Propje 0 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Quote: Op woensdag 06 mei 2009 11:30:06 schreef RobertF het volgende: [...]Sjaloom Morphogenesis, Het misverstand is denk ik ontstaan omdat je in Nederland bij een tijdelijke gevangenisstraf niet langer dan 25 jaar kunt krijgen. das 30 jaar toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 6 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Sjaloom Propje, Nee, het is zelfs minder dan ik beweerde, namelijk twintig jaar. Artikel 10 uit het Wetboek van Strafrecht deelt ons mede: 1. De gevangenisstraf is levenslang of tijdelijk. 2. De duur van de tijdelijke gevangenisstraf is ten minste een dag en ten hoogste vijftien achtereenvolgende jaren. 3. Zij kan voor ten hoogste twintig achtereenvolgende jaren worden opgelegd in de gevallen waarin op het misdrijf levenslange en tijdelijke gevangenisstraf ter keuze van de rechter zijn gesteld, en in die waarin wegens strafverhoging ter zake van samenloop van misdrijven, terroristische misdrijven, herhaling van misdrijf of het bepaalde bij artikel 44, de tijd van vijftien jaren wordt overschreden. 4. Zij kan in geen geval de tijd van twintig jaren te boven gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Quote: Op woensdag 06 mei 2009 16:36:38 schreef RobertF het volgende: Sjaloom Propje, Nee, het is zelfs minder dan ik beweerde, namelijk twintig jaar. Artikel 10 uit het Wetboek van Strafrecht deelt ons mede: 1. De gevangenisstraf is levenslang of tijdelijk. 2. De duur van de tijdelijke gevangenisstraf is ten minste een dag en ten hoogste vijftien achtereenvolgende jaren. 3. Zij kan voor ten hoogste twintig achtereenvolgende jaren worden opgelegd in de gevallen waarin op het misdrijf levenslange en tijdelijke gevangenisstraf ter keuze van de rechter zijn gesteld, en in die waarin wegens strafverhoging ter zake van samenloop van misdrijven, terroristische misdrijven, herhaling van misdrijf of het bepaalde bij artikel 44, de tijd van vijftien jaren wordt overschreden. 4. Zij kan in geen geval de tijd van twintig jaren te boven gaan. das verouderd is nu echt 30 jaar geworden hoor .. volgens mij al sinds 2006.. toevoeging: artikel klopt trouwes wel.. *kucht* als bijna afgestudeerde strafrecht-studente zou ik dat eigelijk ook uit mn koppie moeten weten he Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 6 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Ja, is het nu dertig jaar geworden of niet, aspirant-edelachbare? Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 het is nu 30.. dus ik had wel gelijk (ik bedoelde dat ik uit mn hoofdje had moeten zeggen dat het in artikel 10 stond.. artikel klopt wel wat je noemt, alleen staat in dat artikel nu echt dat het dertig jaar is..) Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Dus levenslang is niet levenslang maar 30 jaar? Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 nee levenslang is wel echt levenslang.. maar als op een delict levenslange gevangenisstraf staat, kan in plaats daarvan ook 30 jaar worden opgelegd. Een tijdelijke straf kan normaal gesproken maximaal 15 jaar zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Het wordt nu es tijd dat we weer ontopic gaan Da's meer een korte-vragen-vraag enzo. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 Ja baas Hoeveel doden zijn er nu in totaal gevallen eigenlijk? Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 7, inclusief hijzelf. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 10 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2009 8 nu toch ? Op de herdenkingsdag is er nog een overleden. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 10 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2009 Ja idd. Toch wel raar (is niet het goede woord eigenlijk) dat dat nog na een week kan. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Quote: Op maandag 11 mei 2009 10:43:04 schreef Cornelius van Wijck het volgende: On topic nog een boeiend verschijnsel: tot de aanslag wilde mensen liever WA als staatshoofd, sinds de aanslag schijnt men B weer te willen. Da's wel boeiend ja, weet je ook waarom dat is? Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Quote: Op maandag 11 mei 2009 16:53:17 schreef Henriëtte het volgende: [...] Da's wel boeiend ja, weet je ook waarom dat is? Medelijden met Bea ofzo? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Of omdat Bea gewoon weer sterk in het nieuws kwam en daarvoor elke minuut er weer een 'wanneer moet Bea aftreden' poll om je oren vloog. De media weet wel hun eigen nieuws te maken... Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 11 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Ik denk vanwege haar grote betrokkenheid met de slachtoffers en nabestaanden na het drama. Je kunt vinden van haar wat je wilt, maar vrijwel direct na het drama was ze veel met de slachtoffers en nabestaanden bezig en bleef ze onder de mensen. Dat siert haar mijns inziens wel en verklaart denk ik wel haar gestegen populariteit. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Zegt trouwens meer over 'het volk', als ze zo snel om kunnen slaan... Althans, in hoeverre je het opinie onderzoek serieus kunt nemen. Het zal niet de eerste keer zijn als een opinie onderzoek niet deugt. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 11 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Sjaloom Olorin, Mwah, Beatrix was al populair hoor, volgens mij vonden veel mensen haar al goed als staatshoofd. Alleen ze is nu iets populairder geworden. En ik kan heel goed begrijpen dat haar doen en laten na het drama veel mensen geraakt heeft en ze haar daarom graag nog een tijdje als koningin willen houden. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Quote: Op maandag 11 mei 2009 17:02:33 schreef RobertF het volgende: Ik denk vanwege haar grote betrokkenheid met de slachtoffers en nabestaanden na het drama. Je kunt vinden van haar wat je wilt, maar vrijwel direct na het drama was ze veel met de slachtoffers en nabestaanden bezig en bleef ze onder de mensen. Dat siert haar mijns inziens wel en verklaart denk ik wel haar gestegen populariteit. helemaal mee eens.. mensen zagen dat ze ECHT aangeslagen was.. en dat ze er ook echt werk van maakten slachtoffers en hun familie op te zoeken.. sociale kanten van haar die laatste jaren niet zo duidelijk aanwezig waren komen nu sterk naar boven.. vind het dan ook niet zo vreemd dat er nu positiever over haar gedacht wordt.. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Quote: Op maandag 11 mei 2009 17:14:25 schreef RobertF het volgende: Sjaloom Olorin, Mwah, Beatrix was al populair hoor, volgens mij vonden veel mensen haar al goed als staatshoofd. Alleen ze is nu iets populairder geworden. En ik kan heel goed begrijpen dat haar doen en laten na het drama veel mensen geraakt heeft en ze haar daarom graag nog een tijdje als koningin willen houden. Ik zeg ook niet dat ze niet populair was, maar wel dat er toch met regelmaat het er weer over ging wanneer ze zou gaan opstappen en wanneer dat volgens 'het volk' zou zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 11 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 Sjaloom Olorin, Ja, dat gedoe met wel of niet opstappen werd op een gegeven moment wel een beetje erg opvallend ja. Bijna elke week was er wel weer een aanwijzing of mogelijke datum dat ze toch snél zou opstappen of juist niet. Tja, mensen houden nu eenmaal van speculeren. Wellicht dat ze dat nu dus niet meer zo gepast vinden. De smaak is er een beetje af, na zo'n drama en Beatrix' omgang ermee, denk ik dan. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 11 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten