Spring naar bijdragen

Begrip voor andere waarheid?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

maarja, als ik nou zeg dat ik niet snap dat mensen zich beledigt voelen als ik zeg dat god een verzinsel is, jezus psychotisch was en de bijbel een sprookjesboek is? (voorbeeld)

dit zou dan mijn overtuiging zijn.

Waarschijnlijk trouwens ook omdat de gekozen woorden denigrerende bijklank hebben.

Want technisch gezien is de bijbel geen sprookjesboek. En als het wel een sprookjesboek zou zijn, waarom zou Jezus dan psychotisch zijn? Ik bedoel, de wolf van roodkapje was ook gewoon een wolf, niet een mafketel in een wolvenkleed of een psychose van roodkapje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En dat verbaast me. Maar wat me vooral verbaast, is de emotie die dat oproept, het beledigd zijn.

Het verbaast mij nog meer dat jij dat vooral zegt knipoog_dicht.gif Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat iemand zich 'gekwetst' voelt, of nog meer geshockeerd (niet zozeer beledigd). Ik denk daarnaast dat je dit soort informatie juist helemaal niet op een shirt wil zetten omdat het niet echt dat deel van de waarheid is wat mensen tot het christendom brengt.

In dat geval zou ik graag in een shirt lopen met 'Fear God, Prepare for thy doom!'

Link naar bericht
Deel via andere websites

@olorin: ik noemde die dingen als voorbeeld.

stel.. je loopt over straat en je komt iemand tegen met een t-shirt 'jesus was psychotic'. dat bedoel ik.

of 'god bestaat niet'.

daarover kan een boel ophef zijn (natuurlijk van lang niet alle christenen, maar er zullen er genoeg zijn die vinden dat dat echt niet kan).

daar ben ik het dus niet mee eens. ik snap best dat een christen het er niet mee eens is, maar zo zal degene met dat shirt het er ook niet mee eens zijn als iemand met een shirt met 'god houdt van jou' loopt.

in principe ben ik met mn verhaal eigenlijk weer terug bij de beginpost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan sterk tegen bepaalde meningen ageren, in mijn geval bijzonder tegen een bepaalde mening die opgetekent staat in leviticus. (mocht dat jullie ontgaan zijn) maar het is niet dat ik die mening verboden zou willen zien. Niet omdat het me op zich een worst zou kunnen schelen als die bepaalde tekst verboden werd, maar omdat dat inherrent inhoud dat mijn mening op dat moment ook potentieel in gevaar is. De zogenaamd "gekwetste" mensen hebben vrijwel altijd niet alleen de nare eigenschap dat ze anderen de bek willen snoeren, maar eisen ook respect voor hun mening die toevalligerwijs meestal ook kwetsend is voor anderen.

Ik krijg bijna altijd jeukende trapvingertjes van "gekwetste" mensen trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat iemand zich 'gekwetst' voelt, of nog meer geshockeerd (niet zozeer beledigd).

Dit is denk ik precies wat ik "voel/ ervaar" in zo'n geval...

Natuurlijk mag ieder zijn eigen mening hebben en dat uiten, tenzij andere mensen er echt last van hebben (bijvoorbeeld, dat iemand met doodskoppen erop bij mij komt werken, dan denk ik dat diegene naar huis kan gaan om wat anders aan te doen)...

Het is meer dat ik een soort "pijn" van binnen ervaar, dat dit over God gezegd wordt. Ik heb dan weer niet een overdreven bekeringsdrang of dat ik me opeens heel vel op ga stellen daar tegenover, want dat werkt in het algemeen niet en ik ben denk ik van aard niet zo.

Maar toch zal het ergens aan mij knagen en ik denk zelfs dat ik een schiet gebedje zou maken...

Mijn broer had eens een shirt met de tekst "Jezus." dat vond ik dan wel weer mooi, maar ik kan me voorstellen dat anderen het misschien raar vinden. In die zin: laat ieder vinden wat hij/ zij vind en zelf weten hoe dat uit te dragen...

@ MC: Het is ons niet ontgaan hoor... flower.gif Ik denk ook zelf dat het niet juist is om op die manier om te gaan met elkaar, dat vind ik erg van welke kant dan ook!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ MC: Het is ons niet ontgaan hoor...
flower.gif
Ik denk ook zelf dat het niet juist is om op die manier om te gaan met elkaar, dat vind ik erg van welke kant dan ook!

Maar de mogelijkheid moet er wel zijn denk ik. Als ik mezelf weer eens opwind over iets denk ik gewoon: "Maar, ik hoef het helemaal niet te lezen" ik leg de schuld (zo die er is) van mijn gekwetstheid of wat dan ook uiteindelijk bij mezelf neer. En ik denk dat meer mensen dat zouden moeten doen.

zolang je het kunt vermijden om gekwetst te worden, heb je geen recht om anderen met je gekwetstheid aan te vallen. zolang de kwetsing niet direct op jou gericht is is dat mi altijd het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

CITAAT Diana ------mijn broer had eens een shirt met de tekst "Jezus." dat vond ik dan wel weer mooi, maar ik kan me voorstellen dat anderen het misschien raar vinden. In die zin: laat ieder vinden wat hij/ zij vind en zelf weten hoe dat uit te dragen...

Niks gek heel goed ,iedere Christen Christin zou zeer zichtbaar een kruis liefst behoorlijk groot om de nek moeten dragen.

Wij schamen ons het Evangelie niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niks gek heel goed ,iedere Christen Christm zou zeer zichtbaar een kruis liefst behoorlijk groot om de nek moeten dragen.

Wij schamen ons het Evangelie niet.

Ow ik schaam me er niet voor hoor... ik denk alleen dat een christenin zijn in daden meer waard is dan een mega kruis om je nek dragen flower.gif

Verder denk ik dat het juist kan afstoten door zulke visuele tekenen te dragen, dat heeft niets met schamen te maken. Ik wil juist door mijn daden een lichtje kunnen zijn, een open communicatie hebben om er op die manier van te getuigen. Ik merk bijvoorbeeld dat mijn collega die met duidelijke uiterlijkheden laat zien dat ze christen is, gemeden wordt in gesprekken hierover... dat vind ik erg jammer...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid