Spring naar bijdragen

Christen in een subcultuur


Aanbevolen berichten

Nu we het toch over scenes en uiterlijk hebben...

Wie van jullie bevindt zich eigenlijk in een van de vele subculturen? Zijn er in die subculturen botsingen tussen de christelijke normen en waarden en die van de betreffende cultuur?

Of zijn er mensen die een bepaald aspect van een subcultuur helemaal geweldig vonden maar vanwege het conflict tussen christendom en de betreffende cultuur niet in de subcultuur zijn gedoken?

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat mij opvalt is dat als christenen zich in een subcultuur bevinden het bijna altijd om een metal en/of punk cultuur gaat. Dat is in ieder geval mijn indruk hier.

Klopt ja, christenen hebben idd doorgaans een goede muzieksmaak, als ze die durven te laten ontwikkelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Metal is wat pubers luisteren zodra ze hun eigen stereotorentje krijgen. Een doorontwikkelde muzieksmaak is per definitie klassiek.
rofl.gif

De eerste zin klopt niet. Puber luisteren geen metal maar iets wat daar op lijkt of de commerciele bovenlaag. Maar een hoop meer volwassen metalheads luisteren ook klassieke muziek volgens mij, metal heeft ook een hoop klassieke invloeden.

Maar om het on topic te houden, jij bent een klassiekhead dus? Tapetraden met de mooiste concerten en uitvoeringen, patsen met bootlegs van de sfeervolste nieuwjaarsconcerten en posters van de geniaalste componisten op je kamer? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Metal is wat pubers luisteren zodra ze hun eigen stereotorentje krijgen. Een doorontwikkelde muzieksmaak is per definitie klassiek.
rofl.gif

Of jazz.

Quote:

[...]

metal heeft ook een hoop klassieke invloeden.

[...]

Maar metal waarin men klassieke muziek probeert te verwerken is bijna altijd een slap aftreksel van echte klassiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mijn leraar maatschappijleer zit ik in een subcultuur. Ik hou niet van hokjes (puh2.gif)

Verder, sja... In de hele maatschappij van tegenwoordig ben je afwijkend als christen, dus in een subcultuur net zo (tenzij jouw subcultuur een kerkelijke is). Maar mijn muziekstijl of kledingsstijl botst niet met mijn geloof, geloof ik smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken anders genoeg christelijke hiphoppers, et cetera.

Verder vind ik het onzin dat het luisteren naar punk of metal gelijk zou staan aan 'een goede muzieksmaak'. Ik merk juist vaak dat metalheads narrow minded zijn als het op muziek aankomt. Ik bevind me niet in een subcultuur, maar in een heleboel. Ik combineer diverse kledingstijlen en ik combineer vrijwel alle muziekstijlen met elkaar. Wellicht zou ik het moeten samenvatten onder een noemer: rock-'n-roll, maar ook die noemer is niet helemaal correct.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de laatste tijd de indruk dat gewoon al niet negatief staan tegenover de kerk in de (Vlaamse, alleszins) gothic subcultuur al verdacht onpopulair is, ik kan me voorstellen dat overtuigd christen zijn (vooral katholiek) in zo'n situatie misschien minder aangenaam is.

(Then again, da's vast ook zo bij de gemiddelde groep 'mainstream' jongeren.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me nooit echt afgezet tegen een subcultuur. Behalve het Christendom incidenteel bij fases. Wél vond ik het altijd leuk om er wat mee te spelen. Met driedelig pak wat pilsjes drinken bij Heathcliffs, het hardrockcafe hier. Of omgekeerd, in m'n kranteloopkloffie 'eventjes m'n diploma ophalen'.

Mjah, dat heb ik allemaal niet meer zo. Wél vind ik het nog erg tof, en dat is misschien een beetje het spiegelbeeld van wat Iriacynthe duidt, om in zogenaamde 'open-minded' kringen, of bij AMB-achtige familieleden over mijn geloof te praten.

Ja, Christus neemt soms, maar Hij geeft ook weldegelijk. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid