Spring naar bijdragen

Aanslag Koninginnedag Apeldoorn


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sjaloom Propje,

Nee, het is zelfs minder dan ik beweerde, namelijk twintig jaar. Artikel 10 uit het Wetboek van Strafrecht deelt ons mede:

1.

De gevangenisstraf is levenslang of tijdelijk.

2.

De duur van de tijdelijke gevangenisstraf is ten minste een dag en ten hoogste vijftien achtereenvolgende jaren.

3.

Zij kan voor ten hoogste twintig achtereenvolgende jaren worden opgelegd in de gevallen waarin op het misdrijf levenslange en tijdelijke gevangenisstraf ter keuze van de rechter zijn gesteld, en in die waarin wegens strafverhoging ter zake van samenloop van misdrijven, terroristische misdrijven, herhaling van misdrijf of het bepaalde bij artikel 44, de tijd van vijftien jaren wordt overschreden.

4.

Zij kan in geen geval de tijd van twintig jaren te boven gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Propje,

Nee, het is zelfs minder dan ik beweerde, namelijk twintig jaar. Artikel 10 uit het Wetboek van Strafrecht deelt ons mede:

1.

De gevangenisstraf is levenslang of tijdelijk.

2.

De duur van de tijdelijke gevangenisstraf is ten minste een dag en ten hoogste vijftien achtereenvolgende jaren.

3.

Zij kan voor ten hoogste twintig achtereenvolgende jaren worden opgelegd in de gevallen waarin op het misdrijf levenslange en tijdelijke gevangenisstraf ter keuze van de rechter zijn gesteld, en in die waarin wegens strafverhoging ter zake van samenloop van misdrijven, terroristische misdrijven, herhaling van misdrijf of het bepaalde bij artikel 44, de tijd van vijftien jaren wordt overschreden.

4.

Zij kan in geen geval de tijd van twintig jaren te boven gaan.

das verouderd knipoog_dicht.gif

is nu echt 30 jaar geworden hoor .. volgens mij al sinds 2006..

toevoeging: artikel klopt trouwes wel.. *kucht* als bijna afgestudeerde strafrecht-studente zou ik dat eigelijk ook uit mn koppie moeten weten he knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk vanwege haar grote betrokkenheid met de slachtoffers en nabestaanden na het drama. Je kunt vinden van haar wat je wilt, maar vrijwel direct na het drama was ze veel met de slachtoffers en nabestaanden bezig en bleef ze onder de mensen. Dat siert haar mijns inziens wel en verklaart denk ik wel haar gestegen populariteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Olorin,

Mwah, Beatrix was al populair hoor, volgens mij vonden veel mensen haar al goed als staatshoofd. Alleen ze is nu iets populairder geworden. En ik kan heel goed begrijpen dat haar doen en laten na het drama veel mensen geraakt heeft en ze haar daarom graag nog een tijdje als koningin willen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk vanwege haar grote betrokkenheid met de slachtoffers en nabestaanden na het drama. Je kunt vinden van haar wat je wilt, maar vrijwel direct na het drama was ze veel met de slachtoffers en nabestaanden bezig en bleef ze onder de mensen. Dat siert haar mijns inziens wel en verklaart denk ik wel haar gestegen populariteit.

helemaal mee eens..

mensen zagen dat ze ECHT aangeslagen was.. en dat ze er ook echt werk van maakten slachtoffers en hun familie op te zoeken..

sociale kanten van haar die laatste jaren niet zo duidelijk aanwezig waren komen nu sterk naar boven.. vind het dan ook niet zo vreemd dat er nu positiever over haar gedacht wordt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Olorin,

Mwah, Beatrix was al populair hoor, volgens mij vonden veel mensen haar al goed als staatshoofd. Alleen ze is nu iets populairder geworden. En ik kan heel goed begrijpen dat haar doen en laten na het drama veel mensen geraakt heeft en ze haar daarom graag nog een tijdje als koningin willen houden.

Ik zeg ook niet dat ze niet populair was, maar wel dat er toch met regelmaat het er weer over ging wanneer ze zou gaan opstappen en wanneer dat volgens 'het volk' zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Olorin,

Ja, dat gedoe met wel of niet opstappen werd op een gegeven moment wel een beetje erg opvallend ja. Bijna elke week was er wel weer een aanwijzing of mogelijke datum dat ze toch snél zou opstappen of juist niet. Tja, mensen houden nu eenmaal van speculeren. Wellicht dat ze dat nu dus niet meer zo gepast vinden. De smaak is er een beetje af, na zo'n drama en Beatrix' omgang ermee, denk ik dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid