Eli7 0 Geplaatst 19 december 2010 Rapport Share Geplaatst 19 december 2010 Vond het ook een mooie aflevering. En de persoon waar de grootste ophef omheen was, schijnt zijn Vader gevonden te hebben (als ik de Visie mag geloven). Ben ook zeker benieuwd geworden naar de volgende afleveringen. Deze drie personen liggen ook wat dichter bij mijn belevingswereld dan Catherine en Henny (niets ten nadele van hen overigens). Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 19 december 2010 Rapport Share Geplaatst 19 december 2010 Ik heb het hier bekeken. Mooi, inderdaad. Link naar bericht Deel via andere websites
tigerente 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Ik heb gister ook met een half oog gekeken. Ik vond een dat ze wel hun best hebben gedaan om in te haken bij de interesse van de zoekende. Maar voor de rest is het voor mij niet echt een programma waar ik voor ga zitten, eerder iets waar ik zal blijven hangen na een rondje zappen. Maar.. Ik ben wel op zoek naar de bijbelpassage die die DJ voorlas, die hij gebruikt had als inspiratie voor een nieuw stuk? Het kwam uit Mattheus, maar ik kon het zo snel niet vinden gisteravond... Het was iets met bidden, en rust vinden en in de rust God zoeken ofzo. Wie kan me helpen? Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 De eo haalde wel alles uit de kast. Leuk om te zien! Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 20 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Quote: Op maandag 20 december 2010 09:21:19 schreef tigerente het volgende: Ik heb gister ook met een half oog gekeken. Ik vond een dat ze wel hun best hebben gedaan om in te haken bij de interesse van de zoekende. Maar voor de rest is het voor mij niet echt een programma waar ik voor ga zitten, eerder iets waar ik zal blijven hangen na een rondje zappen. Maar.. Ik ben wel op zoek naar de bijbelpassage die die DJ voorlas, die hij gebruikt had als inspiratie voor een nieuw stuk? Het kwam uit Mattheus, maar ik kon het zo snel niet vinden gisteravond... Het was iets met bidden, en rust vinden en in de rust God zoeken ofzo. Wie kan me helpen? Misschien even terugkijken op uitzending gemist? Link naar bericht Deel via andere websites
tigerente 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Is een optie idd, als ik het niet vergeet (ben de komende twee weken eigenlijk niet thuis 's avonds en op het werk doet uitzending gemist het niet). En daarbij, hij gaf alleen aan dat het uit Mat kwam, verder geen duidelijke plaatsaanwijzing, helaas Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Ik denk dat God niemand uitsluit ook Gordon niet. Als Gordon oprecht God zoekt zal hij hem ook vinden. Alleen God kan dat beoordelen. Mensen die er wat kritisch tegenover staan kan ik op zich wel begrijpen, soms laat Gorden zich wat spottend uit over het geloof zag ik in een ander programma. Maar is het niet zo dat Jezus juist voor deze mensen is gekomen? Ik vond(zover ik dat kon inschatten) dat Gordon zich echt probeerde open te stellen, en de tijd zal uitwijzen wat het zal uitwerken. Alleen God doorziet zijn hart. Misschien dat Gordon God niet vind, dat zou ook kunnen, maar ook hij heeft recht op de boodschap dat Jezus zijn verlosser is. Ik weet zeker dat God van hem houdt zoals hij is. Misschien dat God wel eens heeft van: Gordon moet dit nou zo nodig? Maar zal God dat bij ons ook niet af en toe hebben? Gordon ziet nu eens wat anders dan de showbiss wereld vol klatergoud. Misschien dat het hem op een bepaalde manier aan het denken zet. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Ik heb net eventjes een klein stukje gekeken en ik vind het eigenlijk niet echt een boeiend programma. Volgens mij worden er vooral clichés bevestigd. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Uiteraard worden er clichés bevestigd. In de eerste aflevering krijg je een introductie van de niet-gelovigen en die hebben doorgaans dezelfde gedachten over God. Het gaat er dus een beetje om hoe die zoektocht zich daarna ontwikkelt en of de clichés stand houden. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Ja dat is waar, maar de eo heeft eerder een keer de documentaire Christen en Isolde uitgezonden link , ook over een zoektocht naar God en daar vond ik het allemaal wat genuanceerder gebracht. Maar je hebt wel gelijk, misschien wordt het in de loop van de serie nog anders. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Het gaat dan ook om NL 3, dat is niet altijd zo bedoeld voor de enorm genuanceerde programma's. Link naar bericht Deel via andere websites
tigerente 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Quote: Op maandag 20 december 2010 09:21:19 schreef tigerente het volgende: Maar.. Ik ben wel op zoek naar de bijbelpassage die die DJ voorlas, die hij gebruikt had als inspiratie voor een nieuw stuk? Het kwam uit Mattheus, maar ik kon het zo snel niet vinden gisteravond... Het was iets met bidden, en rust vinden en in de rust God zoeken ofzo. Wie kan me helpen? Quote: Op maandag 20 december 2010 12:23:17 schreef Mister_L het volgende: Misschien even terugkijken op uitzending gemist? Ik heb ondertussen het stukje opgezocht en mijn vraag neergelegd in het betreffende topic: link Wie kan me helpen? Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Vandaag waren Kees Kraayenoord en Andre Bijleveld in gesprek met Dennis vd Geest Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 En de Amerikaanse Steve (met Gordon) die zover ik weet nu in Zeewolde woont Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Van NY naar Zeewolde? Dat is opmerkelijk.. How come? (overigens vond ik 'm wel erg cool). Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 In de tijd dat ik wel eens naar TRIN-achtige evenementen ging, heb ik hem regelmatig horen spreken. Ik begreep dat God tegen hem heeft gezegd dat hij in Nederland moest gaan wonen. Maar zijn vrouw is ook Nederlandse. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Ok.. interessant! Ik vond Steve in ieder geval er goed.. Lachend om Gordon's (soms toch stomme) grapjes en op die manier gewoon heel 'open-minded' op een goede manier. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Ja, hij komt zelf van de straat en heeft een drugsverleden en heeft (daarom) geen kerkelijke 'ballast' en geen opgeheven vingertje om daarmee anderen te veroordelen. Hij heeft zelf Gods liefde en genade leren kennen en wil dit ook aan anderen doorgeven. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Ja, dat had ik begrepen en vond ik ook erg mooi! Ik kan er nog een voorbeeld aan nemen Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Dit is zijn site. (Oh, ik zie nu ook dat hij dat vertelt over zijn verleden. Ik had nog niet de hele aflevering gezien.) Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Dank Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Nog zo'n 20 minuten.. Ik zit al bijna klaar Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Ik heb vandaag wel een traantje weg gepinkt, hoor... Mooie aflevering! Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Vanavond niet kunnen kijken, morgen maar even terugkijken. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Het zou pas echt interessant worden als God op zoek zou gaan naar Gordon. Ik ben benieuwd hoe Hij zich zou houden in Gordon's wereldje. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten