Spring naar bijdragen

Waar gaan dieren heen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:27:30 schreef Gusto het volgende:

[...]

bij jou eerste tekst wordt er toch duidelijk onderscheid gemaakt tussen de 'ziel' van al wat leeft en de adem van de mens..

dieren hebben toch ook adem heeft God daar geen macht over?? ik denk dat in de eerste tekst netzoals in de 2de waar het woord ziel nog ff verduidelijkt word het woord ziel voor bloed kan worden vervangen door het woord leven.

Als je een vertaling gebruikt dan kan je beter de nieuwst gebruiken met het ABN:

ik vind in heel veel gevallen de nbg toch een iets betere vertaling, omdat er in de nbv naar mijn idee aan bepaalde woorden veel minder waarde gegeven wordt...

Er wordt idd onderscheid gemaakt, maar er staat toch duidelijk 'ziel van al wat leeft...'

Verder wordt hier niet over een vervanging van iets gesproken, want op die manier kan je de hele bijbel woorden vervangen door er een inleg puzzel van te maken...

dus dieren hebben weldegelijk adem nodig, maar hebben volgens deze tekst gewoon te nemen zoals die er staat, zonder al te veel geintjes mee uit te halen ook gewoon een ziel...

Hoe verklaar je anders bepaalde sypmtonen van z'n beesie... dat ze sommige dingen in het onzichtbare heel fijn aanvoelen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:42:46 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Ja.

Hoi,

Raido verwoorde het goed.

Het bloed vertegenwoordigd het leven.

Zolang een dier niet goed was uitgebloed mocht het dus niet gegeten worden.

In de bijbel wordt dit ook wel 'verstikt' genoemd.

Dit is ook de reden dat sommige personen hun vlees 'wassen'. Ze zorgen er zo voor dat ze zeker weten dat er geen druppeltje vleesnat in het vlees zit.

Dit is echter een menselijk regeltje en staat nergens in de bijbel

In nederlandse slachthuizen is het gebruikelijk dat een dier wordt verdoofd waarna het leegbloed. Het sterft dus eigenlijk doordat het bloed het lichaam verlaat.

mvg

Shoppy

Link naar bericht
Deel via andere websites

ROBERT F je zegt dat er daar ook dieren zullen zijn en die allemaal schatig zijn ,maar ik zou niet weten hoe je aan die informatie komt en ten 2e wat is er nog leuk aan sommige dieren als ze de hele tijd schattig doen ik vind t bv mooi om te zien hoe een jachtluipaard met zo'n snelheid achter zn prooi aanrent en daar zouden ze dus bijv dan gras eten en de hele tijd schattig gaan doen en wat doen haaien dan? gaan die opeens ook vegetarisch eten? neej als er dieren zouden zijn hoop ik dat ze t zelfde zijn als hier.

en waarom zouden dieren die hier op aarde gaan gewoon doodgaan en de mens niet? we stammen van dieren af en ik vind dat de meeste diersoorten het eerder verdienen om naar een hemel te gaan dan de meeste mensen hier op aarde die de aarde in de loop van de tijd nog wel meer zullen verwoesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 februari 2006 10:59:17 schreef punkgod het volgende:

ROBERT F je zegt dat er daar ook dieren zullen zijn en die allemaal schatig zijn ,maar ik zou niet weten hoe je aan die informatie komt

Staat in de Bijbel...

Jes 11:6

Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam, een panter vlijt zich bij een bokje neer; kalf en leeuw zullen samen weiden en een kleine jongen zal ze hoeden.

Jes 65:25

Wolf en lam zullen samen weiden, een leeuw en een rund eten beide stro en een slang zal zich voeden met stof. Niemand doet kwaad, niemand sticht onheil op heel mijn heilige berg – zegt de HEER.

Quote:
en ten 2e wat is er nog leuk aan sommige dieren als ze de hele tijd schattig doen ik vind t bv mooi om te zien hoe een jachtluipaard met zo'n snelheid achter zn prooi aanrent en daar zouden ze dus bijv dan gras eten en de hele tijd schattig gaan doen en wat doen haaien dan? gaan die opeens ook vegetarisch eten? neej als er dieren zouden zijn hoop ik dat ze t zelfde zijn als hier.

Vind het helemaal niet leuk om te zien... En volgens vorige bijbeltekst zullen dieren idd vegetarisch eten smile.gif

Quote:
en waarom zouden dieren die hier op aarde gaan gewoon doodgaan en de mens niet? we stammen van dieren af

Daar geloof ik niet in

Quote:
en ik vind dat de meeste diersoorten het eerder verdienen om naar een hemel te gaan dan de meeste mensen hier op aarde die de aarde in de loop van de tijd nog wel meer zullen verwoesten.

Helemaal mee eens big-smile.gif Vooral mijn hondje, als die niet naar de hemel gaat wordt ik boos boosrood.gifboosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is nooit God's bedoeling geweest dat de dieren elkaar gingen opeten en op elkaar gingen jagen.

Quote:
Gen 1 vanaf vers 29:Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het.30 Maar aan al het gedierte der aarde en al het gevogelte des hemels en al wat op de aarde kruipt, waarin leven is, (geef Ik) al het groene kruid tot spijze; en het was alzo.

31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.

God gaf aan de dieren het groene kruid en niet andere dieren om te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of dit al in het topic naar voren is gekomen. Maar gisteravond kwam ik in Romeinen 8 vers 18 t/m 23 tegen:

18 Maar wat voor lijden wij hier ook doormaken, het valt in het niet bij de schitterende heerlijkheid, die God ons straks zal laten zien.

19 De schepping ziet hunkerend uit naar het moment waarop zal blijken wie de zonen van God zijn.

20 De hele schepping is namelijk onderworpen aan dood en verval, hoewel niet uit eigen vrije wil.

God heeft dat gedaan als gevolg van de zonde.

21 Maar er is hoop! Ook de schepping zal bevrijd worden uit de macht van dood en verval en dezelfde heerlijke vrijheid krijgen als de kinderen van God.

22 Wij weten dat de hele schepping in afwachting van dat grote moment nog altijd zucht en kreunt.

23 Dat geldt ook voor ons. Ook al hebben wij, als voorproef van het nieuwe leven, de Heilige Geest ontvangen. Wij zuchten ook en hunkeren naar de dag dat ons lichaam zal worden verlost van ziekte en dood.

Lijkt mij dat dieren ( en zelfs planten (???)) in de hemel komen, want zij zijn onderdeel van de schepping.

Of zien jullie het anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien offtopic ( eigenlijk weet ik het wel zeker puh2.gif ).

Maar wat is eigenlijk het verschil tussen de nieuwe aarde en de hemel? Het is toch zo dat zodra je sterft, je in de hemel komt ( mits je God en Jezus aangenomen hebt dan eej ). Waar zit de nieuwe aarde in dit verhaal?

Of moet ik hier een nieuwe topic voor aanmaken modjes?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 februari 2006 20:05:20 schreef Marianne
knipoog_dicht.gif
het volgende:

Ze hebben wel een plaats op de nieuwe aarde, daarben ik zo goed als zeker van, maar of ze in de hemel komen, dat denk ik niet. Misschien zijn er wel in de hemel heel andere dieren die wij niet kennen, en misschien is dat ook wel zo op de nieuwe aarde..

Ja ,ook ik zou graag willen weten wat je met de nieuwe aarde bedoelt Marianne.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En met een simpele zoekopdracht:

Jes 65:17

Zie, ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Wat er vroeger was raakt in vergetelheid, het komt niemand ooit nog voor de geest.

Jes 66:22

Zoals de nieuwe hemel en de nieuwe aarde die ik maak zullen voortbestaan – spreekt de HEER –, zo zullen jullie naam en jullie nageslacht voortbestaan.

2 Petr 3:13

Maar wij vertrouwen op Gods belofte en zien uit naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.

Op 21:1

Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 11:18:05 schreef Ann het volgende:

idd, dieren gaan waar wij heen gaan

Dat is ook onredelijk zeg, wij ons maar uitsloven om een plaatsje in de hemel te bemachtigen en dieren krijgen het zomaar. Dan ga ik me voortaan ook maar als een beest gedragen denk ik puh2.gif

Als dieren in de hemel kunnen komen, kunnen ze waarschijnlijk ook in de hel komen en hebben daarmee ook een soort vrije wil. Waarom verlangt God van hen dan ook niet dat ze goed doen op hun eigen beestachtige wijze?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 07 juni 2004 17:55:37 schreef Loppesj het volgende:

Ja, sorry het houdt maar niet op, maar ik heb ook zoveel vragen
knipoog_dicht.gif
... Waar denken jullie dat dieren heen gaan als ze dood zijn? En maakt het volgens jullie nog uit of ze een lief konijntje waren, een mug of een 1e graads mensonvriendelijke haai?

Loppesj

Dieren gaan nergens heen,zij zullen weer stof worden omdat zij geen ziel en geest hebben zoals de mens heeft.

Als de mens sterft blijft zijn licham hier op aarde achter, maar zijn geest en ziel gaan terug naar God.

God zal dan oordelen waar je heen mag gaan, naar de Hemel of naar het dodenrijk(voorportaal van de Hel)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 21:03:24 schreef Tom het volgende:

[...]Waar baseer je dat op? Toch niet enkel en alleen op wat je zelf graag wilt?

Ik hoop het ergens ook wel. Ik hoop dan ook dat dieren kunnen praten. Dan kan ik eindelijk praten met Snuffel. yes.gif (praten hoeft niet, maar ik hoop wel dat het een weerzien van personen is met eventueel huisdieren)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 14:41:35 schreef Kyran het volgende:

[...]

Dat is ook onredelijk zeg, wij ons maar uitsloven om een plaatsje in de hemel te bemachtigen en dieren krijgen het zomaar. Dan ga ik me voortaan ook maar als een beest gedragen denk ik
puh2.gif

Als dieren in de hemel kunnen komen, kunnen ze waarschijnlijk ook in de hel komen en hebben daarmee ook een soort vrije wil. Waarom verlangt God van hen dan ook niet dat ze goed doen op hun eigen beestachtige wijze?

dieren zijn zoals God ze wil, ze kennen geen goed en kwaad, ze doen waarvoor God ze gemaakt heeft. Wij kunnen dat goed en kwaad etc wel beredeneren

Samengevoegde post 10-2-2007 22:46:54:

maar sorry ik reageer hier verder niet meer in dit topic, daar heb ik geen energie voor

het zal voor een andere keer zijn, een paar weken, maanden weet ik het

Samengevoegde post 10-2-2007 22:54:44:

het knaagde te hard, even opgezocht

hier

29 En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!

30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, [heb] [ik] al het groene kruid tot spijze [gegeven]. En het was alzo.

waarin een levende ziel is waarin een levende ziel is waarin een levende ziel is

ik weet zeker dat dieren een ziel hebben, 100 procent zeker

ohja en er schiet me opeens nog iets te binnen, ergens opt einde in de bijbel staat over de nieuwe aarde, dat de wilde dieren met de mens zullen samenliggen zonder elkaar aan te vallen/ op te eten

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid