Spring naar bijdragen

De Kerk, Apostolisch en Katholiek


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Vegaloog,je weet het dat er code zijn in de internet wereld en forum wereld ;NOOIT vragen in het openbaar naar privezaken.

Trouwens deze draad gaat daar ook niet over.
copper2.gif

Weet ik, maar ik probeer je uit je tent te lokken, omdat ik niet in jouw profiel kan komen. Schijnbaar heb je hem niet ingericht, en daardoor kan niemand jou een lief (of ander) berichtje sturen. flower.gif

Quote:

[...]En OF dat bestaat, Arnhem én Hengelo
smile.gif
Ook wel bekend als Onafhankelijke (Oud-)Rooms Katholieke Kerk (het lijken wel gereformeerden)...

Heb ik bekeken, ziet er grappig uit. Sommige ideeën vind ik niet eens zo verkeerd, maar het loskoppelen van de Romana, en je dan tóch Rooms blijven noemen... onzinnig. En dan die griezelige "vrij-katholieke kerk".

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]En OF dat bestaat, Arnhem én Hengelo
smile.gif
Ook wel bekend als Onafhankelijke (Oud-)Rooms Katholieke Kerk (het lijken wel gereformeerden)...

Weer iets nieuws geleerd. Overigens komt de combi klassieke liturgie en 'meegaan met de tijd' qua opvattingen nogal bekend over bij mij. Nou ja, ze zijn niet zó vrij als de VKK, maar dan nog.

Van hun site:

Quote:
Waaruit blijkt dat eigentijdse dan?

We gaan anders om met zaken als: de vrouw in de Kerk, de vrouw in het priesterambt; sexualiteit ( ook homosexualiteit), vragen over leven en dood, enz. Daarbij wordt wèl de overgeleverde katholieke leer als uitgangspunt genomen, maar niet als statisch uitgangspunt. Niet als de wet van Meden en Perzen. Want uiteindelijk is de wet er voor de mens, en is niet de mens er voor de wet. Nieuwe vragen eisen nieuwe antwoorden.

Het blinkt uit in vaagheid (meer duidelijkheid omtrent deze punten kon ik ook niet vinden, behalve dat er geen verplicht celibaat voor de priesters/bisschoppen is), maar belooft niet veel goeds.


Samengevoegd:

Quote:

En dan die griezelige "vrij-katholieke kerk".

Ik zie nu je post pas, maar daar moest ik ook aan denken widegrin.gif Al is de VKK echt wel héél veel vrijzinniger hoor. Maar ik denk dat het qua praktijk in juist de hierboven gequote zaken niet eens zoveel uitmaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Al is de VKK echt wel héél veel vrijzinniger hoor.

Ik zag op de site staan dat ze de dogma's die de paus uitroept wel erkennen. Zal de VKK vast niet doen, heb ik 't idee. Maar ik ken die twee groepen alle twee niet zo goed. Behalve dat vkk volgens mij een nogal esoterische groep is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid