dit hoofdstuk al minder aardige dingen over Israel.


Samengevoegd:

Quote:

‘Hulpschip naar Gaza had Al-Qaida huurlingen’

Israëlische inlichtingendienst constateert 40 passagiers van ‘hulpschip’ zonder identificatie, maar uitgerust met gevechtsuitrusting. Dat meldt Israel Today.

De Israëlische inlichtingendienst heeft woensdag tijdens een bijeenkomst van het veiligheidskabinet bekend gemaakt, dat de meeste personen, die maandag de Israëli’s aanvielen bij hun overval op het hulpschip Miva Marmara, Al-Qaeda huurlingen waren.

Israëlische functionarissen zeiden dat een groep van 40 van de gewelddadigste passagiers geen identificatie papieren bleken te hebben toen zij werden gearresteerd bij aankomst in Israël. Bijna alle leden van die groep waren uitgerust met kogelvrije vesten, nachtkijkers en diverse lichte wapens. Elk lid had ook exact dezelfde hoeveelheid geld als de anderen in zijn zakken.

Inlichtingen-ambtenaren waren in staat om vast te stellen, door middel van eerder onderzoek of door middel van verhoor, dat de 40 man sterke groep óf was aangesloten bij, óf een actief deel was van het wereldwijde terroristische netwerk van Osama bin Laden.

Dit was geen verrassing voor het Israëlische kabinet, omdat al ontdekt was dat een van de organisaties achter de zogenaamde "hulpvloot" de Turkse IHH is, een beweging die al jarenlang anti-westerse en anti-Israëlische terroristische organisaties ondersteund. In het verleden heeft de IHH op bepaalde punten Al-Qaida gesteund.


Samengevoegd:

„Hamas weigert hulpgoederen konvooiâ€

JERUZALEM (ANP/AFP) – De radicale Palestijnse beweging Hamas weigert Israëlische vrachtwagens met hulpgoederen van een konvooi Gaza binnen te laten rijden. Israël had de goederen in beslag genomen van de Vrijheidsvloot, die met zes schepen op weg was naar Gaza.

Twintig vrachtwagens zijn gevuld met vracht van de in beslag genomen schepen, die echter de toegang tot de door Hamas bestuurde Gazastrook wordt ontzegd, aldus een Israëlische legerwoordvoerster woensdag. De vracht bestaat vooral uit medicijnen, kleding, dekens en speelgoed. Hamas zou geen humanitaire hulp meer binnenlaten.

Een Hamaswoordvoerder weigerde commentaar op de beschulding, maar bevestigde dat de Palestijnse autoriteiten in Gaza geen hulpgoederen hebben ontvangen. Volgens hem ligt de prioriteit van de beweging bij de vrijlating van de circa zeshonderd activisten. Ook vindt Hamas dat de hulpcoördinatie moet plaatsvinden in samenwerking met Turkije, dat meer dan 10.000 ton aan hulpgoederen schonk.

Onderwijl liet Hamasminister Ahmad al-Kurd (Sociale Zaken) weten, dat als de partij hulpgoederen wordt binnengelaten, dit alleen gebeurt als alle spullen van de activisten worden geleverd. Israël zegt dat de twintig vrachtwagens eerst hun spullen moeten afleveren voordat ze de rest kunnen ophalen.

En ook dit berichtje raakt kant noch wal...

In de NRC staat namelijk dat Israël de "terroristen-beschuldiging" alweer heeft teruggenomen. Zo zie je maar weer dat je zomaar onzin de wereld in kunt slingeren als je ieder bericht gaat "spinnen" zoals Israel Today heeft gedaan.

In het NCR-artikel staat het zo:

"Een verklaring van het Israëlische leger dat aan boord van het maandag aangehouden hulpkonvooi „veertig huurlingen van Al- Qaeda†waren, onder andere te herkennen aan hun kogelvrije vesten, is ingetrokken. In een aangepaste legerverklaring werd gesproken van veertig mensen „zonder identificatiepapierenâ€.

Israël zegt dat zijn commando’s maandag stuitten op georganiseerd verzet van gewapende activisten. Een Libanese cameraman van Al-Jazeera aan boord zei gisteren dat enkele commando’s waren overmeesterd door activisten met stokken, en dat daarna een tweede golf commando’s in actie kwam en activisten die in de weg stonden doodschoten. "

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nogmaals:

- ik schreef niet dat ik niet pro-Israël ben. Ik schreef dat ik zowel pro-palestijnen als pro-Israël ben, als pro-moslim, als pro-arabier, als pro-christen, enz. .

- ik schreef dat - wanneer ik een artikel plaats - ik het er niet per definitie helemaal mee eens ben.

Er zijn mensen in dit topic die ik te rechts vind. Ook zijn er artikelen in dit topic (ook die ik zelf geplaatst heb) die ik te rechts vind.

Jou en enkele media vind ik te links. De Telegraaf lijkt me weer te rechts (maar dat kan ik alleen maar gokken, omdat ik zo'n opruïende krant niet lees).

Ik zelf zit ergens tussen links en rechts. Politiek-economisch gezien ben ik zelfs ietwat links.

Ik schreef al dat palestijnen vaak christen zijn.

Die 4 punten wil ik niet eens op ingaan, omdat ik mij helemaal niet in zo'n discussie wil mengen, omdat ik niet tegen palestijnen ben. De enige oplossing voor palestijnen/joden en Israëliërs/joden is om Jezus Christus aan te nemen als Verlosser.

Alleen over de Gazastrook dan:

Israël had wel de Gazastrook opgegeven, maar in ruil voor vrede. Zolang die vrede er niet is, beschermt Israël zijn veiligheid. (Ik geef ook hierbij niet mijn mening, maar geef weer wat er aan de hand is.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nogmaals:

- ik schreef niet dat ik niet pro-Israël ben. Ik schreef dat ik zowel pro-palestijnen als pro-Israël ben, als pro-moslim, als pro-arabier, als pro-christen, enz. .

- ik schreef dat - wanneer ik een artikel plaats - ik het er niet per definitie helemaal mee eens ben.

Er zijn mensen in dit topic die ik te rechts vind. Ook zijn er artikelen in dit topic (ook die ik zelf geplaatst heb) die ik te rechts vind.

Jou en enkele media vind ik te links.

Ik zelf zit daar ergens tussenin. Politiek-economisch gezien ben ik zelfs ietwat links.

Ik schreef al dat palestijnen vaak christen zijn.

Die 4 punten wil ik niet eens te ver op ingaan, omdat ik mij helemaal niet in zo'n discussie wil mengen, omdat ik niet tegen palestijnen ben. De enige oplossing voor palestijnen/joden en Israëliërs/joden is om Jezus Christus aan te nemen als Verlosser.

Alleen over de Gazastrook dan:

Israël had wel de Gazastrook opgegeven, maar in ruil voor vrede. Zolang die vrede er niet is, beschermt Israël zijn veiligheid. (Ik geef ook hierbij niet mijn mening, maar geef weer wat er aan de hand is.)

Je plaatst alleen maar berichten die Israel in een goed daglicht stellen.. Dus ik geloof niks van je pro-alles verhaaltje. Je laatste bericht over de Gazastrook zegt al wel genoeg. Je legt de schuld bij Palestina voor het feit dat er nog geen vrede is. Eulogia, je bent zo Pro-Israel als het maar kan... cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik plaatste die artikelen als tegenwicht aan wat jij schrijft en als tegenwicht aan de linkse media en dan zo dat ieder daar mee kan doen wat hij/zij wil en zodat ieder zelf een oordeel kan vormen.

Ik ben echt wel kritisch tegenover Israël/joden. Ik ben tegen het seculiere van de staat en tegen de joodse religie. Alleen bij Jezus Christus ligt het heil. Alleen door Christus komt er vrede. Alleen de messiasbelijdende joden en de (Arabische) christenen in Israël hebben dit ontdekt, evenals de palestijnse christenen.

Dat laatste bericht over de Gazastrook zegt niet genoeg, want ik geef alleen maar weer hoe dat door Israël wordt ervaren. (Ook weer als reactie op jouw opmerking.) Ik zeg niet wat ik daar zelf van vind. (Ik kan het me van de kant van Israël gezien wel voorstellen, maar er zijn ook dingen die ik me van de kant van de palestijnen gezien wel kan voorstellen.)

Ik leg geen schuld bij de palestijnen. Ik zeg -net als zovelen hier- dat er een conflict is en dat beide partijen daar een aandeel in hebben. Mensen die het niet totaal met jou eens zijn, bestempelde jij tot nu toe als pro-Israël, terwijl je tot nu toe nog niet kon inzien dat er ook nog iets is tussen pro-Israël en pro-palestijn, of dat een mens pro-iedereen kan zijn, als een mens alleen maar geluk wil voor iedereen.

Veel palestijnen en joden willen alleen maar vrede, maar helaas is er een deel van de machthebbers (aan beide kanten) dat belang bij oorlog en vuiligheid heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

H. Stoel vraagt einde blokkade Gaza

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Mgr. Silvano Maria Tomasi, de permanente waarnemer van de H. Stoel bij de Verenigde Naties, eist dat de blokkade van Gaza wordt beëindigd. Hij eist ook een onpartijdig en transparant onderzoek naar de recente Israëlische aanval op een hulpkonvooi voor Gaza.

Het gebruik van geweld leidt niet tot resultaat, aldus de prelaat. Hij veroordeelt het Israëlische geweld, temeer omdat de feiten gebeurden in internationale wateren. Israël heeft het recht om zich te verdedigen maar dit moet door dialoog gebeuren, zegt Tomasi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

H. Stoel vraagt einde blokkade Gaza

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) -
Mgr. Silvano Maria Tomasi, de permanente waarnemer van de H. Stoel bij de Verenigde Naties, eist dat de blokkade van Gaza wordt beëindigd. Hij eist ook een onpartijdig en transparant onderzoek naar de recente Israëlische aanval op een hulpkonvooi voor Gaza.

Het gebruik van geweld leidt niet tot resultaat, aldus de prelaat. Hij veroordeelt het Israëlische geweld, temeer omdat de feiten gebeurden in internationale wateren. Israël heeft het recht om zich te verdedigen maar dit moet door dialoog gebeuren, zegt Tomasi.

thumbsup.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Turkse krant toont bloedende soldaten

De Turkse krant Hurriyet heeft, onder de kop 'Commando tranen', foto's gepubliceerd van bloedende soldaten die door opvarenden van het schip Marmara in elkaar worden geslagen en mishandeld worden. Volgens Hurriyet had het leger de foto's van 'de neutralisering' van Israëlische soldaten gewist, maar zijn ze van een memory stick van een van de actievoerders gereproduceerd. Volgens de IDF tonen de foto's duidelijk dat de actievoerders minutenlang konden inslaan op de soldaten. De bloedige actie, waarbij 9 doden te betreuren waren, was zondag onderwerp van gesprek in het Israëlische kabinet.

De schokkende beelden zijn hier te bekijken. Volgens premier Netanyahu was de groep die de soldaten aanviel apart van de andere passagiers aan boord gegaan met als enig doel Israëlische soldaten aan te vallen. Over een onderzoek liepen de meningen ver uiteen, variërend van een onderzoek door de Knesset, een Israëlisch onderzoek, een onderzoek samen met andere landen tot medewerken met het door de VN voorgestelde onderzoek. Volgens de website van Yediot werden zondag verschillende mogelijkheden besproken om de invoer van wapens in de Gazastrook tegen te gaan.

Minister Isaac Herzog (Labor) zei dat het tijd wordt om de blokkade op te heffen. Hij bepleitte het toelaten van meer goederen en meer soorten goederen, en een internationale coördinatie. Minister Yisrael Katz van transport had zondag andere ideeën tijdens een vergadering van de Likoedfractie. Het wordt tijd om de betrekkingen tussen Israel en Gaza te herzien, zei hij: 'Wij zijn daar niet meer, maar we zijn nog steeds verantwoordelijk. Dat is niet goed.' Hij bepleitte het volledig doorsnijden van alle banden, afgezien van toezicht om de import van wapens te voorkomen. Alle burgerlijke goederen zouden dan via Rafah en Egypte moeten lopen in samenwerking met internationale krachten als de VS.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Je plaatst alleen maar berichten die Israel in een goed daglicht stellen..

en dat is natuurlijk onacceptabel, alleen berichten die Israël veroordelen zijn welkom zeker?

zoals er mensen anti Israël zijn, zijn er ook mensen pro Israël, ieder om zijn/haar persoonlijke reden...


Samengevoegd:

en dan zijn er nog de personen die zich neutraal opstellen... (was ik bijna vergeten)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

en dat is natuurlijk onacceptabel, alleen berichten die Israël veroordelen zijn welkom zeker?

Je hoeft niet gelijk het andere uiterste te nemen.

zoals er mensen anti Israël zijn, zijn er ook mensen pro Israël, ieder om zijn/haar persoonlijke reden...

Inderdaad


Samengevoegd:

en dan zijn er nog de personen die zich neutraal opstellen... (was ik bijna vergeten)

Yeah right..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Yeah right..

een erg sterk antwoord... Bravo worshippy.gif


Samengevoegd:

Quote:

Stel jij je zo neutraal op dan= Ik stuur je met liefde even een normaal, daadwerkelijk neutrale leerstof op, samengesteld door ijn )pro/palestijnse'geschiedenislerares, misschien moet je even het een en ander leren.

aan wie is dit gericht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn vraag aan Jipperd was enkel om er achter te komen aan wie de post gericht was, is deze aan mij gericht, reageer ik erop, is deze voor iemand anders bedoeld, dan heeft het geen zin daarop te reageren en me te mengen in andermans discussie...


Samengevoegd:

mijn commentaar op Bittersweet is een antwoord in de trant van "heb je geen beter antwoord" simpelweg omdat ik bij deze persoon het idee heb dat ieder idee dat niet anti Israël is, per definitie als fout wordt veroordeeld, vandaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Foto’s over geweld Gaza-flottielje ‘partijdig’

van onze redactie buitenland

ISTANBUL – Het persbureau Reuters ligt onder vuur, omdat het bewerkte foto’s over het vorige week maandag bestormde schip uit het Gaza-flottielje heeft gepubliceerd. Het Britse nieuwsagentschap verwerpt kritiek dat het partijdig heeft bericht.

Op de beelden van Reuters over de gevechten tussen activisten en Israëlische commando’s op het schip Mavi Marmara zijn wapens en bloed verwijderd. Reuters verweerde zich door te stellen dat het direct de originele foto’s heeft gepubliceerd, nadat ontdekt was dat die waren bewerkt. De foto’s waren afkomstig van activisten in Istanbul.

De Turkse krant Hürriyet publiceerde afgelopen zondag foto’s van gewonde en bebloede Israëlische militairen, afkomstig van een in beslag genomen digitale camera. De foto’s zetten de gebeurtenissen op het schip in een ander daglicht. Veel Turkse lezers reageerden op de website van de krant verontwaardigd over de vooringenomen berichtgeving over de activisten.

,,Ik voel me belazerd’’, aldus lezer Kemal vanochtend op de Hürriyet-website. ,,Ik was woedend op Israël en ging de straat op. Echter, nadat ik de foto’s had gezien, heb ik op internet eens goed gezocht. Ik ben gehersenspoeld. Waarom? Ik weet het niet.’’ Een andere lezer laakt de bevooroordeelde berichtgeving. Bij het zien van een foto van een bebloede, huilende militair stemde hij toe dat de Israëliër vreesde ,,door islamitische fundamentalisten te worden geëxecuteerd.’’ Lezer Gizeh is blij dat de foto’s van Turkse media afkomstig zijn. ,,Elke soldaat zou zich verdedigen als hij ziet hoe zijn makkers mishandeld zijn’’, stelde hij.

link


Samengevoegd:

30.894 Israëlische vrachtwagens naar Gaza

Terwijl de terreurbeweging Hamas beweert dat de bevolking van Gaza honger lijdt als gevolg van de Israëlische blokkade van Gaza, en heel de wereld Hamas napraat en Israël in de beklaagdenbank zet, brengt Israël in werkelijkheid enorme voorraden over naar Gaza. Die veelal door Hamas in beslag worden genomen en de bevolking maar mondjesmaat bereiken.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ze dat zijn. Ze worden door mensen geschreven die iets hebben waargenomen of ze baseren zich op dingen die anderen hebben waargenomen. Het feit dat er waarneming is, is een objectief feit, maar die waarneming is wél altijd subjectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid