Spring naar bijdragen

kinderen op de wereld zetten


Aanbevolen berichten

Leuk boek, stond daar ook niet die berekening in dat de Ark van Noach onmogelijk de zondvloed had kunnen doorstaan? Een berekening die ik al eens eerder hier heb gepost overigens. Uit mijn hoofd ging de berekening als volgt: het regende 40 dagen, dat is ongeveer 1000 uur, totdat de hoogste berg onder water staat. We nemen een conservatieve schatting van 5000m als hoogte van de hoogste berg (compenseert ook dat we een het aantal uren in een dag hebben afgerond naar 25) en dan regende het 5 meter water per uur, hetgeen voldoende is om een vliegdekschip te laten zinken. Dan moet zeker een houten Ark vol dieren naar de bodem gaan.

Kan ook een ander boek zijn, maar in ieder geval van dezelfde auteur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ Snoop dogg: Klopt, dat is dat boek.

@ Dosto

1. Omdat je de indruk wekt ongecijferd te zijn. (Dit betekent dat je moeite hebt om met grote getallen om te gaan, en met begrippen als exponentiële groei. Het betekent niet dat je niet kunt rekenen)

2. Zie de flaptekst:

19833.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Wat hebben die vrouwen nu weer gedaan? Waarom de vrouwen? Mannen kun je veel makkelijker onvruchtbaar maken dan vrouwen, 'probleem' ook opgelost.

'schoten van alle vrouwen sluiten' klinkt gewoon mooier.. knipoog_dicht.gif

Ik ben het trouwens verder wel met hem eens.

Zolang mannen en vrouwen nog tot elkaar aangetrokken worden en de daaruit voortkomende acties nog leiden tot kinderen zie ik gewoon geen reden om er over na te denken of het slecht is voor de natuur ofzo.. en zelfs al zou de wereld vergaan door overbevolking wat maakt dat nu uit eigenlijk? Het moet toch een keer gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Interessante conclusie trek je op basis van die paar posts die ik hier heb geschreven. Hoe kom je tot die conclusie?

Die paar posts waren genoeg. Eentje eigenlijk al, hoewel deze die ik hieronder quote van nu net ook erg veelzeggend is.

Quote:

Lijkt me een leuk boek, goede reclame voor wiskunde. Staat er ook in dat wat het thema betreft dat we hier bespreken (nl: gaat de wereld ten onder als wij kindertjes krijgen) de meningen nogal verschillen en elk jaar de doemscenario's van vorig jaar worden vervangen door nieuwe? Kortom dat we het niet weten. Volgens de laatste berichtgeving die mij ter ore kwam kunnen wiskundigen net zo goed de toekomst voorspellen als sociologen of historici.

Maar nu ga ik slapen, iedereen goede nacht en een fijne Pasen gewenst

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

en zelfs al zou de wereld vergaan door overbevolking wat maakt dat nu uit eigenlijk? Het moet toch een keer gebeuren.

Klinkt als "Waarom zou ik niet vanavond mijn polsen doorsnijden, ik moet toch een keer dood"

Raar genoeg gaat dan iedereen schreeuwen dat ik hulp nodig heb en dat het leven zoveel te bieden heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

(Iedereen weet toch ondertussen dat de zondvloed niet echt heeft plaatsgevonden)

Daar kun je het over hebben maar dat was mijn punt niet maar dit: Op zijn bevel begon er een wind over de aarde te waaien, waardoor het water afnam. De bronnen van de oervloed en de sluizen van de hemel werden gesloten, zodat het ophield met regenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom zou ik je gaan vertellen dat het leven zo veel moois te bieden heeft, als dat eigenlijk best wel tegenvalt? Enige reden voor mij om zelfmoord af te keuren is dat God het niet wil. Maar dat is geen argument dat jou zal overtuigen.
knipoog_dicht.gif

Ik ben geen zelfmoordmateriaal, omdat ik wil weten hoe het afloopt. Dat is een nog beroerder (hoewel niet bijzonder veel beroerder) argument dan "Het leven heeft zoveel te bieden" of "God wil het niet", maar desondanks kan ik prima begrijpen dat mensen zelfmoord plegen.

Maar dat is een andere discussie denk ik. Het was meer ter illustratie dat zelfmoord van de mensheid als geheel iets is waar je niet perse luchtig over moet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het verschrikkelijke van zelfmoord is niet eens zozeer dat je jezelf het leven beneemt, maar dat je de hoop verliest. Want wie de hoop geheel verliest, verliest in feite alles. Daarom is hoop binnen het christendom ook één van de drie belangrijkste deugden en zou een christen daarom geen zelfmoord moeten plegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tussenconclusie: bevolkingsgroei is een zo complex iets dat er met geen zinnig woord te zeggen valt over wel of niet een kind of kinderen te krijgen.

In NL is het, zoals Dingo al aangaf, het geval dat de bevolking zou teruglopen als we op het geboortecijfer afgaan. De groei zit 'm er dus vooral in dat NL een immigratieland is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid