Spring naar bijdragen

Doden bij Israëlische bestorming


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Herlees mijn eerste reactie in dit topic nog maar eens. Zeg ik daar ook al niet dat Israel veel harder slaat dan de palestijnen? Ik ben het dus helemaal met je eens.

Enkel denk ik niet dat dat aan de Palestijnse kant uit vrije wil is, maar slechts uit onmacht.

Ja, je post begon goed. Totdat je over moslims en de daarmee te makende verliezende sympathie begon not_happy.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Waar er twee vechten hebben er twee schuld. Zo ook hier.

Wat een dooddoener, wat een cliché. Dit voegt niks toe aan de discussie. Bovendien is het al eerder gezegd.


Samengevoegd:

Quote:

(Ultra-)Orthodoxe Joden zien het huidige Israël dan ook niet als vervulling van de bijbelse profetieën. Het is maar dat je het even weet.

Waarom doen veel forum-leden hier dat dan wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En gelukkig zijn er ook mensen die wel kunnen relativeren.

Hoe dan ook, ik zal even kijken hoe het precies zit, familie van een vriendin van me woont in Israël, en ik heb wel eens begrepen dat er vaker raketten landen in die omgeving. Daar hoor je vrij weinig over.

Palestina kan heel zielig huilen om de vele doden, maar Israël heeft sterk geïnvesteerd in de bescherming van burgers. Palestina kocht wapens.

Ik praat niet goed dat er een schip wordt aangevallen, elke dode is er een te veel. Maar er zou eerder wat gedaan moeten worden aan de wederzijdse frustraties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, en bovendien was mijn vraag niet wie er begonnen was.. Daar kun je een eindeloze discussie over voeren. Het gaat mij om het onrecht dat de Palestijnse bevolking nu en dagelijks wordt aangedaan, op veel grotere schaal dan andersom het geval is. Maar jij bent te pro-Israël om dit in te zien. Het is je goed recht hoor. Maar ik zal Israël's wandaden niet accepteren en zeg: FREE PALESTINE!

Ik ben zowel pro-Israëliërs als pro-Palestijnen.

Vergeet niet dat er veel christenen onder de palestijnen zijn.

Daarnaast zijn er meer dan een miljard moslims tegen een paar miljoen joden. En de directe buurlanden Libanon, Syrië, Egypte en Jordanië zijn ook niet echt vriendelijk.

Daarnaast strijden de palestijnen tegen elkaar, Fatah en Hamas en gewone burgers.

Het zou een hoop schelen als de palestijnen ook stoppen met stenen gooien, raketten schieten, wapens smokkelen enz. . Israël gaf al vaker land in ruil voor vrede, maar vrede kwam er niet echt.

Quote:

Waarom doen veel forum-leden hier dat dan wel?

Volgens mij schrijven forum-leden hier niet over Bijbelse profetiën.

Volgens de Bijbelse profetiën hebben joden en palestijnen beide Jezus Christus nodig om vrede te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat een dooddoener, wat een cliché. Dit voegt niks toe aan de discussie. Bovendien is het al eerder gezegd.

Jammer dan dat clichés vaak clichés zijn omdat ze gewoon waar zijn. Ook hier is Israël niet alleen de bad guy. Als je vanaf de andere kant kijkt zie je dat Israël ze gewoon over land had laten reizen na controle van de goederen. Waarom dan toch perse over zee als je goederen in orde zijn? Dan kun je net zo goed over land gaan. In dit specifieke geval hebben beide schuld, zowel de 'hulpverleners' als Israël zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik ben zowel pro-Israëliërs als pro-Palestijnen.

Vergeet niet dat er veel christenen onder de palestijnen zijn.

Daarnaast zijn er meer dan een miljard moslims tegen een paar miljoen joden. En de directe buurlanden Libanon, Syrië, Egypte en Jordanië zijn ook niet echt vriendelijk.

Daarnaast strijden de palestijnen tegen elkaar, Fatah en Hamas en gewone burgers.

Het zou een hoop schelen als de palestijnen ook stoppen met stenen gooien, raketten schieten, wapens smokkelen enz. . Israël gaf al vaker land in ruil voor vrede, maar vrede kwam er niet echt.

[...]Volgens mij schrijven forum-leden hier niet over Bijbelse profetiën.

Volgens de Bijbelse profetiën hebben joden en palestijnen beide Jezus Christus nodig om vrede te krijgen.

Als er iemand beseft dat er ook veel christenen tussen de Palestijnen zitten ben ik dat wel. En Egypte is een bondgenoot van Israël, voor het geval je dat nog niet wist. Ja hoor, ze moeten stoppen met stenen gooien, raketten schieten, wapens smokkelen en maar gewoon toezien hoe hun land ze wordt afgenomen.. hun werk ze wordt afgenomen.. hun LEVEN ze wordt afgenomen. muur.gifrofl.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Jammer dan dat clichés vaak clichés zijn omdat ze gewoon waar zijn. Ook hier is Israël niet alleen de bad guy. Als je vanaf de andere kant kijkt zie je dat Israël ze gewoon over land had laten reizen na controle van de goederen. Waarom dan toch perse over zee als je goederen in orde zijn? Dan kun je net zo goed over land gaan. In dit specifieke geval hebben beide schuld, zowel de 'hulpverleners' als Israël zelf.

Al zou dat waar zijn, wat ik betwijfel, aangezien deze informatie alleen van de Israëliers komt omdat de mensen die op de schepen zaten of dood zijn, of in het ziekenhuis liggen, of in de gevangenis zitten, rechtvaardigt dit absoluut niet het geweld, met de dood als gevolg.. Bah..


Samengevoegd:

Quote:

En gelukkig zijn er ook mensen die wel kunnen relativeren.

Hoe dan ook, ik zal even kijken hoe het precies zit, familie van een vriendin van me woont in Israël, en ik heb wel eens begrepen dat er vaker raketten landen in die omgeving. Daar hoor je vrij weinig over.

Palestina kan heel zielig huilen om de vele doden, maar Israël heeft sterk geïnvesteerd in de bescherming van burgers. Palestina kocht wapens.

Ik praat niet goed dat er een schip wordt aangevallen, elke dode is er een te veel. Maar er zou eerder wat gedaan moeten worden aan de wederzijdse frustraties.

Deze reactie is te belachelijk voor woorden. Hier ga ik niet eens op in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als er iemand beseft dat er ook veel christenen tussen de Palestijnen zitten ben ik dat wel. En Egypte is een bondgenoot van Israël, voor het geval je dat nog niet wist. Ja hoor, ze moeten stoppen met stenen gooien, raketten schieten, wapens smokkelen en maar gewoon toezien hoe hun land ze wordt afgenomen.. hun werk ze wordt afgenomen.. hun LEVEN ze wordt afgenomen.
muur.gifrofl.gif


Samengevoegd:

[...]

Al zou dat waar zijn, wat ik betwijfel, aangezien deze informatie alleen van de Israëliers komt omdat de mensen die op de schepen zaten of dood zijn, of in het ziekenhuis liggen, of in de gevangenis zitten, rechtvaardigt dit absoluut niet het geweld, met de dood als gevolg.. Bah..

Niks rechtvaardigt ook maar enig geweld. Moord rechtvaardigt ook geen doodstraf. Maar dat wil niet zeggen dat als het geweld van één kant de pan uit rijst, de andere kant dan niets fout heeft gedaan. En toevallig heb ik net op de tv het nieuws gezien met beelden van de boten zelf en daar blijkt ook niet echt uit dat het die mensen er echt alleen maar om te doen was om hulpgoederen af te leveren. Anders vecht je niet zo als er een paar soldaten aan boord komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het grappige is dat deze strijd onder andere gestreden werd om een dubbele agenda van de Engelsen knipoog_dicht.gif

En het is echt niet zomaar dat Egypte een bondgenoot van Israel is, hoor knipoog_dicht.gif

Palestijnen zijn in de tijd echter wel een speelbal geweest van de overige machten dus ze zijn best wel sneu, inderdaad, maar dat rechtvaardigt hun daden net zo weinig .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En Egypte is een bondgenoot van Israël, voor het geval je dat nog niet wist.

Ik vraag me af of je wel van een bondgenootschap mag spreken. Onder druk van de V.S. en met behulp van vele dollars bestaat al decennia lang een gespannen vrede tussen Israël en Egypte. De bevolking van Egypte is niet vriendelijk gezind naar Israël.

Quote:

Palestijnen zijn in de tijd echter wel een speelbal geweest van de overige machten dus ze zijn best wel sneu

Inderdaad, alle landen rondom, de hele Arabische wereld enz. heeft de palestijnen keer op keer bedrogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Deze reactie is te belachelijk voor woorden. Hier ga ik niet eens op in.

Dit is één van de weinige respectvolle reacties en daar ga jij niet op reageren? Eng hè? Mensen die wél gewoon hun punt kunnen maken zonder te zeggen dat de ander onzin uitkraamt.

Hopelijk merk je dat je het erg moeilijk maakt voor ons om jou serieus te nemen als je bij elke steekhoudende reactie roept dat het 'belachelijk' is, dat het 'niks toevoegt aan de discussie' en 'doei' te roepen naar iedereen die een goed argument aandraagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niks rechtvaardigt ook maar enig geweld. Moord rechtvaardigt ook geen doodstraf. Maar dat wil niet zeggen dat als het geweld van één kant de pan uit rijst, de andere kant dan niets fout heeft gedaan. En toevallig heb ik net op de tv het nieuws gezien met beelden
van de boten zelf
en daar blijkt ook niet echt uit dat het die mensen er echt alleen maar om te doen was om hulpgoederen af te leveren. Anders vecht je niet zo als er een paar soldaten aan boord komen.

Laat je maar lekker indoctrineren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarnaast, het verdelingsplan van 1948, daar kunnen de Palestijnen nu alleen nog van dromen, en is goed gekeurd door de joodse staat in die tijd. Hadden ze meer medewerking verleend, dan was er nu veel minder aan de hand geweest. Maar na alle aanvallen begon Israël zich ook te beroepen op het recht van veilige en verdedigbare grenzen. Daar zijn meer slachtoffers voor gevallen dan ooit nodig was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is één van de weinige respectvolle reacties en daar ga jij niet op reageren? Eng hè? Mensen die wél gewoon hun punt kunnen maken zonder te zeggen dat de ander onzin uitkraamt.

Hopelijk merk je dat je het erg moeilijk maakt voor ons om jou serieus te nemen als je bij elke steekhoudende reactie roept dat het 'belachelijk' is, dat het 'niks toevoegt aan de discussie' en 'doei' te roepen naar iedereen die een goed argument aandraagt.

De reacties van sommige mensen hier die getuigen van zó weinig kennis van dit conflict doen mij beseffen dat ik er maar beter niet op in kan gaan... Vandaar dat ik er maar mee ophou.. Ik hoop met heel mijn hart dat mensen in de nabije toekomst hun ogen gaan openen voor het leed dat de Palestijnen wordt aangedaan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarnaast, het verdelingsplan van 1948, daar kunnen de Palestijnen nu alleen nog van dromen, en is goed gekeurd door de joodse staat in die tijd. Hadden ze meer medewerking verleend, dan was er nu veel minder aan de hand geweest. Maar na alle aanvallen begon Israël zich ook te beroepen op het recht van veilige en verdedigbare grenzen. Daar zijn meer slachtoffers voor gevallen dan ooit nodig was.

Inderdaad. De ironie is dat naarmate je Israël harder aanvalt, je meer kwijtraakt.

Quote:

Ik hoop met heel mijn hart dat mensen in de nabije toekomst hun ogen gaan openen voor het leed dat de Palestijnen wordt aangedaan..

Dat doen mensen wel. De ogen zijn open voor het leed dat de verschillende partijen in het hele Midden-Oosten elkaar aandoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De reacties van sommige mensen hier die getuigen van zó weinig kennis van dit conflict doen mij beseffen dat ik er maar beter niet op in kan gaan...

Ik hoop dat jij leert wat discussiëren is knipoog_dicht.gif zie je profiel

smile.gif

hoe dan ook, ik heb anders behoorlijk wat geleerd over de hele conflictsituatie en het interesseert me ook wel smile.gif. heb zelfs nog mijn leerwerk erop nageslagen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Laat je maar lekker indoctrineren

Dat bedoel ik. In plaats van dat je even nadenkt over wat ik zeg trek je gelijk conclusies dat ik een klein naief pubermeisje ben dat geïndoctrineerd wordt.

Daarbij heb ik het idee dat de minst geinstresseerde persoon op dit forum nog meer kennis heeft over het palestijns-israelisch conflict dan jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik hoop dat jij leert wat discussiëren is
knipoog_dicht.gif
zie je profiel

smile.gif

x2

Gelukkig kun je dat ook leren op internet. Kijk maar eens op wikipedia.

Quote:

Ja, wat mij betreft word je geindoctrineerd door de Pro-Israëlische media.. Oke, waarom reageer je dan op mijn topic?

Omdat je de meeste mensen met te weinig kennis nog wat bij kan brengen. Maar dat is bij jou blijkbaar niet mogelijk.

En waar concludeer je uit dat ik pro-israel zou zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

x2

Gelukkig kun je dat ook leren op internet. Kijk maar eens op
.

[...]

Omdat je de meeste mensen met te weinig kennis nog wat bij kan brengen. Maar dat is bij jou blijkbaar niet mogelijk.

En waar concludeer je uit dat ik pro-israel zou zijn?

Dat heb ik niet gezegd. Ik zei dat je je laat beïnvloeden door de media. Beter lezen. Ik ben geleerd genoeg om te weten wat een drogreden is, but thanks anyway.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat heb ik niet gezegd. Ik zei dat je je laat beïnvloeden door de media. Beter lezen. Ik ben geleerd genoeg om te weten wat een drogreden is, but thanks anyway.

Als je geleers genoeg bent om te weten wat een drogreden is, waarom gebruik je ze dan telkens.

En als ik geindoctrineerd wordt door pro-israëlische media, ontwikkel ik geen pro-palestijnse mening, of wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid