Spring naar bijdragen

kinderen op de wereld zetten


Aanbevolen berichten

Quote:

Dat is misschien jouw negatieve kijk
flower.gif

Mijn negatieve kijk is gebasseerd op de realiteit. Als de nood het hoogst is, is de kans dat iemand zal sterven ook erg hoog, Als de kans dat iemand sterft erg hoog is zal diegene waarschijnlijk sterven. Als iemand het toch overleeft noemt men dat "de uitzondering die de regel bevestigt".

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Dat is te negatief gedacht
flower.gif

Het Koninkrijk der Nederlanden heeft ook vele malen bijna niet meer bestaan, maar door enorme menselijke inspanningen en door bijzondere gebeurtenissen is Nederland door de geschiedenis heen altijd blijven bestaan.

'Als de nood het hoogst is, is de redding nabij'.

Dat is historisch op zichzelf weer een wat komisch voorbeeld. Nederland is een extreem jong koninkrijk (pas sinds 1813). De eerste keer dat Nederland enige vorm van een zelfstandige staat werd, was het een republiek (zo rond 1600 begonnen). In de tussentijd is het nog Frans en Duits gebied geweest.

Overigens, de enige periode dat Nederland er internationaal nogal toe deed, was het een republiek. Het koninkrijk kan moeilijk als een erg succesvol experiment worden gezien, behalve voor de Oranjes natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Hoewel ik dus niet voor geboortebeperking ben, vind ik deze uitspraak ook te fatalistisch.

Dat kan.

Quote:

'Verander de wereld, begin bij jezelf'.

Ik heb ook linkse mensen in mijn omgeving, ik ben bekend met deze onzin, want dat is het als je het toepast op het punt van overbevolking.

Quote:

Als je serieus denkt dat de oplossing bij geboortebeperking ligt, kun je een beweging opstarten die de hele aarde over zal gaan.

Ja, ik zal mijn homeboys in Afrika eens bellen. Daar zijn ze dol op geboortebeperking en vinden een mogelijke overbevolking over tweehonderd jaar vast veel belangrijker dan hun huidige problemen.

Quote:

Het is vele malen in de geschiedenis van de aarde voorgekomen dat menselijke bewegingen klein begonnen door mensen die daar geloof in hadden en dat de massa het uiteindelijk overnam (afschaffing apartheid, slavernij, de val van de Berlijnse muur, revoluties die tot vrijheid leidden enz.).

Ja, dit is een iets andere kwestie. Sowieso een globale kwestie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@CvW:

Het gaat mij niet specifiek om het woord 'koninkrijk'. Vervang het woord koninkrijk door de 'staat' en je hebt waar het mij om gaat. Ook al bestaat deze nog niet erg lang, de staat heeft al veel moeilijkheden overwonnen en is blijven bestaan en behoort nog altijd tot de welvarende landen. Ondanks de beperkingen, heeft Nederland internationaal altijd leuk meegedaan. Ondanks de overheersingen van andere mogendheden, heeft Nederland het altijd leuk gedaan (understatement). (Ga na dat Nederlanders invloed hebben uitgeoefend in alle werelddelen, dat in de VS bijna het Nederlands werd ingevoerd als officiële taal, dat Nederland ooit de grootste wereldmacht was en de grootste zeemacht enz. enz. . Het gaat mij niet om het ophemelen van Nederland, maar om de bijzondere dingen die bereikt zijn, ondanks de moeilijkheden.)

Quote:

Dat klopt, maar in deze ben ik gewoon degene die gelijk heeft.

Want?

Quote:

[...]

Dat kan.

[...]

Ik heb ook linkse mensen in mijn omgeving, ik ben bekend met deze onzin, want dat is het als je het toepast op het punt van overbevolking.

[...]

Ja, ik zal mijn homeboys in Afrika eens bellen. Daar zijn ze dol op geboortebeperking en vinden een mogelijke overbevolking over tweehonderd jaar vast veel belangrijker dan hun huidige problemen.

[...]

Ja, dit is een iets andere kwestie. Sowieso een globale kwestie.

Nogmaals, als je zo redeneert, redeneer je fatalistisch. Maar ook nogmaals: ik ben dus geen voorstander van geboortebeperking en ben van mening dat mensen vrolijk door kunnen gaan met kinderen krijgen en dat er toch oplossingen kunnen worden gevonden waardoor genoeg mensen in voorspoed op deze planeet kunnen leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

@CvW:

Het gaat mij niet specifiek om het woord 'koninkrijk'. Vervang het woord koninkrijk door de 'staat' en je hebt waar het mij om gaat.

Ook de Staat bestaat pas een jaar of 400. In bepaald wisselende vormen, verschillende staatsvormen, en met nogal duidelijke onderbrekingen. Je voorbeeld is dus wat komisch gekozen, als je wil vertellen dat "Nederland altijd is blijven bestaan".

Quote:
Ook al bestaat deze nog niet erg lang, de staat heeft al veel moeilijkheden overwonnen en is blijven bestaan en behoort nog altijd tot de welvarende landen.

het is een jong land, dat bepaald weinig moeilijkheden heeft overwonnen. In tegendeel, een land dat alleen als republiek een eeuw een leuk partijtje heeft meegeblazen, en vervolgens een onbeduidend landje werd zonder internationale betekenis, met een achterlijke economie en militair zodanig lachwekkend dat het zonder de hulp van Engeland, dat Nederland samen met Belgie nodig had als bufferstaat, binnen een kwartier een Duitse provincie was geworden.

De vondst van aardgas heeft vervolgens veel geholpen.

Quote:
Ondanks de beperkingen, heeft Nederland internationaal altijd leuk meegedaan.

Met "altijd" bedoel je kennelijk de periode na 1945. Dat kan, maar hoe harder je je best doet je voorbeeld overeind te houden, hoe komischer het wordt.

Quote:
Ondanks de overheersingen van andere mogendheden, heeft Nederland het altijd leuk gedaan (understatement). (Ga na dat Nederlanders invloed hebben uitgeoefend in alle werelddelen, dat in de VS bijna het Nederlands werd ingevoerd als officiële taal, dat Nederland ooit de grootste wereldmacht was en de grootste zeemacht enz. enz. . Het gaat mij niet om het ophemelen van Nederland, maar om de bijzondere dingen die bereikt zijn, ondanks de moeilijkheden.)

De Nederlandse republiek was inderdaad een kleine eeuw enorm succesvol.

Wat je voorbeeld vooral laat zien is de golfbeweging. Nederland bestond het grootste deel van de Europese geschiedenis simpelweg niet. Vervolgens werd het een republiek met supermacht kwaliteiten, en een eeuw later was de pret voorbij, en dommelde het in de vergetelheid, waar het pas weer uit kwam nadat de geallieerden ons land (dat wel vijf dagen stand had gehouden) kwamen bevrijden, de amerikanen onze economie op poten kwamen zetten, en de PvdA c.s. met de aardgasbaten leuke dingen kon gaan doen voor de mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijna net zo wonderlijk als Israel altijd bewaard is gebleven, is Nederland bewaard gebleven. Bijna door net zoveel moeilijkheden is Israël heen gegaan en bleef bestaan, en zo is Nederland door veel moeilijkheden gegaan en bleef bestaan. (Natuurlijk is dat niet zo, want Israël heeft veel meer meegemaakt.) Er zijn wel onderbrekingen geweest, maar wonder-boven-wonder bleven de staten bestaan. Israël is altijd bij de 'gratie Gods' en bij de 'gratie van de grote mogendheden' blijven bestaan, voor Nederland geldt hetzelfde.

Nederland werd niet binnen een kwartier een Duitse provincie, maar na enkele dagen, hoewel de Duitsers dachten dat dat binnen een dag zou zijn.

De vondst van aardgas is een grote zegen geweest voor Nederland.

Zoals ik al schreef, het ging mij niet om 'republiek' of 'koninkrijk', maar om de staat.

Je zoekt vandaag veelvuldig de confrontatie met mij, terwijl onze meningen nauwelijks van elkaar verschillen, naar mijn mening. Je legt de accenten -naar mijn mening- alleen anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MC,

Hetzelfde geldt voor vele andere landen. Ik zeg niet dat Nederland zo belangrijk is. Ik zeg dat Nederland vele moeilijkheden heeft overwonnen en toch is blijven bestaan. Ik wil geen aandacht vestigen op Nederland. Ik wil de aandacht erop vestigen dat je grote moeilijkheden kan overwinnen wat ertoe leidt dat je blijft bestaan en tot overwinning komt.

Gerelateerd aan dit topic: als je belangrijke inspanningen verricht, kun je je door moeilijkheden slaan en tot overwinningen komen.

Quote:

Je kijk op de geschiedenis van zowel Nederland als Israël getuigt niet van veel feitelijke kennis, wel van overdadige fantasie.

Deze opmerking van jou getuigt van een gebrek aan feitelijke kennis en een aanwezigheid van overdadige fantasie.

Herinnering:

Israël: 2 ballingschappen, holocaust, oorlog in '48, Jom Kippoer-oorlog, 6-daagse oorlog, 2 intifada's, oorlog met Hezbollah, raketbeschietingen door Irak en palestijnen enz. .

NL: 80-jarige oorlog, 4 oorlogen met Engelsen, oorlog met Zweden, overheersing door Frankrijk, overheersing door Nazi-Duitsland enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nogmaals, dat was mijn punt niet. Mijn punt is dat je uit elke moeilijke situatie kan komen en deze kan ombuigen naar een goede situatie.

Nee, dat is onzin.... Echt positivistische BS van het onnozelste niveau.

Ik vraag me serieus af of je ooit wel eens iets beroerders hebt meegemaakt dan het overlijden van je goudvis, want in de echte wereld lopen moeilijke dingen vaak slecht af. Ongeacht of er positief werd gedacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gods Koninkrijk is niet van de wereld, maar wel op aarde. Gods Koninkrijk is niet offtopic, maar ontopic, want Gods Koninkrijk heeft alles te maken met problemen op aarde en de oplossing daarvan, dus ook dit topic.

Quote:

Ok, maar de onzin waarmee je die boodschap omringde, leidde me een beetje af.
widegrin.gif

Ik omringde het met feiten; oorlogen en gebeurtenissen die werkelijk plaats hebben gevonden en die geen historicus zal ontkennen. En als je de holocaust ontkent, ben je zelfs strafbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gods Koninkrijk is ontopic, want het antwoord op de problemen. Gods Koninkrijk is een feit in het heden op deze aarde.

Ik gaf juist geen uitleg, maar hield me aan de feiten. Dat was niet op een onzinnige manier. Misschien denk jij er anders over, maar dat kan en dan kun je jouw visie erover geven. Dat zegt nog niet dat de ander ongelijk heeft.

Misschien dat jij denkt dat Israël en Nederland een makkelijke geschiedenis hebben gehad. Het is jouw goed recht als je dat wil geloven.

Het ging mij om de kern waar ik weer op terug ging, dus ik nodig mensen uit daar weer verder over te discussiëren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is dus ook niet wat ik beweer.

Zoals je ook had kunnen lezen, schreef ik dat je er niet komt door alleen positief te denken.

Het is ook God Die de oplossing geeft. Dat is in elke situatie zo. Hij geeft zelfs de oplossing voor de dingen die jij morgen gaat meemaken. Ook geeft Hij de oplossing van de dingen die ik morgen ga meemaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid