Spring naar bijdragen

Teksten homofilie/homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik ken ook zat homo's,ga eens in gesprek met verschilende homo's en vraag door en dan kom je pas veel te weten,je moet niet naar de buitenkant kijken ,maar naar de binnenkant van de persoon.Het is niet alleen blijheid enz.


Samengevoegd:

Sommige mensen durven/willen niet verder kijken dan hun neus lang is en alsmaar kritiek geven.

ach, en ik maar denken dat ik mijn broer en zijn bijna-man onderhand toch aardig goed kende..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dus als je pedosexueel ,zoosexueel,necrofiel bent,dat is dan allemaal normaal?geen afwijking?

Misschien is een lesje op zijn plaats (en laten we het dan even houden bij homoseksualiteit, want bovenstaande afwijkingen hebben niets te maken met homoseksualiteit):

link party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kijk ,als een kind van jongs af aan haar/zijn homosexuele ouders ziet,dan denkt dit kind dat het normaal is.De meeste mensen die kampen met homosexualiteit is ontstaan door opvoeding.Bij homosexuele mannen,meestal ontbrak er een vaderfiguur in het gezin,door alleen een vrouw opgevoed,of is sexueel misbruikt.

wat een onzin zeg hamer.gif ik ben zelf geen voorstander van homoseksuele relaties maar dit slaat echt nergens op.. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

wat een onzin zeg
hamer.gif
ik ben zelf geen voorstander van homoseksuele relaties maar dit slaat echt nergens op..
nosmile.gif

Is dat zo? Voorzover ik weet is nog steeds niet volstrekt helder hoe een homoseksuele geaardheid onstaat en in hoeverre omgevingsfactoren een bijdrage leveren en wat dat betreft zou een kind met een homoseksueel 'ouder'paar daar wellicht door beinvloed worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Is dat zo? Voorzover ik weet is nog steeds niet volstrekt helder hoe een homoseksuele geaardheid onstaat en in hoeverre omgevingsfactoren een bijdrage leveren en wat dat betreft zou een kind met een homoseksueel 'ouder'paar daar wellicht door beinvloed worden.

Dat is zo en dat verliest men vaak helaas uit het oog, maar dat gegeven wil nog niet zeggen dat men een hypothese die nog niet voldoende onderzocht is als waarheid kan gaan verkondigen, alsof dat wél "volstrekt helder" is. Dat snap jij hopelijk zelf ook wel.

Quote:

Men zou een clausule in de fundamentele rechten van een kind moeten opnemen dat elk kind recht heeft op een vader en een moeder!

Is er recent onderzoek waaruit blijkt dat een kind een vader en een moeder nodig heeft?


Samengevoegd:

Quote:

Nogmaals, dat gaat alleen over lust.Homoseksuelen kunnen elkaar liefhebben en het gaat niet per se over lust.

Daarnaast, wat is het alternatief dan? Als je homoseksueel bent, maar het alleen-zijn, de situatie waarin je niet mag liefhebben, niet aan kunt? Tandjes op elkaar? Toch alleen blijven? Depressie? Zelfmoord(neigingen)? Dat kán het resultaat zijn; een mensenleven kan geheel in de soep lopen. Hoe je de homoteksten ook exegetiseert, of in hoeverre je homoseksualiteit ziet als intrinsiek ongeordend (wat ieders goed recht is), er blijft toch een spanningsveld tussen leer en praktijk in veel gevallen. Ik merk dat we in de kerkelijke discussie, ook binnen de orthodoxere kerkgenootschappen gelukkig, ons gaandeweg meer gaan concentreren op het pastorale aspect, en dat vind ik een hoopvol gegeven. Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met de theoretische discussie. Afhankelijk van je Schriftvisie en je wereldbeeld (natuurlijk of niet) kies je een kant, akkoord. Maar stopt het daar? Het fenomeen zal er niet door verdwijnen, het eventuele probleem ook niet.

Hoe denkt de TS er trouwens zelf over inmiddels? Ben je al wijzer geworden van het gekrakeel, Freedom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Is dat zo? Voorzover ik weet is nog steeds niet volstrekt helder hoe een homoseksuele geaardheid onstaat en in hoeverre omgevingsfactoren een bijdrage leveren en wat dat betreft zou een kind met een homoseksueel 'ouder'paar daar wellicht door beinvloed worden.

Nou, de weegschaal begint ondertussen aardig door te slaan naar "nature" en niet naar "nurture". Ik zou naast Conservapedia ook eens andere bronnen raadplegen....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou, de weegschaal begint ondertussen aardig door te slaan naar "nature" en niet naar "nurture".

Dat betekent evenwel niet dat het 'nurture' deel te verwaarlozen is en daarnaast slaat nature nurture niet per se uit.

Niet dat dat voor mij bijzonder relevant is th0.

Quote:

Ik zou naast Conservapedia ook eens andere bronnen raadplegen....

sleepey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Mmm... ik heb zogoed als het hele topic doorlezen, uit respect voor jullie! smile.gif

Ik vind dit een heel moeilijk thema, wat heel wat theologische en psychologisch kennis vraagt, en dat heb ik niet. Ik zal me dus maar beperken tot een eigen visie.

Over homosexualiteit.

De vraag over al dan niet "genezing" impliceert dat homosexualitiet een aandoening zou zijn. Ik meen van niet. Het is gewoon een geaardheid. Pedosexualiteit, necrofilie en heterosexualiteit zijn dat ook. Ook zij kunnen imo nooit genezen.

Homosexualiteit kan echter perfect sociaal aanvaard worden. Ik heb niks tegen die mensen, wel integendeel. Als Christen mag ik dat ook niet.

Leviticus is keihard, maar ook voor mij als varkensvleeseter en weet ik nog allemaal. Ik kan dus maar beter geloven in genade, en ik vrees dat de homosexuelen hetzelfde moeten doen. Ook Jezus leefde volgens de Thora, dat schijnen velen te vergeten...

Tenslotte is homosexualiteit idd onnatuurlijk. Het is zelfs gevaarlijk voor de mensheid met oog op de voortplanting, dus gelukkig is "slechts" 10% van de bevoking homo of bi. Nu ja, 80% van die laatsten zijn wat ik noem trendbi's, maar dat is een andere discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Ik wou even zeggen dat Homofilie en homosexualiteit apart moet worden gezien.

Homofilie betekent dus dat je homo bent en dat dat in je geaardheid ligt.

Als je homosexueel bent dan heb je een sexuele relatie met iemand van hetzelfde geslacht.

Daar worden nogal wat miscommunicaties mee gemaakt knipoog_dicht.gif

Ik ben zelf een niet-praktiserend homofiel, en kan jullie vertellen dat ik uit respect voor God door wat hij aan het begin geschapen heeft (een man en een vrouw naar zijn eigen beeld.) geen relatie aan wil gaan met iemand van het zelfde geslacht.

Dus wou ik nog een bijbeltxt toevoegen aan het lijstje die men nogal es vergeet als men gaat discusieren over homofilie en homosexualiteit:

Gen 1:27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen.

(Dit was dus vóór de zondeval)

Homofilie bestond nog niet en ik ervaar mijn geaardheid als een gebrokenheid van de zonde, zoals er zoveel gebrokenheid is in de wereld. Ja ik denk en voel ook dat mijn geaardheid iets is wat eigenlijk niet zo hoort, niet omdat ik zo ben opgevoed, maar uit jarenlange zoektocht met bijbellezen en bidden.

Ik merk ook dat God mij als homofiel geschapen heeft, en een doel met mij voor ogen heeft. Ik kan jullie vertellen dat het niet makkelijk is om alleen te zijn, zoals iemand hierboven in het forum ook al heeft aangegeven (tandjes op elkaar enz.) maar ik ervaar ontzettend de liefde, kracht en peace van Jezus Christus! Het maakt ook niet meer uit dan, als je dat voelt wéét je ook dat dit leven maar een klein deel is van je bestaan en besef je ook dat dit leven eigenlijk een beproeving is en dat je uit je worstelingen hier in je aardse stukje leven, bijdraagt aan het koninkrijk dat nog komen gaat, waarin geen gebrokenheid meer zal zijn!

Dit vertel ik uit eigen ervaring, en weet dat het in de praktijk echt wel tandjes op elkaar is, maar als je blijft vasthouden aan de liefde van Jezus Christus kun je bergen verzetten!

God bless

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

op dit moment met stip de meest populaire stoplap van het christendom om de homoseksualiteit in de homo te neutraliseren. Werkt in de praktijk misschien voor een paar procent. Het celibaat is voor de uitzonderingen en niet voor de regel.

Celibaat is een roeping.

Kheb trouwens zelf (als hetero) wel eens met de gedachte gespeeld, maar zie het nu niet als iets wat ik graag wil, dus dat is van de baan. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid