Spring naar bijdragen

Verbod op Commerciële Zenders !


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Been there, done that.

Zelfs daarin is de jeugd niet origineel namelijk
smile.gif

Weet ik, dat is het voordeel aan veel rondhangen met mensen die tien jaar ouder zijn dan ik. knipoog_dicht.gif

Then again, die zijn wel allemaal blijven hangen in die fase.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Weet ik, dat is het voordeel aan veel uitgaan met mensen die tien jaar ouder zijn dan ik.
knipoog_dicht.gif

Ik vrees dat ik wel meer dan tien jaar ouder ben. En mensen die weer tien jaar ouder waren, deden hetzelfde. Misschien was het haar niet zwart maar ongewassen lang, de wiet-damp bierlucht, maar het zelfingenomen minachten van het klootjesvolk waartoe de meeste jongeren binnen tien jaar zelf gaan behoren, was steeds hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En de wereld teisteren met nog meer reliTV? Weet je hoe inhoudsloos de EO is? Heb je wel eens Family7 gekeken? Zelfde rotzooi, maar dan christelijk.

RD =/= EO

Ik bedoel, een praatprogramma waarin twee reformatorische predikanten debatteren over de vraag naar het vrije aanbod der genade in de prediking mag wellicht dodelijk saai zijn; Bert van Leeuwen, en andere irritante eo-figuren of eo-muziek kom je er niet tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Weet ik, met mensen van jouw leeftijd hang ik minder rond, sorry.
knipoog_dicht.gif

Geen sorry voor nodig. Anders dan de meeste twintigers denken zijn twintigers oha alleen aangenaam gezelschap voor tieners die jaloers zijn, mede-twintigers en dertigers die weigeren volwassen te worden. Ik ben niet alleen de jaren van zwarte haren en wiet-dampen voorbij, ik ben zelfs de jaren dat ik met weemoed naar de jongelui keek voorbij.

Je kan het nu misschien nauwelijks geloven, maar er komt een tijd dat je eerder met enige schaamte op die leeftijd terug kijkt, en met plaatsvervangende schaamte naar de huidige twintigers, dan met weemoed.

Quote:
Maar het valt me wel op bij veel kennissen van begin de 30 dat ik absoluut niks nieuws doe. Bij hen heeft het ook iets ontzettend dubbel, tijdens de weekends nog steeds met zwarte kleren en wiet-dampen alternatief zitten doen maar tijdens de week hard werken in veelal goed verdienende jobs als ingenieur of informaticus waar ze net zo goed meedraaien in het systeem als alle anderen. Nuja, ze nemen het zelf ook allemaal een pak minder serieus dan ze het tien jaar geleden waarschijnlijk deden. Alternatief na de uren, zoals eentje het laatst voor de grap nog uitdrukte.

Maar nu moet ik stoppen met off-topic gaan.
bloos.gif

Mag ik de, toen ik zo jong was, redelijk populaire band Dead Kennedys citeren? Ik heb de term "chickenshit conformist like your parents" altijd opmerkelijk goed gekozen gevonden voor generatie na generatie twintigers.

link

Punk's not dead

It just deserves to die

When it becomes another stale cartoon

A close-minded, self-centered social club

Ideas don't matter, it's who you know

If the music's gotten boring

It's because of the people

Who want everyone to sound the same

Who drive bright people out

Of our so-called scene

'Til all that's left is just a meaningless fad

Hardcore formulas are dogshit

Change and caring are what's real

Is this a state of mind

Or just another label

The joy and hope of an alternative

Have become its own cliche

A hairstyle's not a lifestyle

Imagine Sid Vicious at 35

Who needs a scene

Scared to love and to feel

Judging everythng

By loud fast rules appeal

Who played last night?

"I don't know, I forgot.

But diving off the stage Was a lot of fun."

[Chorus]

So eager to please

Peer pressure decrees

So eager to please

Peer pressure decrees

Make the same old mistakes

Again and again,

Chickenshit conformist

Like your parents

What's ripped us apart even more than drugs

Are the thieves and the goddamn liars

Flipping people off when they share their stuff

When someone falls are there any friends?

Harder core than thou for a year or two

Then it's time to get a real job

Others stay home, it's no fun to go out

When the gigs are wrecked by gangs and thugs

When the thugs form bands, look who gets record deals

From New York metal labels looking to scam

Who sign the most racist queerbashing bands they can find

To make a buck revving kids up for war

Walk tall, act small

Only as tough as gang approval

Unity is bullshit

When it's under someone's fat boot

Where's the common cause

Too many factions

Safely sulk in their shells

Agree with us on everything

Or we won't help with anythng

That kind of attitude

Just makes a split grow wider

Guess who's laughing while the world explodes

When we're all crybabies

Who fight best among ouselves

[Chorus]

That farty old rock and roll attitude's back

"It's competition, man, we wanna break big."

Who needs friends when the money's good

That's right, the '70s are back.

Cock-rock metal's like a bad laxative

It just don't move me, ya know?

The music's OK when there's more ideas than solos

Do we rally need the attitude too?

Shedding thin skin too quickly

As a fan it disappoints me

Same old stupid sexist lyrics

Or is Satan all you can think of?

Crossover is just another word

For lack of ideas

Maybe what we need

Are more trolls under the bridge

Will the metalheads finally learn something-

Or will the punks throw away their education?

No one's ever the best

Once they believe their own press

"Maturing" don't mean rehashing

Mistakes of the past

[Chorus]

The more things change

The more they stay the same

We can't grow

When we won't criticize ourselves

The '60s weren't all failure

It's the '70s that stunk

As the clock ticks we dig the same hole

Music scenes ain't real life

They won't get rid of the bomb

Won't eliminate rape

Or bring down the banks

Any kind of real change

Takes more time and work

Than changing channels on a TV set

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zijn er hier ook mensen die wel gewoon tv kijken omdat ze het fijne ontspanning vinden? En dan heb ik het niet over journaal en educatieve programma's..

Ikke wel. Zelf zet ik de tv zelden aan, maar ik kijk wel regelmatig met mijn man mee. En die kijkt serieuze programma's zoals Pauw & Witteman, maar net zo vaak "onzin". Wel lekker hoor, als je de hele dag al na moet denken.

Het enige waar ik de tv (of Uitzending Gemist) zelf voor aanzet zijn documentaires (Dokument, Holland Doc, Zembla) of medische programma's. En bij vlagen series zoals Grey's Anatomy of House.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar het zelfingenomen minachten van het klootjesvolk waartoe de meeste jongeren binnen tien jaar zelf gaan behoren, was steeds hetzelfde.

I hate what I('ve) become

Is een constante idd. widegrin.gif

(Zelfs in literatuur over de middeleeuwen kom ik bepaald studenten gedrag tegen. knipoog_dicht.gif )

Al heeft het ook omgekeerd gedrag soms, zoals rechtse kinderen van linkse ouders, ed widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

I hate what I('ve) become

widegrin.gif

Dat is de treurige weg van degene die maar niet volwassen wil worden, de mensen die in een midlife crisis motor en leren jack aanschaffen.

De gezondere weg lijkt mij te aanvaarden dat wat je als twintiger zei en dacht nog ongevormd was, en niet gehinderd door levenservaring. Je kan haten dat je worden zal wat je haatte als twintiger, je kan ook jezelf vergeven voor je hoogmoed als twintiger, en accepteren wat je bent in het hier en nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gek; maar mijn gedachten zijn sinds mijn prille jeugd niet veranderd. Het meeste krijg je met je geboorte al mee. Waar zal ik het mee vergelijken. .. Als een soort gecomprimeerde bestanden wachtend om uitgepakt te worden en geactiveert. En natuurlijk leer je onderweg ook wel veel weer bij. Er zijn natuurlijk wel zat andere mensen die kunnen draaien als een windvaan; niet alleen maar politici.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Weet ik, dat is het voordeel aan veel rondhangen met mensen die tien jaar ouder zijn dan ik.
knipoog_dicht.gif

Then again, die zijn wel allemaal blijven hangen in die fase.

Voor wie goed oplet zijn er verschillen. De druk op de jeugd om te presteren wordt steeds groter. D66 wil al engelse les invoeren in de kleuterklassen etc. Vroeger kon je nog onbezorgt jong zijn en ouder worden. En zelfs dat ouder worden is onzeker.

Tegenwoordig vraag ik wel eens waar ga je heen? Ze weten het niet meer. Een beetje apatisch tikken op hun mobieltje wat het portaal is van hun contacten. Vaak zie je ze ook niks anders doen. Heel erg typerend. Wij gingen op de brommer naar de kroegen en disco. Kroegen gaan steeds meer sluiten en veel discos zijn weg evenals de jeugd met de vergrijzing. En dan is de TV weer de redding of de PC. Jammer jammer. Ik ben in elk geval blij dat ik mijn jeugd kon doorleven in een zeer exciting periode.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, alsof de jeugd nu niets anders meer doet dan dat. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe oud jij bent en in welke periode jij dan wel je jeugd hebt mogen beleven.

Maar misschien is dat allemaal wel meer op zijn plaats in mijn topic. ( link )

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid