Olorin 155 Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Quote: Op zondag 16 november 2008 21:07:28 schreef The Black Mathematician het volgende: Ik vind waterschapsverkiezingen doorgeslagen democratie. Ben ik trouwens helemaal mee eens. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 nou ja zeg, mag je geen waterratten meer knuffelen? Samengevoegd: Quote: Op zondag 16 november 2008 23:11:01 schreef Olorin het volgende: [...] Ben ik trouwens helemaal mee eens. ik niet Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Quote: Op zondag 16 november 2008 23:11:20 schreef Cornelius van Wijck het volgende: nou ja zeg, mag je geen waterratten meer knuffelen? Niet op mijn kosten. Overigens, ik meende vrijdag van een vriend te begrijpen dat het Waterschap voornamelijk een uitvoerende functie heeft. Klopt dat? En ja, het is schandalig dat ik dit vraag nádat ik gestemd heb. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 16 november 2008 Rapport Share Geplaatst 16 november 2008 Ik kwam het dichts bij WN, en daarna PvdA, PvdA gestemd. Een huisgenote heeft ChristenUnie gestemd zonder zich in de standpunten te verdiepen, dat vind ik triest. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 ik kom er nu pas achter dat het stemmen al aan de gang is. ik zou het leuk hebben gevonden als ik ook een oproep om te stemmen en een stembiljet zou hebben gekregen. ik ben blijkbaar weer eens vergeten Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Quote: Op zondag 16 november 2008 21:07:28 schreef The Black Mathematician het volgende: Ik vind waterschapsverkiezingen doorgeslagen democratie. Amen! Volgende station in deze geldverspilling: de verkeerslichtenverkiezingen Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Niets is zo nep als de waterschapsverkiezingen,uitmuntend in vaagheid. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 ChristenUnie haalt 25 zetels in waterschappen zaterdag 29 november 2008 21:08 De ChristenUnie heeft totaal 25 zetels gehaald in de besturen van de Nederlandse waterschappen. Dat is 5 procent van de 502 beschikbare zetels. Dat blijkt uit de voorlopige uitslag van de waterschapsverkiezingen, die in de periode van 13 tot 25 november schriftelijk gehouden werden. In acht waterschappen wist de ChristenUnie twee zetels te behalen. In de besturen van negen waterschappen krijgt de ChristenUnie één vertegenwoordiger. In zeven waterschappen wist de ChristenUnie de kiesdeler niet te halen, en in twee waterschappen kwam de partij niet met een eigen lijst uit. De ChristenUnie krijgt zetels in de volgende waterschappen: Reest en Wieden (1), Wetterskip Fryslân (1), Velt en Vecht (2), Zuiderzeeland (2), Rivierenland (2), Veluwe (2), Hunze en Aa's (1), Noorderzijlvest (2), Amstel, Gooi en Vecht (1, i.c.m. SGP), Groot Salland (2), Regge en Dinkel (1), Stichtse Rijnlanden (1), Vallei en Eem (2), Zeeuwse Eilanden (2), Hollandse Delta (1), Rijnland (1, i.c.m. SGP) en Schieland en de Krimpenerwaard (1). Geen zetel haalde de ChristenUnie in de besturen van de waterschappen Rijn en IJssel, Peel en Maasvallei, Roer en Overmaas, Brabantse Delta, Hollands Noorderkwartier, Zeeuws Vlaanderen en Delfland. De partij nam niet deel aan de verkiezingen in Aa en Maas en Dommel. Bestuurskracht Peter Blokhuis, landelijk voorzitter van de ChristenUnie, is tevreden over de uitkomst van de eerste waterschapsverkiezingen waaraan politieke partijen deelnamen. ,,Deze uitslag is tekenend voor de toenemende bestuurskracht van de ChristenUnie. De afgelopen twee jaar zijn we niet alleen regeringspartij geworden met drie bewindslieden en een verdubbelde Kamerfractie; we zijn vervolgens ook in de provincies enorm gegroeid, hebben nu acht gedeputeerden, en straks dus ook zetels in een groot deel van de Nederlandse waterschappen. We hadden kwalitatief goede kandidaten op onze lijsten, en zijn blij dat zij vertrouwen hebben gekregen om in 17 waterschapsbesturen zitting te nemen.'' [...] link Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Quote: Op zondag 16 november 2008 23:16:45 schreef BookerT het volgende: Ik kwam het dichts bij WN, en daarna PvdA, PvdA gestemd. Een huisgenote heeft ChristenUnie gestemd zonder zich in de standpunten te verdiepen, dat vind ik triest. Ik vind 'het niet zo serieus nemen van de waterschapsverkiezingen' niet eens zo triest. Laat het indirect gekozen worden, net zoals de 1e kamer. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Het Kieskompas zei dat ik op de Partij voor de Dieren moest stemmen, dus dat heb ik maar gedaan. Ook nooit gedacht dat dat nog eens zou gebeuren. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Een opkomst van maar liefst 24%, heeft maar 20 miljoen gekost (voor dat geld slaagde men er niet in een gebruiksvriendelijk stembiljet te ontwikkelen). En de uitslag is natuurlijk gewoon geldig Bij het, al even onzinnige, burgemeestersreferendum was een opkomst van onder de 30% reden het ongeldig te verklaren. Die vorm van kuldemocratie is daardoor afgeschaft. Hoop doet leven. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Quote: Op zondag 30 november 2008 19:54:13 schreef Rudibu het volgende: [...] Bij het, al even onzinnige, burgemeestersreferendum was een opkomst van onder de 30% reden het ongeldig te verklaren. Die vorm van kuldemocratie is daardoor afgeschaft. [...] Burgemeestersreferenda zijn inderdaad onzinnig als je alleen maar mag kiezen tussen PvdA kandidaten. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Het zal sowieso gecombineerd moeten worden; zoals ook in de VS gebeurd; in het stemhokje op één moment voor meerdere zaken kunnen stemmen.. 2e kamer, waterschapsverkiezingen, mogelijke burgemeester.. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 30 november 2008 Rapport Share Geplaatst 30 november 2008 Dat zou wel een goed idee zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 1 december 2008 Rapport Share Geplaatst 1 december 2008 De waterschappen houden... alleen de verkiezingen ervoor gewoon afschaffen Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 1 december 2008 Rapport Share Geplaatst 1 december 2008 Quote: Op zondag 16 november 2008 23:16:09 schreef Machiavelli het volgende: [...] Niet op mijn kosten. Overigens, ik meende vrijdag van een vriend te begrijpen dat het Waterschap voornamelijk een uitvoerende functie heeft. Klopt dat? En ja, het is schandalig dat ik dit vraag nádat ik gestemd heb. Ze moet ook regels opstellen en vergunningzooi regelen. Maar de uitvoerende taak van de waterschappen is in percentage wel groter als bij de landelijke overheid en de gemeentes. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten