Machiavelli 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Let op: Dit is een topic voor gereformeerden, dus opmerkingen, kanttekeningen, kritiek of grappen van papen en anabaptisten zijn niet welkom. Gereformeerd is in deze context eenieder die de 3FvE onderschrijven. Dit topic is bedoeld voor alle zaken die gereformeerden te bespreken hebben onder elkaar, zonder dat zij daarbij gestoord worden door anabaptistische evangelischen of paapse ketters. Hier kun je zonder gene bespreken welke hoed je op moet doen en hoe kort je rok kan zijn. Welke psalmberijming je het liefste gebruikt, of verbond en uitverkiezing tegen elkaar uit te spelen zijn, waarom die neo-calvinisten een stel dwazen zijn en of bevindelijken eigenlijk gewoon bang voor vreemde mensen zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Ben ik grefo? Ik ben niet evangelisch of paaps, maar onderschrijf de 2FvE niet officieel? Maar de psalmberijming, hmm geen voorkeur voor, sommige uit het liedboek zijn mooi, de oude vertaling is ook mooi. Rok mag niet heel kort. Hoed, neeee De rest lijkt me voor zich spreken . Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Ik zoek nog een leuk kortharig kapsel, ik ben per slot van rekening bijna artikel-31-er. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:54:41 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: Ben ik grefo? Ja, maar degelijk hervormd mag ook. Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:54:41 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: Ik ben niet evangelisch of paaps, maar onderschrijf de 2FvE niet officieel? De helft van de internetsites doen het bij mij niet, maar voorzover ik juist geinformeerd ben onderschrijft jullie gemeente als confessionele gemeente weldegelijk de 3FvE. Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:54:41 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: Maar de psalmberijming, hmm geen voorkeur voor, sommige uit het liedboek zijn mooi, de oude vertaling is ook mooi. Rok mag niet heel kort. Hoed, neeee De rest lijkt me voor zich spreken . Duidelijk niet refo Samengevoegd: Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:56:47 schreef AndreasJ het volgende: Ik zoek nog een leuk kortharig kapsel, ik ben per slot van rekening bijna artikel-31-er. Mij lijkt het verstandig om de tondeuze er radicaal overheen te halen en korte stekkels te nemen. Op die manier breek je radicaal met je anabaptistische achtergrond en toon je ook een duidelijke keuze gemaakt te hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:57:38 schreef Machiavelli het volgende: [...] Ja, maar degelijk hervormd mag ook . Gelukkig wat een pak van mijn hart Quote: [...] De helft van de internetsites doen het bij mij niet, maar voorzover ik juist geinformeerd ben onderschrijft jullie gemeente als confessionele gemeente weldegelijk de 3FvE. Volgens mijn dominee tijdens belijdeniscathechesatie niet officieel, wat niet hetzelfde is als we gebruiken ze niet. Quote: [...] Duidelijk niet refo nee, gelukkig niet Samengevoegd: Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:56:47 schreef AndreasJ het volgende: Ik zoek nog een leuk kortharig kapsel, ik ben per slot van rekening bijna artikel-31-er. Een centimeter of drie met een duidelijke scheiding. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:59:19 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: Volgens mijn dominee tijdens belijdeniscathechesatie niet officieel, wat niet hetzelfde is als we gebruiken ze niet. De facto wel. Naar mijn bescheiden mening en observaties dan. En in Katwijk onderschrijven ze ze zeker wel en daar kom je ook regelmatig Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:56:47 schreef AndreasJ het volgende: Ik zoek nog een leuk kortharig kapsel, ik ben per slot van rekening bijna artikel-31-er. *suggereert* link maar misschien moet je ook wat hoofd-veranderinkjes doen.. (ik ken je koppie nie) Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:57:38 schreef Machiavelli het volgende: Mij lijkt het verstandig om de tondeuze er radicaal overheen te halen en korte stekkels te nemen. Op die manier breek je radicaal met je anabaptistische achtergrond en toon je ook een duidelijke keuze gemaakt te hebben. Maar ik dacht een leuk oudvader-achtig langharige coupe..O nee, dat zijn de dramaqueens van de bevindelijken. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Bijna artikel-31-er? En je kon zo goed leren? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:56:47 schreef AndreasJ het volgende: Ik zoek nog een leuk kortharig kapsel, ik ben per slot van rekening bijna artikel-31-er. Mach zijn internet is weg en stom, maar ik mag zeggen dat het nog eens helemaal goed met je gaat komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 * Harm-Jan vind dat de term refo hier altijd in een negatieve context geplaatst wordt. Ik ben een refo, ik vind sommige opwekking, Johannes de Heer, Liedboek-liederen en Negro Spirituals mooier dan Psalmen. Ik heb geen voorkeur voor psalmberijming, ik ben geen tegenstander van broeken noch hoeden in de kerk (ook niet tegen het niet dragen van hoeden in de kerk). Ik heb geen favoriete Bijbelvertaling, ik draag geen blousjes, geen te dure merkkleding, ik fiets op zondag en ik zit wel eens op een terrasje. Ik ben echter wel een refo. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:46:47 schreef Machiavelli het volgende: waarom die neo-calvinisten een stel dwazen zijn en ik ben er nog trots op ook. psalmberijming kan me niet schelen en die hele discussie in mijn kerk kan me gestolen worden. De kerk is een excuus om rokjes en jurkjes aan te schaffen, dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Eindelijk heb ik een pimpelpaars hoedje, gemaakt door mijn kunstzinnige moeder. Dus als ik die op zet word ik denk ik de kerk uitgestuurd........Ik ben al blij dat er uberhaupt over verbond gepreekt wordt...... en ik hou van kunst, dus ik ben geen echte refo Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 * Gilrea is ook een (ge)refo(rmeerde). And I like it. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Ex-grefo en zal dus door Mach persoonlijk met pek en veren de laan uit worden gestuurd, maar niet te beroerd om toe te geven dat de rest-Grefo normen en waarden niet enkel kommer en kwel zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 19:57:38 schreef Machiavelli het volgende: Mij lijkt het verstandig om de tondeuze er radicaal overheen te halen en korte stekkels te nemen. Op die manier breek je radicaal met je anabaptistische achtergrond en toon je ook een duidelijke keuze gemaakt te hebben. Ja, nou... Mijn oude gemeente was wel in staat tot wederdoop, maar waren geen anabaptisten. Ze verwierpen noch predikten een kinder- of volwassenendoop, alleen een gelovigen doop. Aan de andere kant was geloof daar een keuze, geen genade. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 22:44:06 schreef AndreasJ het volgende: [...] Ja, nou... Mijn oude gemeente was wel in staat tot wederdoop, maar waren geen anabaptisten. Ze verwierpen noch predikten een kinder- of volwassenendoop, alleen een gelovigen doop. Aan de andere kant was geloof daar een keuze, geen genade. Anabaptistisch was meer een flauwe steek onder water Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Ik ben een ex-gereformeerde, ga tegenwoordig zelfs naar de pinkstergemeente (sorry ts), maar krijg de laatste tijd steeds meer hijmwee naar de vertrouwde psalmen. En ik wil even een ding van jullie weten. Vinden jullie dat ik een hoedje moet kopen voor als ik bij de ouders van mijn vriend naar de kerk(gereformeerd) ga? Ik hoefde dat in onze oude kerk niet, dus ben er niet aan gewend. Ik pas me wel gewoon aan, door een rok te dragen als ik met hen mee ga. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Nee, dat hoeft niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Quote: Op donderdag 28 mei 2009 10:20:35 schreef *nath* het volgende: Ik ben een ex-gereformeerde, ga tegenwoordig zelfs naar de pinkstergemeente (sorry ts), maar krijg de laatste tijd steeds meer hijmwee naar de vertrouwde psalmen. En ik wil even een ding van jullie weten. Vinden jullie dat ik een hoedje moet kopen voor als ik bij de ouders van mijn vriend naar de kerk(gereformeerd) ga? Ik hoefde dat in onze oude kerk niet, dus ben er niet aan gewend. Ik pas me wel gewoon aan, door een rok te dragen als ik met hen mee ga. Ja, dat hoeft wel Mijn vriendin doet het ook zo, ik vind het wel zo aardig. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Het is wel zo beleefd om te doen, als dat gebruikelijk is in de betreffende gemeente en gezin. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Mijn verloofde is HH (Hersteld Hevormd) Is dat Refo genoeg? Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Quote: Op donderdag 28 mei 2009 10:56:16 schreef Machiavelli het volgende: Het is wel zo beleefd om te doen, als dat gebruikelijk is in de betreffende gemeente en gezin. precies als het gebruikelijk is wel Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Quote: Op donderdag 28 mei 2009 22:04:46 schreef Mr. Emilio het volgende: Mijn verloofde is HH (Hersteld Hevormd) Is dat Refo genoeg? Wat mij betreft wel, maar ach, ik ben dan ook (nog) geen echte refo. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 29 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2009 Quote: Op vrijdag 29 mei 2009 01:51:55 schreef Machiavelli het volgende: [...] Wat mij betreft wel, maar ach, ik ben dan ook (nog) geen echte refo. nog? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten