Spring naar bijdragen

Na den Dood,


Aanbevolen berichten

De juiste manier is thans het nederleggen op een houten schip en den brand er in fteeken. Dit gedaan onder luid gezang van vikkingen en onder het genot van spyzen en vele bier uit een hoorn. En fluitend einde en grootsch kampvuur waar men het everzwyn op roofterd en tevens een glaazje appelfap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker onderwerp weer op deze grauwe middag. Het maakt mij niet zoveel uit, ik heb met mijn vriendin afgesproken dat zij mag beslissen over alles, mocht zij de langstlevende zijn. Ik ben wel orgaandonor. Ik vind zelf crematie goed genoeg, omdat dat goedkoper is (Hollander ja, ik weet 't). Ik heb ook niet zoveel wensen voor de uitvaart, cake of spritsen maakt mij niet uit. Zolang deze maar geschiedt vanuit mijn eigen kerk. Ik heb wel een lijst met gezangen uit het LvdK en wat gedichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het liefst gewoon een standaard begrafenis volgens de gewone liturgie met het liefst een koor, waarschijnlijk het beste een gebedsviering zodat ook mijn protestantse familie en naasten in álles kunnen deelnemen, en een intentie in de daaropvolgende zondagse Mis.

Het liefst wil ik dat mijn nabestaanden zo min mogelijk worden belast hiermee, dus dat ze niet allerlei vervelende of onmogelijke wensen zouden moeten uitvoeren en dat ze financieel zich qua begrafenis geen zorgen hoeven te maken (heb dus ook een uitvaartverzekering).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(heb dus ook een uitvaartverzekering).

Ik heb hier over nagedacht maar na wat rekenwerk (rekening houdende met inflatie e.d. aangezien ik nogal oud ga worden) toch besloten dit niet te doen. Wel zit ik er over te denken om over een paar jaar een uitvaartverzekering af te kopen, dat scheelt heel veel geld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Nooit over nagedacht eigenlijk..

Ff denken..

Een simpele begrafenis denk ik, met veel in het zwart, behalve kist, die moet creme of wit zijn.

Verder qua muziek lijkt me Slechtvalk - My Last Call of Burying the dead wel toepasselijk engel.gif

Qua steen heb ik niet echt een smaak, en duur hoeft van mij ook niet. Ik bedoel, ik heb net zoveel aan een goedkope steen als aan een dure steen. Niets dus.

En met dat geld wat je overhoud door de goedkope steen te kopen kan je ook een goed doel spekken.. Vind ik dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even kijken: organenoogst en daarna de snijtafel. Als wat overblijft tegen die tijd nuttig gebruikt kan worden bijvoorbeeld om elektriciteit op te wekken, mij best, en anders gewoon op de eerste woensdag van de maand met het Klein Chemisch Afval mee. Ik hecht werkelijk geen enkele waarde aan mijn toekomstige stoffelijk overschot, en als ik er iemand mee blij kan maken... prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een mooi luchtbegrafenis in Tibet: Eerst wordt al het vlees van mijn botten geschraapt door een paar Tibetaanse monniken, in stukjes gehakt, en aan de roofvogels gevoerd. Dan worden mijn botten tot brij geslagen, vermengd met mijn bloed, en ook dat wordt aan de vogels gevoerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

He das bah, Vegaloog.

Doe mij maar een simpele, oecumenische, enigszins blije begrafenis. Steen? Alsie maar glimt. Of plastic is ook goed, dan kan je hem verschillende kleurtjes geven^^ Liefst fluor kleuren dansmile.gif

Of geheel op zijn romeins, in mijn romeinse kleren, met een muntje onder mijn tong voor de Charon zodat ik niet 1000 jaar aan de rand van de Styx hoef te wachten tot ik door kan naar de onderwereld. En dan in een kist op de vuurhoop en mijn as in een pot in een urnenmuur. Of als ik tegen die tijd heel rijk ben in een mij toegewijd mausoleumwidegrin.gif

Maar dan krijg ik denk ik wel een fikse straf van 1000 jaar extra vagevuur dus doe toch maar nietwidegrin.gif

En ohja: ik wil donor zijn, en er is één liedje dat ik echt heel graag zou 'horen' als ik dood ben, namelijk Our Farewell van Within Temptation. Volgens mij heb je als nabestaanden daar toch best wat steun aan. En anders is het iig een héél mooi liedje. Misschien dat ik het nog inzing zodat dat afgespeeld kan worden op mijn begrafenis, dat vind ik wel mooi eigenlijksmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een mooi luchtbegrafenis in Tibet: Eerst wordt al het vlees van mijn botten geschraapt door een paar Tibetaanse monniken, in stukjes gehakt, en aan de roofvogels gevoerd. Dan worden mijn botten tot brij geslagen, vermengd met mijn bloed, en ook dat wordt aan de vogels gevoerd.

Had ik nog overwogen, maar de vliegreis naar Tibet is niet klimaatneutraal. Ze zouden me nog in Burger's Bush in de roofvogelkooi mogen dumpen, maar dat zal de bezoekersaantallen wel drukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid