Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Let op: Dit is een topic voor gereformeerden, dus opmerkingen, kanttekeningen, kritiek of grappen van papen en anabaptisten zijn niet welkom.

Gereformeerd is in deze context eenieder die de 3FvE onderschrijven.

Dit topic is bedoeld voor alle zaken die gereformeerden te bespreken hebben onder elkaar, zonder dat zij daarbij gestoord worden door anabaptistische evangelischen of paapse ketters.

Hier kun je zonder gene bespreken welke hoed je op moet doen en hoe kort je rok kan zijn. Welke psalmberijming je het liefste gebruikt, of verbond en uitverkiezing tegen elkaar uit te spelen zijn, waarom die neo-calvinisten een stel dwazen zijn en of bevindelijken eigenlijk gewoon bang voor vreemde mensen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ben ik grefo?

Ik ben niet evangelisch of paaps, maar onderschrijf de 2FvE niet officieel?

Maar de psalmberijming, hmm geen voorkeur voor, sommige uit het liedboek zijn mooi, de oude vertaling is ook mooi.

Rok mag niet heel kort.

Hoed, neeee

De rest lijkt me voor zich spreken widegrin.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben ik grefo?

Ja, maar degelijk hervormd mag ookknipoog_dicht.gif.

Quote:

Ik ben niet evangelisch of paaps, maar onderschrijf de 2FvE niet officieel?

De helft van de internetsites doen het bij mij niet, maar voorzover ik juist geinformeerd ben onderschrijft jullie gemeente als confessionele gemeente weldegelijk de 3FvE.

Quote:

Maar de psalmberijming, hmm geen voorkeur voor, sommige uit het liedboek zijn mooi, de oude vertaling is ook mooi.

Rok mag niet heel kort.

Hoed, neeee

De rest lijkt me voor zich spreken
widegrin.gif
.

Duidelijk niet refo


Samengevoegd:

Quote:

Ik zoek nog een leuk kortharig kapsel, ik ben per slot van rekening bijna artikel-31-er.

Mij lijkt het verstandig om de tondeuze er radicaal overheen te halen en korte stekkels te nemen. Op die manier breek je radicaal met je anabaptistische achtergrond en toon je ook een duidelijke keuze gemaakt te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, maar degelijk hervormd mag ook
knipoog_dicht.gif
.

Gelukkig wat een pak van mijn hart

Quote:
[...]

De helft van de internetsites doen het bij mij niet, maar voorzover ik juist geinformeerd ben onderschrijft jullie gemeente als confessionele gemeente weldegelijk de 3FvE.

Volgens mijn dominee tijdens belijdeniscathechesatie niet officieel, wat niet hetzelfde is als we gebruiken ze niet.

Quote:
[...]

Duidelijk niet refo

nee, gelukkig niet


Samengevoegd:

Quote:

Ik zoek nog een leuk kortharig kapsel, ik ben per slot van rekening bijna artikel-31-er.

Een centimeter of drie met een duidelijke scheiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mijn dominee tijdens belijdeniscathechesatie niet officieel, wat niet hetzelfde is als we gebruiken ze niet.

De facto wel. Naar mijn bescheiden mening en observaties dan. En in Katwijk onderschrijven ze ze zeker wel en daar kom je ook regelmatigknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mij lijkt het verstandig om de tondeuze er radicaal overheen te halen en korte stekkels te nemen. Op die manier breek je radicaal met je anabaptistische achtergrond en toon je ook een duidelijke keuze gemaakt te hebben.

Maar ik dacht een leuk oudvader-achtig langharige coupe..O nee, dat zijn de dramaqueens van de bevindelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Harm-Jan vind dat de term refo hier altijd in een negatieve context geplaatst wordt.

Ik ben een refo, ik vind sommige opwekking, Johannes de Heer, Liedboek-liederen en Negro Spirituals mooier dan Psalmen. Ik heb geen voorkeur voor psalmberijming, ik ben geen tegenstander van broeken noch hoeden in de kerk (ook niet tegen het niet dragen van hoeden in de kerk). Ik heb geen favoriete Bijbelvertaling, ik draag geen blousjes, geen te dure merkkleding, ik fiets op zondag en ik zit wel eens op een terrasje.

Ik ben echter wel een refo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

waarom die neo-calvinisten een stel dwazen zijn

engel.gif en ik ben er nog trots op ook.

psalmberijming kan me niet schelen en die hele discussie in mijn kerk kan me gestolen worden. De kerk is een excuus om rokjes en jurkjes aan te schaffen, dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Eindelijk heb ik een pimpelpaars hoedje, gemaakt door mijn kunstzinnige moeder. Dus als ik die op zet word ik denk ik de kerk uitgestuurd........Ik ben al blij dat er uberhaupt over verbond gepreekt wordt......

en ik hou van kunst, dus ik ben geen echte refo widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mij lijkt het verstandig om de tondeuze er radicaal overheen te halen en korte stekkels te nemen. Op die manier breek je radicaal met je anabaptistische achtergrond en toon je ook een duidelijke keuze gemaakt te hebben.

Ja, nou... Mijn oude gemeente was wel in staat tot wederdoop, maar waren geen anabaptisten. Ze verwierpen noch predikten een kinder- of volwassenendoop, alleen een gelovigen doop. Aan de andere kant was geloof daar een keuze, geen genade.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, nou... Mijn oude gemeente was wel in staat tot wederdoop, maar waren geen anabaptisten. Ze verwierpen noch predikten een kinder- of volwassenendoop, alleen een gelovigen doop. Aan de andere kant was geloof daar een keuze, geen genade.

Anabaptistisch was meer een flauwe steek onder waterknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een ex-gereformeerde, ga tegenwoordig zelfs naar de pinkstergemeente (sorry ts), maar krijg de laatste tijd steeds meer hijmwee naar de vertrouwde psalmen.

En ik wil even een ding van jullie weten. Vinden jullie dat ik een hoedje moet kopen voor als ik bij de ouders van mijn vriend naar de kerk(gereformeerd) ga?

Ik hoefde dat in onze oude kerk niet, dus ben er niet aan gewend. Ik pas me wel gewoon aan, door een rok te dragen als ik met hen mee ga.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben een ex-gereformeerde, ga tegenwoordig zelfs naar de pinkstergemeente (sorry ts), maar krijg de laatste tijd steeds meer hijmwee naar de vertrouwde psalmen.

En ik wil even een ding van jullie weten. Vinden jullie dat ik een hoedje moet kopen voor als ik bij de ouders van mijn vriend naar de kerk(gereformeerd) ga?

Ik hoefde dat in onze oude kerk niet, dus ben er niet aan gewend. Ik pas me wel gewoon aan, door een rok te dragen als ik met hen mee ga.

Ja, dat hoeft wel knipoog_dicht.gif Mijn vriendin doet het ook zo, ik vind het wel zo aardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid