Spring naar bijdragen

abortus


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Ik kan dat niet zo even delen. Daarvoor zou een nieuw topic nodig zijn, maar dan nog is dat niet voldoende. De 12 discipelen werden door Jezus persoonlijk 3 jaar lang dag en nacht opgeleid tot alle theoretische en praktische kennis voor alle dingen die nodig waren op elk gebied. Ik zou op dit forum alleen een tipje van de sluier kunnen oplichten, zoals ik wel eens vaker op dit forum een tipje van de sluier heb opgelicht. Een persoonlijke cursus/opleiding zoals de discipelen kregen, werkt veel beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Alleen bidden is niet het enige dat van invloed is. Er zijn meer factoren, o.a. nodige specifieke kennis van de Bijbel op dit vlak.

Specifieke kennis van de realitiet leert ons echter dat zwanger worden van een verkrachter altijd vreselijk zuigt. Weten dat je vader je moeder heeft verkracht en jij daar een product van bent zuigt ook enorm. Ik kan me voorstellen dat een verkrachting een enkele keer een gewenste zwangerschap zal opleveren omdat betreffende vrouw de zwangerschap op eoa manier los kan zien van de verkrachting oid en heel sporadisch zal ook het kind zijn verwekking los kunnen zien van zijn verwekker, maar voor de andere 99,99% van de gevallen zal een dergelijke situatie als negatief worden gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verder vind ik dat 'Dagmar', gezien haar huidige situatie,

wel wat inhoudelijker had mogen reageren.

Ik reageer op dit forum onder mijn eigen naam, dus ik ben te googelen. Daarom reageer ik wat betreft dit soort dingen liever niet al te inhoudelijk op googlebare gedeelten van het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is inderdaad enorm beroerd, maar Jezus Christus wil alles herstellen. Daar kan geen psycholoog/psychiater tegenop.

Niet verkracht worden, daar kan geen psychiater, psycholoog of reconstructie door JC zelf tegenop. [sarcasm]Jezus als multifunctionele oplossing voor al uw verkrachtingsproblemen doet niet echt recht aan de gigantische groep verkrachtingsslachtoffers. [/sarcasm]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Alleen bidden is niet het enige dat van invloed is. Er zijn meer factoren, o.a. nodige specifieke kennis van de Bijbel op dit vlak.

En ook dat is niet genoeg. Er gebeuren ook wel eens dingen die ons menselijk verstand te boven gaan. God is nog altijd een soeverein God en laat zich niet in een hokje plaatsen en is voor ons slechts ten dele te bevatten.

Zo geloof ik dat God 9/11 had kunnen tegenhouden, maar waarom hij dat niet gedaan heeft? Geen idee. Dan kan ik gaan bidden en bijbellezen tot ik een ons weeg, maar het doorgronden van Gods raadsbesluiten heb ik allang opgegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet verkracht worden, daar kan geen psychiater, psycholoog of reconstructie door JC zelf tegenop. [sarcasm]Jezus als multifunctionele oplossing voor al uw verkrachtingsproblemen doet niet echt recht aan de gigantische groep verkrachtingsslachtoffers. [/sarcasm]

Ik geloof inderdaad dat Jezus ervoor wil zorgen dat mensen niet verkracht worden. Ik heb vaak genoeg geschreven dat God mensen beschermt.

Quote:

En ook dat is niet genoeg. Er gebeuren ook wel eens dingen die ons menselijk verstand te boven gaan. God is nog altijd een soeverein God en laat zich niet in een hokje plaatsen en is voor ons slechts ten dele te bevatten.

Zo geloof ik dat God 9/11 had kunnen tegenhouden, maar waarom hij dat niet gedaan heeft? Geen idee. Dan kan ik gaan bidden en bijbellezen tot ik een ons weeg, maar het doorgronden van Gods raadsbesluiten heb ik allang opgegeven.

God heeft ervoor gezorgd dat veel mensen 'toevallig' die dag niet in de gebouwen waren, terwijl ze er normaal wel zouden zijn. Ik zeg niet dat God altijd rampen voorkomt, maar God zorgt wel voor bescherming. Als een ramp toch plaatsvindt, zorgt Hij op een andere manier voor redding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee. Soms doet Hij dat niet. Mijn vader overleed wel toen hij een hartaanval kreeg en mijn moeder heeft met hem gebeden. Ik kan nog wel even doorgaan met praktijkvoorbeelden, maar ik weet dat je begrijpt wat ik bedoel.

God geneest niet altijd en dat heeft niet altijd met een gebrek aan geloof/bijbelkennis te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En toch gebeurd het wel. God is een sadist of is het de schuld van de slachtoffers volgens jou?

Het antwoord staat in het Antwoordenboek.

Quote:

Nee. Soms doet Hij dat niet. Mijn vader overleed wel toen hij een hartaanval kreeg en mijn moeder heeft met hem gebeden. Ik kan nog wel even doorgaan met praktijkvoorbeelden, maar ik weet dat je begrijpt wat ik bedoel.

God geneest niet altijd en dat heeft niet altijd met een gebrek aan geloof/bijbelkennis te maken.

Op persoonlijke voorbeelden wil ik niet ingaan, maar ik blijf bij wat ik eerder schreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hoorde over iemand die halsstarrig geloofde dat God hem zou genezen. Deed zijn naasten veel pijn omdat hij zich niet in zijn sterven berustte, de man was namelijk terminaal. Maar toch was hij vast overtuigd dat God hem zou genezen.

En toen ging hij dood...

Ik hoorde over iemand die halsstarrig geloofde dat God hem zou genezen. En die bleef leven.

Quote:

Blaat.

Wil je wel even serieus/respectvol reageren?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik hoorde over iemand die halsstarrig geloofde dat God hem zou genezen. En die bleef leven.

Daar heb je het probleem he:

Ik geloof best dat God wel eens mensen geneest.

Maar wat ik zojuist uit de praktijk beschreef van iemand die zo hard geloofde dat God hem zou genezen en toen dood ging staat wel haaks met wat jij gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik geloof inderdaad dat Jezus ervoor wil zorgen dat mensen niet verkracht worden. Ik heb vaak genoeg geschreven dat God mensen beschermt.

Abortus mag volgens mij wel na een verkrachting, omdat God lang niet altijd verkrachtingen tegenhoudt. En ik vind het enorm kwetsend voor die vrouwen die verkracht zijn (en al of niet een heel moeilijke keuze voor een abortus hebben moeten maken), dat jij beweert dat hun traumatische ervaringen niet hadden hoeven gebeuren. Die vrouwen voelen zich al zo machteloos, dat wordt nog eens versterkt als ze een abortus hebben ondergaan, en jij maakt dat nog eens erger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Over abortus: ik ben over het algemeen tegen abortus, maar niet als het leven van de moeder in gevaar loopt, of als de moeder verkracht is.

Een dergelijke medische situatie kan abortus rechtvaardigen. Hoewel de moeder zeker te prijzen is als ze haar eigen leven geeft voor haar kind.

Quote:
In het laatste geval is de moeder zo enorm beschadigd, dat ik denk dat de geboorte van een kind ook grote schade kan berokkenen.

Zo'n situatie is verschrikkelijk en komt gelukkig niet vaak voor.

Maar toch...

Ten eerste is een abortus bepaald ook geen gemakkelijke ingreep. Daar kan een vrouw ook flink veel last van krijgen, ook al denkt ze dat dat haar niet zal gebeuren. Het kan zomaar gebeuren dat het slachtoffer meer last krijgt van de abortus dan van het geboren laten worden van het kind.

Er zijn dan ook vrouwen die in die situatie het kind wel degelijk houden en er toch gelukkig mee kunnen zijn. Zij zien het kind als iets moois wat uit het kwaad is voortgekomen. Ik denk dat slachtoffers beter in die richting begeleid kunnen worden dan in de richting van abortus.

Een mens kan veel hebben, écht heel veel, véél meer nog dan wij denken. Zéker als God hem bijstaat. Als een slachtoffer ervoor kiest om het kind te houden, dan geloof ik ook dat ze de kracht zal krijgen om het kind ook te verzorgen, of misschien ter adoptie af te staan.

Probleem wordt het alleen als mensen niet meer bereid zijn écht iets op te offeren om goed te doen. In zo'n situatie kan je al snel worden verteld dat je dit leed niet moet willen dragen, dat je dat niet kán dragen, dus waarom die kracht dan opbrengen? Maar echt, als het werkelijk zou moeten, dan kan ook een slachtoffer van verkrachting het kind en het leed dragen, of zelfs ombuigen tot iets goeds, met de nodige hulp.

Ten tweede wordt bij de abortus natuurlijk wel een onschuldig kind omgebracht. Het kind kon er volstrekt niets aan doen dat het nu net in die ene schoot geboren moest worden. Een vekrachting is al verschrikkelijk, maar het wordt natuurlijk wel erger als er daardoor ook iemand moet sterven. In zo'n situatie moet de oplossing toch altijd zowel goed voor de moeder als voor het kind zijn.

We spreken hier over iets verschrikkelijks: zwanger worden door een verkrachting. Pastorale zorg is altijd geboden. Maar blijf je ook beseffen hoe verschrikkelijk abortus is, wat je dan in feite doet. Het kind moet sterven voor de gruwel van de dader. De dader maakt zo niet alleen de moeder kapot, maar ook het kind.

Daar valt geen grijs gebied meer aan te wijzen: dood is dood. De pastorale zorg moet daarom altijd gericht zijn op het behoud van zowel de moeder als het kind. Hoe dan ook. Alles beter dan iemand laten sterven, alleen omdat een man zijn handen niet thuis kon houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind dat een moeder die na zwangerschap door verkrachting haar kind tóch met open armen ontvangt iets heel goed doet.

ik ben niet tegen abortus, maar ik zou het knap vinden als ze dat zou doen. sterk.

voorbeeld: een meisje van 12 wordt seksueel misbruikt door haar vader en raakt zwanger. abortus? of het kind houden?

ik wil hier geen goed of kwaad verhaal van maken, maar ik ben benieuwd naar de verschillende meningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid