Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Helemaal mee eens, eerst bellen voor je afspreekt. Stel dat iemand nou kwaads in de zin zou hebben, wil diegene misschien niet bellen of gaat andere smoesjes verzinnen... Iemand van 50 die doet of ie 18 is klinkt namelijk echt wel anders via een telefoonlijn puh2.gif

En inderdaad, je kunt dan ook merken of je in het echt ook lekker kunt kletsen. Mocht dat niet zo zijn is het niet meteen een reden of de date dan maar af te zeggen, want sommige mensen (zoals ik vroeger) vinden bellen gewoon een beetje eng knipoog_dicht.gif

Ik heb nu wel gemerkt dat ik zelfs in het Australisch makkelijk drie kwartier kan volbeppen aan de telefoon rofl.gif Dus in het echt hoef ik denk ik ook niet om gespreksmateriaal verlegen te zitten, haha!

Doodeng in het begin, dat wel... maar een goede date-check denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 110
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Esther, dat vind ik dus niet consequent he? puh2.gif Eerst heel geruststellend:

Quote:

Iemand van 50 die doet of ie 18 is klinkt namelijk echt wel anders via een telefoonlijn
puh2.gif

en dan vervolgens het verhaal hoe jij je griezelig écht als een Australische kan voordoen aan de telefoon. (ik verwijs maar naar dat Biesbosfilmpje dat je ooit gepost hebt).

Als hij niet beter wist, dan zou hij ook gedacht hebben dat je twee straten verderop woonde. puh2.gif

lekker geruststellend dus thumbsup.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Esther, dat vind ik dus niet consequent he?
puh2.gif
Eerst heel geruststellend:

[...]

en dan vervolgens het verhaal hoe jij je griezelig écht als een Australische kan voordoen aan de telefoon. (ik verwijs maar naar dat Biesbosfilmpje dat je ooit gepost hebt).

Als hij niet beter wist, dan zou hij ook gedacht hebben dat je twee straten verderop woonde.
puh2.gif

lekker geruststellend dus
thumbsup.gif

Ik stel voor dat we lok-australiers in gaan zetten om onze oceanische medemensch te beschermen tegen dit soort onmenschen boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Internetdating kan goed werken. Het is erg plezierig als je van te voren al een beeld hebt van de interesses van het subject dat je aandacht heeft. Maar als ik 1 ding heb geleerd, is het dat ik niet moet beginnen aan lange elektronische contacten zonder elkaar te hebben gezien. Ik spreek dan ook al snel af.

Echt spannend is het dan niet, vind ik. Er is geen band dus als het niet klikt is dat verder geen probleem. Ik heb nu al heel wat internetdates gehad, je wordt er snel beter in. Het nadeel van al die dates is dat je zakelijker en afstandelijker wordt. Het is me opgevallen dat de meeste dames daar niet goed tegen kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Helemaal mee eens, eerst bellen voor je afspreekt.

Brrr, ik moet er niet aan denken! bloos.gif Ik ben zo'n antibeltype! widegrin.gif Met goede vrienden bel ik graag (en dan kan 't ook echt lang worden), maar het is verder niet echt mijn medium. Ik spreek liever gelijk IRL af, of het nou voor een date is of gewoon vriendschappelijk via een internetforum ofzo (op die laatste manier heb ik al enorm vaak met mensen - 1 op 1 of groepsgewijs - afgesproken en veel nieuwe vrienden gemaakt)! Maar dan is 't wel slim inderdaad om niet gelijk een hele avond met eten enz af te spreken. Stel dat 't niet leuk is, dan wil je toch weer snel op kunnen stappen.


Samengevoegd:

Quote:

Internetdating kan goed werken. Het is erg plezierig als je van te voren al een beeld hebt van de interesses van het subject dat je aandacht heeft. Maar als ik 1 ding heb geleerd, is het dat ik niet moet beginnen aan lange elektronische contacten zonder elkaar te hebben gezien. Ik spreek dan ook al snel af.

Echt spannend is het dan niet, vind ik. Er is geen band dus als het niet klikt is dat verder geen probleem. Ik heb nu al heel wat internetdates gehad, je wordt er snel beter in. Het nadeel van al die dates is dat je zakelijker en afstandelijker wordt. Het is me opgevallen dat de meeste dames daar niet goed tegen kunnen.

Op zich slim om niet heel lang te gaan zitten mailen (al was 't maar tegen de RSI knipoog_dicht.gif) Maar als het zo 'zakelijk' wordt, word je er dan beter in of juist misschien slechter? En is het dan niet de hoogste tijd voor een date-break? Het is geen veemarkt, hè flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als LightJr daar de liefde van zijn leven kan vinden: prima! Maar daar ziet het zo nog niet naar uit hè
knipoog_dicht.gif

Ik heb het hele verhaal van mij hier wel eens opgeschreven, maar weet je, ik heb dus ook mijn ex gevonden via het net. Nou, huppa, even bellen en 't was gereed. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"weg2" schreef het volgende:

Op zich slim om niet heel lang te gaan zitten mailen (al was 't maar tegen de RSI ) Maar als het zo 'zakelijk' wordt, word je er dan beter in of juist misschien slechter? En is het dan niet de hoogste tijd voor een date-break? Het is geen veemarkt, hè

Tsja, wat is beter. Ik ben er veel zelfverzekerder in geworden, dat is wel handig. Ik laat iemand alleen nauwelijks echt toe, ik zal niet snel gevoelens voor iemand ontwikkelen. Zelfs bij mijn vriendin zat het alleen aan de oppervlakte. Daardoor is het vrij makkelijk om weer afstand te nemen als het niet klikt.

Toch vind ik dat ik het goed heb gedaan. Ze heeft heel wat keren de slappe lach gehad, ik ben daarnaast een gentleman geweest en heb haar in de watten gelegd. Ik ben wel helemaal mezelf geweest, inclusief idiote grappen. En ik heb veel initiatief genomen.

Alleen tsja, iemand vertrouwen en kwetsbaar kunnen zijn, dat is een moeilijk punt. Dat moet heel geleidelijk groeien denk ik.

Dat zakelijke en afstandelijke werkt imo best goed voor dating. In een relatie is het niet plezierig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tsja, wat is beter. Ik ben er veel zelfverzekerder in geworden, dat is wel handig. Ik laat iemand alleen nauwelijks echt toe, ik zal niet snel gevoelens voor iemand ontwikkelen. Zelfs bij mijn vriendin zat het alleen aan de oppervlakte. Daardoor is het vrij makkelijk om weer afstand te nemen als het niet klikt.

Da's waar, het kan ook niet 'op commando'. Maar juist afstandelijkheid maakt het wel erg moeizaam om een relatie met iemand aan te gaan en te onderhouden.

Quote:
Toch vind ik dat ik het goed heb gedaan. Ze heeft heel wat keren de slappe lach gehad, ik ben daarnaast een gentleman geweest en heb haar in de watten gelegd. Ik ben wel helemaal mezelf geweest, inclusief idiote grappen. En ik heb veel initiatief genomen.

Dat is inderdaad niet verkeerd smile.gif

Quote:
Alleen tsja, iemand vertrouwen en kwetsbaar kunnen zijn, dat is een moeilijk punt. Dat moet heel geleidelijk groeien denk ik.

Dat zakelijke en afstandelijke werkt imo best goed voor dating. In een relatie is het niet plezierig.

Als je date met de intentie om iemand te vinden om een relatie mee aan te gaan, is het toch belangrijk om zo min mogelijk afstandelijk te zijn. Tenminste, dat zou ik denken hoor. Het hoeft niet in 1x boembats raak te zijn (kan wel, natuurlijk smile.gif), maar steeds afstandelijker worden in afspraakjes met nieuwe mensen is volgens mij toch geen manier tot succes (nl het behalen van je doel: een fijne en diepere relatie).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm als er eenmaal vertrouwen groeit, dan verdwijnt die afstandelijkheid vanzelf wel. Ik moet er ff van overtuigd raken dat ik niet gekwetst ga worden. Zelf ben ik heel voorzichtig met de gevoelens van een dame waar ik mee date of meer. Mijn ex was dat helemaal niet.

Het is iets dat voor mij uitstekend werkt. Sowieso toon ik niet snel gevoelens omdat ik een beetje een oldschool macho ben op een aantal vlakken, daarbij ben ik onder die facade nog best een gevoelig joch. Enige afstandelijkheid wordt dus op twee niveau gestimuleerd.

Er moet al aardig wat goed gaan voor ik bijvoorbeeld een arm om een meisje heen sla, laat staan haar probeer te zoenen. Ik heb daar weinig behoefte aan totdat ik haar voldoende ken om te weten of er potentie in zit. Maar als ik dan iets doe, dan meen ik dat, is het niet impulsief en vluchtig. Ik wil dat het wat betekent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
Gast Anon_phpbb

via een christelijke datingsite heb ik voor mijn moeder een man gezocht. nu zijn ze al 8 maanden bij elkaar en gaan ze volgend jaar op mijn verjaardag trouwen om me te kunnen bedanken. dus dat word een groot feest!! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daten via internet; een paar tips:

- Zorg dat je op een openbare plek afspreekt, zeker de eerste keer.

- Zorg dat iemand weet waar je uithangt en laat dat eventueel ook even vallen tijdens de date. Wel subtiel, anders word de date weer vrij kansloos.

- Zorg dat je iemands gegevens krijgt voor je uberhaupt date

- Controlevragen zijn vaak handig, maar forceer dat nooit, je wilt uiteraard uiteindelijk wel een date.

- Zorg dat je op ieder moment dat jij wilt je ook wegkunt. Spreek dus af op tijden dat er bijvoorbeeld nog openbaar vervoer is.

- zorg dat je iemand ook echt spreekt voor je date. Als het kan liefst zelfs via een webcam. Communicatie zit maar voor 10% in de woorden. Let wel: maak je intenties duidelijk als je niet zit te wachten op de minder verheffende mogelijkheden van de webcam.

Nog een paar handige tips:

- ga zonder al te grote verwachtingen naar je 'date'. Internet is iets totaal anders dan irl! Leer elkaar eerst maar eens kennen in het echte leven, wie weet is een relatie dan wel een heel mooi gevolg en misschien klikt het helemaal niet.

- ga nooit op je eerste date uit eten, met een beetje pech zit je je al aan de persoon tegenover je te ergeren bij het voorgerecht. Ga een drankje drinken of een potje poolen, je kunt dan eenvoudig afscheid nemen als het niet leuk is.

- spreek snel af, jaaaren MSN'en en zwijmelen kunnen binnen 10 minuten een enorme afknapper opleveren bij het eerste echte contact.

doe er je voordeel mee

Groninger heeft zijn vriendin ook gevonden op het net flower.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Tijn: nare situatie, maar is volgens jou het leren kennen via internet daar de oorzaak van of ligt die oorzaak meer in andere zaken?

Verder kan ik me goed bij Groninger aansluiten. Internet is echt anders dan real-life. Ik heb geweldige contacten gehad via internet, maar als je elkaar dan na een tijd ontmoette wist je eigenlijk niet waar je het over moest hebben en was die klik toch zoveel minder. En als je dan al wel verwachtingen hebt laten groeien is dat best een afknapper. Diegene waarmee je urenlang op msn de diepste gesprekken kan hebben, kan soms in het echte leven niet goed bij je passen.

Andersom kan het ook. Mijn verloofde ken ik echt alleen van real-life. En als we samen zijn is dat geweldig. Maar zitten we kilometers van elkaar af op msn met elkaar, dan is daar niet veel aan. Praktische zaken kan je er nog wel op regelen, maar als je echt gaat praten, wil je toch gewoon bij elkaar zijn. Als ik haar van internet had gekend, was het nooit wat geworden, maar nu gaan we over 2 maanden trouwen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het wordt steeds lolliger, na een "bambi met spieren" word ik nu ook al een "Leni Saris knul" genoemd
widegrin.gif

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een boek gelezen van Saris. Ehm, is dat dus goed, slecht, of iets anders?

DAt is goed hoor yes.gif (die gaan ongeveer pas zoenen nadat ze 'ik houd van jou' heel serieus tegen elkaar gezegd hebben puh2.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hahaha een leni-saris-knul..tzal vast goed bedoelt zijn..en positief.. die mannen in leni saris boeken zijn altijd extreem galant etc.. maar ehh ze zijn mij altijd ietsje te ehh perfect ofzo..

Dus ze houden nooit de deur voor je open, zoals ik?

EDIT: Ik heb mijn vriendin 4,5 jr. geleden ook via internet, Hyves, gevonden. En IRL weer verloren, of beter gezegd, bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Grappig allemaal die reacties hier!

Ik heb mijn vriend ook leren kennen via een christelijke datingsite na veel gesprekken op msn met de webcam hebben we elkaar ontmoet, het klikte gelijk, en we gaan in september 2010 trouwen!

Dus ik ben er wel zeker van dat het kan werken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen over 2 maanden ga ik trouwen met mijn eerste en enige date die ik via Crosspoint heb leren kennen, dus voor mij heeft het gewerkt. Over een uurtje ga k met haar uit eten in het restaurant van onze eerste date, want ik ben vandaag namelijk jarig... (hint hint... engel.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid