Spons 0 Geplaatst 17 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2012 Leuk dat je wat folders hebt gelezen tijdens je bijbaantje, maar deze man heeft een er wetenschapelijke studie van gemaakt.Als je geen zin heb (te lui bent) om te lezen kan je de preek ook beluisteren op die site. De wijn die Jezus en de apostelen dronken was zeker niet de wijn met alcohol (of amper) er in. zie studie. Het is niet mogelijk om wijn zonder alcohol te maken. Immers moet er een vergisting plaats vinden. En als de vergisting te kort duurt is de wijn niet te zuipen. Tegenwoordige alcoholische wijn word als gewone wijn gemaakt. Pas als de gewone wijn klaar is word de alcohol eruit gehaald. http://www.tijdvooralcoholvrij.nl/dealcoholiseren Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 15 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2012 Zo heel af en toe ben ik eens in een café te vinden. Er is er hier 1 waar het gezellig is, redelijk rustig, gemoedelijke sfeer, allerlei leeftijden... En ze hebben me kennis laten maken met Oban. 14 jaar oud, schots en single. Single malt dan wel te verstaan he! Lekkere whisky! Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 15 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2012 Zo heel af en toe ben ik eens in een café te vinden. Er is er hier 1 waar het gezellig is, redelijk rustig, gemoedelijke sfeer, allerlei leeftijden... En ze hebben me kennis laten maken met Oban. 14 jaar oud, schots en single. Single malt dan wel te verstaan he! Lekkere whisky! Pas maar op met die fles want straks ben je een communist met een schot in de kraag! Ik houd wel van een fris biertje zoals Maes. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 15 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2012 En ze hebben me kennis laten maken met Oban. 14 jaar oud, schots en single. Kroeg&whisky = duur. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 16 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2012 Yup! Mede daardoor ben ik er ook niet vaak, en houdt het na 2 glazen wel op Maar om een aantal redenen haal ik geen alcoholische drank in huis, dus ik kan prima genieten van een glas whisky van 6 euro in de kroeg Link naar bericht Deel via andere websites
Spons 0 Geplaatst 16 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2012 En ze hebben me kennis laten maken met Oban. 14 jaar oud, schots en single. Kroeg&whisky = duur. En helemaal als het singel malt is Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 16 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2012 Ik heb 10% korting op whisk(e)y bij de Mitra, ik denk dat ik één van Dubito's tips ga kopen. Weet je ook een beetje hoe ze smaken Dubito? Ik ben vooral benieuwd naar de bovenste twee Beter laat dan nooit, zal ik maar zeggen.... (was dit topic blijkbaar vorig jaar uit het oog verloren) Ze smaken allebei heel lekker, maar ik ben niet in staat om een goede omschrijving te geven omdat ik de verschillende nuances niet in taal kan uitdrukken en ook omdat het al vrij lang geleden is dat ik het gedronken heb. Sowieso moet je helemaal zelf ervaren of je het lekker vind of niet, en dat kan alleen door zelf te proeven. Je kunt ook zo'n klein sample flesje kopen bij de grotere slijterij of een keer een los glas in de horeca proberen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2012 Helaas is dat spul relatief best duur. Het meest ideale is bij vrienden een glaasje te drinken. Zo kwam ik er tot mijn stomme verbazing achter dat Japanners goede whisky kunnen maken. Of je spreekt eens af dat je allemaal een goede fles meeneemt en dan gaan proeven. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 23 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2012 Ik had pas een fles "Huiswhisky" van Gall&Gall. Laag budget+whisky willen+eisen stellen = huismerk. 't Was een schotse malt van 12 jaar. Oke, zeker weten een huismerk. Heb wel fijnere gehad natuurlijk. Maar voor 20 euro smaakte hij me prima! Viel me niet tegen voor die prijs. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 23 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2012 Als je zuipbare en goedkope whiskey wilt moet je naar Duitsland Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 23 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2012 Ja, ik was al van plan om daar straks ff heen te fietsen Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2012 Dit weekend lekker genieten van: Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 25 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2012 Kan niet op tegen een Rochefort 10, of een St. Bernardus abt 12 Godendrank. Lijkt een beetje op de Westvleteren 12. Maarja, die heb ik nog nooit op. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 25 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2012 Laatst had ik deze: *slurp* Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 25 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2012 Nice! En het is er eentje waar je glukkig geen ijs in kunt gooien. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 25 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2012 Blasfemie, waerde Olorin, blasfemie. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 25 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2012 Maar het was nectar inderdaad. Welke ook erg lekker is, is Laphroaigh Cask Strength (10 jaar) of een Lagavullin van 16 jaar. Heerlijk Link naar bericht Deel via andere websites
HippieWeds 0 Geplaatst 30 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2012 Doe mij maar een bruine Kasteel, een Weihenstephaner of iets van de Leckere (Witte Vrouwen bijvoorbeeld). Oh Rochefort 10 is ook erg lekker. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2012 Mijn nieuwe aanwinst! Dit is weer typisch zo'n drankje waarvan ik de fles de komende weken niet van durf open te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 22 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2012 Wie teuer? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2012 Door een aanbieding een redelijke korting gekregen, maaruh, ondanks dat toch best euh, mja, iets waar ik toch erg zuinig op ga zijn... (Maar toch zo ongelooflijk lekker!) Link naar bericht Deel via andere websites
hann 0 Geplaatst 24 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2012 gewoon op vakantie naar Schotland gaan en de slijterijen bezoeken, mijn broers hebben van elke bezochte slijterij een flesje whiskey meegenomen en volgens mij viel de prijs dan ook nog wel een beetje mee. Toen ik 13 was ben ik meegenomen door mijn broers en zus naar de bierbrouwerij in Gulpen, waar inderdaad het heerlijke bier Gulpener wordt gemaakt. Allereerste aanraking met alcoholische drank. Maar ik drink eigenlijk nooit bier, geef mij maar wijn! Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 25 april 2013 Rapport Share Geplaatst 25 april 2013 Rode wijn voor bij het Italiaanse eten en bier voor bij de borrelnootjes. Niet elke soort volstaat, maar een fris biertje is een weldaad die me de alcoholist in mij nagenoeg doet begroeten. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten