Spring naar bijdragen

"Loopt een man over het water..."


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dat is omdat in humor altijd wel iets kwetsend moet zitten, anders is het niet grappig.

Je haalt Friends aan. Het neusje van de zalm van hoe humor er vandaag moet uitzien: droog, en zo vaak mogelijk op de kap van anderen zittend.

Die humor, die ervoor moet zorgen dat je jezelf zoveel beter voelt dan die andere. Kijk maar eens naar al die 'reality' programma's die hoogtij vieren. Je lacht je rot (met een ander zijn miserie).

Nou, je hebt een tamelijk verknipt beeld van humor. Sexhumor is bijvoorbeeld lang niet altijd kwetsend, zelfspot ook niet, ironie hoeft ook niet kwetsend te zijn, verder bestaat er zo iets als vriendschappelijke spot, en dan zijn er woordgrapjes en zo kan ik nog wel doorgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herman Boon! party.gif

Ik vind het gaaf om te zien hoe Jezus hem gebruikt om zoveel mensen te bekeren, of in ieder geval eens goed na te laten denken om het geloof. Ik vind het mooi om te zien hoe hij daar helemaal voor gaat en er zelf ook van geniet.

Ik heb hem in mijn vorige gemeente een weekend mee mogen maken. Hij was te gast en het was ongelooflijk hoeveel mensen hij in 2 dagen heeft weten te bereiken met Gods woord.

Heb hem ook gesproken, maar wat een energie straalt die man uit.

Hij grapt en grolt en is erg druk, maar op een gegeven moment wordt ie rustig en gaat ie door met waar het werkelijk om draait die dag/avond: GOD!

Hij weet iedereen te raken, te laten nadenken of het geloof.

Een tijdje geleden was er dat programma van de EO waarin Catherine Keyl 'op zoek ging' naar God. Ik was er niet weg van, van dat programma... ik wist niet zeker of ze er wel echt open voor stond. Ben toen de aflvering met Herman Boon gaan kijken, die wilde ik graag zien. En net zoal bij zijn shows lopen hij druk te doen en te grappen en te grollen. Maar dan wordt ie rustig en weet ik de vinger precies op die plek te leggen waarmee hij mensen raakt.

Zo gaaf om te zien hoe God door hem heen werkt! yes.gif

Ziehier:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ehhh... ik heb nog gezocht naar "gereformeerd cabaret" +"ergens rond 2003" +christenunie... maar zelfs Google kent zijn grenzen vrees ik.
knipoog_dicht.gif

En dat terwijl internet geheel tegen verwachting niet op veel weerstand stuitte in de grefogemeenschap. TV werd pas na 25 jaar een beetje gedoogt.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Categorie "onschuldig maar grappig", goedgekeurd dus.
clown.gif


Samengevoegd:

[...]

Ehhh... ik heb nog gezocht naar "gereformeerd cabaret" +"ergens rond 2003" +christenunie... maar zelfs Google kent zijn grenzen vrees ik.
knipoog_dicht.gif

Dat moet Voorwaar zijn geweest en google eens op Kleinzalig Festival knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm, ik ben niet bepaald onder de indruk van deze christelijke cabaratiers. Ik bedoel, ik vind het absoluut niet grappig, moet er niet eens om glimlachen. Als ik denk aan religie en humor, dan moet ik denken aan standup comedian George Carlin en een sketch, waarvan ik me afvraag of ik die op Credible wel kan linken, want hij gaat niet zachtzinnig om met religie, maar die vind ik ontzettend hilarisch. Dus zoek maar met YouTube als je nieuwsgierig bent: George Carlin - religie is stierepoep (maar dan Engels).

Van alles wat ik tot nog toe gezien heb, vind ik atheïstische humor nog steeds veel scherper dan religieuze humor. Qua moppen wil het nog wel lukken, sommige christelijke Credibleposters hebben een groot gevoel voor humor, maar christelijke cabaratiers? Geef mij maar George Carlin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk christelijke cabaratiers ook voornamelijk grappig zijn voor mensen in 'het wereldje' zogezegd, omdat grappen over God al snel op het randje van blasfemie kunnen balanceren, zo niet voor de cabaratier zelf danwel voor zijn publiek, dus grappen gaan al snel over kerken en mensen daarin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt plausibel. Maar ik heb sowieso het idee dat ze over andere onderwerpen ook veel braver zijn. Al is Herman Finkers wel iemand die heel goed ontzettend komisch weet te zijn zonder mensen te kwetsen, maar hij is dan ook de koning van het droge absurdisme.

Finkers: "wanneer neemt die knakker nu eens op"?

stem: "met Knakker".

rofl.gif

link Het is wel een lang fragment, het leukste stuk begint bij 4'10".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Darwin visje is inderdaad een stuk leuker dan een ichtus-visje-met-haai. Iedereen mag z'n eigen mening hebben en een visje-met-pootjes is een stuk respectvoller smile.gif

Met Herman Boon heb ik ook niet zo veel. Op zich vond ik 'm wel origineel, met z'n christelijke benadering van cabaret vond ik 'm een tijdje terug wel origineel en leuk, maar nadat hij in een preek zei dat je geen christen bent als je niet genoeg geeft bij de collecte (of 'love offering' .. het was bij een TRIN-firenight) heb ik het wel een beetje met hem gehad...

Link naar bericht
Deel via andere websites

* RobertF vindt het Ichtusvisje met haai, of het Ichtusvisje in de koekenpan stiekem eigenlijk ook wel érg hilarisch. Tranen in de ogen toen hij ze voor het eerst zag. widegrin.gif

* ahum * bloos.gif

nog een reden waarom Herman Finkers zo briljant is. Net zoals zijn nieuwste theatershow "Na de Pauze." Daarin zegt hij veel mooie, diepzinnige dingen, op die typische droge wijze vna hem.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid