Spring naar bijdragen

Verbod op Commerciële Zenders !


Aanbevolen berichten

Ik kijk geen teevee en ik haat gristenen, ergo elke vorm van teevee is gristelijk. Ja en dan moet je gaan verbieden en zo. Om dit topic weer even te reanimeren, vanavond hebben we een heel zielig katje opgevangen. Dat zouden gristenen nooit doen want die haten zielige katjes. Dus daarom denk ik dat het christendom verboden moet worden, omdat gristenen zielige katjes haten en prutprogramma's als spuiten en slikken uitzenden op teevee.

Wauw, je hersenen uitzetten en domme dingen tikken op een forum is bevredigender dan ik verwachte.

Slotje?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

Dan blijft nog steeds de beste oplossing gewoon die tv uitdoen.

En dat is inderdaad een hele verademing ja. Geen reclames en geen onzin, ook niet tijdens films. Zelf kijk ik alleen het achtuurjournaal als ik geen film op DVD kijk en belangrijke gebeurtenissen. En tot nu toe is er totaal niets wat ik op televisie gemist heb. Zelfs het journaal en zoiets als het WK zou ik nog wel kunnen missen als dat zou moeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mis Comedy Central Family noparty.gif

Ben overgegaan van Ziggo Interactief naar KPN Interactief omdat dat goedkoper zou zijn.. Helaas is het nauwelijk goedkoper (mede omdat KPN heel veel extra kosten afschrijft die ze niet aangekondigd hadden) en je hebt een heleboel zenders minder, zoals CCF en Family 7 noparty.gif

Dus ja, er zijn mensen die ook alleen voor de ontspanning kijken (gisteren zelfs nog even "Bottom" gekeken widegrin.gif

En voor het nieuws kijk ik tegenwoordig jeugdjournaal.. Een stuk luchtiger dan het 'normale' nieuws..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Zijn er hier ook mensen die wel gewoon tv kijken omdat ze het fijne ontspanning vinden? En dan heb ik het niet over journaal en educatieve programma's..

ja hoor. Ik ben de leeftijd van zwart geverfd haar, wiet-dampen, en met elkaar bespreken hoeveel minachting we hebben voor het domme klootjesvolk dat naar commerciele zenders kijkt allang voorbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Nieuws kijk ik vrijwel nooit, daar heb ik radio en krant voor. TV kijk ik voor mijn ontspanning. The Tudors (BBC, nu RTL), Spartacus (RTL) volg ik, QI (BBC) als ik er aan denk, en verder niet zoveel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ja hoor. Ik ben de leeftijd van zwart geverfd haar, wiet-dampen, en met elkaar bespreken hoeveel minachting we hebben voor het domme klootjesvolk dat naar commerciele zenders kijkt allang voorbij.

Fijn knipoog_dicht.gif Zoals jij het beschrijft doet het mij meer denken aan sbs6 mensen die wachten totdat Gerard Joling eindelijk weer op de buis komt. Ook niks mis mee, moeten ze natuurlijk lekker zelf weten. Maar het komt nu bij mij over dat de meeste mensen in dit topic vinden dat alleen domme mensen naar commerciele zenders kijken en dat ze daar boven staan. Het is natuurlijk zonde als je al je vrije tijd aan de tv besteed, maar ik vind het erg relaxed als je 's savonds thuis komt en lekker naar comedy central kan kijken wat gewoon nergens over gaat zodat je even lekker je hoofd leeg kan maken en nog kan lachen ook smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Fijn
knipoog_dicht.gif
Zoals jij het beschrijft doet het mij meer denken aan sbs6 mensen die wachten totdat Gerard Joling eindelijk weer op de buis komt. Ook niks mis mee, moeten ze natuurlijk lekker zelf weten. Maar het komt nu bij mij over dat de meeste mensen in dit topic vinden dat alleen domme mensen naar commerciele zenders kijken en dat ze daar boven staan.

Mensen van pakweg 30+ die zo praten zijn gewoon stuitend arrogant en vrij sneu. Maar rond de 20 heet dat "maatschappij-kritisch", of gewoon "verlengde puberteit". Je moet mensen tegenwoordig hun onvolwassenheid gunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet gewoon erg veel moeite doen om de krenten uit de pap te vissen. En daarbij maakt het niets uit of je naar een publieke of commerciële omroep kijkt. In ieder geval is het geen enkele reden om dan maar de commerciële zenders te verbieden. Er wordt gewoon ontzettend veel pulp geproduceerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf heb ik enkel voor mijzelf gesproken. Er is niets mis mee als mensen gewoon lekker een avondje ontspannen televisie willen kijken. Waarom zou ik me daaraan moeten ergeren, terwijl die mensen niemand daarmee iets kwaads doen? Nee, als jij gewoon een fijne soap, een gezellig amusementsprogramma of wat dan ook wil kijken, dan is daar niets mis mee. Alleen kies ik er simpelweg voor om dat niet te doen.

Commerciele zenders verbieden is mijns inziens dan ook onzin. Zowel publieke als commerciele zenders zenden zowel goede programma's uit als bagger. En vooral de commerciëlen zenden simpelweg uit wat de mensen willen zien, of waarvan zij menen dat de mensen het willen zien. En de meeste programma's op die zenders zijn volkomen onschuldig. Alleen de érg banale of ronduit verkeerde programma's vallen natuurlijk meer op bij hen die toch al niets met televisie hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mensen van pakweg 30+ die zo praten zijn gewoon stuitend arrogant en vrij sneu. Maar rond de 20 heet dat "maatschappij-kritisch", of gewoon "verlengde puberteit". Je moet mensen tegenwoordig hun onvolwassenheid gunnen.

widegrin.gif 1-0!

Ik kijk niet vaak tv omdat ik er zelf geen heb. Wat ik eventueel wil kijken, kijk ik of op internet of download of koop ik. Spartacus bijvoorbeeld vind ik een geniale (en erg expliciete widegrin.gif) serie, maar die download ik en als 'ie uitkomt koop ik 'm misschien wel. Sommige programma's volg ik op internet, zoals Voetbal International. Ik vind dat gezeur op de commerciële zenders of op televisie in 't algemeen ook zo overtrokken, irritant en flauw dat ik er maar niet teveel aandacht aan besteed. Ik kijk wat ik wil, wanneer ik wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ja hoor. Ik ben de leeftijd van zwart geverfd haar, wiet-dampen, en met elkaar bespreken hoeveel minachting we hebben voor het domme klootjesvolk dat naar commerciele zenders kijkt allang voorbij.

widegrin.gif Touché.

Trouwens, Liset, ik kijk best graag de meest idiote programma's, ik merk gewoon dat het me niet echt ontspant, dat ik dan achteraf zoiets heb van "pfff, de hele avond besteed aan op de bank hangen en naar een scherm kijken terwijl ik de helft van die programma's niet eens écht boeiend vind". Ik merk dat ik me door andere vormen van tijdsbesteding gewoon beter voel. Dat gevoel heb ik trouwens ook als ik net een uur heb zitten gamen of fashionblogs heb bekeken oid hoor, is zeker niet iets van tv alleen, ik kan er gewoon erg slecht tegen bij mezelf wanneer ik tijd besteed aan dingen die ik eigenlijk niet als zinvol zie. Mijn computer wegdoen vind ik niet zo handig aangezien ik die ook gebruik voor een hoop dingen die ik wél zinvol vind, maar met tv heb ik dat niet zo dus heb ik er liever geen in huis. Ik merk dat ik tv totaal niet mis als ik het niet in huis heb (als kind keken we geen tv thuis en op kot heb ik er ook een jaar geen gehad), maar als er wel eentje staat dan is het veel te makkelijk om het ding toch aan te zetten, of zetten de huisgenoten 'm aan en blijf ik meekijken. Ik erger me daaraan bij mezelf. Maar wat anderen doen moeten ze gewoon zelf weten, ik denk zeker niet dat mensen dom zijn als ze tv kijken ofzo, ik ben gewoon een enorme zeur die moeilijk kan doen over de meest idiote dingen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow, en dan ik nog. Ik vind tv kijken fijn. Maar dan is van die tijd het meeste dvd of gedownloade series. Mede omdat series die ik leuk vind of niet uitzonden worden in Nederland, of relatief laat na de release (en dan heb ik geen zin te gokken). Maar mijn grootste stimulans daarmee zijn commerciële omroepen die maar spontaan halverwege een serie met het uitzenden te stoppen.

Buiten dat kijk ik wel tv series die kennelijk succesvol zijn om wél uit gezonden te worden en gewone programma's. En verder het journaal.

Relatief gezien vind ik commerciële zenders meer pulp uitzenden. Anderzijds zenden die ook wel eens leuke dingen uit en zenden publieke omroepen ook troep uit. En eigenlijk vind ik het RTL nieuws beter dan dat van de NOS. En dan heb je nog bepaalde commerciële zenders zoals Discovery channel die ik wel waardeer qua leuk infotainment.

Ow en daarnaast zijn slechte series over meisjes met mode aspiraties, daten op basis van je kamer, verwende 16jarigen en mensen die hun mede mens lelijk maken om zo 'hip' te zijn ook wel fijn, als je een paar puur braindead wilt zijn en een farizeeër gevoel wilt scheppen (dank U dat ik niet zo ben als...).

Ik kijk laatste tijd niet zoveel kabel meer, internet en downloadbaar tv materiaal heeft een hoop van die tijd opgeslurpt. Maar 'iets' zou ik wel missen, met name die thema kanalen/omroepen.

Maar ach, ik vermoed dat de kabel wel in de niet zo verre toekomst zal verdwijnen, dat internet(/de pc) en tv dan volledig geïntegreerd zijn. Die ontwikkeling is er nu ook al en het bestaat zelfs al.

En de slechtheid van tv hangt denk ik ook samen met hoe je het gebruikt. Anderzijds, doelloos rond surfen op internet is in feite niet zoveel anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mensen van pakweg 30+ die zo praten zijn gewoon stuitend arrogant en vrij sneu. Maar rond de 20 heet dat "maatschappij-kritisch", of gewoon "verlengde puberteit". Je moet mensen tegenwoordig hun onvolwassenheid gunnen.

Ik teken voor stuitend arrogant clown.gif. Ik kijk op tv. slechts kwaliteitsprogramma's en Amerikaanse pulp. e_53.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid