Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Net werd er in het Nieuws-topic door een aantal mensen gesteld dat pedofielen ziek waren en ik vroeg mij af waarom.

Andere afwijkende seksuele gewoontes zijn in de loop der jaren meer en meer geaccepteerd geraakt en worden gezien als integraal onderdeel van iemands identiteit. Er is praktisch niemand meer die pleit voor het genezen van homoseksuelen, van polygame mensen enz. In het geval van homoseksualiteit hebben we zelfs het huwelijk er voor open gezet.

Nu snap ik waarom we dit niet doen bij pedofilie en waarom het strafbaar is en daar wil ik ook niets aan af doen, maar waarom beschouwen we dit als ziek? Waarom niet als een van de variaties op seksuele geaardheid, waarvan deze nu net door haar problematische karakter illegaal is.

Actieve pedofielen gewoon als misdadigers ipv. zieken?

Noot: Ik zet hier dus niet homoseksualiteit op hetzelfde morele niveau als pedoseksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Actieve pedofielen zijn inderdaad zowel misdadig als ziek.

Er is ook weinig verschil: misdaad en ziekte komen beiden van satan. Mensen voelen zich soms veroordeeld als je zoiets zegt, omdat ze redeneren: 'Aan ziekte kun je niets doen en misdaad wel'. Maar kun je aan misdaad wel iets doen? En kun je aan ziekte niets doen? Beide hebben hun bron in de duisternis en beide hebben hun oplossing in het Licht; in Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ziek, omdat het misschien wel de ultieme (ziekelijke) vorm van egoïsme is, omdat de dader zijn/haar eigen sexuele voldoening belangrijker vindt dan de (psychische) toekomst van het slachtoffer. Daarnaast wordt het slachtoffer vaak genoeg achteraf vermoord als een gebruikt (lees misbruikt) voorwerp.

En als ze niet letterlijk worden vermoord, worden ze wel figuurlijk vermoord.

Alleen Jezus Christus kan hen nog (letterlijk en/of figuurlijk) uit de dood opwekken.

Alleen Jezus Christus kan mensen weer een nieuw leven geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zolang de duisternis nog op aarde rondgaat als ene briezende leeuw zijn we nog nog niet af van zowel misdaad als ziekte. Maar de reden dat we het als een misdaad zien is omdat het geen gelijkwaardige relatie betreft zoals in de andere genoemde sexuele gewoonten.

Ik snap dat het een misdaad is, maar ik snap niet waarom het als een ziekte wordt beschouwd met TBS enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik snap dat het een misdaad is, maar ik snap niet waarom het als een ziekte wordt beschouwd met TBS enzo.

Definieer psychische ziekte eens.

Heel vaak zijn de pedofielen zelf vroeger ook verkracht of hebben ze een ingrijpende gebeurtenis meegemaakt. Dit doet toch bij jou ook wel vermoedens opkomen dat er iets niet klopt? verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk wel dat praktiserende pedofielen 'ziek' zijn.

kijk, iemand met pedofiele gevoelens en verlangens die hier niets mee doet heeft misschien een vreemde afwijking qua seksuele voorkeur, maar is zo verstandig om dit niet te praktiseren.

een pedofiel (van mijn part een 'normale' verkrachter) heeft seks met kinderen tegen hun wil. verwoest hier mee een groot deel van hun leven in veel gevallen. seks moet je krijgen, als je dat wilt, niet nemen.

dat deel van 'leven verwoesten' (weet ik, klinkt heel dramatisch, maar het is in veel gevallen zo) maakt dat ik het ziek vind. om iemand zo veel schade aan te doen. volgens mij weet zo iemand niet eens wat hij/zij aanricht. of je het nu bewust doet of niet na denkt bij wat je een kind (of volwassene) aan doet, ik vind het ziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zulke mensen hebben een stoornis, een eigenschap die ze niet zouden moeten hebben, die z'n oorsprong heeft buiten hen. Het is iets waarvan mensen verlost kunnen worden.

Ziekte en misdaad liggen heel dicht bij elkaar. Beide zijn ze gevolgen van de zonde en dus gevolgen van de zondeval. De uitingen zijn alleen verschillend.

Pedofielen kunnen zowel slachtoffer als misdadiger zijn.

Als zieke zijn ze slachtoffer (mensen die er niet actief iets mee doen, maar er wel onder lijden), als dader zijn ze misdadiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

IS dat bewezen? Dat het een stoornis is? Of verzin je dat nu zelf?

Er is in werkelijkheid niet zo veel bekent over pedofilie en hoe het ontstaat. Men denkt dat het geen keuze is en ook dat het in principe ongenezelijk is en dat is het zo'n beetje.

Overigens is er 1 geval van verworven pedofilie bekent. Een man met hersenkanker kreeg pedoseksuele neigingen die na de operatie weer verdwenen. Ik zal eens kijken of ik een bron kan vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nu snap ik waarom we dit niet doen bij pedofilie en waarom het strafbaar is en daar wil ik ook niets aan af doen, maar waarom beschouwen we dit als ziek? Waarom niet als een van de variaties op seksuele geaardheid, waarvan deze nu net door haar problematische karakter illegaal is.

Dat zal eraan liggen welke definitie voor ziekte je hanteert. Of je binnen een medisch denkkader van een ziekte kunt spreken, weet ik niet. Maar ik denk dat het woord "ziek" in deze context vaak gebruikt wordt om aan te geven dat de persoon zich om één of andere reden niet houdt aan dat wat sociaal wenselijk is. Homoseksualiteit werd en wordt in sommige kringen ook als een ziekte gezien. Kortom, de vraag of je iets als "ziek" taxeert hangt helemaal af van het denkkader en de cultuur waarin je je bevindt.

Iets vergelijkbaars kun je je trouwens afvragen bij mensen met, bijvoorbeeld, een Antisociale persoonlijkheidsstoornis. Door één of andere afwijking in de werking van o.a. de hersenen, hebben deze mensen een verlaagde drempel om tot grensoverschrijdend gedrag te komen, zoals diefstal of zedendelicten. Is zo iemand ziek of bevindt hij zich gewoon op een problematische positie op de schaal sociaal gedrag? Dat hangt helemaal af van welke invalshoek (psychologisch, juridisch, huis-tuin-en-keuken-praat) je het bekijkt, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

pedofielie is ziek in die zin dat een pedoseksueel die naar zijn geaardheid handelt zichzelf er van overtuigt dat het kind het fijn wil, dat het kind het wil, dat het kind hem doelbewust verleid heeft.

kortom er komt bij een pedoseksueel die handelt naar zijn neiging een psychische stoornis voor. Dat is het zieke deel. Daarvoor mot ie naar d e psych. In geval van een verleden met seksueel misbruik is er ook mogleijk een storing opgetreden in de ontwikkeling van deze persoon. Hetzelfde gaat op voor andere problemen, b.v. mishandeling, in de jeugd. Iemand kan daardoor geestelijk op sommige gebieden in een fase blijven steken, zich niet verder ontwikkelen, waardoor er ook een fixatie optreed op leeftijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Net werd er in het Nieuws-topic door een aantal mensen gesteld dat pedofielen ziek waren en ik vroeg mij af waarom.

Andere afwijkende seksuele gewoontes zijn in de loop der jaren meer en meer geaccepteerd geraakt en worden gezien als integraal onderdeel van iemands identiteit. Er is praktisch niemand meer die pleit voor het genezen van homoseksuelen, van polygame mensen enz. In het geval van homoseksualiteit hebben we zelfs het huwelijk er voor open gezet.

Nu snap ik waarom we dit niet doen bij pedofilie en waarom het strafbaar is en daar wil ik ook niets aan af doen, maar waarom beschouwen we dit als ziek? Waarom niet als een van de variaties op seksuele geaardheid, waarvan deze nu net door haar problematische karakter illegaal is.

Actieve pedofielen gewoon als misdadigers ipv. zieken?

Noot: Ik zet hier dus niet homoseksualiteit op hetzelfde morele niveau als pedoseksualiteit.

Waarom? hamer.gif

Ik kan me voorstellen dat een kind er niet van gediend is om uiteen gereten te worden, als iemand zo de weg kwijt is zijn er vast wel een paar bereidwillige schapen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een pedofiel die niet handelt naar zijn aard (zeg maar) is die ziek?

Ik weet het eerlijk gezegt niet. Er zullen ook genoeg pedofielen zijn die niet handelen naar hun geaardheid maar naar hun (goed functionerende) geweten.

Hoe vind jij het dat homoseksualiteit en pedofilie vaak met elkaar in verband worden gebracht? Waarom zijn met name jonge jongens zo in trek en waar trek je de grens? party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, die ken ik ondertussen wel van jou, maar ondertussen wel mooi de smakeloze vergelijking maken.

Ik vindt niet dat het perse een smakeloze vergelijking is. Het gaat immers beide om gedrag van een seksuele aard, die afwijkend danwel tegen het plan van god is (Man-Vrouw)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

pedofielie is ziek in die zin dat een pedoseksueel die naar zijn geaardheid handelt zichzelf er van overtuigt dat het kind het fijn wil, dat het kind het wil, dat het kind hem doelbewust verleid heeft.

kortom er komt bij een pedoseksueel die handelt naar zijn neiging een psychische stoornis voor. Dat is het zieke deel. Daarvoor mot ie naar d e psych. In geval van een verleden met seksueel misbruik is er ook mogleijk een storing opgetreden in de ontwikkeling van deze persoon. Hetzelfde gaat op voor andere problemen, b.v. mishandeling, in de jeugd. Iemand kan daardoor geestelijk op sommige gebieden in een fase blijven steken, zich niet verder ontwikkelen, waardoor er ook een fixatie optreed op leeftijd.

Een psycholoog is niet altijd de oplossing. Vaak moet er een Sterkere macht te hulp komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid