Jyoti 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Hier heb je helaas ook meer dan genoeg gedoe met bouwvergunningen hoor, de tijd dat elk Vlaams huis een aaneenschakeling was van koterijen en bijbouwsels is helaas voorbij, tegenwoordig zeuren ze al over een tuinhuis. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 12:29:42 schreef Piebe het volgende: [...] We hebben hier ook een Joodse gemeenschap, die zullen je dat niet in dank afnemen! o, maar dat zijn dan ook geen Friezen. Die mogen daar wel blijven, mits ze het Fries niet gebruiken als taal. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 12:43:33 schreef Dostojevski het volgende: Ik zeg, het gedonder is allemaal begonnen bij de verdragen van Verdun en Meerssen. Als we gewoon teruggaan tot de situatie van vóór 843 dan komt alles goed. Lodewijk de Vrome is een held! Met de EU zijn we trouwens goed op weg. Verder denk ik dat veel Nederlanders België als een ontwikkelingsland zien. Komt grotendeels doordat (1) ons wegennet heel gestructureerd en goed onderhouden is en (2) door onze ruimtelijke ordening. Als je vanuit Nederland de grens naar België over gaat merk je dat gelijk. Eerst zoeft je auto in een soort serene rust over de weg, dan ineens val je ongeveer een halve meter naar beneden, waarna je zigzaggend verder moet om alle kuilen te ontwijken. Belgen zijn ook een stel opgefokte automobilisten, gelijk seinen of zelfs toeteren als je niet binnen 1 seconde voor ze opzij gaat enzo. Maar goed, als wij in Nederland zulke snelwegen hadden, zouden Nederlanders ook hun best doen er zo min mogelijk tijd door te brengen. Het heeft ook wel een keerzijde, die al is belicht. In Nederland hobbel je van procedure naar procedure als je een dakkapel op je huis wilt zetten die niet de juiste kleur heeft of 1 centimeter te breed is. Als je dan ziet dat ze in België probleemloos hele huizen op hun dakkapellen mogen bouwen, dan word je wel jaloers. Tot zover het blaat-gedeelte. Als ik zie hoeveel problemen ze in België hebben omdat blijkbaar de diverse bevolkingsgroepen elkaar het licht in de ogen niet gunnen, dan denk ik wel eens dat we niet te beroerd moeten zijn om de Vlamingen met open armen te ontvangen als de zaak daar uit elkaar spat. Moeten ze wel zelf willen. Hoewel, ik zie onze Willem Alexander er wel voor aan dat hij zo weer een tiendaagse veldtocht begint als hij meent dat de tijd er rijp voor is. Troost voor de Belgen is dan wellicht dat onze kroonprins niet uitblinkt voor wat zijn timing betreft. Hij is iets handiger wellicht dan prins Filip, maar het zal niet veel schelen. (ook het niet-blatende deel was toch nog aan de blaterige kant, zie ik nu) Ach, er is ooit nog een Belgische koning geweest die plannen maakte om Nederland gewapenderhand te annexeren, maar gelukkig konden zijn adviseurs hem op andere gedachten brengen Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 12:50:40 schreef Olorin het volgende: [...] o, maar dat zijn dan ook geen Friezen. Die mogen daar wel blijven, mits ze het Fries niet gebruiken als taal. Ik ben bang dat je dan toch nog ettelijke honderden Joden moet deporteren, maar het merendeel weigert Fries te spreken en bedient zich van een soort steenkolen Nederlands! Je zal de 6 miljoen wel niet direct evenaren. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 12:59:36 schreef Piebe het volgende: Ik ben bang dat je dan toch nog ettelijke honderden Joden moet deporteren, maar het merendeel weigert Fries te spreken en bedient zich van een soort steenkolen Nederlands! Je zal de 6 miljoen wel niet direct evenaren. Ook dat kun je aan een Belgische koning overlaten (Congo). Link naar bericht Deel via andere websites
Piebe 84 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 13:02:13 schreef EulogÃa het volgende: [...]Ook dat kun je aan een Belgische koning overlaten (Congo). Mooie muzikale naam, vandaar dat Belgen zulke grondleggers zijn in de lichte muziek! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 08:26:11 schreef Michiel het volgende: We moeten Vlaanderen gewoon toevoegen als 13de t/m 18de provincie aan Nederland en Wallonie aan de Fransen geven... En wat moet met Brussel gebeuren? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Brussel wil ik natuurlijk wel houden, een van mijn favoriete steden! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Ik denk dat Brussel voor de Vlamingen en Walen is wat Jeruzalem voor de joden en palestijnen is Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 En in dat kader zou ik willen pleiten voor Brussel als ongedeelde hoofdstad van de Nederlanden, die geografisch gezien het gebied beslaan dat Michiel al aangaf. F*ck Amsterdam. Link naar bericht Deel via andere websites
Jb 0 Geplaatst 22 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 11:20:01 schreef Iriacynthe het volgende: Wel, je hebt een verschil tussen zeg maar u als beleefdheidsvorm, en u als een vorm van gij die in bepaalde naamvallen opduikt. Voor Vlamingen een vrij evident verschil, ik voel perfect aan wanneer het wat is, maar Nederlanders hebben daar wel eens moeite voor waardoor ze de toon in een gesprek plots veel formeler zetten dan het bedoeld was. Dat vind ik soms wel grappig. Lastig om hen dat uit te leggen, he, ik weet het... Nederlanders denken steeds dat wij 'u' gebruiken uit beleefdheid. Dat is niet zo. Weet GE, we gebruiken de U-vorm inderdaad zowel formeel als informeel. Weet GE, ik ga U daar direct eens uitleggen hoe het zit, hopelijk weet GE het dan eens en voor altijd. GE kan ook door JE vervangen worden, maar niet door U, want dan spreken we over een formele aanspreking. Verstaat GE (versta JE) het? U iets uitleggen is ook moelijk, zo te zien. (U = hier opnieuw INformeel gebruikt) Juist he, Iriacynthe? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 O, dat brengt mij op een plan wat ik voor Nederland had. Ik was al van plan om de afsluitdijk open zetten en dan de Zuiderzee te herstellen. (Lelydorp onder water? point intended.) Verder lijkt het me een goed idee om Vlaanderen te incasseren. Wallonië kan dan of aan Frankrijk gegeven worden in ruil voor hulp, of gebruikt worden als arbeidersklasse in Nederland. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 19:33:51 schreef Olorin het volgende: O, dat brengt mij op een plan wat ik voor Nederland had. Ik was al van plan om de afsluitdijk open zetten en dan de Zuiderzee te herstellen. (Lelydorp onder water? point intended.) Een Flevopolder meer of minder, dat kan wel, maar hoe wil je dan de nationale zoetwatervoorziening regelen? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Och, daar vinden we wel wat op Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 dat moeten de vlamingen maar verzinnen? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 19:14:59 schreef Jb het volgende: [...] Lastig om hen dat uit te leggen, he, ik weet het... Nederlanders denken steeds dat wij 'u' gebruiken uit beleefdheid. Dat is niet zo. Weet GE, we gebruiken de U-vorm inderdaad zowel formeel als informeel. Weet GE, ik ga U daar direct eens uitleggen hoe het zit, hopelijk weet GE het dan eens en voor altijd. GE kan ook door JE vervangen worden, maar niet door U, want dan spreken we over een formele aanspreking. Verstaat GE (versta JE) het? U iets uitleggen is ook moelijk, zo te zien. (U = hier opnieuw INformeel gebruikt) Juist he, Iriacynthe? Juist! (Enneuh, Olorin, niet dat ik tussen jou en je mooie plannetjes wil komen he, maar wie zegt dat wij geannexeerd willen worden? ) Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 We vragen jullie ook niks. Ennuh, wie weet welke positieve gevolgen had voor het openbaar vervoer heeft. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Niemand heeft daar serieuze behoefte aan. (behalve wat randfiguren die nog een Groot-Nederlands gedachtengoed aanhangen en tussen die vijf mensen kunnen ze het nog niet eens worden over Zuid-Afrika). Belgie heeft na WOI wel gepoogd Zeeuws-Vlaanderen te annexeren en na WOII bestond daar aan Nederlandse zijde ook enige angst voor. Link naar bericht Deel via andere websites
Jb 0 Geplaatst 22 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 ... ik vul nog even aan: van zodra je een woordje bij 'jou' voegt, wordt het automatisch U. Ik ben verliefd op u; door u gaat het niet door; met u heb ik nog een eitje te pellen; tegen u praten lukt moeilijk Ik ben verliefd op jou; tegen jou praten etc..., dát klinkt pas geforceerd! Zat er even aan te denken, is best nog een leuk topic, dat 'u' gedoe. Nooit echt bij stilgestaan, eigenlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 22 december 2009 Rapport Share Geplaatst 22 december 2009 Dat was dus wat ik al uren terug zei met die naamvallen he. (Maar euh, nuja, in niet-taalgeek-termen uitgedrukt misschien. ) Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 20:40:28 schreef Jb het volgende: met u heb ik nog een eitje te pellen; Kijk dit soort uitdrukkingen maakt Belgische vrouwen dus zo sexy. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Zijn wij sexy? Cool! Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Quote: Op woensdag 23 december 2009 11:46:07 schreef Iriacynthe het volgende: Zijn wij sexy? Cool! Had Olorin je dat nog niet verteld? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Quote: Op woensdag 23 december 2009 11:50:40 schreef Machiavelli het volgende: [...] Had Olorin je dat nog niet verteld? Ach kijk, er moet toch tenminste enige zweem van objectiviteit en niet-bevooroordeeldheid (is dat een woord?) zijn voor ik dat van iemand wil aannemen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Precies! Ik ben hier de vleesgeworden objectiviteit die geen persoonlijke gevoelens mee laat wegen in zijn onfeilbare oordelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten