Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

Redenen voor mij om niet te internetdaten:

1. Ik breng al zoveel tijd per dag door op het internet, zou liever meer dan minder tijd achter de computer zitten.

2. Heb nooit helemaal begrepen waarom je actief op zoek zou gaan naar een partner. Het werkt mijns inziens beter om gewoon happy te zijn met jezelf en leuke dingen te doen, dan kom je vanzelf de man/vrouw van je dromen tegen.

3. Je kunt nooit zeker zijn of het in realiteit wel klikt met je date. Bovendien riskeer je dat je heel eigen ideeën creëert over je date, maar vervolgens is dat beeld ver van de realiteit en valt de date erg tegen.

[...]

Ik denk dat deze stelling onzin is.

De sterkte (als in spierkracht?) van man/vrouw varieert per persoon.

Geloof je dat echt?

Mannen en vrouwen zijn even slecht, maar bepaalde slechte dingen zijn meer voor mannen en andere weer meer voor vrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja daar zit inderdaad wat in, bepaalde dingen zijn misschien meer typische mannen criminaliteit (het voorbeeld van de verkrachting) en andere dingen weer typische vrouwen criminaliteit (fraude?).

Wat betreft mijn opmerking over mannen vs vrouwen qua kwetsbaarheid, vraag ik me af of je kunt zeggen dat vrouwen per definitie kwetsbaarder zijn dan mannen. E.e.a. hangt misschien af van lengte, gewicht, snelheid, etc.etc. Maar eigenlijk doet het er ook niet echt toe in deze discussie, gezien we het hadden over internetdaten.

Maar hee, Marlizza, ik ben eigenlijk wel benieuwd of je al aan het internet daten bent. Hoe gaat het?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een tijdje terug heb ik me ingeschreven bij een christelijke datingsite.

Eerst met een paar mensen wat berichtjes uitgewisseld, maar eigenlijk weet je meteen wel dat het niets kan worden.. of je hoort ineens niets meer.

Maar uiteindelijk heb ik toch een jongen gevonden waarmee ik heel vaak en heel erg leuk mail smile.gif

Toch hou ik in mijn achterhoofd dat hij in het echt misschien wel heel anders is dan via de mail. Dat moet ook wel, anders zou het tijdens bij de ontmoeting wel een hele grote teleurstelling zijn..

Maar ik blijf er toch bij: niet geschoten altijd mis.

Misschien vind ik via zo'n site wel de liefde van mijn leven en dan is dit toch maar een kleine moeite, lijkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Goed idee van l-i-e-n-n-e om deze draad weer te reanimeren; de discussie is zeker in deze tijd relevant. Denk aan bijvoorbeeld afgelopen kerstdagen. Bij diverse telefonische hulplijnen is een explosieve toename van depressive gemoedstoestanden waargenomen onder andere wegens het ontbreken van een metgezel. Internetdating zou een mogelijke oplossing kunnen bieden. Zelf mag ik me al bijna 4 jaar gelukkig prijzen met een lieve dame die ik via een datingsite heb leren kennen. Persoonlijk heb ik er geen bezwaar tegen. Er zijn er vele en iedere aanbieder kent een andere focus, welke kan worden verfijnt met diverse selectiecriteria. Zo wordt je, indien je dat wenst, zo min mogelijk geconfronteerd met levensopvattingen die haaks staan op die van jou smile.gif

Naar mijn mening: iedereen kiest het medium waar hij/zij zich prettig voelt. Ik praat gemakkelijk, ben niet sociaal onvaardig, maar een kroeg/disco met de stereo op 10 is bijvoorbeeld een locatie waar ik mijn droompartner niet zal vinden ;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met internetdaten is niks mis..

Maar je moet wel goed oppassen met wie je afspreekt en het niet te snel doet als je het niet vertrouwd.

Paar keer internet date gehad en sommige zijn goed en leuk verlopen en andere waren een grote flop..

maarja dat heb je ook met dates irl!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Daten via internet; een paar tips:

- Zorg dat je op een openbare plek afspreekt, zeker de eerste keer.

- Zorg dat iemand weet waar je uithangt en laat dat eventueel ook even vallen tijdens de date. Wel subtiel, anders word de date weer vrij kansloos.

- Zorg dat je iemands gegevens krijgt voor je uberhaupt date

- Controlevragen zijn vaak handig, maar forceer dat nooit, je wilt uiteraard uiteindelijk wel een date.

- Zorg dat je op ieder moment dat jij wilt je ook wegkunt. Spreek dus af op tijden dat er bijvoorbeeld nog openbaar vervoer is.

- zorg dat je iemand ook echt spreekt voor je date. Als het kan liefst zelfs via een webcam. Communicatie zit maar voor 10% in de woorden. Let wel: maak je intenties duidelijk als je niet zit te wachten op de minder verheffende mogelijkheden van de webcam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, bellen voordat je elkaar echt ziet, goeie tip!!

Ik heb wel eens afgesproken met iemand via internet, al hoewel dat geen date was, maar gewoon als vrienden. Maar als ik die persoon al eerder via de telefoon had gesproken, dan had ik waarschijnlijk al meteen gemerkt dat we helemaal niet leuk konden babbelen... Had een stuk gescheeld puh2.gif

Bovendien breekt het de spanning al, als je fftjes elkaars stem heb gehoord. Het is toch een stuk 'echter' contact.

Ik had een keer afgesproken met een jongen die ik wel al 1 keer had gezien, daarna via internet gevonden. Veel gemsnt en gesmst, maar het spreken maakte het toch veel makkelijk om hem te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid