Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Uiteraard worden er clichés bevestigd. In de eerste aflevering krijg je een introductie van de niet-gelovigen en die hebben doorgaans dezelfde gedachten over God. Het gaat er dus een beetje om hoe die zoektocht zich daarna ontwikkelt en of de clichés stand houden.

n.a.v. deze post heb ik nog een aflevering gekeken, maar ik vind eigenlijk nog steeds dat ze clichés bevestigen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is misschien ook meer iets persoonlijks hoor. Maar ik heb altijd best veel vooroordelen over christenen gehad bloos.gif en de afgelopen 1,5 jaar heb ik ontdekt dat christenen best meevallen. Maar als ik dit filmpje zie dan zie ik wel veel van de vooroordelen die ik vroeger had bevestigd worden.


Samengevoegd:

Quote:

[...]De EO??!!??

Misschien is dat het wel rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is misschien ook meer iets persoonlijks hoor. Maar ik heb altijd best veel vooroordelen over christenen gehad
bloos.gif
en de afgelopen 1,5 jaar heb ik ontdekt dat christenen best meevallen. Maar als ik dit filmpje zie dan zie ik wel veel van de vooroordelen die ik vroeger had bevestigd worden.

Wat voor vooroordelen?


Samengevoegd:

Nog wat (kijk)cijfertjes: Maandag: 277.000

Dinsdag: 310.000

Woensdag: 185.000

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat voor vooroordelen?

Blije kwezels die op een soort zalvende manier de grootst mogelijke hypocriete kletspraat door je strot proberen te duwen en geen enkele interesse in je persoonlijkheid hebben maar je enkel zien als potentiële aanvulling voor hun sektarische club. Ohja hun muziek is ook niet zo mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Blije kwezels die op een soort zalvende manier de grootst mogelijke hypocriete kletspraat door je strot proberen te duwen en geen enkele interesse in je persoonlijkheid hebben maar je enkel zien als potentiële aanvulling voor hun sektarische club. Ohja hun muziek is ook niet zo mooi.

Dat heb ik helaas bij sommige personen helaas ook gezien, ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nog wat (kijk)cijfertjes: Maandag: 277.000

Dinsdag: 310.000

Woensdag: 185.000

Woensdag zaten er natuurlijk een heleboel kijkers bij het concert van Kees Kraayenoord in Zwolle. Het was in ieder geval behoorlijk druk!

Overigens vind ik de opmerking van BV over 'blije kwezels' en 'sektarische club' erg denigrerend en ik vraag me af waar dat voor nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Blije kwezels die op een soort zalvende manier de grootst mogelijke hypocriete kletspraat door je strot proberen te duwen en geen enkele interesse in je persoonlijkheid hebben maar je enkel zien als potentiële aanvulling voor hun sektarische club.

Dat is voor mij weer een bevestiging van de onwetendheid en onterechte vooroordelen die vaak bij traditionelen bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Blije kwezels die op een soort zalvende manier de grootst mogelijke hypocriete kletspraat door je strot proberen te duwen en geen enkele interesse in je persoonlijkheid hebben maar je enkel zien als potentiële aanvulling voor hun sektarische club. Ohja hun muziek is ook niet zo mooi.

Mee eens.

De tendens met evangeliseren is tegenwoordig een beetje dat je vooral zo goed mogelijk je product moet zien aan te prijzen. Dat merk je als ontvangende persoon zeg maar.

Persoonlijk werd ik wel weer enthousiast van Paul Young. Hij liet wel duidelijk merken geïnteresseerd te zijn, en kwam tot het niveau van Dennis. Dat vond ik heel sterk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De soep wordt weer eens niet zo heet gegeten... begrijp ik uit mediaverslagen rondom dit programma. Ik vind het goed dat de EO Gordon naar God laat zoeken, maar heb moeite met de vrijheden die ze hem hebben gegeven. Omroepen waar God gelasterd wordt en waar christenen in de zeik worden gezet hebben we genoeg. De EO had de regie moeten houden, om uitspraken die niet door de beugel kunnen er desnoods uit te kunnen knippen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb er laatst ook naar gekeken en ik moet zeggen dat ik het maar irritant vindt dat de EO Gordon een podium biedt om zijn domme praat te doen. Maar ik ben echt gecharmeerd van hoe Dennis zijn zoektocht onderneemt.

Misschien ook een kwestie van een verschil in persoonlijkheden? flower.gif Persoonlijk kan ik de openhartigheid en eerlijkheid van Gordon heel erg waarderen. Ik zie in ieder geval iemand die oprecht op zoek is en zijn hart openstelt. En dan komen er aan de ene kant mooie dingen naar binnen en buiten, maar aan de andere kant ook minder mooie dingen. Maar goed, er is toch ook verder geen mens die een compleet zuiver hart heeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid